Vs: TV hankinta ja tekniikka
« Vastaus #162 : 23.04.2010 20:32 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Vasteaika eli response time on eri asia kuin input lag. Näin olen käsittänyt lukemani perusteella siis..
Joo tuli hiukan hätäisesti ajateltua tätä yhteyttä. Response time ilmaisee ruudun nopeutta vaihtaa kuvia, kun taas input lag ilmaisee kuinka nopeasti kuva on valmiina syötettäväksi. Itseasiassa aika amatöörimäinen ajatus virhe Olet siis oikeassa.
Kyllä se ihan paneelin kyvystä luoda kuva ruudulle johtuu.
Panel type and how much they lag typically
IPS = low input lag 0-16 ms(IPS-Pro made by IPS-Alpha (panasonics) S-IPS (made by LG LCD display)
xVA = 30+ ms input lag often in the 45-60ms range in game modes for most TV's that use this panel type(S-PVA, MVA type panels found in sony, samsung and many major brand TV's sold today. they are manufactured for the most part by S-LCD (sony/samsung owned company) AU Optronics and Chi Mei
TN = low input lag but not found in 95% of LCD TV's due to poor picture quality and not made in large sizes etc.
Suurin osa LCD telkuista sisältää ton VA paneelin.
Tämä on kyllä minulle pienoinen yllätys. Ja siis nyt olen ihan järjissäni Olen aina ajatellut että paneeli määrittelee mitä voidaan näyttää ja kuinka nopeasti kuva vaihtuu (eli pikselit muuttavat väriä, response time), en ole ajatellut että paneeli määrittelee kuinka kuva muodostetaan. Olen ymmärtänyt että kuvan teko tai muodostus on algoritmeissä jotka taas määritellään erikseen ja niiden suorittaminen taas riippuu raudan tehosta. Eli paneeli ei tarvitsisi kuin näyttää kuva....täytyy ilmeisesti seikkailla internetin syövereissä hiukan...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
« Vastaus #166 : 24.04.2010 14:06 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Tämä on kyllä minulle pienoinen yllätys. Ja siis nyt olen ihan järjissäni
Olen aina ajatellut että paneeli määrittelee mitä voidaan näyttää ja kuinka nopeasti kuva vaihtuu (eli pikselit muuttavat väriä, response time), en ole ajatellut että paneeli määrittelee kuinka kuva muodostetaan. Olen ymmärtänyt että kuvan teko tai muodostus on algoritmeissä jotka taas määritellään erikseen ja niiden suorittaminen taas riippuu raudan tehosta. Eli paneeli ei tarvitsisi kuin näyttää kuva....täytyy ilmeisesti seikkailla internetin syövereissä hiukan...
En mikään asiantuntija ole, mutta yksi mahdollinen syy siihen miksi paneeli vaikuttaa input lagiin saattaa olla siinä, että kuinka paljon kuvaa pitää käsitellä kullekin paneelille. Ehkä yhdelle paneelille riittää pari pientä algorithmia, kun taasen toinen vaatii enemmän.
Tämä kuulostaa ainakin äkkiseltään aika loogiselta päätelmältä. Tukisi sitäkin että plasman kuvan on sanottu olevan hiukan pehmeämpi kuin LCD:n. Tällöin SD kuvaakaan ei tarvitsisi niin paljon käsitellä, kun kuva olisi luonnostaan jo hiukan pehmeämpi, eli mm. pikselöintiä ei tulisi niin helposti. Tiedä sitten mikä totuus on...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
« Vastaus #169 : 21.07.2010 14:36 »
sleepy
o----o
Jäsen
Basaaripisteet: 6
sekä kaikki ohjelmat tulevat 100% varmuudella 3D:na, niin voin harkita asiaa.
Uskaltaisin väittää, että tätä tuskin tulee ikinä tapahtumaan. YLE tai mikään muukaan kanava tuskin haluaa tuhlata rahaa muuttaakseen uutisia tai Karpon parhaita kolmiulotteiseksi. Ellei ohjelmien muuttaminen tule olemaan, tai on jo, yhtä helppoa kuin napin painaminen.
Mutta eiköhän ne isommat elokuvat, sarjat ja urheilujutut lähinnä 3D:tä tule käyttämään, jos mitkä.
under the rocks and stones
,there is water underground
tallennettu