Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Aihe: Cuben parhaat!  (Luettu 21921 kertaa)
Re: Cuben parhaat! « Vastaus #30 : 10.04.2009 21:20 »
Riepu Oh nice. Moderaattori * Viestejä: 984 Basaaripisteet: 2 Profiili
Höpö höpö. Taistelut ovat boardien suola!

Kyllähän sitä taistella saa tiettyyn rajaan asti, ja kyllä homma voi ihan jatkua jos ei överiksi menoa vedetä. Tosin pitäisi näillä näkymin pistää jokin Ressa-ketju nyt tuotantoon ellei sellainen löydy jo.
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #31 : 10.04.2009 22:01 »
dzei Vieras
jouduin liikkumaan kömpelöllä ja jäykkällä hahmolla.

Kyllähän toi on pitkälti tottumiskysymys. Osansa tunnelmaa luo juuri nämä "rekkakuski"-kontrollit. Remakessapa ei ole niin luksus näyttelyä kuin orig.

Ite hehkuttaisin Eternal Darknessia. Taitaapi löytyä vielä verrattaen edullisesti toisin kuin monet muut cubepelit nykyään. Eikös noista RE-remakeista pitänyt tulla kaikista paranneltu versio, mutta vaan eka tehtiin? Muut sitten pleikkarigrafiikoilla. Onko jollain tietoa onko nämä ok-porttauksia vai jotenki juosten kustu?
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #32 : 11.04.2009 10:18 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
mutta kun parempaakin pelattavaa löytää niin miksi ihmeessä olisin niin tehnyt?
Jotta olisit ehkä huomannut, etteivät ne kontrollit nyt niin järkyttävän paskat olleetkaan? Olet oikeasti vain paska pelaamaan, jos REmakenkin pelaaminen tuntuu joltain tervassa juoksemiselta.
No se nyt tuskin on mikään uutinen että en ole kovinkaan taidokas pelaaja. Ja ehkä "paska ohjaus" on hiukan huonosti sanottu, koska se on ihan tarkoituksella sellaiseksi tehty. Mutta minä en siitä pidä. Tosin vika on ilmeisesti ennemminkin vähän sama kuin lentosimulaatioissakin: En pidä genrestä.

Hieman kömpelöhkö ehkä, mutta ei se niin hirveän hidasta mielestäni ole.
Ihan sama miksi sitä nyt loppujen lopuksi sanoo, sielä se kuitenkin on. Yritin vain tuoda mahdollisimman monta eri sanaa esille, niin jokainen voi valita niistä mieleisensä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #33 : 11.04.2009 11:37 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Twilight Princessiä pääsen sitten ensimmäiseksi koneellani vääntämään (kiitokset Stavrosille). Peli on, noloa kyllä, ensikosketukseni 3D-Zeldoihin. (Phantom Hourglassia ei lasketa, 2D-mekaniikka ja onkohan edes kunnon Zeldakaan?)

Innolla venailen kyllä, pelin ilmestyessä olin saakelin kateellinen kun en päässyt peliä pelailemaan.
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #34 : 11.04.2009 20:16 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ja ehkä "paska ohjaus" on hiukan huonosti sanottu, koska se on ihan tarkoituksella sellaiseksi tehty.
Paska on paskaa, vaikka se olisi tarkoituksella väännetty. Ei ensimmäisten Resident Evilien kankeus jää ainoastaan hahmon ohjaamiseen. Yleinen pelimekaniikka on erittäin rajoittunutta muutenkin. Kiinteät kuvakulmat mahdollistivat tunnelmallisia otoksia ja hienoja esirendattuja taustoja, mutta eiväthän ne oikeasti tehneet itse pelille hyvää. Siksi RE4 olikin suunta parempaan, vaikka siinäkin oltiin vielä kaavoihin kangistuneita.

Yleinen epäluulo on myös että peli olisi vaatinut jotain fps -kontrolleita toimiakseen paremmin. Ei, vaan jo oikeasti analoginen hahmon ohjaus olisi pelastanut paljon. Toki ensimmäinen peli suunniteltiin pleikkarin D-padia silmälläpitäen, mutta olisi siihen REmakeen voinut päivittää uudelle vuosituhannelle muutakin kuin vain taustat.

...ja onkohan edes kunnon Zeldakaan?)
On?
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #35 : 11.04.2009 22:01 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Ei mitään henkilökohtaista Miggeä kohtaan, kunhan nyt heitän oman mielipiteeni tästä aiheesta Miggeä lainatakseni. ;)

Paska on paskaa, vaikka se olisi tarkoituksella väännetty. Ei ensimmäisten Resident Evilien kankeus jää ainoastaan hahmon ohjaamiseen. Yleinen pelimekaniikka on erittäin rajoittunutta muutenkin. Kiinteät kuvakulmat mahdollistivat tunnelmallisia otoksia ja hienoja esirendattuja taustoja, mutta eiväthän ne oikeasti tehneet itse pelille hyvää. Siksi RE4 olikin suunta parempaan, vaikka siinäkin oltiin vielä kaavoihin kangistuneita.

Yleinen epäluulo on myös että peli olisi vaatinut jotain fps -kontrolleita toimiakseen paremmin. Ei, vaan jo oikeasti analoginen hahmon ohjaus olisi pelastanut paljon. Toki ensimmäinen peli suunniteltiin pleikkarin D-padia silmälläpitäen, mutta olisi siihen REmakeen voinut päivittää uudelle vuosituhannelle muutakin kuin vain taustat.

Totta kai ne taustat antoivat paljon lisää. Staattiset taustat antoivat grafiikoille mahdollisuuden olla ainakin yhden sukupolven edellä kuin jos vertaa sen aikaisiin kolmiulotteisiin räpellyksiin. Tai no, ehkä ei vain yhtä sukupolvea, kyllä REmaken ja Zeron ympäristöt ovat kutakuinkin niin nättejä kuin SD-telkkarista irtoaa. (Zeron taustoissahan oli vielä kohtuu paljon animaatiotakin, valoja ja varjoja, heiniä yms.)

Kauhua ne taas lisäsivät sitä kautta, ettet nähnyt kuin juuri sille alueelle minne pelintekijät antavat nähdä. Jokaisen nurkana takana voi olla mitä vain, kuuluipa korviin epämiellyttävää laahustusta tai ei.

Ja nämä kuvakulmat unohtuvat myös aina kaikilta jotka kontrolleja kankeiksi haukkuvat. Tiukoissa tilanteissa ja tiuhaan vaihtuvien kamerakulmien aikana tarvitaan kontrolleilta luotettavuutta. Mikäli hahmoa voisi ohjata aina niin että se menisi analogitikun painamaan suuntaan, syntyisi aina ongelmia kun kuvakulma vaihtuu. Osa kuvakulmista ovat myös aika äärimmäisiä, (esim kamera on maan rajassa kuvaten yläviistöön) jolloin ei vain ole selvää miten hahmon kuuluisi liikkua jos painat ylös tai alaspäin.

Kyllä se niin vain on, että staattisiin taustoihin tämä "tankki"-ohjaustyyli on paras, ja staattisten taustojen edut tuossa jo listasinkin.
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #36 : 11.04.2009 23:37 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
Ja nämä kuvakulmat unohtuvat myös aina kaikilta jotka kontrolleja kankeiksi haukkuvat. Tiukoissa tilanteissa ja tiuhaan vaihtuvien kamerakulmien aikana tarvitaan kontrolleilta luotettavuutta. Mikäli hahmoa voisi ohjata aina niin että se menisi analogitikun painamaan suuntaan, syntyisi aina ongelmia kun kuvakulma vaihtuu. Osa kuvakulmista ovat myös aika äärimmäisiä, (esim kamera on maan rajassa kuvaten yläviistöön) jolloin ei vain ole selvää miten hahmon kuuluisi liikkua jos painat ylös tai alaspäin.
Tuokin on perusteltu näkökulma. Vaikka olisihan nämä kuvakulmat sovittaa siihen analogiseenkin ohjaukseen. En usko että analoginen ohjaus olisi mitenkään estänyt tunnelmallisempien kuvakulmien käytön. Se on totta että tuskin pelaaminen kovin sujuvasti onnistuisi jos tiukan takaa-ajon aikana kuva kulma "heittäisi ympäri" seuraavassa ruudussa, mutta onhan nykyinenkin "tankki-ohjaus" (hieno sana tähän tilanteeseen) sovitettu pelaamiseen, niin kyllä se varmaan olisi onnistunut analogisenkin kanssa vauhdikkaimpiin kohtauksiin. Se olisiko tämä syönyt tunnelmaa onkin hankalampi kysymys. Nykyisen mekaniikan puolustajista varmasti, kun siitä pitävät. Jos staattisista taustoista olisi joutunut luopumaan niin olihan se tunnelmallisuus sitten varmasti kärsinyt.

Miggen mainitsema D-pad sovitus kuulostaakin varsin loogiselta "syyltä" RE:n mekaniikkaan. Se kuulostaa ihan ymmärrettävältä kun ajattelee että analoginen ohjain ei olisi ollut saatavilla. Ja kun tästä ohjauksesta tuli jonkinlainen RE:n tavaramerkki, niin eihän sitä sitten jatko-osinkaan vaihdettu.

En kyllä tiedä kuinka analoginen ohjaus olisi toiminut RE:ssä suoraan. Muistaakseni esim. FF7:ssahan on staattiset taustat ja analoginen ohjaus. Mutta en ole ikinä FF7:nkaan ohjauksesta erityisemmin pitänyt ja siinäkin tuli usein vähän haettua niitä linjoja liikkumiselle. Sama toteutus taisi tosin olla FF8:ssakin ja se taisi muistaakseni toimia jo hiukan paremmin, vaikka ei siitäkään erityisen hienoa kuvaa ole jäänyt. Onhan PSOnen FF-pelit ihan erilaisia kuin RE, mutta RE:n tempo oli sen verran rauhallinen että eihän se nyt mitään erityisen "soljuvaa" ohjausta varmaan vaatisi, mutta hiukan "notkeampi" (paremman sanan puutteessa) olisi ollut enemmän mieleeni. Ja ymmärrän kyllä kuinka jotkut varmasti hirttävät minut mielessään kun puhun RE:stä ja FF-peleistä samassa lauseessa. Kuhan kirjoittelen mietteitäni.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #37 : 12.04.2009 00:02 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili
Se on totta että tuskin pelaaminen kovin sujuvasti onnistuisi jos tiukan takaa-ajon aikana kuva kulma "heittäisi ympäri" seuraavassa ruudussa, mutta onhan nykyinenkin "tankki-ohjaus" (hieno sana tähän tilanteeseen) sovitettu pelaamiseen, niin kyllä se varmaan olisi onnistunut analogisenkin kanssa vauhdikkaimpiin kohtauksiin.

Onhan tuota analogiohjausta staattisten taustojen kanssa käytetty niin, että kuvakulman ja samalla hahmon suunnan vaihtuessa hahmo kulkee eteenpäin riippumatta siitä mihin suuntaan analogitattia väänsi edellisessä ruudussa. Kovasti yritin miettiä esimerkkiä pelistä jossa tätä käytetään, mutta en oikeasti saa nyt yhtään mieleeni. . .
Ei tämäkään ohjaustyyli mikään toimiva ole, sekaisin siinä menee kun pitäisikin vaihtaa suuntaa ruudunvaihdoksen jälkeen. . .

En ole kyllä oikeastaan ottanut huomioon liikkumista kun puhutaan Resident Evil ns. kömpelyydestä, kiitos sen 180-käännöksen ja varsinkin automaattitähtäyksen, vaan enemmänkin pelin inventaarion ja tallennussysteemin joista kummatkin taitavat olla vieläkin samanlaisina sarjassa.

Ja mitä itse topiciin tulee, niin kai minun täytyy taas kerran mainita Chibi-Robo! vaikkei kukaan sitä kuitenkaan pelaa :(
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #38 : 12.04.2009 12:02 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Lainaus
Ei ensimmäisten Resident Evilien kankeus jää ainoastaan hahmon ohjaamiseen. Yleinen pelimekaniikka on erittäin rajoittunutta muutenkin.

Mitä sitten? Kyllä jokaisen pitäisi se tajuta, että tiukasti rajatut pelikokemukset ovat niitä parhaita. (WRPG-nörtit on asia erikseen). "Rajoittunut" ei vielä yksinään meinaa juuta eikä jaata laadun suhteen.

Lainaus
Kiinteät kuvakulmat mahdollistivat tunnelmallisia otoksia ja hienoja esirendattuja taustoja, mutta eiväthän ne oikeasti tehneet itse pelille hyvää.

Tämä on kaikkein käsittämättömin lause mikä tässä topicissa ollaan nähty? Siis miten pelisarjan yksi tavaramerkeistä (ennen nelosta) "ei tehnyt pelille hyvää"? Täysin järjetöntä. Finngamer hyvin jo sen perusteli eikä se ole mikään makuasia. Vapaat ja kolmiulotteiset ympäristöt olisivat tehneet pelistä täysin erilaisen.

Lainaus
Ei, vaan jo oikeasti analoginen hahmon ohjaus olisi pelastanut paljon.

?! Ai niinkuin Devil May Cryssa, jossa hahmo juoksee siihen suuntaan mihin tatti osoittaa? Ei hyvää päivää... olisipa Zombeista vastusta. No tällaisissa keskusteluissa viihtyvät yleensä heittävät siihen legendareplyt tyyliin "no olisivat ottaneet sen huomioon muuallakin"! Jee. Ai niinkuin tekemällä zombeista kaksi kertaa nopeampia, kestävämpiä ja paremmalla "AAAIII:lla" varustettuja :lol: Tsekkaahan mitä kirjoittelet.


Lainaus
Ja kun tästä ohjauksesta tuli jonkinlainen RE:n tavaramerkki, niin eihän sitä sitten jatko-osinkaan vaihdettu.

Niin tässä voidaankin miettiä hetki miksi analogi-ohjausta ei remakeen "päivitetty". Siksi, että Mikami ei "osannut" vai siksi, että se palvelisi pelikokemusta paremmin



Lainaus
Muistaakseni esim. FF7:ssahan on staattiset taustat ja analoginen ohjaus.

Seiskassa mentiin vielä d-padilla. Kasissa analogiohjaus jo on ja toimii hyvin. Ysissä se onkin sitten hiottu aika loistavaksi. Mutta eihän näillä pelisarjoilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa.



Lainaus
Kovasti yritin miettiä esimerkkiä pelistä jossa tätä käytetään, mutta en oikeasti saa nyt yhtään mieleeni. . .

DMC. Toimi joskus ja joskus se vitutti.

Lainaus
En ole kyllä oikeastaan ottanut huomioon liikkumista kun puhutaan Resident Evil ns. kömpelyydestä, kiitos sen 180-käännöksen ja varsinkin automaattitähtäyksen, vaan enemmänkin pelin inventaarion ja tallennussysteemin joista kummatkin taitavat olla vieläkin samanlaisina sarjassa.

Inventaario vitutti minuakin välillä, mutta ei remakessa, jossa arkut ja esineet ovat aseteltu melko täydellisesti. Selviytymistä helpotettiin vielä niillä puukoilla ja tasereilla, jotka eivät vieneet inventaario tilaa. Ja eihän kauhupeleissä muunlainen tallennussysteemi voi toimia eihän? Ainoa pöljä juttu ovat ne ink-ribbonit (joista silti tykkään) ja helpommalla vaikeustasolla niitä on tuplasti se määrä mitä niitä tarttee.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #39 : 12.04.2009 12:12 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili
Lainaus
Onhan tuota analogiohjausta staattisten taustojen kanssa käytetty niin, että kuvakulman ja samalla hahmon suunnan vaihtuessa hahmo kulkee eteenpäin riippumatta siitä mihin suuntaan analogitattia väänsi edellisessä ruudussa. Kovasti yritin miettiä esimerkkiä pelistä jossa tätä käytetään, mutta en oikeasti saa nyt yhtään mieleeni. . .
Onhan tuota, vaikken kyllä itsekään juuri tähän hätään muista tarkalleen mitään yhtä malliesimerkkiä. Muistan vain sen, että kuvakulman vaihdos on aiheuttanut pientä epämukavuutta pelaamiseen ja joskus on tullut mentyä vahingossa takaisin edelliseen "ruutuun", kun on jatkanut samaan suuntaan painamista, mutta toisessa kuvakulmassa se onkin tarkoittanut takaisinpäin kulkemista.


Lainaus
En ole kyllä oikeastaan ottanut huomioon liikkumista kun puhutaan Resident Evil ns. kömpelyydestä, kiitos sen 180-käännöksen ja varsinkin automaattitähtäyksen, vaan enemmänkin pelin inventaarion ja tallennussysteemin joista kummatkin taitavat olla vieläkin samanlaisina sarjassa.
Joo, inventaario oli jossain määrin ärsyttävä, mutta senkin kanssa oppi elämään. Etenkin sen jälkeen, kun oli Resident Evil 1:nkin pelannut läpi kymmenisen kertaa ja muisti mitä puzzlen-ratkomisvälineitä kannatti pitää mukana milloinkin... Nykyään inventaariot ovat melko erilaiset. Avaimet ja muut etenemiselle välttämättömät esineet eivät enää kuluta tilaa inventaariosta jne.

Pelin tallentaminenkin on muuttunut melkoisesti. RE4:ssa oli vielä vanhat kunnon kirjoituskoneet, mutta ei tainnut olla enää ink ribboneita. RE5:ssa on auto-savet ja checkpointit. :(

Lainaus
Yleinen pelimekaniikka on erittäin rajoittunutta muutenkin.
Ei mielestäni yhtään sen rajoittuneempaa kuin hidastempoisemmissa seikkailupeleissä yleensäkään (ja sellaisia ainakin kaksi ensimmäistä Ressaa ovat). Pelimekaniikka oli juuri sellainen mikä RE1:n kaltaiseen peliin sopii, ei siihen olisi hieman parempaa inventaariota lukuun ottamatta tarvinnut tehdä oikeastaan mitään muutoksia.

Ja vaikka RE4 olikin erinomainen toimintapeli, se oli "huono Resident Evil" eikä mielestäni yksiselitteisen hyvä askel parempaan. Ymmärrän kyllä, jos joku pitää siitä enemmän kuin ensimmäisistä osista, mutta eipä tuolla ollut enää hirveästi tekemistä aikaisempien kanssa, mikä oli mielestäni huono asia, toisen mielestä ehkä hyvä. Mieluummin olisin ottanut jonkinlaisen sekoituksen RE1:stä ja RE4:sta (enemmän kuitenkin ykköstä kuin nelosta). Eipä siinä ollut juurikaan mitään survivalia, horroriakin erittäin vähän. Erinomainen peli siis itsessään, mutta aikaisempien pelien fanille pettymys monella tapaa.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Re: Cuben parhaat! « Vastaus #40 : 12.04.2009 12:25 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW DMC-sarjassa on juurikin tuo analoginen ohjaus + staattiset kuvakulmat.

Oma kontribuutioni tähän ketjuun: Cubelle ei ole hyviä pelejä, paitsi Mega Man Collectionit.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Cuben parhaat! « Vastaus #41 : 12.04.2009 13:28 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
DMC-sarjassa on juurikin tuo analoginen ohjaus + staattiset kuvakulmat.

Oma kontribuutioni tähän ketjuun: Cubelle ei ole hyviä pelejä, paitsi Mega Man Collectionit.

Sillä voi pelata myös GBA-pelejä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #42 : 12.04.2009 15:12 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili
...ja onkohan edes kunnon Zeldakaan?)
On?

Sen verran luokaton teos on, että en tiedä haluanko laskea sitä sarjaan kuuluvaksi.
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #43 : 12.04.2009 17:05 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili
Totta kai ne taustat antoivat paljon lisää. Staattiset taustat antoivat grafiikoille mahdollisuuden olla ainakin yhden sukupolven edellä kuin jos vertaa sen aikaisiin kolmiulotteisiin räpellyksiin. Tai no, ehkä ei vain yhtä sukupolvea, kyllä REmaken ja Zeron ympäristöt ovat kutakuinkin niin nättejä kuin SD-telkkarista irtoaa. (Zeron taustoissahan oli vielä kohtuu paljon animaatiotakin, valoja ja varjoja, heiniä yms.)
Niin, kauniita esirendattuja taustoja...

Lainaus
Kauhua ne taas lisäsivät sitä kautta, ettet nähnyt kuin juuri sille alueelle minne pelintekijät antavat nähdä. Jokaisen nurkana takana voi olla mitä vain, kuuluipa korviin epämiellyttävää laahustusta tai ei.
...sekä tunnelmallisia otoksia, kuten itsekkin tuossa sanoin.

Lainaus
Ja nämä kuvakulmat unohtuvat myös aina kaikilta jotka kontrolleja kankeiksi haukkuvat. Tiukoissa tilanteissa ja tiuhaan vaihtuvien kamerakulmien aikana tarvitaan kontrolleilta luotettavuutta. Mikäli hahmoa voisi ohjata aina niin että se menisi analogitikun painamaan suuntaan, syntyisi aina ongelmia kun kuvakulma vaihtuu. Osa kuvakulmista ovat myös aika äärimmäisiä, (esim kamera on maan rajassa kuvaten yläviistöön) jolloin ei vain ole selvää miten hahmon kuuluisi liikkua jos painat ylös tai alaspäin.

Kyllä se niin vain on, että staattisiin taustoihin tämä "tankki"-ohjaustyyli on paras, ja staattisten taustojen edut tuossa jo listasinkin.
Tästä analogisuudesta näytti muodostuvan nyt sitten pienoinen väärinkäsitys. Tottakai esirendatuissa taustoissa ja kiinteissä kuvakulmissa kyseinen ohjaustyyli on ainut toimiva. Analogisuudella ainakin itse tarkoitin että käytetään hyväksi analogiohjaimen alkuperäistä hyötynäkökulmaa. Eli hahmon liikkeen nopeuden voi saumattomasti itse määritellä. Täytyy myöntää ettei RE ole nyt tuoreessa muistissa, mutta muistaakseni hahmolla oli kaksi nopeutta, kävely ja juoksu.

?! Ai niinkuin Devil May Cryssa, jossa hahmo juoksee siihen suuntaan mihin tatti osoittaa? Ei hyvää päivää... olisipa Zombeista vastusta. No tällaisissa keskusteluissa viihtyvät yleensä heittävät siihen legendareplyt tyyliin "no olisivat ottaneet sen huomioon muuallakin"! Jee. Ai niinkuin tekemällä zombeista kaksi kertaa nopeampia, kestävämpiä ja paremmalla "AAAIII:lla" varustettuja :lol: Tsekkaahan mitä kirjoittelet.
Joo ei. Kaverilla on niin kova tarve ymmärtää väärin, etten jaksa tähän tämän enempää vastata.

Sen verran luokaton teos on, että en tiedä haluanko laskea sitä sarjaan kuuluvaksi.
Tjaa, että omia luokitteluita. Itse olen sitä juuri tässä pääsiäisloman aikana pelaillut ja en kyllä luokattomaksi laskisi millään mittareilla, vaikka toki muiden Zeldojen varjoon jääkin. Ymmärrän kuitenkin että suhteellisuuden taju voi hämärtyä kun puhutaan Zeldoista.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #44 : 12.04.2009 18:16 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Eh mitä ihmettä niillä juoksemisen ja kävelyn välivauhdeilla remakessa sitten tekisi? Puhumattakaan siitä miten epämukavaa tuollainen ohjaus tatilla olisi.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #45 : 12.04.2009 22:56 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Niin, kauniita esirendattuja taustoja...

...sekä tunnelmallisia otoksia, kuten itsekkin tuossa sanoin.

Juu-u, joiden perään sanoit etteivät ne tehneet pelille hyvää. Johon luonnollisesti piti tarttua.
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #46 : 14.04.2009 08:12 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili REmake on aivan loistava, enkä ole koskaan tajunnut, mikä siinä ohjauksessa nyt niin vaikeaa on. Pitää olla kyllä melkoisen vajaa, jos sitä ei osaa.
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #47 : 27.04.2009 19:38 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Pelaan just Viewtiful Joeta V-Rated –vaikeusasteella ”fresh” Silvialla (eli ei mitään skillejä vielä ostettuna). Jumalauta tässä saa turpiinsa niin, että tukka meinaa lähteä. Tässä on jopa pakko syvällisemmin opetella, miten peli ja viholliset oikeasti toimii. Haastavinta hommaa on tähän mennessä ollut niiden revolverityyppien hoitelu yhdellä VFX–palkilla. Pitää hidastaa aikaa, että saa lyötyä luodit takaisin ja sitten pitäisi vielä riittää virtaa sen tyypin moukaroimiseen. Samalla, kun toinen apina räiskii selkään. Sitten, kun VFX loppuu, niin se on laaki ja vainaa. Muuten kestää jopa kaksi osumaa. No ei kun treenaamaan. Tätä lisää.
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #48 : 27.04.2009 19:56 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Jotenkin en VJ:ssä ikinä jaksanut kunnolla harjoitella. Se oli jotenkin niin yli-vittumainen peli : D
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #49 : 28.04.2009 14:39 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Löyty hyvä taktiikka, jolla selvitä kahdesta samanaikaisesta revolverisankarista. Tosi tarkkana saa olla edelleen, koska tekoäly on suorastaan murhaava. Tyypit voivat ampua ylös, alas, sivuille ja 45° kulmassa kaikkiin neljään suuntaan. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että missä ikinä seisotkaan, olet vaarassa saada luotia hattuun. Tekoäly on erittäin tehokas ja tyypit siirtyvät salamana paikkaan, josta voivat osua pelaajaan. Molemmat pyssysankarit täytyy siis pitää kiireisinä, jottei toinen ammu sinua kuin moukaroit sitä toista. Siihen auttaa mach speed. Stunnaa yhden vihollisen lyömällä vihollisen ampuman luodin takaisin ja sitten mach speed päällä kurmottamaan. Mach speedilla combottaessa pelaajasta ilmestyy kuvajaisia, jotka lyövät sattumanvaraisesti jotain vihollista. Kun ruudulla on vain kaksi vihollista ja yksi niistä on jo muutenkin nyrkkisateen alla, kuvajaiset lyövät aina sitä toista vihollista. Kuvajaisen tekemä isku keskeyttää vihollisen ampumisyritykset.
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #50 : 28.04.2009 22:22 »
Soukyugurentaio-
tokuyo
~ forever with me ~ Jäsen Viestejä: 83 Basaaripisteet: 2 Profiili
Juuh, ensimmäinen Viewtiful Joe oli kyllä melkoinen tekele. Joel saa kaikki sympatiani: Kun lopulta sain itse kaikki vaikeusasteet tahkottua läpi, ei ihan heti tehnyt mieli uutta yritystä.
Spoileri (osoita katsoaksesi)
buginen lastenpeli
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #51 : 31.05.2009 18:10 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Fire Emblem: Path of Radiance tuli hommattua kun se kybällä irtosi. En ole ennen sarjaan tutustunut, minkälaista settiä pelillä on tarjottavana? Hyvät arvostelut ainakin metacriticissä. Vissiin ainakin haastava pitäisi olla. :P
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #52 : 31.05.2009 23:01 »
dzei Vieras
Fire Emblem: Path of Radiance tuli hommattua kun se kybällä irtosi. En ole ennen sarjaan tutustunut, minkälaista settiä pelillä on tarjottavana? Hyvät arvostelut ainakin metacriticissä. Vissiin ainakin haastava pitäisi olla. :P

Kannattaa ottaa ihan suosiolla helpompi vaikeustaso niin ei poksahtele verisuonet. Itellä kosahti viimeiseen bossiin, ei yksinkertaisesti mitään jakoa kun yhtä tärkeää kykyä ei ole tarpeeksi monella hahmolla :/
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #53 : 31.05.2009 23:12 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili Eipä mulla ollu mitään vaikeuksia Normalilla. Ainoastaan yksi hahmo kuoli, ja sekin vahingossa, kun en hoksannut ajatella, että kyseinen heiveröinen herra oli vähän turhan lähellä vihollisen jouskarihemmoa. Enpä jäänyt kaipailemaan, kyseessä oli sen verran turha hahmo, jolla ei oikein saanut mitään aikaiseksi.

Path of Radiance on yks mun lempipeleistä GameCubella. Jää ehkä jälkeen vain Viewtiful Joelle ja Metroid Primelle.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #54 : 01.06.2009 17:08 »
dzei Vieras Niin se ois itelläki pitäny alottaa normalilla.
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #55 : 01.06.2009 17:12 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Oliko se cuution Rebel Strike III arvostettu? Käppäily osuudet vissiin ihan anuksesta. Entä mitä siitä saa pulittaa?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #56 : 01.06.2009 17:29 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili
Niin se ois itelläki pitäny alottaa normalilla.
Eikös Hard auennut vasta läpipeluun jälkeen? Joten Normal on se "vaikein", jonka ensikertalainen voi valita. Ei ainakaan mitään Easyä kannata valita.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #57 : 01.06.2009 18:42 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili
Oliko se cuution Rebel Strike III arvostettu? Käppäily osuudet vissiin ihan anuksesta. Entä mitä siitä saa pulittaa?
Kuten jo itsekkin mainitsit, jalkaisin kun ollaan niin homma ei vaan toimi. Onneksi lentelytehtäviä on niitäkin useampia. Parasta tuossa kuitenkin taitaa olla mahdollisuus pelata Rogue Squadron II kaksinpelinä.

Path of Radiance on tosiaan loistava peli. Eikä tuo normaalilla tosiaan edes kovin vaikea ollut. Saattaa ehkä vaihdella riippuen mitä hahmoja kehittelee.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Cuben parhaat! « Vastaus #58 : 01.06.2009 20:59 »
dzei Vieras
Path of Radiance on tosiaan loistava peli. Eikä tuo normaalilla tosiaan edes kovin vaikea ollut. Saattaa ehkä vaihdella riippuen mitä hahmoja kehittelee.

Ite sekoilin näköjään. Wiin Fire Emblem on jo jonkin verran haastavampi tosiaan.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines