Olen tässä jo pitkään miettinyt X0:n ostoa, ja tämänhetkinen rahallinen tilanne sen mahdollistaisikin. Olen tuota Prota ajatellut - vai mikä Elitessä olisi se, että ostaisin sen ja maksaisin sen lisähinnan, joka poistaisi minulta pari pelinostomahdolisuutta?
Kertokaa minulle; miksi ostaisin X0:n, mitä hyvää siinä on, mitä huonoa siinä on, (Ei fanipoikien näkökulmia kiitos, aina löytyy jotain huonoa), mitä hyviä pelejä sille on, Pro vaiko Elite?
No ainoa asia joka Elitessä on parempaa on isompi kovo, että jos luulet pärjääväsi 60 gigatavun kovolla niin käytä ne rahat toki mielummin peliin/peleihin. Itsellä ollut tuo Elite nyt noin puoli vuotta ja 120 Gt kovosta on vielä vajaa 100 Gt tyhjänä. Olen pari arcadepeliä ja pelivideoita jonkun verran lataillut. Tietty jos jossain vaiheessa haluat kovalevyä päivittää niin tuollaisesta suuremmasta irtokovalevystä saakin sit pulittaa sen erotuksen hinnassa ja vähän enemmänkin vissiin. Tämän lisäksi suosin Eliteä niinkin pinnallisesta syystä että halusin yhtenäiset värit konsoleille (PS2 Slim, PS3 ja XO Elite. Wii nyt on ainoa valkoinen lammas tuossa joukossa).
Mitä peleihin tulee niin suuri osa parhaista peleistä ovat multiplattareita. Itse olen kaikki multiplattarit ostanut boxille. Suurimmat syyt miksi suosin XO:ta on ohjaimen käteen istuvuus (vaikea kuvitella CoD4:ää Dualshock 3:lla) sekä se että itsellä XO on poikkeuksellisesti noista kahdesta koneesta se hiljaisempi. Mun PS3 on näitä malleja jotka rupeaa noin puolen tunnin kuluttua (käytöstä riippuen) huutamaan kuin imuri. Hyviä yksinoikeuspelejäkin löytyy, Dead Rising, Mass Effect (oletan ettet pelaa PC:llä) ja Gears of War.
Yritin keksiä konsolin huonoimpia puolia ja kai mun on pakko mainita toi kovaäänisyys vaikka XO onkin minun tapauksessa noista konsoleista se hiljaisempi. Mutta kun telkkarissa on äänet suht normitasolla ja keskittyy peliin niin ei tuohon pelikonsolin äänentasoon kiinnitä niin paljon huomiota. Sitten XO:n ohjaimen ristiohjain on tietty ihan hanurista mutta sen varmaan tiesitkin jo. Sitten pitää varmaan mainita tuo boxien korkea hajoamisprosentti, joskin hajoamisriski on (kai?) nykyään pienemi kun kaikissa myynnissä olevissa konsoleissa taitaa olla se Falcon-piiri.