Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 : 13.11.2024 18:43 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH
Täytyyhän nyt pistää kun vihdoin se tapahtui FFVII Rebirth läpäisty.

Hiukan hämmentävä peli. Pelissä on niin paljon vääriä asioita että niillä voisi helposti jättää monet pelit hyllyyn. Esim. lisätehtävät. Niitä on ihan saatanasti, laatu on hyvin vaihtelevaa ja tuntuu vain harvoista saa oikeasti hyödyllistä kamaa. Lisätauhkaa on liiaksi asti muutenkin kuten itemien generointi joka joiltain osin ihan turhaa, uusia taisteluliikkeitä, summoneita todella paljon vaikka ne on ryssitty edelleen, taikominen on hidasta joka tekee Aerithista vain huonon, materiaa on joka sormelle ja varpaalle mutta eihän niitä kaikkia tarvita. Päälle vielä tekniset ongelmat. Esim. tekstuurit oli paikoitellen ihan karmeita, ghosting oli joskus niin hurjaa että mietin voisiko se olla typerä tehoste.

Juonellisesti loppua jauhettiin ehkä vähän liikaa. Siis Aerithin juonen kaarta. Sinänsä loppu oli hyvä, mutta esim. lopputaistelu oli tarina ja Aerith mielessä vähän turhaa täytettä. Aerith olisi voitu jättää viimesestä taistelusta ulos. Lisäksi monet sivuhahmot oli ihan turhaa. Roche oli pelkkää tauhkaa ja ärsyttävä.

Ja lopulta... käytin peliin about 130h :lol: Yleisesti peruspelaaminen ja taistelu oli kuitenkin kunnossa ja hahmot iskee edelleen. Ja ei ne kaikki lisäykset olleet huonoja. Tifan, Yuffien, Barretin ja Redin omat lisät oli sinänsä ihan tervetulleita ja onnistuneitakin. Ja korttipelikin oli ihan jees. Se oli vähän sellainen lisä joka ärsytti kun se oli hyvä. Sitä ei malttanut oikein jättääkään kun senkin takana oleva juoni tuntui mielenkiintoiselta, mutta pääjuoni kiinnosti enemmän niin... se oli hyvä mutta ärsyttävä :)

Peli on niin ristiriitainen että en osaa antaa sille edes pisteytystä. Jos se ei olisi FF7, todennäköisesti se olisi jäänyt kesken. Mutta luulen että silti palaan peliin jossain vaiheessa pienen tauon jälkeen. Muutama Golden saucer minipeli jäi tekemättä (taistelut), Gilgamesh pitäisi kaataa ja korttipelin juoni mennä loppuun. Pelissä on siis paljon huonoja puolia, mutta silti se pitää otteessaan.

 2 
 : 11.11.2024 18:39 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
Heitetään nyt tännekin jotain amiga ja c64 peleistä mitä tuli pelattua kesän aikana amiga 500 minillä ja c64 minillä.
Wall of text incoming.

Alien breed 3d (amiga) oli oikeasti hyvä.
Juu varsinainen pelikuva on varsin pieni ja ruudunpäivityskin takeltelee usein, mutta varsinkin jurassic parkin fps osioiden jälkeen tätä arvostaa ihan eri tavalla.
Ohjaaminenkin hoituu näppiksellä ja hiirellä kätevästi vaikka hiirtä käytetäänkin vaan kameran kääntämiseen sillä ylös tai alas ei voi katsoa ollenkaan.
Pelissä on 15 varsinaista kenttää ja 16:sta kenttä on pelkkä pomomatsi.
Save stateja tuli käytettyä todella ahkeraan, mutta varmaan kymmenen kenttää meni niin ettei niitä tullut ladattua ollenkaan.
Kunhan eteni varovasti eikä ottanut ammuksia tai medpackeja mukaan jos niitä ei oikeasti tarvinnut jotta ne voi poimia mukaan sitten kun niitä oikeasti tarvitsee niin homma eteni aika sujuvasti.
Loppua kohden kentissä alkaa havaitsemaan jo välillä ns. bullshit hetkiä, mutta se 15:sta kenttä on suora keskisormi pelaajille.

Siinä on iso huone jonka toisessa päässä on exitille vievä hissi ja koko huone on täynnä pelin kovimpia vihollisia jotka pystyy tappamaan sut sekunneissa.
Sä kyllä pääset teleportterilla huoneeseen jonka ikkunasta voi ampua kranaatinheittimellä niitä vihollisia, mutta sen ikkunan alareuna on niin korkealla, että sä et oikeasti näe missä ne viholliset on joten niitä on pakko ampua sokkona eikä ne tietenkään pysy paikoillaan.
Mulla oli puolet maksimi kranaateista ja parhaimmillaan sain yhden vihollisen hengiltä.
Mä jumitin tuossa varmasti ainakin tunnin ja katsoin tubesta mihin muut ampuu ne naatit ja tein itse ihan samoin ja aina sama homma.
Lopulta vaan päätin kokeilla juosta sinne hissille ja kutsua se alas ja toivoa pysyväni hengissä.
Onnistuin muutaman kymmenen yrityksen jälkeen.
Tässä vaiheessa on varmaan hyvä muistuttaa, että normaalisti sä et voi tallentaa koko kentän aikana eikä niissä ole checkpointeja joten jos tuo sokkona ampumis kohta ei onnistu niin 95% varmuudella saat aloittaa koko kentän uudestaan ja tuo on ainoa kohta koko pelissä jossa on tuollaista.

Gloom (amiga) oli myös ihan ok fps, mutta mä en tajua miten kukaan on pelannut sitä rehellisesti läpi sillä tässä ei ole tallennusta tai edes salasanoja joten koko peli on pakko vetää kerralla läpi ja se heittää sut useamman kerran huoneeseen joka on täynnä vihollisia tai sitten ne on suoraan sun selän takana teleporttauksen jälkeen eikä sillä ole mitään väliä miten päin sä kävelet siihen teleportteriin. Sä katsot aina samaan suuntaan sen jälkeen.
Jos tuossa ei olis jo tarpeeks niin kääntyminen on kohtuu hidasta, sitä ei voi säätää ja lisäksi sä et voi kääntyä silloin kun liikut sivuttain.
Sulla on kolme elämää ja niitä voi saada lisää ainoastaan piilotetusta minipelistä joka on defender klooni ja jos onnistut tappamaan kaikki viholliset niin saat lisärin.
Nuo on niin piilossa, että mä löysin yhden ja luulin sen olevan vaan joku hassu easter egg.
Maailmojakin taisi olla neljä ja jokaisessa neljä tai viis kenttää.
Joku eka doomikin on varmasti helpompi pelata läpi ilman tallennuksia mitä tämä.

Blade runner (se orkkis pc peli jonka pelasin amiga 500 minillä scummvm kautta) oli erittäin hyvä.
Ei inventaarion kanssa sähläämistä eikä pulmia jotka vaatii ns. kuulogiikkaa, koska pulmia ei oikeastaan ole.
Sä tutkit paikkoja, keräät todisteita ja juttelet ihmisille ja tutkit valokuvia yhtä epäloogisesti mitä leffassakin eli jotenkin maagisesti se laite osaa näyttää tyypin naaman vaikka se on selkä kohti kameraa.
Se ongelma noissa kuvien zoomailuissa kyllä on, että peli ei mitenkään kerro kuinka monta tärkeää asiaa niissä on löydettävissä, mutta onneksi monet tarvittavat todisteet voi saada myös toista kautta.

On tässä kyllä yks pohjanoteeraus eli se aika kuuluisa rottasilta kohtaus jossa sun pitää ylittää yks kohta viemärissä lankkua pitkin ja kun lähestyt ovea niin sieltä tulee aika iso rotta vastaan joka aika varmasti tappaa sut välittömästi.
Sitten kun ammut sen niin silti se lankku pettää jalkojen alta.
Tuo ilmeisesti pitäisi ratkaista niin, että odotat sen rotan olevan niin lähellä, että sen lankun alla on kiveä ja ammut sen siihen kuoliaaksi niin se lankku kestää sun painon.
Mä en onnistunut tuossa, mutta onneksi tuo hoitui myös niin, että ammut sen rotan, menet pois ruudusta ja tulet takaisin niin se raato on kadonnut.

On myös hyvä, että mä tapani mukaan katsoin tästä videoita edellisenä päivänä sillä muuten en olis tiennyt, että eri vaikeustasoja on kolme tarjolla.
Peli kun heittää sut välittömästi ratkaisemaan ekaa rikosta alku videon jälkeen ja new game sekä vaikeustason valinta on piilotettu tallennuksen lataamis ikonin taakse.
Easylla sä kestät enemmän osumaa, viholliset vähemmän, aseessa on vähemmän rekyyliä ja sulla on loputtomat ammukset ja rahat.
Tiedä sitten kuinka paljon tuolla oikeasti oli merkitystä sillä koko pelin aikana mä ammuin kolme rottaa, kaks tyyppiä jotka kuoli yhdestä luodista päähän ja sitten lopussa pari tyyppiä jotka otti enemmän osumaa ja ostin vain paremmat luodit ja ilmeisesti rannekkeen.

Tätä voi kuitenkin pelata monella tapaa joten joku muu saattaa räiskiä paljon enemmän ja kun tänään katselin pari videota niin näin kohtauksia jotka mulla ei tapahtunut ollenkaan ja pelissä on muutenkin 12 eri lopetusta.
Tuli myös katsottua pari videota siitä enhanced versiosta ja se on reippaasti rumempi mitä orkkis versio.
Toki nykyään sitä voi pelata myös orkkis graffoilla, mutta silti siinä on ilmeisesti bugeja jäljellä.
Ainoa miinus orkkiksen kohdalla on tekstityksen puute, mutta sen voi korjata lataamalla tekstitys paketin tästä https://www.scummvm.org/games/#addons-bladerunner:bladerunner ja sitten vaan kopsaa sen filut pelin asennus kansioon joten minulta iso suositus sille alkuperäiselle joka, kuten sanottu tulee ainakin gogin enhanced version mukana joka maksaa alle 3e vielä päivän ajan.

Tämä ei ole pelkästään lisenssipelien aatelia, vaan ihan yleisesti point & click pelien parhaimmistoa ja mun mielestä tämä on parempi blade runner mitä se 2049 leffa.
Voi vaan kuvitella kuinka huikea kokemus tämä on ollut vuonna 1997.

Resident evil: dead aim (ps2)

Varsin mainio, joskin lyhyt ressa räiskyttely.
Tämä on niitä harvoja ps2 pelejä jotka tukee hiirtä, mutta mä en ole saanut yhdessäkään sitä tukevassa pelissä hiirtä toimimaan pcsx2:n kanssa.
En tässä, half-lifen tai deus exän kanssa.
No onneksi pcsx2 tarjoaa myös mahdollisuuden käyttää hiirellä gunconia joten tähtäys ja ampuminen hoituu sillä ja sitten laitoin gunconin dpadin ds4:n dpadiin ja ne aseen kolme nappia L1,L2 ja R3 taakse.

Tässä siis liikutaan perinteisellä tankkiohjauksella kolmannessa persoonassa ja ampuminen hoidetaan ekasta persoonasta ja silloinkin voi liikkua vapaasti, mutta se on hieman kömpelöä kun peli on tehty guncon mielessä eli jos painat L1 pohjaan niin voit liikkua normaalisti eteen, taakse ja kääntyä ja jos painat L2 pohjaan niin sitten voit liikkua eteen, taakse ja sivuttain. Tuo ohjaus toimii noin myös silloin jos käytössä olisi ohjain + hiiri ihan oikealla konsolilla.

Pelialuuena on laiva ja myöhemmin saaren viemärit ja labra.
Tavara arkkua ei ole joten kaikki kamat kannetaan mukana. Aseiden ja parannus kamojen määrää ei ole rajoitettu, mutta ammuksille on vain kuusi paikkaa ja pistoolin ammuksia saa aina tallennushuoneesta niin paljon kuin haluaa ja jos sulla on niitä inventaario täynnä kun löydät vaikka haulikon ammuksia niin peli kysyy haluatko tiputtaa yhden satsin pistoolin ammuksia jotta voi ottaa ne haulit. Varsin kätevää.
Myös kartta on hemmetin hyvä ja se merkkaa mitkä ovet on lukossa ja mistä ei voi kulkea koskaan ja sun ei tartte edes kokeilla jokaista ovea sillä jos ovi on pysyvästi lukossa niin peli ilmoittaa sen kun menet oven lähelle ja merkkaa sen karttaan.

Tarinakin oli ihan ok, mutta ääninäyttely ja sen tekninen laatu on aikas karmeaa ja oman komedia lisänsä tarjoaa vielä tektsitys jossa on varmaan 80% ajasta täysin eri dialogi kuin mikä kajareista kuuluu.
Tämä ilmeisesti johtuu siitä, että ne tekstit on käännetty japanin kielisestä käsiksestä, mutta sitten ääninäyttelijöillä olikin eri dialogi ja ilmeisesti joku vaan päätti, että ihan hyvä se noinkin on.

Yleiset c-64 mini kokemukset

No nyt on viimeinkin pelattu tälläkin ihan kunnolla ja 20 peliä tuli pelattua läpi.
Tosin sama homma mitä amiga pelien kanssa eli melkein kaikissa oli traineri käytössä sillä ei näitä muuten läpi pääse.
Poikkeuksena pulteri, snoopy, sam's journey, grand prix circuit ja super cars.

Nyt oli pelaaminen paljon mukavampaa sillä tässä tosiaan saa määritettyä napit uusiksi ja tässä toimi myös se A500 minin padi.
Jonkun videon mukaan myös dualshock 4 toimii, mutta mulla ei toiminut piuhan kanssa eikä 8bitdo adapterin kanssa.
Myöskään playstation classicin mukana tulleet ohjaimet ei toimineet joten silla A500 minin padilla mentiin sitten.

Se nappien määrittäminen ei kuitenkaan ole mikään yksinkertaisin juttu sillä se täytyy tehdä tekstitiedoston avulla ja sun pitää netissä olevasta ohjekirjasta katsoa missä järjestyksessä napit määritellään.
Ongelma on vaan siinä ettei mulla ole mitään hajua mikä nappi tuossa pädissä vastaa mitäkin.
No huoli pois sillä tube videosta löytyi softa jolla voi suoraan määrittää graafisen käyttiksen avulla kaikki...tai sitten ei.
Kyseinen saitti oli suljettu 2020 ja nyt siellä oli joku feikki avast sivu joka osasi välittömästi ilmoittaa, että mulla on muka troijalainen, mutta huoli pois sillä meillä on hyvä viirus skanneri. Jos tuolla olisi jotain klikannut niin sitten mulla aivan varmasti olisikin jotain paskaa koneella joten äkkiä pois koskematta mihinkään.

Löysin sitten foorumilta linkin joka sisälsi ison määrän tuolla softalla tehtyjä määrityksiä napeille. Kun sanon ison määrän niin niitä oli yli 19 000.
Onneksi joiduin käymään läpi vain neljä ennen kuin löysin sellaisen jossa pleikkari termeillä X on hyppy ja neliö fire nappi.
Se määritelmä siis näyttää tältä.

J:2*:JU,JD,JL,JR,JU,JF,JF,SP,SP,F1,F3,F7,RS

Tuo siis vaan laitetaan notepadiin ja sen jälkeen muutetaan päätteeksi .jcm ja annetaan sille sama nimi mitä pelillä.
Sitten jos peli ei toimi niin se voi vaatia käskyn joka saa koneen emuloimaan tarkasti oikeaa levyasemaa ja silloin tuon ohjainkomennon yläpuolelle laitetaan:

X:accuratedisk,driveicon

Ei nyt siis kuitenkaan ihan plug & play laite :D

Nämä tuli pelattua:

Snoopy
Pulteri
Turbo outrun
Super mario bros
Mr robot
Wonderboy
Creatures
Super cars
Power drift
Good kniight
Rocky & co
Lester
A pig adventure
Bruce Lee
Bruce Lee: the return of fury
Bruce Lee 2
Grand prix circuit
Sam's journey
Commando arcade
Zetawing 2

En edes tiennyt, että bruce lee on saanut kaksi peliä lisää fanien toimesta.
Return of fury näyttää täysin samalta mitä orkkis, mutta siinä on uudet ruudut ja se on vaikeampi.
Bruce lee 2 sitten taas on hieman eri näköinen, koska tekijällä ei ollut pääsyä lähdekoodiin, mutta se on myös sulavampi ja nyt bruce osaa myös uida.
Tämä on vieläkin vaikeampi ja siihen tehtiin palautteen jälkeen myös easy taso joka on siltikin reippaasti vaikeampi mitä orkkis ja päävalikosta saa myös suoraan loputtomat elämät.

Sam's journey, good kniight ja rocky & co on sellaisia jotka tuli oikein ostettua.
Olin varma ettei sam's journey ole sen 20e arvoinen mitä se maksaa, mutta kyllä se vaan oli.
Likemmäs 30 kenttää jotka on täynnä salaisuuksia ja kerättävää, mutta mikään pakko ei ole mitään kerätä ellei halua.
Sam löytää myös uusia asuja joista piraatti asu antaa miekan, ninjana voi hyppiä seinästä seinään, pesis asun avulla voi heittää kiviä samalla systeemillä kuin yoshi heittää munia, disco sam voi pyöriä ilmassa näin tippuen varsin hitaasti ja jetpackin avulla voi hypätä korkeammalle ja ylittää isompia kuiluja.
Joissakin kentissä on myös tykkejä jotka toimii ihan kuten donkey kong countryn tynnyrit.

Keräsin sen mitä löysin ja lopussa lähinnä menin jo suoraan maaliin kun kaikki kerättävät alkoi olemaan aika kiperissä paikoissa ja aikaa meni 5.5 tuntia.
Kuoltua tuli monesti sillä henki lähtee laakista, mutta asu antaa yhden hitpointin lisää.
Pelissä on paljon checkpointeja ja loputtomat elämät.

Rocky & co on lähinnä lost wikings indiana jones skinilla eli sulla on kolme tyyppiä joista rocky on se indiana jones kopio, sitten on tyyppi joka voi käyttää isompia katkaisijoita ja mimmi joka juoksee nopeasti.
Pelissä on 11 yhden ruudun kenttää joissa on aina pulma ratkottavana ja se vaatii tietenkin kaikkien yhteistyötä.
Save stateja tuli käytettyä paljon sillä jos joku kolmesta ottaa yhdenkin osuman niin ruutu aloitetaan alusta ja tässä on todella tarkkoja hyppyjä.
Noin pelattuna erinomainen ja olisin voinut pelata vielä muutaman ruudun lisää. Hintaa oli 6e verojen jälkeen.

Lester on viime vuonna tehty metroidvania ja varsin hyvä sellainen onkin.
Sulla on avaruus asema tutkittavana ja sun pitää löytää muutama avainkortti, pimeänäkölasit ja suoja joka antaa sun kävellä radioaktiivisen mönjän läpi.
Joka alueella on myös terminaali josta voi katsoa karttaa, päivittää asetta ja ostaa kestävyyttä kolikoilla jota saa tapetuilta vihollisilta ja ne toimii myös checkpointeina.
Jostain syystä tässäkin lasketaan edelleen elämiä joka ei mun mielestä sovi metroidvaniaan ollenkaan ja mulla olikin loputtomat elämät.
Tosin vielä ennen viimeistä aluetta mulla olis ollut kaks elämää jäljellä jos ne ei olis olleet loputtomat, mutta se alue sitten olikin sellainen piikki vaikeustasossa, että tuli käytettyä save stateja aika paljon.
Tämä myös näyttää erittäin hyvältä ja muistuttaa enemmän nes peliä kuin c-64 peliä.
Tämän voi myös ladata ilmaiseksi tai sitten maksaa sen verran mitä haluaa.
 

 3 
 : 02.11.2024 18:58 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
Sonic x Shadow generations

Tämän pelaaminen oli aikamoinen vuoristorata.
Aloitin Shadow puoliskolla, koska se orkkis tuli just pari kuukautta sitten pelattua.
Välillä oli kivaa ja välillä tuli kirottua oikein kunnolla kun ohjaus tuntui varsinkin 2d osioissa olevan aivan paska kun hypyt vei aina pidemmälle mihin pitäisi.
Monesti totesin ettei se sonicin osio voinut olla tuollainen, eikä se ollutkaan kun seuraavana päivänä kokeilin.
Sonic tuntuu raskaammalta ja varsinkin niitä classic sonic osioita oli ilo pelata Shadow kampanjan jälkeen kun hypyt laskeutui mihin pitää.

Päätin sitten testata Shadow puoliskoa uudestaan ja pelasin kaikki kentät uudelleen läpi ja nyt ne sujuikin paljon paremmin.
Eron kyllä edelleen huomaa, mutta nyt kaikki vaan sujui paljon paremmin.
3d soniceissa on aina se oma tuntuma johon ainakin mulla kestää tottua ja sen takia kesällä pelasinkin melkein yhteen putkeen molemmat adventuret, heroesin, shadowin ja sonic 06:n, joka muuten on edelleen mun vuoden peli listalla kakkosena. Tears of the kingdom tiputti sen ykkös paikalta.
Ehkä mun kannattas seuraavaksi viimeinkin aloittaa se frontiers kun on taas jonkinlainen tuntuma ja monen videon mukaan Shadow osion pelattavuus tuntuu just samalta mitä frontiers.

Mikään pitkä kokemus tämä ei ole.
IGN taisi sanoa arvostelussaan Shadow kampanjan kestoksi 6-8 tuntia ja tiesin heti ettei tuo pidä paikkaansa kun se sonicin puoliskokin kesti vaan 3-4 tuntia jos vaan pelasi tarinan läpi ja tällä on ihan sama kesto.
Toki kerättävää on paljon sillä joka kentässä on kolme tokenia joilla voi avata vapaasti tutkittavalla hub alueella taidetta ja musiikkia sisältäviä arkkuja.
Lisäksi siellä on muitakin haasteita joissa pitää kerätä vaikka tietty määrä sormuksia tai päästä checkpointeihin tarpeeksi nopeasti.
Kaikkia kuitenkin tuntuu yhdistävän yksi asia. Varsin tiukka aikaraja ja kun palkinnoksi saa vaan lisää konseptitaidetta niin annoin noiden olla.
Completionistit kyllä saa pelkän Shadow puoliskon parissa kulumaan varmaan 10 tuntia ellei enemmän.
Shadow puoliskon tarina sentään oli hyvä kaikessa minimalistisuudessaan ja sai jopa hieman tunteikkaaksi lopussa.

Ostin myös tähän sen deluxe päivityksen joka maksaa storessa 12e.
Siinä tulee mini artbook joka on nimensä veroinen kuten olettaa saattaa, mutta mini soundtrack oli paljon parempi mitä oletin.
Biisejä on 24 ja kestoa yli 90 minsaa ja suurin osa biiseistä on niitä vanhemmissa peleissä kuultuja ihan laulua sisältävää kamaa kuten all hail shadow tai live and learn.
Sitten siinä tulee myös terios skini Shadowille joka oli sen ulkoasu alunperin ennen kuin siitä tehtiin sellainen millaisena me kaikki se tunnetaan.
Ihan kuten Sonic oli alunperin jänis ja sen skini oli sonic superstarissa.
Joulukuun alussa tulee vielä sonic 3 leffa teemainen kenttä.
Mä ostin tuon vaan soundtrackin takia joten tyytyväinen olen.

 4 
 : 02.11.2024 12:26 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Scarf
Monster Hunter Wildsin beta tulille. Ainoa asia, jolla itselleni on merkitystä, eli ohjausasetusten kustomoitavuus: kaikki on täydellistä, paremmin kuin olisin ikinä voinut edes uneksia. Kyllä tämä Capcomin tiimi vaan osaa hommansa, jumalauta! Voit muuttaa deadzonea, laittaa herkkyyden oikeasti korkealle ja muuttaa sensitivity curvea! Siis tässä pelissä on paremmat ohjausasetukset kuin yhdessäkään toisessa olan yli kuvatussa pelissä konsoleilla. Tämä tarkoittaa minulle täydellistä gyro-ohjausta, kun ei ole mitään vammaisia antiikinaikaisia asetuksia tiellä pilaamassa nautintoa. Ilmeisesti myös näppis ja hiiri toimii Xboxilla.

Peli näyttää toki Switch-peliltä Xboxin performance modessa, mutta en tiedä haittaako tuo edes minua. En nyt pelkästään resoluution vuoksi mene hankkimaan tuhansien eurojen PC:tä, joka imee järkyttävän määrän sähköä pistorasiasta.

Helmikuuta odotellessa. Tässä taitaa olla kaikkien aikojen lempipelini.

 5 
 : 26.09.2024 11:33 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
Mä veikkaan, että tuohon hintaan tulee vielä suomilisät päälle ja hinta on lähempänä 850e. Jos levyaseman haluaa niin se on 140e (jenkeissä 80$. Siis mitä vittua) lisää ja pystytuki 30e, koska sitäkään ei voi laittaa ton hintasen koneen mukaan.



Oikeaan osuin. Verkkiksessä 849.95e

 6 
 : 21.09.2024 11:08 
Aloittaja Gba - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH
Huhuilevat että Qualcomm olisi ostamassa Inteliä. DAMN! Aika kova veto. Niin riskien kuin mahdollisuuksienkin osalta. Qualcomm on arvoltaan "vaan" tuplasti mitä Intel on, joten osto olisi iso. En millään jaksa uskoa että ostaisi Intelin kokonaan. Jokaisesta osastosta olisi onnistuessaan toki hyötyä Qualcommille, niin Foundrystä kuin x86-64 tuotannostakin. Mutta veikkaan että siinä olisi liikaa riskiä.

Eli jutut on voi hyvinkin olla totta, mutta jotenkin epäilen että joko Foundry tai x86-64 tuotanto on lopulta puheiden ulkopuolella. Foundry voisi jopa olla parempi, koska sillä saisi kovimman edun kilpailijoihin nähden, jos on varaa lapioida rahaa siihen ensin.
Palvelimista ja prossuista saisi tietty rahaa heti ja Qualcomm pääsisi suunnitelmansa mukaisesti palvelimin bisnekseen. Ihmettelen vain jos ostaisivat x86-64 tuotantoa kun ARM on selvästi tulevaisuuden arkkitehtuuri virtapiheydensä vuoksi. Suunnitelmat on kuitenkin ARMissa. Vai meinasivatko kilpailijaa ARMille... en tiedä. Mutta Intelin x86-64 tuotanto tuntuu sellaiselta joka kuitenkin lopulta ajettaisiin alas ARM prossujen takia, niin tuntuu oudolta että käyttäisivät siihen miljardeja...

Vaikka eihän tälläinen pikkuhiluilla kauppaa käyvä näistä lopulta mitään ymmärräkään :) Mutta jotain hiluja voisi tämän perusteella johonkin laittaa. AMD voisi olla kovin, koska jos tästä tulee kaupat, AMD nostaa markkinaosuuttaan seuraavassa sukupolvessa :)

 7 
 : 11.09.2024 21:48 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
On kyllä konsolisukupolvi kerrakseen, kun perinteisten hinnan alennusten sijaan perusmallienkin hinta on tuntunut olevan vain ylöspäin jos johonkin.

Juu sony nosti koneiden hintoja 50e kaks vuotta sitten.
Ei tule mitään muuta tilannetta mieleen jossa konsolin hintaa olisi hilattu useita kymppejä ylöspäin kaks vuotta julkaisun jälkeen.
Itsehän onneksi ostin just kuukausi tai kaksi aiemmin oman horizon forbidden west pakettini joka oli 599e. Noston jälkeen pelkkä kone oli saman verran ja sama hinta on edelleen levyasema slimillä vaikka niiden tuotanto kustannukset on varmasti tippuneet.
Itseasiassa sonyhan teki voittoa levyasema malleilla alle vuosi julkaisusta, mutta silti oli pakko hinata hintaa ylös "koska inflaatio".

 8 
 : 11.09.2024 18:29 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Lanttu
On kyllä konsolisukupolvi kerrakseen, kun perinteisten hinnan alennusten sijaan perusmallienkin hinta on tuntunut olevan vain ylöspäin jos johonkin. Rautamarkkinat tosin ovat muutenkin olleet pilalla jo pidemmän aikaa. Ensin tuli minerit ja kun niistä vihdoin selvittiin, niin heti perään alkoi tekoälysekoilu. Saa nähdä milloin sekin hypekupla puhkeaa. Taitaapa sekin osaltaan vaikuttaa tämän PS5 Pron järjettömyyksiin noussutta hintaa, kun pitää taistella tuotantokapasiteetista. Ei se silti oikeuta levyaseman poisjättämistä "Pro"-mallista.

Oikeastaan yllättävintä tässä koko sotkussa on ollut Mark Cernyn kommentit siitä, että 75% pelaajista suosisivat performance-tilojen käyttöä. Sinänsä hämmentävää sillä yllättävän moni ei tunnu moisista välittävän tai jopa väittävät, etteivät huomaa tilojen välillä eroa. Harvemmin tuo performance tuntuu myöskään olevan oletuksena päällä. Joskin ainakin osa peleistä taitaa ennen aloitusta kysyä minkä käyttäjä haluaa valita.

 9 
 : 11.09.2024 13:54 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH
Joo vaikuttaa vähän "rahat pois heikoilta" tyyppiseltä ratkaisulta. Pirun kallis ja vaatii vielä lisälaitetta kiinni. Eihän tuossa kovin suuresti ole järkeä. Toki jos rahaa on niin miksi ei. Mutta käytännössähän siitä maksaisi tonnin. Aika suolasta, voisi sanoa...

 10 
 : 10.09.2024 21:57 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
Jokos porukka ennakkotilasi 800 euron PS5 Pron. :lol: Nyt kun Xbox floppaa, niin Sony aloittaa perseilynsä. Ohjaintenkin hintaa tottakai nostettiin. Kun Monster Hunter Wilds tulee pihalle, hyppään itsekin PC-pelaajien kelkkaan, enkä ikinä katso taaksepäin.

Sonyhan on koko sukupolven ollut enemmän tai vähemmän siinä samassa ylimielisessä moodissa missä ne oli ps3:n kanssa ps2:n menestyksen jälkeen.
Mä veikkaan, että tuohon hintaan tulee vielä suomilisät päälle ja hinta on lähempänä 850e. Jos levyaseman haluaa niin se on 140e (jenkeissä 80$. Siis mitä vittua) lisää ja pystytuki 30e, koska sitäkään ei voi laittaa ton hintasen koneen mukaan.


Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines