Etusivu
Foorumi
blogit
Kalenteri
Haku
Jäsenet
Rekisteröidy
Tuoreimmat viestit
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointisähköposti
saamatta?
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Pelaajalauta
>
Yleinen
>
Pelikeskustelu
Aihe: Amnesia: The Dark Descent
Sivuja: [
1
]
« edellinen
seuraava »
Aihe: Amnesia: The Dark Descent (Luettu 3007 kertaa)
Amnesia: The Dark Descent
« : 16.10.2010 22:03 »
Japshumwaa
Jäsen
Viestejä: 104
Basaaripisteet:
0
Pitkästä aikaa palasin entiselle Pelaajalaudalle, nykyiselle Nastalaudalle, todetakseni että eihän täällä ollut ensimmäistäkään viestiä syksyn parhaasta pelistä Amnesiasta. Muistaakseni toi kaapeissa piileskely oli kuitenkin ihan tuttua puuhaa muutamille lautalaisille.
Amnesia: The Dark Descent on siis hyvin lovecraft-henkinen kauhupeli, jossa pelaajalle ei anneta minkäänlaisia aseita mörköjen kukistamiseen vaan pelaajan täytyy juosta karkuun ja piiloutua. Samalla liiallinen pimeän tuijottelu tai säikyttely alkaa käymään pelaajan mielenterveyden päälle ja pian saatetaan tuijottaa huoneen kulmaa vaakatasosta.
Vanha linna on kaikessa kliseisyydessään melkeinpä se ainoa ja oikea miljöö tällaiselle kauhumeiningille. Äänitoteutus aivan ensiluokkaista näinkin pienen budjetin pelille ja tunnelman osalta kaikki kaikessa. Pelimekaniikassakin hienoja ratkaisuja kuten ovien avaaminen "manuaalisesti" eikä vain nappia painamalla. Pelillä on sopivasti kestoa, ei turhaa edes takas juoksemista juurikaan ole ja pelin pulmatkin ovat loogisia eivätkä onneksi riko pelin rytmiä ja hienoa tunnelmaa.
Huone pimeäksi ja kuulokkeet päähän. Hienoja fiiliksiä tästä saa, jos osaa ja haluaa olla vastaanottavainen.
Demo Steamistä ilmaiseksi ja koko peli ~15€.
tallennettu
Vs: Amnesia: The Dark Descent
« Vastaus #1 : 20.10.2010 22:20 »
Fraeon
/fɹeɪɔnʰ/
Moderaattori
Viestejä: 1 652
Basaaripisteet:
3
Pääsinpä itsekin pelivuoren takaa tätä testailemaan. Erittäin näpsäkkä, selkeästi Penumbrasta otettu oppia. Tunnelma toki vastaava kuin tekijöiden edeltäjissä, mutta tällä kertaa kömpelö taistelu on tiputettu aivan nolliin. Ratkaisu toimii.
Ainoa asia, mikä nyt vähän risoo, on pelin säikäyttelyiden tietynlaiden arvattava sijoittelu. Heti selkeän ratkotun pulman jälkeen osaa jo varautua, että seuraavan nurkan takana on aivan satavarmasti jotain. Pienellä vaihtelulla tuosta oltaisiin selvitty, nyt peloitteluihin ehtii terästäytymään. Ei sillä, tämä oli muistaakseni Frictionalin edellistenkin pelien päävika.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Sivuja: [
1
]
« edellinen
seuraava »
Pelaajalauta
>
Yleinen
>
Pelikeskustelu
Aihe: Amnesia: The Dark Descent
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Yleinen
-----------------------------
=> Pelikeskustelu
===> Peliseura
=> Laitteet, rauta ja ohjelmistot
=> Popkeskustelu
=> Vapaa sana
-----------------------------
Basaari
-----------------------------
=> Kaupankäynti
-----------------------------
Blogit
-----------------------------
=> Roki7 Finblog
=> Kubs's Blog
=> Riepu's Blog
=> Fyysinen Preesens7 Finland Blog
=> Freijon buuginurkka
=> MasterTK's Blog
=> JGW
=> KOSHIRRO7 Finland Blog
=> AIKA RYHTYÄ TAKTISEKSI
=> Jälkijuna
=> zoukka of the axe
=> Fiilistelyä
=> Americans don't eat parsley
=> Nuotiopaikka
=> Deep Blue Sea
=> Turhaa täynnä
=> sleepy's zzz
=> Elokuvablogi
=> miggen epäviralliset mielipiteet
=> Kieroblog
=> Ilkimys's Blog
=> Mixba's Blog
=> miikaantti's Blog
=> miikaantti's Blog 2
=> Sekoanalyysi
=> echoes's Blog
=> Äijä-blogi
=> Kotini on viidakkoni
=> Pahempaa
=> rauhan_rikkoja's Blog
=> Tuuri_Juoppo's Blog
=> Wanhan jäärän korinoita.
=> Youtube-pelaajan Päiväkirja
=> 眉に唾をつける
=> lamistoo
=> onlineclass