Vs: Kysy/vastaa raudasta
« Vastaus #286 : 11.12.2008 00:56 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Mun läppärin Vista puskee ihan huikeaa määrää prosesseja päivät pääksytysten(~80 - 90) ihan omin päin, suurin osa niistä jotain SYSTEM-mitälie. Se lienee aika paljon, ja esimerkiksi mun vanhempien pöytäkone ei duunaa idlessä kuin noin 50 hommaa, ja suoritinkäyttö on varsin radikaalisti pienempää(on se tietty tehokkaampikin). Saako tuota taakkaa koneelle kevennettyä mitenkään mielekkäästi? Näistä kun ei ota selvää, että mitä uskaltaa tappaa tarpeettomana tai uskaltaako mitään.
En ole paljoa Vistaa käyttänyt mutta tuo 50%:kin olisi minulle liikaa. Se pitää pääsääntöisesti olla 99% käyttämättömänä. Mutta otappa print screen siitä prosessilistasta niin voi katsoa osaako sanoa jotain suoralta kädeltä. Eli ota ruutuun mahdollisimman paljon prosesseja jonka jälkeen painat nappia missä lukee "print scr" tai "print screen" tms. jonka jälkeen vaan aukaiset jonkun kuvan käsittely ohjelma, vaikka paint tai vastaava, ja liität näytön kuvan siihen. ctrl+c. Ja sitten laitat kuvan tuonne profiilin omaan kansioon, vai mikä se nyt oli.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
« Vastaus #287 : 12.12.2008 13:17 »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
« Vastaus #289 : 12.12.2008 13:29 »
JayeizH
Jäsen
En ole paljoa Vistaa käyttänyt mutta tuo 50%:kin olisi minulle liikaa. Se pitää pääsääntöisesti olla 99% käyttämättömänä.
Niin, en minä prosenteista puhunutkaan, vaan prosessien määrästä.
Joo no windowsissa prosessien määrät on aina mielettömiä. Varsinkin kannettavissa kun niissä on valmiiksi asennettu niin paljon kaikkea roskaa. Virransäästöstä valmistajan omiin apuohjelmiin. Periaatteessa ohjelmat käynnistyy nopeammin, mutta kun niitä kuitenkin käyttää niin harvoin niin eihän niistä mitään hyötyä oikein ole. Nopeasti katsottuna tuossa on acerilta heti pari, nerolta joku, cyberlink, F-securelta useampi ja sitten Vistan "omaa kivaa". Noita saa pois oikeastaan helpoiten käymällä läpi ohjauspaneelin "lisää/poista sovellus" (vai mikä se vistassa onkaan) kohdasta mitkä on täysin tarpeettomia. Tai sitten muokkaamalla ohjelmien asetuksia että ne ei käynnisty taustalle.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
« Vastaus #292 : 12.12.2008 15:57 »
JayeizH
Jäsen
Nyt kun näistä Windowsin prosesseista on ollut puhetta niin tuli mieleen jännä ongelma omassa koneessa. Aina silloin tällöin explorer.exe (eli joo tehtäväpalkki) käyttää jatkuvasti 99% prosessoria. Ongelma saattaa liittyä reusurssienhallinnan käyttöön, kun itse aloin miettimään että se alkaa raksuttamaan esikatselu kuvakkeita videopätkistä, mutta tämänkin näkymän vaihdoin vain listaukseksi niin silti tämä tilanne joskus tulee. Samoin yritän sammutella prosesseja mutta silti explorer.exe jauhaa 99% prosessoriaikaa. Ainoa mikä tähän auttaa on sulkea tehtäväpalkki lopettamalla explorer.exe ja käynnistää se uudelleen (ei tietokonetta).
Hankalaa tässä on että ongelmalla ei tunnu olevan mitään erityistä johdon mukaisuutta. Hiukan epäilen että sillä olisi jotain tekemistä resurssienhallinnan ja/tai videotoiston kanssa, mutta niidenkään käytössä tätä ei aina tapahdu, eikä se explorer.exen jauhaminen lopu vaikka kaikki yrittäisi sulkea.
Muistan että tämä oli joskus aikaisemminkin ja siitä tuli melkein joka päivästä riesaa, joten lopulta formatoin koneen. Muta nyt se on taas tullut takasin. Olen aina epäillyt jotain virusta tms. mutta en ole sellaisiakaan löytänyt. Samoin nettiliikenne on nollissa ja onhan se piuhakin otettu pois...mutta aina vaan se explorer.exe jauhaa.
Veikkauksia? Ideoita? Kokemuksia? Olen ajatellut formatointia jälleen kun sitä ei ole yli vuoteen tullu tehtyä, mutta olisihan se kiva tietää mistä ihmeestä tälläinen tulee.
tallennettu
« Vastaus #293 : 13.12.2008 00:06 »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
« Vastaus #297 : 20.12.2008 18:24 »
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba
Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu