Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Bloodstained: Ritual of the Night (PS4, Xbox, PC): 18.06.2019
  • Bloodstained: Ritual of the Night (Switch): 25.06.2019
  • Bloodstained: Curse of the Moon 2: 10.07.2020
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night  (Luettu 10075 kertaa)
Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « : 07.06.2018 05:55 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW http://curseofthemoon.com/en/



Koji Igarashi jätti vuonna 2014 Konamin taakseen tullakseen myöhemmin yhdeksi ArtPlay-kehitystalon perustajista. Curse of the Moon taas syntyi Ritual of the Nightin joukkorahoituskampanjan ollessa huiman menestyksekäs: se porhalsi suvereenisti yli 550 000 dollarin tavoitteensa aina 5,5 miljoonaan dollariin saakka, joka oli ennen Shenmue III:a ennennäkemättömän suuri summa. Näin sai alkunsa 8-bittisille Castlevanioille syvään kumartava Bloodstained: Curse of the Moon, kun suunnitellusti myöhemmin tänä vuonna ilmestyvä Ritual of the Night ottaa vaikutteensa rakastetusta Castlevania: Symphony of the Nightista.

Curse of the Moonissa pelaaja voi synkän matkansa aika värvätä mukaansa uusia seikkailijoita, joilla kaikilla on omat ominaisuutensa ja HP-palkkinsa. Kun väki runsaantuu, pidotkin helpottuvat. Pelattavuuden armottomuuteen – siihen, miten pelihahmo reagoi iskuja saadessaan – voi itse vaikuttaa.

Peli löytyy pienten jakeluvaikeuksien jälkeen likipitäen kaikille alustoille, ja se maksaa 9,99 €. Hankin viimeistään viikonlopuksi!

Miten sinä pelaat tätä? Tylyn kovapintaisena vai enemmän kasuaalilla meiningillä?


« Viimeksi muokattu: 07.06.2018 09:59 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #1 : 07.06.2018 09:27 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ostin Curse of the Moonin Switchille tänä aamuna, ja läpäisin neljä kenttää casual-asetuksilla. Kuolin vain sortuessani tyhmyyksiin lepakko-transformaation kanssa, mutta tuntui silti mukavalta aloittaa altaan matalasta päästä näinkin pitkän Castlevania-tauon jälkeen. Hahmoista olen käyttänyt pääasiassa ruoskaa heiluttelevaa Miriamia.

Heräteostoshintainen pieni herkkupala, joka varmasti houkuttelee läpäisemään kentät yhä uudelleen vaikeammilla asetuksilla.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #2 : 07.06.2018 14:05 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Pieni herkkupala on housussas!
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #3 : 09.06.2018 21:56 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Pieni herkkupala on housussas!

Nii onki!

Normal-Casual läpi ja Normal-Veteran läpi myös. Nyt pelaan uutta kierrosta Nightmare-Veteranilla, jossa vaikeustaso vaikuttaa identtiseltä kuin aiemminkin lukuunottamatta bosseja, jotka saavat lisäystä liikerepertuaariinsa. Toki yhden hahmon vajeella syntyy myös uutta haastetta – varsinkin, jos menettää Miriamin aikaisessa vaiheessa kenttää.

Kyllä se Castlevania-kokoelma vaan maistuisi, sillä nälkä on nyt herännyt, eikä sitä millä tahansa kuonalla tyydytetä. On tämä hieno lajityyppi.

Yhdessä Steamin käyttäjäarvostelussa peliä muuten kuvattiin aika napsuvasti:

Lainaus
It's all of the Castlevania with none of the Konami!


« Viimeksi muokattu: 09.06.2018 22:06 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #4 : 21.08.2018 06:18 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW https://www.eurogamer.net/articles/2018-08-21-castlevania-spiritual-successor-bloodstained-ritual-of-the-night-delayed-into-2019

Se, mitä moni epäili, toteutui: Ritual of the Night viivästytettiin ensi vuoteen, ja samalla Vita-versio peruttiin. Peliä hiotaan tukijoille annetusta demosta saadun palautteen perusteella. Vuonna 2015 käynnistynyt projekti pyörähtää siis pian neljännelle vuodelleen.

EDIT: Jatkoinpa tänään Curse of the Moonin Nightmare-pelikierrosta NES30-ohjaimella, ja mikä ero olikaan, kun pelasi tätä peliä ensiluokkaisella d-padilla! Kertakaikkisen mahtava tuntuma ja fiilis. Nyt ymmärrän, minkä takia lisänappien olemassaolo on tärkeää: peli huokuu 8-bittistä tunnelmaa, mutta ei olisi pelattavissa tällä ohjaimella, jos se olisi alkuperäisen sataprosenttisen tarkka klooni.

Hieno peli, nyt täytyy vielä selättää Nightmaren viimeinen kenttä ja katsoa, mitä sen jälkeen avautuu (jos tällä suorituksella mitään).


« Viimeksi muokattu: 21.08.2018 19:00 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #5 : 28.03.2019 20:53 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

Omaan silmääni Ritual of the Night näyttää kyllä oikein hyvältä, vaikka samalla ymmärränkin, miksi SOTN-puristit ovat hampaat irvessä katsomassa tätäkin videota. Odotetuin Metroidvania piiitkäään aikaan!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #6 : 02.05.2019 16:47 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

 ;D

Julkaisupäivä 18.6 (Switch 25.6)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #7 : 26.06.2019 06:47 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW https://www.kickstarter.com/projects/iga/bloodstained-ritual-of-the-night/posts/2547316

Switch on nähnyt parempiakin käännöksiä, kuin mitä RotN 1.01. Mutta onko peli todella niin huonossa jamassa tällä hetkellä, ettei sitä kehtaa edes pelata, kun pelin tod.näk saan perjantaina? Toisaalta tekisi mieli odottaa näitä Igan lupaamia patcheja.

Onko jollain Switch-digiversion ostaneilla sanansa sanottavana pelin nykytilasta?


EDIT:

Tunnin verran aloittelin peliä eilen, enkä sen perusteella käänny kauhuissani pois. Ehkä Switch-version ongelmat eskaloituvat myöhemmin. Laivaosio ainakin tuntui pyörivän pelattavasti.

Hyvä hemmetti mikä soundtrack pelissä on. Pauhaa niin, että korvat vuotavat sitä kuuluisaa hinajaa. Ymmärrän kyllä niitä, jptka oksentavat RotN:in geneeriselle UE4-tyylille, mutta musiikeista ei voi kyllä valittaa sentin vertaa.

Jälleen kerran huomasin, miten suuri merkitys visuaalisesti vaihtuvilla ympäristöillä itselleni on. Siinä missä Hollow Knightissa eteen tulee harmaata, harmaata, harmaata, harmaansinistä ja -vihreää, tässä on läsnä kutkuttava progressio sekä vaihtuvuus. Huoneet palkitsevat visullaankin löytäjänsä. Tiedän, että Hollowlle uhrataan Samuksen hanskoja, mutta RotN vaikuttaa ihan eri kaliiperin tuotokselta kapturoimaan Super Metroidin ja SotNin fiilistä, jos minulta kysytään (ei kysytä, mutta nautin silti  :))


« Viimeksi muokattu: 30.06.2019 07:08 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #8 : 08.07.2019 08:00 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kolmen tunnin jälkeen olen tutkinut Ritual of the Nightin jättimäisestä kartasta noin 15 prosenttia. Minun pitäisi toki verestää melkein 20 vuotta vanhoja muistoja tällaisia laukoakseni, mutta jo tämän perusteella peli tuntuu vähintään yhtä kovalta kuin SotN, ehkä jopa paremmalta. Pidän etenkin sirpaleista, joilla voi kustomoida omaa pelityyliään melko paljonkin. Itse tykitän yhden käden miekkailun lisäksi manallani nuolia vihujen nahkoihin pitkien etäisyyksien päästä.

Switch-versio varmaan paranee vielä rutosti tästä, kunhan rukkaavat asioita pellin alla kohdalleen. Nyt – vaikka telakoituna peli näyttääkin paremmalta – veri vetää pelaamaan Switch handuissa ja Horin erinomaisella d-pad joykkarilla, sillä silloin RotN tuntuu olevan omimmassa elementissään. Ei ole 4K:ta, ei kuudenkympin ruudunpäivitystä eikä kiiltävintä kalliota, mutta Metroidvaniassa ja kannettavuudessa on tietynlaista luonnollisen fuusion voimaa. Se vain tuntuu oikealta.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #9 : 08.07.2019 08:22 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Fyysinen versio odottaa edelleen postissa, kun ei ole ollut notivaatiota noutaa sen jälkeen kun luin vajaan 200ms input lagista Switch-versiossa, eli yli kolminkertainen verrattuna esim. PC-versioon. Kaiken muun pystyisin hyväksymään, mutta tuollainen on anteeksi antamatonta.

Ja ennen kuin epi tulee sanomaan, kuten täysin pilatun Megaman Collectionin kanssa: ”en itse huomaa mitään”
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #10 : 08.07.2019 08:29 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Fyysinen versio odottaa edelleen postissa, kun ei ole ollut notivaatiota noutaa sen jälkeen kun luin vajaan 200ms input lagista Switch-versiossa, eli yli kolminkertainen verrattuna esim. PC-versioon. Kaiken muun pystyisin hyväksymään, mutta tuollainen on anteeksi antamatonta.

Ja ennen kuin epi tulee sanomaan, kuten täysin pilatun Megaman Collectionin kanssa: ”en itse huomaa mitään”

Huomaan. Hyppyjä menee pieleen input lagin takia. Onneksi portablena se tuntuu hieman siedettävämmältä.

Ensimmäisen Switch-patchin, jonka on luvattu pienentävän input lagia, pitäisi tulla ensi viikolla.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #11 : 08.07.2019 10:17 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Onko pleikkarilla yhtä paha?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #12 : 08.07.2019 10:34 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Onko pleikkarilla yhtä paha?



Digital Foundry mittasi Switch-versiolle 140+ ms input lagia, joka on "melkein tuplasti enemmän kuin muissa versioissa."

Xbox- ja PS-versiot liikkuvat tuon kommentin perusteella 75-85 ms:n tuntumassa. PC on kuitenkin jälleen pitelemätön 35 millisekunnin viiveellään.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #13 : 08.07.2019 17:12 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Input lag -perseilyt ovat kyllä yksi ainainen vitsaus. Ostin Castlevania SotN + Rondo of Blood -paketin PS4:lle, enkä tyhmyyttäni ottanut asioista kunnolla selvää. Nopealla googlauksella porttausten piti olla ihan kelvolliset, mutta heti kun kokeili SotN:ssa shield dashia, niin se tuntui kuin liikkuisi tervassa. Sinne meni ne rahat hukkaan.

Onneksi Xbox 360 -versio on taaksepäin yhteensopiva ja lagiton, mutta siinäkin on idioottimaisuuksia, kuten se, ettet saa mustia kehyksiä täyttämään 4:3 kuvaa.

Toisaalta, jos porttausta ei ole tehnyt M2, niin voidaan aina olettaa, että jokin amatööriporukka on sählännyt pelit pilalle, kuten nähtiin Megaman ja Street Fighter Anniversary Collectioneissa.

Onneksi RetroArchin runahead-ominaisuudella pystyy nykyään poistamaan input lagin monesta emulaattorista.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #14 : 11.07.2019 14:12 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kauhea himo tutkia jokainen nurkka, rappaus ja huone. Koputella miekalla seiniä ja etsiä kätkettyjä HP- ja manalaajennuksia. Ai että! Hollow Knight ei saanut kertaakaan aikaan tätä fiilistä. Ei kertaakaan. RotNin menu- ja karttasysteemit ovat jumalaisia, ja kannustavat tutkimaan ja ottamaan selvää ilman läpipeluuoppaan harkitsemistakaan. Ympäristötkin on helppoa muistaa erillisikseen, koska ne ovat niin ainutlaatuisia visuaalisesti. Annan kyllä Hollowlle vielä toisen mahdollisuuden, mutta nyt nautin Bloodstainedista, josta tulee varmastikin minulle toistaiseksi vahvin Vuoden Peli -kandidaatti. Ehkä monet heittävät nostalgian romukoppaan ja kruunaavat tämän kaikkien aikojen Metroidvaniaksi.

Pelaan etananhitaudella ja taidan kasvattaa siinä sivussa levuja vähän liikaakin. Minkäs teet, kun sellaista jälkkäriä tämä on. Jospa ensi viikon Switch-patchi vielä tosiaan miinustaisi kunnolla input lagia...

EDIT: Luin Redditistä vasta nyt, että tähänhän on tulossa myöhemmin päivityksenä moninpeli-co-op lokaalisti ja onlinen kautta!

Ja soundtrack... Herranen aika.



« Viimeksi muokattu: 11.07.2019 18:25 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #15 : 20.07.2019 07:15 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW https://www.kickstarter.com/projects/iga/bloodstained-ritual-of-the-night/posts/2569631

Ensi viikon Switch-patchi ei sisällä vielä odotettuja suorituskykypäivityksiä, sillä kehitystiimin aika onkin mennyt aseiden ja kykyjen nerfaamiseen!!!111

Flying Edge ja True Arrow kyllä ansaitsevatkin saada sapiskaa. Löysin edellämainitun parin ensimmäisen tunnin aikana, ja ase on kantanut minut helposti loppupuolelle saakka. True Arrow taas on pitkälle kehitettynä aivan naurettavan tappava kyky, tuottaen viidellä nuolellaan moneen viholliseen 50 pinnan edestä vahinkoa per vasama. Tykkään kyllä toisaalta siitäkin, että pelin voi ylipäätään rikkoa, jos haluaa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #16 : 27.09.2019 13:17 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Marraskuun loppuun mennessä Switch-version pitäisi olla paljon paremmassa kuosissa:

https://www.kickstarter.com/projects/iga/bloodstained-ritual-of-the-night/posts/2629717?ref=ksr_email_backer_project_update_registered_users

Lainaus
Work on the Nintendo Switch graphical and performance update continues. We apologize for the long development cycle. Most of the changes are on a room-by-room, enemy-by-enemy basis so there are a significant number of assets being reworked and it’s taking more time than initially expected.

We are pleased with the progress that has been made so far and look forward to getting it into your hands. While the teams are working on an extensive list of myriad improvements, their focus is on four principal areas: Visual Fidelity, Loading Times, Particle Effects and Input Lag.

Visual Fidelity - The way that backgrounds and environments are rendered are being significantly updated. This will result in noticeably sharper environments in most areas throughout the game.
Loading Times - Load times between scenes are being greatly improved, but are still not where we would like them to be, so work remains.
Particle Effects - We have already replaced hundreds of particle effects with new assets and more yet remain. The new ones look the same to the user, but are much less impactful on the performance of the game. This has been one of the main culprits for framerate drops during fights.
Input Lag - Input lag times have been significantly reduced, once work on this is completed the game should feel much more reactive when playing.

The improvements are expected to be released in two separate updates. The first update will contain the vast majority of the improvements. The second update will improve performance with a couple of especially troublesome areas and enemies.

We expect these updates to be launched by the end of November. We will give more specific timeframes when we are closer to release.

After the Switch upgrade is live, there will be a handful of assets/enemies that we want to improve like the Doppleganger enemy for example. These improvements will be part of our regular development cycle and updated when ready.

Läpäisin RotN:n jo heinäkuun lopussa. Palaan linnaan seikkailemaan täysin erilaisella pelityylillä näiden parannusten kanssa, kun Zangetsu julkaistaan pelattavana hahmona. Lokaali co-op on myös odotuslistan kärkipaikoilla.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #17 : 03.11.2019 06:47 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

Igan poppoo ei ota itseään turhan vakavasti.  ;D

1.03 eliminoi ylimääräisen input lagin, ja latausajoistakin on nipistetty roimasti. Tekstuurit ovat monessa huoneessa aiempaa terävämpiä. Lisää parannuksia on tulossa seuraavassa patchissa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Bloodstained: Curse of the Moon & Bloodstained: Ritual of the Night « Vastaus #18 : 25.06.2020 07:27 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

Curse of the Moon oli nautinnollinen peli, hienoa että jatkoa on jo nurkan takana.

Käynnistin myös pitkästä aikaa Ritual of the Nightin, sillä halusin nähdä millaisia parannuksia NS-versioon on tullut sitten julkaisun. Ja onhan peliin päivitetty myös Zangetsu pelattavaksi hahmoksi, sekä myös uusi Randomizer-moodi.

Randomizer: näitähän fanit ovat kyhänneet varsinkin klassisiin emulaattoripeleihin jo vuosia. Ne antavat jo tuttuun kokemukseen reilusti ennalta-arvaamattomuutta, sillä asetukset tapissa pelikokemus muuttuu aivan täysin. Pelin parhaan aseen saattaa löytää ensimmäisestä arkusta, samoin kyvyn, jonka ansiosta pääsee jo alussa linnassa sellaisille alueille, mihin ei normaalisti olisi asiaa alkuvaiheessa. Alun perin moodin piti olla rogue liten kaltainen, mutta on tämäkin mainio ja vetää taas pelin pariin uudella vimmalla. Vaikuttaa kyllä, että tulen Randomizerin ansiosta vetämään Ritualin läpi vielä monen monta kertaa. Löysin ensimmäisen Randomizer-vedon aloittaessani Reflectorin ensimmäiseltä alueelta, ja ensimmäisen aseen vasta juuri ennen ensimmäistä bossia. Onneksi, sillä en tiedä miten olisin saanut sen potkimalla nujerrettua. Varmaan mahdollista, mutta työsarkaa olisi ollut.

Switch-versio on parantunut paljon. Input lagia on tuhottu varmaan kymmeniä millisekunteja, latausaikoja nopeutettu, grafiikoita paranneltu ja efektejä saatu lähemmäksi muita konsoleita (esim. vesi). Hidasteluja esiintyy bosseissa yhä jonkin verran kun ruudulla tapahtuu paljon. Toivottavasti sekin saadaan vielä kuriin.

Kontenttia on tulossa yhä lisää, sanoo vuoden 2020 roadmap. Joukossa on kutkuttavasti myös "Classic mode", joka ilmeisesti muuttuu koko pelin tyylin. Mutta millaiseksi? 8-bittiseksi? vai 16? Vai jopa Symphony of the Nightia muistuttavaksi?



« Viimeksi muokattu: 25.06.2020 07:59 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines