Pointtia on sinullakin, mutta pysyn edelleen kannassani. Ehkä Applen kohdalla tuotteet voivat saada riittävästi näkyvyyttä ilman tapahtumiakin, koska brändi on seksikäs ja innokaat Apple–pörriäiset käyvät nuuskimassa firman sivut kerran päivässä. Mutta aivan selvästi näkyvyyttä tulee olemaan vähemmän. Itseään on vähän huono käyttää esimerkkinä ja yleistyksen kohteena, mutta minulla ei olisi aavistustakaan esimerkiksi Applen MacBook Airista ellen olisi jossain törmännyt uutiseen siitä. Tämä uutinen pohjautui vahvasti tämänvuotiseen Macworldiin, joten on ehkä mahdollista, ettei kyseistä uutista olisi kirjoitettu lainkaan, mikäli tuote olisi julkaistu vain Applen sivuilla. Minuahan ei Apple juurikaan kiinnosta, joten en aktiivisesti tongi siitä tietoa. Ja vaikka kiinnostaisikin, minulla ei ole siltikään harmainta aavistusta Samsungin uusista tuotteista (valmistaja, jonka tuotteet kiinnostaa), koska niistä ei uutisoida missään johtuen osaltaan siitä, että tuotteista ilmoitetaan vain firman sivuilla. Tuotetietoja lukemalla ei myöskään oikein selkene, että miksi tämä tuote on niin hyvä. Parempi tulos saavutetaan, kun joku kertoo suoraan medialle ja media eteenpäin.
Unohdin kokonaan, että eihän Apple ole lainkaan riippuvainen Macworldin tapaisista tapahtumista. Esimerkiksi loppuvuoden julkistukset, syyskuun iPodit ja lokakuun MacBookit, esiteltiin omissa, tunninmittaisissa tilaisuuksissa, jonne kutsuttiin median edustajat viikkoa etukäteen.
Applen ei tarvinut tässäkään tapauksessa hypettää tuotteitaan lainkaan etukätäteen, koska me fanipojat teimme sen heidän puolestaan jo kuukausia etukäteen. MacRumorsin kaltaiset, lähestulkoon hypetystä varten perustetut sivustot pitävät innostusta yllä, kun milloin minkäkin tuotteen ikäsykli alkaa olla lopuillaan. Faniyhteisöistä syntyvät arvailut, feikit tuotekuvat ja joskus jopa oikeat vuodot valuvat seuraavaksi valtamedioiden sivuille, kuten kävi uusimpien MacBookkien ja iPodien kanssa.