Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Astral Chain: 30.08.2019
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Astral Chain | Taasko platinaa?  (Luettu 3975 kertaa)
Astral Chain | Taasko platinaa? « : 26.08.2019 09:06 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW En tiedä paljoakaan tästä pelistä, joka näyttää videoissa hemmetin mielenkiintoiselta ja pelimekaanisesti omintakeiselta. Ensimmäinen traileri tosin jätti hieman sekavan vaikutelman. Gameplay-videoiden jälkeen heräsi jo hinku ottaa ohjain ja käskyttää sankareita maailmassa, josta löytyy kätkettyjä vessoja ja kissahattuja. Taistelusysteemin toki täytyy olla erinomainen, jotta peli jaksaa kiinnostaa, mutta tuskinpa PlatinumGames tällä saralla meitä pettää.

Arvostelupanna raukeaa tänään klo 16, joten pian selviää, pitääkö media tätä peliä hyvänä ketjutuksena Nintendon ja Platinumin loistavalle yhteistyölle.


« Viimeksi muokattu: 26.08.2019 09:15 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Astral Chain | Taasko platinaa? « Vastaus #1 : 26.08.2019 15:05 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Meikällä meni ihan samalla tavalla. Ensitraileri oli vähintäänkin epäilyttävä, mutta gameplay traileri herätti kiinnostuksen. Olen tässä vähän odotellut tietoa koska uusi versio NS:stä tulee myyntiin niin olisi voinut hakea NS:n kaupasta ja ottaa Astral Chainin mukaan. Tosin autossa tuli huollossa +800€ yllätys, niin siinä tuli parin NS:n ja muutaman pelin aukko pussiin laakista, niin saa nyt taas nähdä...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Astral Chain | Taasko platinaa? « Vastaus #2 : 26.08.2019 16:42 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kurottelee keskiarvollaan ysikymppiä. Eurogamer jopa heitti ilmaan, ettei ole kaukaa haettua kutsua tätä Platinumin toistaiseksi parhaimmaksi peliksi. Ei muuten ole ihan mitätön kehu!

Pääjuoni tarjoillaan onneksi suht kompaktissa paketissa (25-30 tuntia). En haluaisikaan tämän tyyppisen pelin olevan yltiöpitkä. Sivutehtäviä saa toki olla vaikka miten paljon.

Kohti perjantaita, josta starttaa eeppinen pelikuukausi!




« Viimeksi muokattu: 26.08.2019 17:54 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Astral Chain | Taasko platinaa? « Vastaus #3 : 26.08.2019 20:38 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Tiedä sitten mistä tuo 25-30 tuntia on revitty kun gamexplainin tyyppi sanoi revikassaan, että peli kestää n.15 tuntia.
tallennettu
Vs: Astral Chain | Taasko platinaa? « Vastaus #4 : 26.08.2019 20:53 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Tiedä sitten mistä tuo 25-30 tuntia on revitty kun gamexplainin tyyppi sanoi revikassaan, että peli kestää n.15 tuntia.

Ilmeisesti jos pelaa todella hätäisesti, keskittyy pelkästään pääjuoneen ja ignoraa käytännössä kaikki sivutehtävät.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Astral Chain | Taasko platinaa? « Vastaus #5 : 26.08.2019 21:27 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Kirjoitit: "Pääjuoni tarjoillaan onneksi suht kompaktissa paketissa (25-30 tuntia)."
tallennettu
Vs: Astral Chain | Taasko platinaa? « Vastaus #6 : 26.08.2019 21:44 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Alle 20h sopisi meikäläiselle paremmin, mutta mikäs siinä jos peli pitää otteessaan 25h. Ja arvostelut kyllä lupaa että pitää. Aikamoista hehkutusta muutaman arvostelun on käynyt läpi. Selkeästi vuoden kovimpia pelejä, jopa sukupolven kovimmasta toiminta pelistä puhutaan (DMC5 jää siis tälle?). Alkaa sormet vähän syyhyään tämän kanssa...

EDIT: AI PRKL Verkkis myy uutta Switch versiota jo :o Lähetettävissä 8-15pv.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Astral Chain | Taasko platinaa? « Vastaus #7 : 26.08.2019 23:53 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Kirjoitit: "Pääjuoni tarjoillaan onneksi suht kompaktissa paketissa (25-30 tuntia)."

https://twinfinite.net/2019/08/how-long-astral-chain-takes-to-beat/

Olet oikeassa. Tuollakin mainitaan, että pääjuonen voi pelata halutessaan n. 10 tunnissa. Sain muutaman tiivistelmän lukiessani vähän väärän käsityksen.

Mutta ei sinällään haittaa, ettei tule mammuttipeliä toisensa perään, näin Fire Emblemin jälkeen.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Astral Chain | Taasko platinaa? « Vastaus #8 : 31.08.2019 06:51 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Peli alkaa räjähtävästi, syke nousee, ihmettelee "onko tämä muka Switch-peli?". Efektejä suorastaan myllytetään verkkokalvoille ja korvat saavat nauttia tolkuttoman hyvänkuuloisesta, cyberpunk-tyyliin iskevästä soundtrackista, samalla kun kävelee sateen kastelemilla kaduilla, joiden pinnasta valonlähteet peilautuvat. Puhutaan graafisesti upeimpiin kuuluvasta NS-pelistä, kenties jopa parhaasta tähän asti? Sahalaitojen vihaajille se on kuitenkin kova pala purtavaksi, sillä AA:n puuttuessa niitä pelissä riittää.

Harva peli on antanut ohjaksensa pelaajalle näin hemmetinmoisella intensiteetillä, vaikka mehukas keissi 1 onkin periaatteessa vähän interaktiota sisältävä kohtaus lavasteissa. Silti: vaikuttavaa Platsa, vaikuttavaa. Pelin tunnelma rätisee käsissä ja mielessä sähköisenä ensisekunneista asti.

Taistelusysteemi perustuu alussa yhden napin rämpytykseen! Paitsi ettei perustu. Jekku on käyttää legioonaansa omien hyökkäyksiensä tukena. Kaikki oman elämänsä Peter Parkerit ilahtuvat taatusti, kun kääräisevät vihollisensa liikkumattomaksi astraaliseitillään. Alun jälkeen taistelusysteemiin tuodaan vielä lisää mahdollisuuksia, mutta en tiedä, paljonko muistan niistä taistelun tuoksinassa, kun opetteluvaihekin on vielä menossa. Itse pelihahmo tuntuu raskaammalta pelata kuin esimerkiksi Bayo, eikä kykene väistöjensä kanssa lähimainkaan vastaavaan akrobatiaan. Erilainen peli, erilainen taistelutyyli.

Peli luokiteli minut kylmästi startin jälkeen casuaaliksi (toiseksi helpoin?), ja siellä ensimmäisen läpipeluun ajattelin pysyäkin, sillä nopeatempoisissa toimintapeleissä en mikään huotran terävin miekka ole koskaan ollut.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Astral Chain | Taasko platinaa? « Vastaus #9 : 05.09.2019 10:03 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Työkaverit jauhoivat tästä, että olisi täynnä jotain kammottavaa Arkham Asylum tyylistä salapoliisityötä ja peliä katkovaa tarinankerrontaa. Mikä helvetti siinä on, että niin moni Platinumin peli on yritetty pilata minipeleillä ja täysin genreen kuulumattomilla innovaatioilla.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Astral Chain | Taasko platinaa? « Vastaus #10 : 05.09.2019 10:12 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Työkaverit jauhoivat tästä, että olisi täynnä jotain kammottavaa Arkham Asylum tyylistä salapoliisityötä ja peliä katkovaa tarinankerrontaa. Mikä helvetti siinä on, että niin moni Platinumin peli on yritetty pilata minipeleillä ja täysin genreen kuulumattomilla innovaatioilla.

AC on todellakin rytmitetty eri tavalla kuin ne Platinumin pelit, joita olen pelannut (Bayo 1 + 2). Tässä on suvantoja jatkuvan tykityksen sijaan, joka ei kaikille toimi. Pelissä on kuitenkin niin tiheä ilmapiiri, että en ole pistänyt pahaksi, että Platinum on yrittänyt mehustaa sitä, hamuillen jopa aavistuksen open world -pelien suuntaan. Ymmärrän kyllä, miksi non-stop-toimintaa hakeva voi kokea ne ongelmallisina. Ne vielä eskaloituvat, kun tehtäviä yrittää uudestaan vaikeammilla asteilla, jolloin tutkintaosuudet pitää taas pelata uudestaan – ellei post gamessa ole sitten jotakin sellaista, mistä en vielä tiedä.

Olen pelannut melko verkkaisesti, suunnilleen 15 tuntia, ja olen ymmärtääkseni noin puolivälissä peliä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Astral Chain | Taasko platinaa? « Vastaus #11 : 10.09.2019 19:02 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Chapter 7 oli visuaalisesti tykeintä kamaa, mitä NS on toistaiseksi ulos puskenut. Momentum pysyi kasissa yllä, mutta ihan edellisen mammuttikeissin huimaan intensiivisyyteen se ei yltänyt. Mitä ihmettä Platinum onkaan valmistellut pelin huipennuksiin, jos se meinaa vielä ylittää tämän?

Hienosti animoitua päähahmoa tuntuu hienolta ohjastaa. Katsella tapaa, miten tuo badass vaihtaa painoaan jalalta toiselle sulavasti, tai nojaa aavistuksen sivulle juostessa käännökseen. Helvetin laadukasta jälkeä. Välillä ruudulla tapahtuu niin upean näköisiä asioita, ettei itsekään oikein ymmärrä, miten kaikki tapahtui; musa raikaa, hahmo heittää voltteja täydellisen väistön seurauksena, Legioona jauhaa vihollista vieressä palasiksi, partikkelit lentelevät ruudulla ylt'ympäriinsä. Vau!

Hassua kyllä, siinä piilee tietyllä tavalla myös pelin heikkous. AC tuntuu joskus... puolittain automatisoidulta. On kuin vetelisin naruista sen sijaan, että olisin hahmo. Varmaan vaikeimmilla tasoilla tämä kuitenkin karisee, kun ei voi suhtautua pienempiinkään kohtaamisiin välinpitämättömästi?

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Astral Chain | Taasko platinaa? « Vastaus #12 : 20.09.2019 07:11 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Läpäisin AC:n eilen illalla, reilun 28 tunnin jälkeen. En tehnyt läheskään kaikkia sivutehtäviä, joten yllättävän tuhti peli tämä lopulta oli.

Niille, jotka eivät pidä juonenkuvatuksesta toimintapeleissään, AC voi olla jopa vuoden suurimpia pettymyksiä. Mutta minunlaiselleni pelaajalle, joka arvostaa myös tiheää tunnelmaa ja maailman fiilistä, tämä oli hienompi kokemus kuin jopa Bayonetta 2 – todennäköisesti myös mieleenpainuvampi, mutta sehän selviää vasta ajan kanssa.

Mutta miksi AC rulettaa? No, koko peli on ilotulitusta; kun sutjakan pelattavuuden myötä syntyvä mättötykitys, terävä visuaalisuus ja yksi parhaista Switch-soundtrackeista kiertyvät toisiinsa kiinni, nousee leveä virne suupielille. Ja vaikka pelkäsin Platinumin tulittaneen kaikki ammuksensa jo pari chapteria ennen loppua, en voinut olla enempää väärässä. Teitä odottaa lopussa yksi hemmetinmoinen finaali, joka on sokaisevalta kuvastoltaan taidetta.

Post game näyttäisi tarjoavan yllättävän paljon uutta, ja tehtävistä saatuja arvosanoja voisi parannella kymmeniä tunteja eri vaikeusasteilla, samoin legioonien ominaisuuksia. Bayot jättivät nälkää omien taitojen hiomiseen, mutta AC ei niinkään (voi toki myös johtua siitä, että pelattavaa on tällä hetkellä niin paljon).

Seuraavaksi tässä genressä isken näppini ihan ensimmäiseen Devil May Cryhyn. En tiedä sarjasta muuta kuin yhden, meemien kautta paljastuneen asian: toinen osa kannattaa skipata kokonaan ja siirtyä suoraan kolmoseen, kunhan se NS:lle (tod.näk lähitulevaisuudessa) käännetään.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Astral Chain | Taasko platinaa? « Vastaus #13 : 01.10.2019 20:39 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Saas nähdä kuinka pitkään peli mulla kestää. Tänään aloitin file 8:n ja siitä aloitus alueelta ennen katolle menoa tein kaikki sivutehtävät ja nyt on 19 tuntia jo kellossa.
Kontrollit on vieläkin usein hukassa enkä edes tiedä mistä se johtuu, että usein kun pitäisi tehdä sync attack niin zl:n sijasta painan A namiskaa.
Ei mulle edes tule mieleen toista peliä jossa olisi tuon tyylinen mekaniikka joten en tiedä miksi tuo tulee ns.lihasmuistista aivan liian helposti.

Lisäksi tuntuu, että tämä on väistöjen suhteen paljon vaativampi mitä bayonetta.

edit:

29.5 tuntia meni.
Päätin sitten kokeilla niitä file 12 tehtäviä ja niissä on kyllä mätkintää sitä kaipaaville ainakin lukemani perusteella.
Vaikeustaso alkaa standardista ja nousee ultimateen asti ja ultimatella kaikki legionin ottama vahinko heijastuu pelaajaan.
Lisäksi omia parannus tavaroita ja muita ei suinkaan käytetä vaan pelaajalle annetaan tietyt kamat joten turpaan vaan ja onnea.

Yhteensä noita on 71 ja tein niitä 34 ja aikaa meni yli kahdeksan tuntia vaikka vain yhtä jouduin koittamaan useamman kerran ja lopulta päätin luovuttaa.


« Viimeksi muokattu: 03.10.2019 20:32 kirjoittanut Partajeesus »
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines