Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Formula One 2010 -julkaisu: 24.09.2010
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 58
Tulostusversio
Aihe: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC)  (Luettu 438205 kertaa)
Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « : 05.02.2009 15:05 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW                   

YLEISIÄ TIETOJA
 
Genre: Racing (Formula 1)
Kehittäjä: Codemasters
Ilmestyy Suomessa: 24.09.2010
Pelaajia 1-12 (verkkopeli, ei jaetun ruudun mahdollisuutta)
Kotisivu: http://www.formula1-game.com/it_IT/index.php
Ohjekirja: Klikkaa!


KUVAT






VIDEOT

Developer diary 1 (Yleisesti pelistä) | Developer diary 2 (Ohjaus) | Developer diary 3 (Sää) | Developer diary 4 (Autojen ja ratojen luominen peliin | Developer diary 5 ("Live the Life")



ARVOSTELUITA

Official Xbox Magazine  8/10 | Official Playstation Magazine  9/10 | GamesMaster  90% | The National  5/5 | Xbox Magazine Italia   9.2 | Marcaplayer   9.3 | Games Aktuell   88% | Gamesreactor Sweden  8/10 | Playmania   93% | IGN   8.5 | Hardgame 2  9/10 | PlaystationFront   92% | Edge   8/10 | GVC  9/10 |
 


OMA F1-PELI HISTORIA

Minulle tämän vuoden odotetuin peli.


F1-pelihistoriani juontaa juurensa aina vuoteen 1996, jolloin 11-vuotiaan täriseviin käsiin ojennettiin Bizarre Creationsin jo klassikoksi muodostunut Formula One. Moista simulaatiomaisuutta ja lajin mallintamisen tarkkuutta oltiin nähty konsoleilla harvoin, ja nopeasti peli teki kauppansa lajin faneille. Täyspitkät kilpailut, varikkokäynnit, aidot kuljettajat sekä tallit vetivät pelin ääreen kerta toisensa jälkeen.

Vaikka Bizarren ensimmäisen yritys F1-pelien saralla olikin aikaansa nähden mainio, oli sen eeppiseksi nykypäivänä mielletty seuraaja, Formula one 97, vielä moninverroin sitä parempi. Kaikkea pientä oli viilattu niin täydelliseksi kuin mahdollista. Peli pysyi vuosia konsolien F1-merkkipaaluna, ja meni merkillisen kauan että sen yli pystyttiin kävelemään. F1 97 oli monin tavoin aikaansa edellä.

Ysiseiskan jälkeen Bizarre Creations heitti hanskat naulaan formuloiden suhteen, ja tilalle pestattiin täysin käsi studio, joka päätti suuressa viisaudessaan heittää 97:n lähdekoodin roskiin ja lähteä keksimään pyörää uudestaan. Tuloksena täysi katastrofi, peli nimeltään Formula 1 98, joka on yksi suurimpia pelipettymyksiäni. Paperilla ketkut saivat kuulostamaan sen niin hyvältä. Viimeinen niitti oli, kun hehkutettu kotimainen lokalisointi Kyllösineen osoittautui monotonisuuden riemujuhlaksi, todelliseksi "hän ajaa seinään, voi voi" kommenttien farssiksi. Hrrr.

Sonyn sössittyä siirtyi F1-valtikka hetkeksi Nintendo 64:n haltuun peleillä F1 World Grand Prix ja F1 World Grand Prix 2. Aiemmin hienon Pilotwingsin väsännyt Paradigm rutisti Nintendon koneesta niin paljon mehuja irti, että se sai kaikki muut N64:lle racing-pelejä julkaisseet näyttämään amatööreiltä. F1 WGP:t olivat nättejä, hyvillä pelattavuuksilla varustettuja puolisimuja, joissa oli koukkuna paljon kuorrutusta. Ensimmäistä kertaa konsoliformulassa pystyi nyt ottamaan osaa perjantain harjoituksiin ja sunnuntain lämmittelyihin ja näkemään sijoituksensa muihin verrattuna! Ja jopa ajamaan autonsa yhden pahan virheen seurauksena lunastuskuntoon. Myös pelattavuus tuntui huomattavasti haastavammalta kuin mitä se esimerkiksi oli Psygnosiksen peleissä: hallitut sladit ja läheltä piti tilanteet olivat kipakimmilla vaikeusasteilla arkipäivää.

Sony teki F1 98:n jälkeen ainoan kuviteltavissa olevan siirron ja heivasi vähin äänin Visual Sciencen ulos, sekä otti tilalle Studio Liverpoolin. Liike oli fiksu, sillä studio nosti Sonyn formulat jälleen laadun tielle heti ensimmäisellä nimikkeellään. F1 99 sisälsi mm. turva-auton ja varaslähdöt. Autojen liiallista kestävyyttä ja kuminauhatekoälyä kuitenkin kritisoitiin kovalla kädellä, ja niinpä parannettavaa seuraaviin osiin jäi.

Formula one 2001 oli hyppy uudelle alustalle. F1-fanit odottivat malttamattona millaisia parannuksia uusi sukupolvi toisi formulapeleihin. Lopputuloksena oli varsin haastava sekä mainio peli, jossa entistä tarkemmin simuloitiin autourheilun kuninkuusluokkaa. Samalla Studio Liverpoolia kuitenkin kritisoitiin siitä, että se ei tehnyt peleistään täysiverisiä simulaatioita. Sunnuntaipelaajille helposti sisäistettävät formulat kuitenkin kelpasivat.

Samaan aikaan EA:kin pääsi formulalisenssin makuun, mutta sen konsoleille julkaisemat versiot olivat melkoisen epäonnistuneita. Pelattavuus oli vielä Sonyn tuotoksiakin arcademaisempaa. Muutaman vuoden jälkeen EA sai tarpeekseen ja lisenssi lipsui yksinoikeudella Sonyn haltuun.

Studio Liverpool julkaisi monen monta versiota ennenkuin se ampui oikean napakympin, pelillä F1 06. Lämmittelykierroksen, pudotuspeliaika-ajon ja aiempaa raskaamman ajettavuuden sisältänyt peli oli F1 97:n jälkeen ensimmäinen konsoliformula, jota oli kauttaaltaan nautinto pelata. Simulaationa se ei kuitenkaan ollut vieläkään terävimmillään, mutta silti huomattavasti aidomman tuntuinen kuin Liverpoolin muutamat aikaisemmat versiot.

Studio Liverpoolin joutsenlaulu oli peli nimeltään formula one championship edition. PS3:lle ilmestynyt peli omaa komean grafiikan, ja F1 06:sta tutut jipot. Se on vain helkkaristi komeampi kuin PS2-versio. Ja sinällään erinomainen peli - myös haasteeltaan.

.....................

Codemastersin tulevasta Formulasta ei olla julkaistu yhden yhden ruutukuvaa saatika videota. Fanit painostavat sitä julkaisemaan realistisen pelin, eikä GRIDin tai DIRTin linjoilla kulkevaa rattoisaa arcaderälläilyä. Codies on rauhoitellut faneja foorumeillaan ja kertonut, että peliin tulee simulaatiolle ja arcadelle omat osuutensa, ja että ensimmäiseen vaihtoehtoon panostetaan kunnolla.

Jos joistakin osa-alueesta ei tarvitse olla huolissaan, niin ne ovat grafiikka ja vaurion mallinnus. Näissä asioissa Codemasters loistaa. GRID on upean näköinen peli, ja autot menevät mallikelpoisesti ruttuun. Tulossa on varmasti paras vaurionmallinnus mitä missään konsoliformulassa on nähty.

F1 2009 julkaistaan tod.näk loppukesästä, ja se löytää tiensä kaikille uusille konsoleille sekä PC:lle. Ensimmäisiä ruutukuvia odotellaan kuola valuen.


AIEMMAT F1-PELIT



Näe Super Monaco GP2 videolla

Lainaus
Ikaalisten kylpylä joskus 90-luvun alussa: siellä oli huone täynnä Segan MegaDrive-konsoleita, joissa pyörinyttä peliä saattoi vaihtaa ulkoista nappia painamalla. Yksi konsoli oli ajopeleistä hullaantuneiden keskuudessa ylitse muiden, sillä se sisälsi aikoinaan konsolien parhaan F1-pelin, Super Monaco GP II:n.

Peli on toki nykymittapuulla äärimmäisen rajoittunut ja ajofysiikoiltaan kankea, mutta aikoinaan sitä oli erittäin hauska pelata. Super Monaco GP II sisälsi kaikki kauden -91 radat ja täysimittaisen mestaruuskauden aika-ajoineen. Kuskeista vain Ayrton Senna oli tosimaailmasta tuttu, muut tallit ja kuskit olivat nimiväännöksiä oikeista. Lotus oli nimeltään Losel ja Jordan Joke, joten hieman huumoriakin olivat pelintekijät osanneet mukaan ujuttaa...

Radat sisältävät, rajoittuneesta 16-bittisestä tekniikasta huolimatta, tuttuja maamerkkejä ja rakennuksia. Ne ovat niin tarkkoja, että radat tunteva F1-fani voi toden totta tunnistaa ne niiden perusteella. Joillakin radoista oli olemassa jopa sateen mahdollisuus!

MegaDrivella pelin pahin kilpailija oli Domark F1, joka ei kuitenkaan onnistunut nousemaan niin suureen suosioon kuin Super Monaco GP 2. Omat muistot pelistä rajoittuvat lähinnä useisiin visiitteihin kotini lähellä sijainneeseen kylpylään, jossa peliä tuli pelattua joskus useitakin tunteja putkeen. En omistanut sitä koskaan kotiolosuhteissa. Se saa kuitenkin kunnian olla ensimmäinen pelaamani Formula 1 aiheinen videopeli ja yksi syy, miksi liekki tätä genreä kohtaan palaa vieläkin.

Pitääkin tehdä tuhmasti ja verestää tänään muistoja emulaattorin ääressä. Jos vaikka pelaisi sunnuntain ratoksi kokonaisen kauden läpi.



Noe Formula One videolla

Lainaus
Muistan sen kun eilisen päivän: katsoin televisiosta Viton Vieras nimistä peliohjelmaa, jonka tulevia pelejä käsittelevä osio kiinnitti sillä kertaa huomioni poikkeuksellisella tavalla. Ruutuun pyörähti Formula One, Psygnosis-studion ensimmäinen yritys formulapelien saralla. Peli näytti ennakossa käsittämättömän komealta ja Vitokin kehui sen tyypilliseen tyyliinsä maasta taivaisiin. Ilmaisin vanhemmilleni, että minun oli aivan pakko saada tuo peli. Aivan pakko.

Ja niin minä sainkin, heti kun se kauppoihin ilmestyi. Kokemusta voisi verrata uskonnolliseen, sillä pelissä oli huikea kasa formulamaailmasta tuttuja elementtejä, jotka tuntuivat konsolipelaajasta tajunnanräjäyttäviltä. En meinannut pysyä housuissani kun tajusin, että pelissä saattoi ajaa täysimittaiset aika-ajot ja täysimittaisen kisan varikkokäynteineen niin halutessaan. Linkittämälläni youtube-videolla pyörivät valikot tutun musiikin kera palauttivat muistot kertaheitolla mieleen. Kyllä tätä pelattiin!

Pelissä oli äänessä ikoninen brittiselostaja Murray Walker, jonka "GO GO GO!" huudahdukset lähdössä jaksoivat ilahduttaa.

Formula One sisälsi myös linkkipelimahdollisuuden, eli kaksi pleikkaria oli mahdollista linkittää kahteen televisioon ja jos vielä pystyi haalimaan itselleen kaksi pelilevyä, pystyi kisaamaan toveriansa vastaan omalta ruudulta. Tällä mahdollisuudella hekumoitiin monesti, koska 10-vuotiaalle nassikalle se todellakin oli vain makoisaa päiväunta.

Peli tuntui silloin joskus vuonna -96 hyvin syvälliseltä simulaatiolta, vaikka toki PC-maailmassa oltiin jo tuolloin nähty melkoisen musertavia simuja. Formula One oli niihin verrattuna hyvinkin kevyt ajopeli. Mutta haittasiko se minua? Ei ollenkaan. Etu ja takasiipeä pystyi säätämään vain muutamaan asentoon ja eräillä radoilla kovempaa pääsi, kun hakkasi autoaan seinään niin kauan että etusiipi irtosi! Se teki nimittäin autosta yliohjaavan, joka tietysti on kaikkea muuta kuin realistista.

Yksi makeimmista asioista pelissä oli siinä esiintynyt TV-grafiikka-kuorrutus. Peliä pelatessaan pääsi näkemään samoja tietoja kuin telkusta oikeaa kisaa katsoessaan. Välillä ruudulla vilahti kuuden kärki, välillä näytettiin monta kierrosta kisaa oli jäljellä ja välillä kuka piti hallussaan kisan siihen mennessä nopeinta kierrosaikaa. Aika-ajoissa ero paalumieheen näytettiin jokaisella sektorilla niin ikään prikulleen oikealla tavalla. Pikkuasioita monen mielestä, mutta juuri ne merkitsevät F1-peleissä suunnattoman paljon.

Formula One on minulle yksi rakkaimmista peleistä. Toki sen eeppinen seuraaja F1 97 oli vielä parempi kokonaisuus ja vähän myöhemmin genren taso nousi selkeästi. Mutta kai tiedätte miltä ensirakkaus tuntuu? Super Monaco GP2 oli vain ihastumista, tämä ihan oikeaa rakkautta.



Näe Grand Prix 2 videolla

Lainaus
Mitä tulee ajopelisimulaatioihin, voidaan Grand Prix 2 luokitella pyhäksi. Se on peli, jota tippa silmässä muistellaan ja jota rakastava fanikunta pitää vielä tänäkin päivänä elossa modikulttuurilla.

GP2 julkaistiin vuonna -96 ja se sisälsi tuolloin jo pahasti vanhentuneet kauden 94 autot ja radat. Pian peliin alettiin kuitenkin julkaisemaan fanien toimesta kausipäivityksiä ja itsekin pelailin peliä pari vuotta niiden voimin. Säännöt ja ratalista toki pysyivät muuttumattomana, mutta itselleni tärkeämpää oli saada mukaan pyörimään ajan tasalla olleet autot ja kuljettajat.

Ensimmäistä kertaa pelistä kuulin, kun luin Pelit-lehden arvostelun, joka taisi olla Niko Nirvin väsäämä. Peli taisi saada 94 pistettä ja sen mukaiset kehut. Tuolloin playstation-konsolissani pyöri jo Formula One, mutta se ei siitä huolimatta saanut kiinnostustani laskemaan GP2:n suhteen. Halusin päästä testaamaan sitä, vaikka tiesin miten kyykkyyn se vetäisi jo pahasti vanhentuneen tietokoneeni.

GP2 olikin aikansa Crysis: sen ilmestyessä KUKAAN ei kyennyt pelaaman sitä SVGA-tilassa kaikki grafiikkakuorrutukset päällä. Itse jouduin tyytymään sulavan ruudunpäivityksen vuoksi rosoisella VGA-tilalla pelaamiseen, sillä suurtarkkuusmoodi sai pelin pyörimään koneella reilusti alta kymmenen ruudun, joka simulaatiopelissä tarkoittaa että murhia tapahtuu. Pelin viehätys ei kuitenkaan perustunut näyttävään ulkonäköön, vaan ehdottomaan aitouden tuntuun ja tunnelmaan: tekoälyautot kamppailivat hyvin pelaajaa vastaan, lippumiehet heiluttivat radan varrella lippujaan, nostori nappasi keskeyttäneet autot pois tieltä, kisan jälkeen saattoi ajaa jäähdyttelykierroksen ja juhlia voittoaan... Paljon, paljon herkullisia yksityiskohtia.

Pelattavuus oli hirmuisen hyvältä tuntuvaa, reilua mutta samalla niin ärsyttävän haasteellista. Peliä sai toki helpotettua vaikka miten paljon ajoavuilla, mutta itse kovana poikana kytkin kaikki pois paitsi automaattivaihdelaatikon. Kerran jos toisenkin pölläytin kolmeasataa rengasvalliin rajoja hakiessani ja näin kun autoni katkesi kahtia! GP2:ssa olikin aikaisekseen huima vahingonmallinnus. Mukana oli myös liuta teknisiä ongelmia, jotka saattoivat tulla kuvaan mukaan koska tahansa ja täysin randomisti.

Superoutoa oli, että pelissä ei ollut lainkaan mahdollista ajaa vesisateella. Epäilen tämän johtuvan siitä, että se olisi tuupannut laitteistovaatimukset luokasta "kova" luokkaan "mahdoton". GP3:ssa vesikelin puute korjattiin, ja komeasti korjattiinkin.

GP2:ssa oli taikaa, joka oli helppoa huomata vaikka pelasi peliä näppiksellä ja useimmat grafiikkakarkit pois päältä kytkettyinä. Sen reilu haaste ja hyvältä tuntunut ajomalli laittoi ajan lentämään. Tämä yhdistettynä fanien julkaisemiin kausipäivityksiin piti huolen, että peli pyöri koneessani kauan.



Näe F1 97 videolla

Lainaus
Jos GP2 on PC-miehille SE formulapeli, niin F1 97 toimittaa täsmälleen samaa virkaa konsolijäärille. Vuoden -97 syksyllä julkaistu peli käytti samaa pelimoottoria kuin Psygnosiksen aiempi Formula One, mutta kaikkea oli hiottu ja kiilloteltu. Simulaatioelementtejä löytyi entistä enemmän: F1 97 toi edeltäjäänsä verrattuna mm. täyden lippusysteemin, dynaamisen sään, ohjaamonäkymän ja tekniset ongelmat.

Pelattavuudesta oltiin napattu aimo annos pitoa pois, joten kanttarin päältä rajusti kaasuttaessa auto lähti lapasesta huomattavasti aiempaa herkemmin. Tämä korostui varsinkin vesisateen tullessa kuvaan mukaan. Silloin pelin ohjattavuus muuttui varsin liukkaaksi, mutta reilulla tavalla sellaiseksi. Tämä vaikutti toki oikeaoppisesti myös tekoälyautoihin. Tämä ei ole mikään itsestäänselvyys nykyaikanakaan, sillä esimerkiksi PS3:n F1 Championship Editionissa vesisateen vaikutus tekoälyn ohjaamiin autoihin on vain muutama hassu sekunti, joka saa aikaan ärräpäiden lentelyn jos peliä pelaa vaikeimmilla tasoilla. Silloin pitkiä sadekisoja on melkein mahdotonta voittaa, vaikka ajaisi kuinka hyvin.

Lippusäännöt toivat järjestystä radalle eikä pelaaja voinut enää edeltäjän malliin tuuppia autoja tieltä pois ilman sanktiota. Epärehellisestä ajosta seurasi varoitus ja jos hämäräpuuhia vielä jatkoi, sai mustan lipun ja joutui keskeyttämään koko kilpailun. Harvinaisuutena mukana oli myös punainen lippu, joka johti harjoitusten/aika-ajon/kilpailun keskeyttämiseen. Tätä lippua nähtiin kuitenkin niin harvoin, että moni ei edes uskonut sen olemassaoloon! Omalle kohdalle se sattui ainakin kerran vapaiden harjoitusten aikana Montrealissa, kun mälläsin auton kolmea sataa seinään, siitä irtosi pyörä ja se jäi oletettavasti niin vaaralliseen paikkaan keskelle tietä, että punalipulle oli kuin olikin käyttöä. Hurjin tarina koskien punaista lippua on peräisin eräältä F1-foorumilta. Siellä eräs käyttäjä oli saanut Monacon lähdössä aikaan niin suuren kaaoksen, että punalippu nousi esiin heti ensimmäisien mutkien jälkeen. Kuinka ollakaan, peli ei kuitenkaan loppunut tähän vaan pelaaja tuotiin takaisin lähtöruudukkoon uusintalähtöön! Tämä oli ensimmäinen kerta, kun kuulin kenenkään saaneen pelissä aikaan uusintalähdön. Jos nyt oletetaan, että kyseinen tarina on totta.

Tekniset viat olivat superärsyttäviä, mutta oikea F1-fani hyväksyi toki ne mukisematta osaksi autourheilun kuninkuusluokkaa. Herkin hajoamaan oli McLaren, joka eräällä kaudella heitti savut ilmoille muistaakseni seitsemän kertaa! Taistele siinä sitten mestaruudesta. Vikoja oli kahta sorttia: kisan välittömästi poikki laittavaa ja toisenlaista, jossa auton moottori savusi ja jonka saattoi korjata piipahtamalla varikolla. Jos tätä ei tehnyt noin kolmen kierroksen aikana, moottori sanoi kaput ja kisa päättyi siihen. Jännäksi homma meni, kun kierroksia maaliin oli tuo kolme ja moottori alkoi savuttamaan. Silloin piti päättää pelaako upporikasta ja rutiköyhää vai tuleeko varikolle ja nappaa muutaman pisteen. Joskus moottori sanoi näissä tilanteissa työsopimuksensa irti vain muutamaa mutkaa ennen maalia... Ja se harmitti vietävän paljon!

Dynaaminen sää oli yllättävän hienosti toteuttu, ottaen huomioon pelin julkaisuvuoden. Minkäänlaista sääennustetta ennen kisaa ei muistaakseni näytetty, vaan pelaajan tuli selostajan sanomisista ja taivaasta päätellä mitä tapahtuu. Säämuutokset olivat onneksi hyvin visuaalisia ja pelaaja näki jo kauan ennen sadekuuroa tummien pilvien kasaantuvan taivaanrantaan. Joskus sade jäi vain parin kierroksen mittaiseksi kuuroksi, kun taas silloin tällöin siitä kehittyi todellinen myrsky ukkosineen! Veden kanssa ei läträtty kausimoodissa liikaa, vaan kauden aikana sateisia kilpailuja ajettiin yleensä enintään noin viisi.

Halvalla Mad Catzin ratillani pelasin tätä onnellisena yli kaksi vuotta - kunnes Nintendo 64:n F1 World Grand Prix ja F1 99 tulivat hämmentämään soppaa. F1 97:ää edelsi lähes hysteerinen odotus. Se palkittiin, kun peli haettiin postista, laitoin sen Pleikkarin sisään ja valitsin ensimmäiseen kisaani kuljettajaksi suosikkini Michael Schumacherin Ferrarin. Ensimmäisen kierroksen Melbournessa ajettuani hymyilin kuin hangonkeksi; tämähän on aivan mahtava!




Näe F1 World Grand Prix videolla

Lainaus
Elettiin vuotta 98. Sony menetti F1-valtikan Nintendolle, kun F1 98 osoittautui karmaisevaksi pettymykseksi ja samalla Paradigm löi pöytään N64-yksinoikeuden, pelin nimeltään F1 World Grand Prix. Se oli siihen mennessä ylivoimaisesti nätein Nintendo 64:llä pyörinyt racing-peli, vaikka se kieltämättä kärsikin melko pahoista ruudunpäivitysongelmista. Peli oli kuitenkin F1-faneille sen verran vetovoimainen paketti, ettei moinen seikka häirinnyt liian paljon.

F1 WGP jäljitteli kautta -97. Tässä kohtaa sana "jäljitteli" todella on oikeutettu, sillä peli pyrki toisintamaan ennenäkemättömän tarkasti tuon ihanaisen jännittävän kauden, joka huipentui Espanja Jereziin Villeneuven ja Schumin mestaruustaistoon. Miten tämä ilmeni pelissä? Parillakin eri tavalla: kun aloitti uuden kauden, sai halutessaan päälle "97 events" nimisen toiminnon, jonka jälkeen kisojen lopputulokset, keskeytykset ja kaikki muukin oli pyritty tekemään samalla tavalla kuin oikeastikin kaudella 97. Esimerkiksi Australian avauskisassa Villeneuve keskeytti ensimmäisessä mutkassa.

Toinen tapa kokea mennyt kausi oli uudenlainen "challenge-mode". Se sisälsi erilaisia pieniä haasteita, jotka oli koottu kauden -97 tapahtumista. Pelaaja laitettiin esimerkiksi pitämään huolta moottorista tietyn kierrosmäärän ajan, ohittamaan tietty määrä autoja määrätystä ajassa ja niin edelleen. Jokainen näistä skenaarioista pohjasi kuitenkin tosielämään, joka F1-fanista tuntui tietenkin erittäin hienolta.

F1 WGP sisälsi ensimmäistä kertaa konsoleilla täysimittaiset kisaviikonloput: kaikki harjoitukset, aika-ajo, vielä silloin ajettu sunnuntain warm up ja tietenkin itse kilpailu löytyivät. Sonyn formuloissa esimerkiksi harjoituksia ajattaessa ei radalla ollut koskaan muita autoja eikä omaa sijoitustaan suhteessa muihin nähnyt. F1 World Grand Prixissä kaikki oli toisin, ja omaa vauhtiaan tekoälyautoihin pystyi vertailemaan jo perjantaiaamun harjoituksista lähtien.

Ajettavuus erosi vaikkapa F1 97:stä selvästi. Se oli myös enemmän sidottu vaikeustasoihin: helpoimmalla auto ei juuri luistellut, mutta expert-tasolla mutkista ei voinut ampautua liikkeelle huolimattomasti, tai auto lähti sladiin. Vahingonmallinnuskin oli oivallinen, sillä autot eivät olleet liimattu kiinni asvalttiin ja formulan sai lunastuskuntoon jo yhdestä riittävän pahasta tällistä.

Oli pelillä toki ongelmiakin. Tekoäly antoi kovaa haastetta, mutta se kärsi putkinäöstä eikä aina ajanut samojen fysiikan lakien mukaan kuin pelaaja. Sadekelikin oli lähinnä vain visuaalinen haitta, eikä vaikuttanut auton pitoon kovin paljoa. Myös jo mainittu alhainen ruudunpäivitys oli peliltä pisteitä syönyt asia.

Pelille julkaistiin vuotta myöhemmin yksi jatko-osa. Se ei tuonut mukanaan juurikaan muuta uutta kuin päivitetyt tallit ja kuljettajat. Teknisesti peli oli hieman hiotumpi, kiitos N64:n expansion pak -lisämuistin, jonka ansiosta ruutu päivittyi aiempaa sulavammin.


« Viimeksi muokattu: 18.09.2010 11:00 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 « Vastaus #1 : 14.02.2009 13:38 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Vaikka Bizarren ensimmäisen yritys F1-pelien saralla olikin aikaansa nähden mainio, oli sen eeppiseksi nykypäivänä mielletty seuraaja, Formula one 97, vielä moninverroin sitä parempi. Kaikkea pientä oli viilattu niin täydelliseksi kuin mahdollista. Peli pysyi vuosia konsolien F1-merkkipaaluna, ja meni merkillisen kauan että sen yli pystyttiin kävelemään. F1 97 oli monin tavoin aikaansa edellä.
Tämä on kyllä ehdoton klassikko. Piti vähän fiilistellä ja kuunnella pelin musiikkeja YouTubesta. Tämä on yksi parhaimmista pelimusiikeista! Tätäkään ei voi unohtaa.

Uusi Formula One-peli kyllä vähän ehkä kiinnostaa, kun tekijänä on Codemasters. Toivottavasti ei joudu taas pettymään.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 « Vastaus #2 : 28.02.2009 13:41 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW http://www.autogaming.net/pc/2769/f1-2009-4-new-track-scans/


Gavin Raeburn on jakanut Codemastersin foorumeilla kiusoittelevia, laser-skannausta esitteleviä kuvia pelistä. Tekniikan pitäisi mahdollistaa ratojen mallintaminen erittäin tarkasti.




Meikällä on kutina, että kun vajaan kuukauden päästä koneet lyödään uuden F1-kauden kunniaksi käyntiin, saamme tästä pelistä ensimmäiset oikeat ruutukaappaukset.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 « Vastaus #3 : 24.04.2009 22:33 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Mitäs helvettiä? Parilla foorumilla tullut vastaan juttua, että tänä vuonna ei edes ilmestyisi XO:lle ja PS3:lle, mutta PSP:lle sekä Wiille kyllä. Mitään urlia en jaksa alkaa etsimään, mutta kommentoinpa, että onpa perseestä. Toista se oli ennen kun saatiin joka vuosi uusi F1-peli.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 « Vastaus #4 : 07.05.2009 16:01 »
Ilkimys Run Jäsen Viestejä: 545 Basaaripisteet: 0 Profiili
Mitäs helvettiä? Parilla foorumilla tullut vastaan juttua, että tänä vuonna ei edes ilmestyisi XO:lle ja PS3:lle, mutta PSP:lle sekä Wiille kyllä. Mitään urlia en jaksa alkaa etsimään, mutta kommentoinpa, että onpa perseestä. Toista se oli ennen kun saatiin joka vuosi uusi F1-peli.
Ei se ilmestykkään, syytä en tiedä. Kai se on hyvä oottaa että pelistä tulisi (toivottavasti) mahdollisimman hyvä F1-kokemus. Wii ja PSP ei taida tarvita niin paljoa viilaamista kuin "isoveli"
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 « Vastaus #5 : 02.06.2009 13:03 »
Tonotza Jäsen Viestejä: 1 Basaaripisteet: 0 Profiili Kaikki ketkä ovat kiinnostuneita ajosimulaattoreista ja etenkin F1 simulaattoreista kannattaa kokeilla rFactoria. Se on oikeastaan ainut kunnollinen simulaattori josta löytyy F1 modeja ja kunnollinen nettipeli. Mutta melkeenpä enemmän on tarjolla koppiauto modeja ja vielä laadukkaita sellaisia.
Suomalaisessa liigassa http://flying-finns.net on alkamassa PCC 2007 modin Porscheilla kausi ja vielä on tilaa tuuraajakuskeille, joille riittää varmasti paikkoja. Mutta tosiaan suosittelen tuota kokeilemaan. rFactor 2 on tulossa jossakin vaiheessa ensi vuonna ja siitä löytyy jo sitten ihan dynaaminen sääkin eli voi ruveta satamaan kesken kisan ym
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 « Vastaus #6 : 19.08.2009 18:36 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Codemasters julkaisi tänään Wiin Formula one 2009 -pelistä ensimmäisen pelivideon ja jokusen kuvan.

Video (Youtube)

Kuvat:

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Wiin mittapuulla, peli on graafisesti OK.

Peli ilmestyy loppuvuodesta. Jos se saa edes kohtuullisia arvioita, niin todennäköisesti se päätyy hyllyyn, koska odotus PS3:n F1 2010:ä kohtaan on hirmuinen.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 (Wii) & 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #7 : 19.08.2009 18:42 »
Ilkimys Run Jäsen Viestejä: 545 Basaaripisteet: 0 Profiili Itsellä on kiinnostus Formuloihin lopahtanut totaalisesti vuoden 2007 jälkeen.. Nykyään vaan skandaalia toisen perään. Saa nähdä ostaako tämän uuden PS3:lle.

-96 Formula on silti paras F1 mitä olen pelannut.
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 (Wii) & 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #8 : 25.01.2010 10:31 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Official Playstation Magazinen toimittaja on jo nähnyt F1 2010:n liikkeessä ja sen sanottiin näyttävän "aivan tyrmäävältä". Uutta tietoa pitäisi olla saatavilla pian, mikä toivon mukaan tarkoittaa jo seuraavaa lehteä!


Tunnen itseni taas pikkupojaksi; sellaisella innolla odotan uutta tietoa tästä pelistä. Toivon mukaan sitä tulisi jo seuraavien viikkojen aikana. Ja koskapa uudet F1-autot esitellään helmikuun alkupuolella, voi hyvinkin olla, että Codemasters on joutunut FIA:n vaatimuksesta pidättelemään tiedon jakamista pelistä siihen asti.


Toivon mukaan myös "mid 2010" julkaisupäivä on yhä voimassa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 (Wii) & 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #9 : 28.01.2010 23:21 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili PC-jermu Grand Prix 2 oli ja on edelleen se THE Formula peli allekirjoittaneelle. Eipä sitä uudempia tosissaan ole sitten pelailtukaan. Odottelen mielenkiinnolla että mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 (Wii) & 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #10 : 31.01.2010 00:13 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW http://community.codemasters.com/forum/6010371-post24.html

Lainaus
Info is coming, and we have a batch of screens with FOM for approval right now, the reason it takes time to get things approved is because approval has to be sought not only from FOM but from all of the teams that have their cars involved in the screens.

Eli Codies on jo laittanut nipun ruutukuvia FOM:ille hyväksyttäväksi, kertoo Codemastersin työntekijä. Niissä esiintyvät ymmärrettävästi viime kauden autot, koska kaikkia tämän vuoden menopelejä ei olla vielä esitelty. Enivei, ihka oikeita ruutukuvia pitäisi olla tulossa pian!

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 (Wii) & 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #11 : 24.02.2010 13:28 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Wotwotwot?!

http://www.gamereactor.fi/uutiset/75645/Codemastersin+F1+2010+julki+pian/

17. maaliskuuta?!?
Pääs yllättämään aika pahasti. Noh, en valita, paitsi että rahaa palaa taas  :)
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 (Wii) & 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #12 : 24.02.2010 13:31 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Wotwotwot?!

http://www.gamereactor.fi/uutiset/75645/Codemastersin+F1+2010+julki+pian/

17. maaliskuuta?!?
Pääs yllättämään aika pahasti. Noh, en valita, paitsi että rahaa palaa taas  :)

No ei sitä maaliskuussa julkaista..  :rollaus: Peliä esitellään silloin.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 (Wii) & 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #13 : 24.02.2010 13:33 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili jaaaaaaaaa....miä taas hätäilin. Semmotta sattuu.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 (Wii) & 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #14 : 24.02.2010 14:19 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Prkl, luulin jo, että ruutukuvat olisivat vuotaneet ennakkoon.  :)

Tosiaan, seuraavien virallisten konsolilehtien (OPM, OXM) numeroissa pitäisi olla 4-sivun pituinen F1 2010 -previkka. Kuun toisella viikolla nämä lehdet ovat usein tilaajille tulleet, joten voi olla, että tietoa valuu nettiin pelistä jo muutamaa päivää ennen gamereactorissakin mainittua päivämäärää.

Odotus on hirveä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 (Wii) & 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #15 : 07.03.2010 14:58 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ensi viikolla se sitten tapahtuu: salaisuuksien verhoa raotetaan F1 2010:n ympäriltä. F1-pelifanit ympäri maailman joko kohahtavat pettymyksestä tai alkavat laskea tuskaisia odotusten päiviä julkaisuun.

Codemasters ei ole vaatimattomasti liikkeellä, sillä vuosi sitten yhtiöstä kommentoitiin itsevarmasti "F1 2010:n olevan paras koskaan tehty Formula 1 -peli". Kovaa puhetta. Toteutuessaan Codemastersin pelin tulisi olla kovempaa kalibeeria kuin Grand Prix 4:n, F1 Challenge 99-02:n ja F1 97:n tasoiset genreklassikot. Voiko ensimmäisellä yrityksellä ampua niin täyden napakympin? Täytyy kuitenkin muistaa, että Codies olisi halutessaan voinut julkaista pelin pahasti keskeneräisenä jo viime syksynä ja kääräistä rahat pois. Sen sijaan Wii-versio hoiti punnat kotiin sillä aikaa kun Codemasters keskittyi hiomaan "siitä oikeasta" Formula 1 -pelistä entistä ehompaa.

Mitä ominaisuuksia uudessa Formulassa tulisi sitten olla, jotta itsenikin kaltainen genren tosifani alkaisi sitä kuola valuen odottamaan?

Turva-auto. Tätä ei liikaa voi korostaa: tämä tehtiin jo PS1:n aikoina, joten laskentatehon vähyyden piikkiin sen puuttuminen ei enää voi mennä. Järkevästi toteutettuna se tuo kisoihin myös tietynlaisen taktisen elementin. Ja tottakai roppakaupalla tunnelmaa. Vaikka turva-auto pelissä olisikin, siihen liittyy silti monen monta kysymystä, kuten: voiko se viipyä radalla useamman kierroksen? Voiko kisa startata turva-auton takaa? Miten turva-auton perässä ajaminen on hoidettu?

Lämmittelykierros. F1 06 ja F1: CE pitivät tämän jo sisällään, mutta eivät ilman närästyksen aiheita. Lämmittelykierroksen aikana autojen kierrosluvut olivat rajattu eikä ajovirhettä tai toisen auton vahingossa ohittamista voinut käytännöllisesti katsoen tehdä lainkaan. Haluan lämmittelykierroksella autooni täyden kontrollin ja mahdollisuuden saada renkaat lämpimiksi sudittamalla. Ja tahdon myös saada rangaistuksen, jos hölmöilen. Liiallinen holhoaminen tulisi siis ilman muuta jättää pois.

TV-grafiikat. Varsinkin F1 97 sisällytti oikeat tv-statistiikat ruutuun mainiosti. Välillä esillä oli kuusi kärkiautoa, välillä taas ruudussa vilahti kisan nopeinta kierrosta hallussaan pitävän kuljettajan nimi. Aika-ajoissa aikalaskuri juoksi oikea-oppisesti pohja-aikaa pitävään. Pieniä asioita, mutta luovat läsnäolollaan roppakaupalla tunnelmaa. Codemastersin tulisi ripata 1:1 tänä vuonna televisiolähetyksissä käytettävät TV-statistiikat ja käyttää niitä pelissä. Tämän pitäisi olla täysin itsestäänselvää, kun kerta lisenssi on olemassa ja lupa grafiikoiden käyttöön on.

Lisäkuorrutusta, lisäkuorrutusta, lisäkuorrutusta... Voiko sitä olla koskaan liikaa? Pienet asiat voivat yhdessä luoda ison kokonaisuuden. En siis laita pahakseni jos sixasiksen liikkeellä voisi itse ruiskuttaa sampanjaa palkintokorokkeella voittoisan kisan jälkeen, kuulla kansallishymnit, onnettomuuden jälkeen kävellä pois autoltaan varikolle (ihan oikeasti), nähdä kuljettajien keskittyvän lähtöruudukoissaan ennen kisaa, nähdä kilpailun aikana pienen uusintaruudun tulevan esiin ja näyttävän tietokonekuskien edesottamuksia (keskeytyksiä, ohituksia jne.).

Munakkaat äänet. Tämä on tehty niin monta kertaa täysin vääriin. Eron huomaa, kun pelaa modattuja PC-formuloita, joihin on napattu todella korvia hivelevät soundit. Codemastersin pojat nähtiin radan varrella talvitelteissä moneen otteeseen mikin kanssa, toivottavasti autojen ulinat saadaan oikeanlaisiksi eri hienouksineen.

Eloisa varikko. Muutama pahvinen mekaanikko toljottamassa tyhjyyteen luo lähinnä aavekaupungin tunnelman. Varikkomuurin tulisi elää ja mekaanikkojen hoitaa omia asioitaan myös tietokoneautojen kimpussa. Sama toki lähtösuoralla ennen kilpailun starttia. Toivoa luo, että Codemasters on painottanut pelin sisältävän juuri erityisen vahvan ilmapiirin. Toivottavasti se tarkoittaa sitä, että tälläisiin asioihin on vihdoin keskitytty. Kunnollista ajotuntumaa ja muita elintärkeitä asioita paitsioon jättämättä, tietenkin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 (Wii) & 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #16 : 07.03.2010 15:56 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Nyt menee jo melkoiseksi pilkunviilaukseksi, mutta mutkiin kunnon kanttarit. Ei mitään pirtin punavalkomattoja joista voi kaahta taäydellä vauhdilla yli, vaan aidon kokoiset kivetykset jotka potkaisevat kunnolla kun rymistelee yli. Grand Prix 2 malliin.

Ja hiekalle pitää pystyä jäämään kiinni.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 (Wii) & 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #17 : 08.03.2010 15:08 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Uusi OXM ilmeisesti tilaajilla jo tänään?! Tahtoo tietoa. NYT.HETI.PAIKALLA!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2009 (Wii) & 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #18 : 08.03.2010 15:28 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW http://i161.photobucket.com/albums/t231/Kptk92/DSC01425.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t231/Kptk92/DSC01427.jpg


MY GOD!  Nuo bullshotit näyttävät aivan helvetin hyviltä!  :o

EDIT:

Luin artikkelin ajatuksen kanssa läpi. Kovin syvälle siinä ei menty, mutta muutama seikka iski kyllä varsin kovaa.

Varsinkin hehkutukset "kaikkien aikojen parhaista vesiefekteistä" otin riemulla vastaan. Radalle pitäisi muodostua reaaliajassa lätäköitä ja seisovaa vettä. Ja kun lakkaa satamasta, muodostuu radalle kuiva ajoura, jota tulee hyödyntää racing-tapojen mukaisesti jotta pääsisi hyviin kierrosaikoihin. Myös ruutukuva vesikelin startista on kuolaa nostattavan hieno.

Peliin lisätyt lievät RPG-elementit tulivat täytenä yllätyksenä, vaikka niitä toki pienessä mielessä olinkin peliin toivonut. Se, että lehdistö ja sen kanssa kommunikoiminen on edes alkeellisessa roolissa pelissä, on aivan helvetin hienoa ja jotakin sellaista, mitä F1-peleissä ei olla vielä kokeiltu. Onhan se nyt mahtavaa, jos voittoisan kisan jälkeen pääsee vähän kuittailemaan muille kisailijoille ja antaa halunsa mukaan joko nöyrän tai uhoavan kommentin MM-sarjan tilanteesta.

Ja interaktio tallitoverin kanssa. Toivottavasti tallin sisällä voi aiheuttaa todellisen kaaoksen ja olla tukkanuottasilla tallikaverinsa kanssa. Voin vain kuvitella, millaista vattuilua Massalla voisi heittää Alonson suuntaan - tai päinvastoin. Mitkä mahdollisuudet!

Ovat ottaneet myös huomioon tallin missä ajetaan. Ferrarilla sytytään vain podium-sijoituksesta, kun taas Lotuksen pojat nuolevat kengät puhtaiksi pistesijoituksista (ja kenties jopa maaliin pääsystä!  :lol:).  

Paljon jäi pimentoon. Katseet täytyy suunnata maaliskuun 17. päivä järjestettävään tapahtumaan, jossa annetaan lupa kuvata pelikuvaa ja pommittaa Codemastersin poikia mutkikkaillakin kysymyksillä. Viimeistään siellä selviää, tuleeko tämän pelin odottamisesta a) tuskaista  b) helvetin tuskaista   vai c) AAAAAAARRRHHHG.


Veikkaan kyllä jälkimmäistä. Codies jahtaa nyt selvästi Geoff Grammondin päänahkaa.


« Viimeksi muokattu: 08.03.2010 20:17 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #19 : 09.03.2010 20:37 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Codemasters julkaisee huomenna klo. 16.00 Suomen aikaa lehdistötiedotteen ja kaksi uutta ruutukuvaa F1 2010 -pelistä
Pitpass.comin ennakko

Lainaus
After every race in the career mode, players can control their driver who walks around a digital paddock passing F1's drivers whose faces have been scanned in from photographs according to Gray. If you guide your driver towards the hordes of press you will hear the voice of none other than BBC's David Croft who asks how you performed on track whilst the post-race press conference is voiced by his colleague Holly Samos. However, if you prefer not being hassled by the media you can head into your team's motorhome for a chat with your manager and this is where the game gets really interesting.

Pelissähän voi matkia kunnolla Kimi Räikkösen käyttäytymismalleja!  :lol:


Huomenna ihan kunnon ruutukuvia HD-resoluutiossa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #20 : 09.03.2010 20:58 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili

Pelissähän voi matkia kunnolla Kimi Räikkösen käyttäytymismalleja!  :lol:

Kän vii ket mika häkkinen english in this game pliis? To ket it fiil moor realistic?  :P
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #21 : 10.03.2010 16:23 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Codemastersin tiedote + kuvat


Julkaisu siis syyskuussa. Toisaalta olisi mielelläni ottanut tämän jo kesällä vastaan, mutta toisaalta ilmojen viilentymisen jälkeen on kiva pelailla uutta formulaa.

Ruutukuvat, huh huh sentään. Komean näköistä. Varsinkin vesikelin shotti.


EDIT:

Codemasters sanoo, että F1 2010 ei sisällä turva-autoa. Tätä perusteltiin sillä, ettei se olisi kaikille jännittävä elementti.  (On/OFF-säädin?!)

Kuherruskuukauteni tämän pelin kanssa päättyi juuri...  >:(


« Viimeksi muokattu: 10.03.2010 17:00 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #22 : 10.03.2010 17:53 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Vähän on ruennut huolestuttamaan kun luin gamereactorin jutun (ja ephramin linkittämän jutun) pelistä jossa kerrottiin että peli käyttää Racedriver:GRIDistä ja CMR:DIRT 2 pelistä tuttua pelimoottoria, tosin ilmeisesti viriteltynä. Noh, toivottavasti muistavat ruuvata realismiruuvia vähän tiukemmalle...

Ja vaikka peliä semisti odotankin niin myös tuo Codemasters kokonaisuudessaan epäilyttää. Lupailtiinhan Operation Flashpointistakin vaikka mitä, mutta kuinkas kävikään? (vaikka siellä nyt ei samat naamat taustalla olisikaan, mutta silti)

Toivottavasti nyt tekevät työnsä kunnolla. Pelille on satavarmasti ottajia, jos jälki on hyvää. Itse tahdon vain REALISMIA! Arcademättöä riittää 13 tusinaan, mutta hyviä simuja ei ole yhtään liikaa.

Tuossa vielä se gamereactorin juttu

http://www.gamereactor.fi/uutiset/75823/Uuden+sukupolven+F1-peli+julki/
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #23 : 10.03.2010 18:00 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Meikälläkin on nyt ainakin toistaiseksi innostus kääntynyt kohti epäilyä.

Lisäksi tuossa Bahrain-ruutukuvassa käytetään samaa keltavoittoista suodatinta mikä on tuttu jo Dirt-peleistä. Ralliin se kyllä tietyllä tapaa sopiikin, mutta EI missään tapauksessa Formula ykkösiin. Värimaailman pitäisi mukailla realismia, ei olla rokkaava. F1 Championship Editionin tapaan:



www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #24 : 11.03.2010 22:59 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW KonsoliFIN:stä bongasin tämän listan. Löytyy kait Codemastersin foorumeilta.

- Peli julkaistaan syyskuussa 2010
- Peliä on kehittäny täysin eri tiimi kuin Wiille ilmestynyttä, eli ei hätää jos et siitä tykännyt
- Vauriomallinnus kehitetty GRIDistä ja DIRTistä eteenpäin ja F1-autoon sopivaksi
- Ei turva-autoa, ei lämmittelykierrosta
- Täysin dynaaminen ja realistinen sään vaihtelu
- Varikkopysähdyksiin panostettu ja niiden pitäisi olla jotain ennennäkemätöntä

- Alempia sarjoja ei mukana, vain F1
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #25 : 12.03.2010 09:51 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Codeamastersin foorumeilla nousi pieni myrskynpoikanen kun turva-auton ja lämmittelykierroksen puuttuminen julkistettiin. Sanoivat, että omien tutkimuksien mukaan suuri yleisö ei ole kiinnostunut kummastakaan. Lisäsivät vielä, että niiden kehittämisestä irronnut aika laitettiin paljon makeempien asioiden kehittämiseen ja sen huomaa kun pelin saa käsiinsä.

Niiden puuttuminen on pettymys, en sitä kiistä. Toisaalta jos esimerkiksi dynaamisen sään kaltaiset asiat toimivat niin kuin pitää, niin ne ovat hitusen tärkeämpiä elementtejä F1-pelissä kuin safety car tai paraatikierros.

Codiesin foorumilla saa sen kuvan, että näiden kahden puuttuminen on maailmanloppu. Siellä käyttäjät ovat kuitenkin HC-faneja, joiden mielipide tuskin edustaa peruspelaajaa. Ja vaikka ilkeää se onkin, on kalliin pelin kulut katettava, eikä sitä tule suunnata pelkästään hardcore-yleisölle. Niin homma vain nykyään toimii.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #26 : 12.03.2010 11:29 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Hmm. Tuntuu vain oudolta kun Codemasters on todennut pelin mallintavan F1 maailmaa ennennäkemättömän tarkasti, mutta lähes ensimmäisenä mieleen tulevat lisäherkut, eli turva-auto ja lämmittelykierros unohtuvat. Pelien tekemisestä en tiedä paskaakaan, mutta ei tuo kuulosta kovin isolta ominaisuudelta rakentaa, mutta kait se sitten sitä on.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #27 : 16.03.2010 15:38 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW http://community.codemasters.com/forum/6093840-post1.html

Lainaus
Hi all,

I know pretty much everyone here is very eager to see more of F1 2010, so I thought I'd post a quick update regarding our next round of updates which are due out tomorrow to coincide with the F1 2010 reveal event in London!

Due out on IGN at around 9am (UK Time) tomorrow we have going live, the first in a series of developer video diaries, 3 new screenshots, and finally an extensive feature about the game, written by Martin Robinson who is IGN's resident racing expert.

The first dev video due out tomorrow will give you an introduction to the game as well as introducing some key members of the dev team, and during the video we'll also be showing off in-game footage along with various insights into how the game is being made. All subsequent dev videos after the first will then each focus on more specific elements of the game in greater depth.

However as well as the above we also plan to release special community focussed editions with lengthened running times of all of the dev videos bar the first introduction video, allowing us to go much further into detail about all the great and innovative features you'll find in the game.

Make sure you spread the news to any other F1 gaming fans you know, as I'm sure they will be very interested to see what we have been up to


Huomenna klo. 11.00 kotimaan aikaa IGN julkaisee pelin kehittämisestä kertovan videon (ensimmäisen sarjassa), 3 uutta ruutukuvaa ja artikkelin.

Huomenna Lontoossa myös F1 2010 -esittelytapahtuma, jossa onnekkaat fanit pääsevät ensimmäistä kertaa pelin kimppuun. Huomisesta tullee siis uuden ruutukuva/video-matskun täyteinen päivä. Toivotaan, että näyttäisi hyvältä. 
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #28 : 16.03.2010 16:38 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Jaahas. Eiköhän tästä tule sittenkin ihan paska peli. Voi siis jatkossakin pelailla '97.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #29 : 17.03.2010 12:28 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Uusia kuvia!

http://www.4players.de/4players.php/screenshot_list/Allgemein/21668/Screenshots/0/0/F1_2010.html





 :o :o

Onboard-kuva on aivan helvetin hieno!  Melbourne kauniimpana kuin koskaan.


Video on myöhässä. Pitäisi olla IGN:llä puolen tunnin sisällä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 58
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines