Vs: TV hankinta ja tekniikka
« Vastaus #731 : 28.02.2021 13:05 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Kyllähän näytöltä pelaaminen on tietyllä tapaa intensiivisempää. Lopetin 6kk sitten about 2 vuotta kestävän putken konsoleiden ja PC:n 34", 21:9, 100Hz näytöltä pelaamisen. Ja onhan siinä puolensa. Työtuolin sai aina mukavaksi, kuulokkeet sulki omaan mukavasti ja pelit näytti aina terävältä suht läheltäkin 3440x1440 resolla. Varsinkin esim. kun Ori peitti koko leveän ruudun, fiilis oli paikoin huima. Samoin Tetris Effect veti sisään huimasti kun pelasi niin läheltä. Mutta esim. PS4:n Spider-Man kaipasi isoa ruutua, samoin BotW, osin Orin välipätkät ja jotkut elokuvamaiset seikkailut, kuten Uncharted.
PC:llä on toki raudastakin kiinni (ja ilmeisesti osin NS:lläkin?). Ei iso ruutu suorituskykyä korvaa.
Eli 2D tasoloikka tms. intensiiviset pelit jossa pelataan sanan varsinaisessa merkityksessä, pieni ruutu voi imaista sisäänsä ihan erilailla. Mutta kun pelataan fiiliksellä, seikkailua tai "tunteella", silloin iso ruutu vain tuo paljon peliin. Kilpapelaaminen on toki asia ihan erikseen, johon jopa Epin 144Hz on liian hidas Mutta lopulta molempi parempi siis
EDIT: Ihan hyvä diili muuten Samsung Odyssey näytöstä. Muistaakseni noita on kehuttu, mitä aikoinaan tuli noita katseltua. Kaarevuus tuon kokoisessa näytössä on makuasia, mutta raudan puolesta varmasti hieno peli.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
« Vastaus #733 : 06.03.2021 13:58 »
Gba
Jäsen
Basaaripisteet: 0
En olisi kyllä uskonut, miten tyydyttävältä pelaaminen 24" näytöllä voi tuntua. Varsinkin tähtääminen FPS/TPS-peleissä. Olin aina ennen ajatellut, että mitä isompi näyttö, niin sitä parempi pelikokemus, mutta ei se olekaan niin yksiselitteistä pelien kanssa. Siksi tämä on pieni järkytys ja ravistelee kunnolla tunkkaisia näkemyksiäni. Hyvä niin.
Ja tosiaan se vieläkin ihastuttaa, miten hemmetin hyviltä Switch-pelit näyttävät tällä paneelilla:
https://www.pelaajalauta.fi/files/40/samsung.png.
Näyttää helvetin hyvältä. Tästä olen puhunutkin jo pitkään, kuten mainitsitkin aiemmissa viesteissä. Kilpapelaajien näyttöjä kun katsoo ja heidän tyyliänsä pelata, niin sehän on naama aivan kiinni näytössä, joka ei tosiaan ole mikään 65" paneeli. Ainoa missä iso näyttö saattaa joskus viedä voiton on juuri Heinzin mainitsemat fiilistelypelit joissa ei sananmukaisesti "pelata", vaan fiilistellään karttamarkkerin perässä toiselle karttamarkkerille. Itselle sama homma on elokuvissakin, on paljon intensiivisempää maata sohvalla ja katsoa läppäriltä elokuva kuulokkeet päässä, kuin teatterissa huonolaatuinen kuva tykitettynä valtavalle kankaalle samalla kun apinalauma keskustelee vieressä ja teatterityöntekijä jamiviljami kääntänyt volumet ylikovalle.
Nyt olen pääasiassa käyttänyt PC -pelaamiseen tuota B9 OLEDia ja välillä duuninäyttöjä strategiapeleihin joita on pakko pelata todella läheltä, mutta työnantaja tiputti mukavan bonuksen jolla saisi etätyöpisteen rakentaa itselleen, joten pohdin laadukkaampien näyttöjen/näytön hankkimista.
Yksi vaihtoehto olisi tämä LG UltraGear 27GN950-B 27" 4K
Otti voiton mm. PC Gamerin testissä:The best gaming monitors for 2021
Toisaalta noin pieneltä näytöltä 4k on varmaan melko käyttökelvoton? Onko kokemuksia mininäyttö + 4k pelaamisesta? Mitkä kaksi 23-27" näyttöä itse ostaisit vai olisiko valinta jopa 49" kyrvedi? Pelaaminen edellä mennään, tietenkin, mutta töitäkin pitäisi tehdä.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
« Vastaus #734 : 17.03.2021 13:12 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Itse ajattelin myös alunperin mietin kahta näyttöä, mutta voin sanoa että olen tähän AOGin 34", 21:9, 3440*1440 näyttöön varsin tyytyväinen. Myönnän että kahdessa 27" näytössä olisi ollut enemmän tilaa, mutta ei tässäkään se varsinaisesti ole ikinä kesken loppunut. Lisäksi monet pelit jo tukee 21:9 suhdetta ja niissä jotka ei tue, ei sivupalkit ole häirinneet. Lisäksi korkeus suunnassa näyttöä seuratessa niskat taitaa muutenkin olla kovemmalla rasituksella joten lisätila leveyssuunnassa on mukavampi ja tämä vie vähemmän tilaa pöydältäkin. Ja lopulta onhan se yhden näytön näkymä yhtenäisempi kuin kahden näytön kuitenkin.
Suosittelen siis 21:9 näyttöä. Itse en aio enää takaisin normaalin kuvasuhteen näyttöihin mennä.
Hinnatkaan ei ole nykyään enää mielettömiä. Itse maksoin 699€ tarjouksessa muistaakseni, mutta nyt löytyy Gigantistakin alkaen 499€.
Sehän noissa on että resoluutio ei taida näissä hintaluokissa nousta yli 3440*1440, eikä virkistystaajuus yli 144Hz (jos haluaa ihan tosissaan pelata). Mutta itseä ei ole kumpikaan vaivannut. Olen oikeastaan yllättynyt kuinka hyvin tuo reso riittää. Mutta onhan se kuitenkin isompi reso kuin perus HD:ssa pystysuunnassakin. Tietty jos 27" 4K näytöstä siirtyy tähän, tilanne voi olla eri.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
« Vastaus #749 : 17.03.2021 18:50 »
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu