Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Dead Space -julkaisu: 23.10.2008
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Aihe: Dead Space  (Luettu 14937 kertaa)
Vs: Dead Space « Vastaus #30 : 07.11.2008 21:02 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili Pamahtihan se vihdoin läpi. Nousee kyllä omissa kirjoissani RE4:sen rinnalle. Loppupomo oli tosin pettymys (kuten myös RE4:sessa). Ne ensimmäiset peluutunnit olivat pelottavinta kamaa mitä peleissä on tullut koettua. Tietysti niihin ärsykkeisiin sitten tottuu, mutta jännityksen eli enkuksi ns. "tensionin" peli onnistui pitämään loppuun asti. Eikä tarinakaan ollut huono, olipahan ainakin RE4:sen vastaavaa parempi. Uudelleen peluu jää kyllä hamaan tulevaisuuteen kun on niin hitosti muitakin pelejä mitä pitäisi pelata. Odotan kuitenkin seuraavaa läpäisyä innolla. Ostakaahan nyt tämä jos on vielä jäänyt välistä!
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #31 : 07.11.2008 22:46 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili onkos kukaan katsonut näitä animoituja sarjiksia?

tässä olisi kutos episodi:
http://uk.youtube.com/watch?v=tgxyO36Iedo&feature=related

loput löytyy oikeasta reunasta.
itse nuo kaikki imutin tubesta koneelle, mutta vielä ei ole tullut katsottua.

pitäisi vissiin sijoittua aikaan ennen peliä kuten myös dead space: downfall leffakin joka on myös hyvä.
en tiedä onko noita sarjiksia enempää kuin seitsemän, en ainakaan enempää äkkiä katsomalla löytänyt.
jaksot alkaa siis nollasta ja loppuu kutoseen.

itse pelikin paukahti tänään läpi ja olihan sitä pitkitetty aivan liikaa.
myös se jatkuva avaimien ja muiden koodien metsästys on keinotekoista pidennystä.
tässä myös vitutti sama asia kuin ekassa resistancessa.
aina kun sai jotain tehtyä niin eikös tule radio viestiä että "juu kiva että palautit sähköt mutta nyt loppuu ilma, hei nyt toimii ilma mut joku muu kusee, hei nyt joku estää radio signaalin lähettämisen, nyt taas on kusi sukassa"
tulee ihan tunne että peli ei etene ja yks vitun hailee tekeekö jotain vai ei kun heti on joku toinen asia taas vituillaan.

kaikesta tuosta edes takaisin ravaamisesta tulee kyllä mieleen aivan liikaa code veronica joka omissa kirjoissa on paskin ressa.

kyllä tämä silti tulee vielä kaksi kertaa läpi vedettyä, ai miksikö?
ne saavutukset, ne saavutukset:D

edit: oli muuten kovaa settiä nuo sarjiksetkin.
otin tubesta vielä 7 jaksoa jtn making of pätkiä.

olisi tullut kyllä kohtuu kova collectors edition jos olisi laitettu extra levylle tuo downfall leffa, nuo sarjikset ja making of pätkät.(olettaen että ne on hyviä, ovat vasta valumassa)


« Viimeksi muokattu: 08.11.2008 00:00 kirjoittanut Partajeesus »
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #32 : 09.11.2008 22:17 »
Zuor Jäsen Viestejä: 180 Basaaripisteet: 2 Profiili Jees, tänään tuli vedettyä läpi, loistava peli, tosin omasta mielestäni jännitys ei yltänyt Condemnedin tasolle. Condemned oli vaan jotain niin hullua minulle. Mutta tosiaan, peliä voi kyllä suositella kenelle vaan kauhupeleistä pitävälle. Suurimman säikähdys sai kyllä aikaan minulla
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Kyllähän tätä mielellään pelaisi parikin kertaa uudestaan, jotta löytäisi kaikki logit ym ja saisi vieläkin enemmän selville aluksen tapahtumista, mutta ei kyllä tähän hätään löydy millään aikaa. Gears 2:sta pitäisi hakata vielä ja tän vuoden puolella on vaikka kuinka monta kiinnostavaa peliä tulossa...
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #33 : 09.11.2008 23:15 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili
olisi tullut kyllä kohtuu kova collectors edition jos olisi laitettu extra levylle tuo downfall leffa, nuo sarjikset ja making of pätkät.(olettaen että ne on hyviä, ovat vasta valumassa)

Dead Spacesta julkaistii 1000 kappaleen Ultra Limited Edition Xbox 360:lle, minkä sai ostettua vain suoraan EA:lta 150 dollarilla. Mukana tuli:

    *  The Dead Space game
    * Special Ultra Limited Edition packaging
    * Dead Space Downfall Animated Movie (DVD)
    * Bonus content DVD
    * Exclusive lithograph art
    * 97-pg Dead Space art book written and illustrated by the development team
    * 160-pg Graphic novel
    * Ishimura crew patch

Eli ihan makoisa paketti todella suolasella hinnalla.
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #34 : 06.12.2008 15:58 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Heh on se hauskaa kun osaa arvioida pelejä paremmin videoista kuin jotkut pelaamalla.

Ihan kiva "sci-fi ressa" tämä näyttäisi kahden ekan tunnin jälkeen olevan, mutta siinäpä se. Ympäristöissä on yhtä paljon vaihtelua kuin pelin jaksotuksessa ja ne lihakasat haukotuttavat jo tässä vaiheessa. Itseasiassa ne muussatut ihmisruumiit olisivat olleet paljon pelottavampia vastuksia kuin nämä nekrofiilit. Musiikit pauhaavat jatkuvasti ja ihan mukavaltahan ne kuulostavat, mutta menettävät tehoaan nopeasti kun fanfaarit räjähtävät jokaisen yksinäisen örkkimörkinkin kohdalla soimaan. Yllätyksiä ei myöskään pääse pahemmin syntymään kun musa kertoo aina missä viholliset luuhaavat.

Pelin kauhutunnelma kärsii myös stasiksen ja kinesiksen ansiosta, vaikka pelilillisesti ne toimivatkin ihan hyvin. Kinesiksen olisin silti pudottanut ehdottomasti pelistä pois. Vihollisten paloittelu jää nopeasti melko turhaksi jutuksi, sillä onko sillä nyt väliä ammutaanko zombia päähän vai jalkaan jos se vain jommasta kummasta tipahtaa nopeammin? Vihollisiin myös menee aina identtinen määrä ammuksia mikä haittaa "paloittelun" uskottavuutta jotenkin. Jalkojen ampuminen hidastaa örkkiä okei, mutta en siltikään esimerkiksi voi talloa sitä säästääkseni panoksia? Typerää.

Nätti peli ja pelaaminen on ihan viihdyttävää, mutta nämä "parempi kuin RE4" älinät laittavat kyllä aivot kieroon. Tämä on RE4:sen sci-fi lisälevy, jonka on joku kakkosluokan studio tehnyt. Viihdyttänee juuri ja juuri loppuun asti hienon äänimailmaan ja karkkigraffojen ansiosta, mutta unohtuu varmasti sen siliän tien.



Parasta pelissä on lyhyet lataustauot ja välidemojen puute. Ja tietenkin kaikki Resistä pöllityt mahtavuudet. Tosin mihin unohtui 180-asteen käännös?

Niin ja naurattaa vielä se kun jotkut jampat perustelivat strafetuksen lisäämistä RE5:seen, kun se kerran "toimi Dead Spacessakin"  :lol:

Olenkohan kerran pelin aikana tarvinnut strafea. Ja käytävissä sitä ei käytännössä ole. 
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #35 : 06.12.2008 17:45 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ympäristöt on mielestäni saatu todella hyvin vaihteleviksi etenkin ottaen huomioon pelin tapahtumapaikan. Koko pelin aikana tulee helvetisti mahtavia paikkoja ja monet yksittäisetkin pienet käytävät muistuu mieleen jälkeenpäin pienten yksityiskohtiensa vuoksi.

Musiikit ei mielestäni taas oikein missään vaiheessa menettäneet tehoaan. Tämä voi olla toki eläytymistasostakin kiinni. Jotkut sanovat ettei peli pelota lainkaan, itselleni DS oli loppujen lopuksi ehkä ahdistavin peli mitä on tullut pelattua, Resident Evil ykkösen jälkeen. :p Äänimaailma on kokonaisuudessaan parasta mitä on vastaan tullut.

Kinesis nyt on vähän päälle liimattu, sitä ei hyödynnetä tarpeeksi. On se silti impossiblella muutamassa kohdassa ihan mukava panosten säästäjä ja ne muutamat "puzzle"-kohdat oli ihan ok vaihtelua sen avulla, vaikkeivat mitään uskomatonta gameplaytä tarjoakaan. Oikeastaan vaan vahvistivat jotenkin avaruudessa olon fiilistä ja siksi toimivat.

Minusta taas paskinta pelissä olivat nimenomaan lataustauot. ainoa osa-alue, jota ei oltu hiottu ihan täydelliseksi. :p

Mitä strafetukseen tulee, ei sitä kovin paljoa tarvitsekaan varsinaisesti hyödyntää, mutta se tuo liikkumiseen juuri sopivaa joustavuutta. Ja panoksia voi säästää tallommalla toki, itsekin käytin sitä monta kertaa. Ensin jalka poikki ja sitten tallomaan. Ja niitä en välttämättä aina edes ampunu niitä maassa ryömiviä, vaan heitin suoraan stasiksen ja menin tallomaan. Etenkin kevyemmät versiot niistä kuolee helposti tallomalla.

Parempi kuin RE4, mutta toisaalta se ei ole mikään mieletön saavutus, koska maailmassa on muutenkin kymmeniä parempia pelejä kuin RE4.
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #36 : 07.12.2008 22:35 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Usvassa on kiva elää, mutta jossain vaiheessa se herätys tulee valitettavasti vastaan.

Lainaus
...monet yksittäisetkin pienet käytävät muistuu mieleen jälkeenpäin pienten yksityiskohtiensa vuoksi.

 :lol:



Ja stasiksen avulla tallominen toimii toki, mutta ilman ei todellakaan ainakaan hardilla. Jalaton kyrpänaama vaatii ainakin viisi stomppia ja siinä välissä se ehtii jo huitaista.

Lainaus
Oikeastaan vaan vahvistivat jotenkin avaruudessa olon fiilistä ja siksi toimivat.

Jep. Olisi ne silti tuntuneet asteen paremmalta ilman täydellistä päälleliimauksen tunnetta. Mutta "antaahan sen toki nimenomaan Dead Spacelle anteeksi" eiks je!

Lainaus
Mitä strafetukseen tulee, ei sitä kovin paljoa tarvitsekaan varsinaisesti hyödyntää, mutta se tuo liikkumiseen juuri sopivaa joustavuutta.

Niinkuin miten? Kohta on peli puolessa välissä ja en vieläkään ole strafea tarvinnut.

Lainaus
Parempi kuin RE4, mutta toisaalta se ei ole mikään mieletön saavutus, koska maailmassa on muutenkin kymmeniä parempia pelejä kuin RE4.

No jotkut ihmiset tykkäävät ejakuloida loistavan peruskaavan päälle rakentavia lisälevyjä, joissa kaikki "oma" kusee ja lainattukin on vähän vasemmalla kädellä heitetty kasaan. RE4:sta kopioiva ei onneksi voi koskaan "täysin" mennä metsään, mistä Dead Space on mainio esimerkki. Peli ikäänkuin toimii dokumenttina ja testamenttina resin parhaudelle. Kiitos siitä EA!


Tai no kerran jo yllätyin positiivisesti kun yksi kaatunut sika halkaisi Iisakin kahtia. Siitä propsit tekijöille, vaikka tuon kohdan jälkeen pelaajalle onkin täysin selvää, että vihut kaatuvat aina tietystä määrästä osumia.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #37 : 07.12.2008 23:12 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Usvassa on kiva elää, mutta jossain vaiheessa se herätys tulee valitettavasti vastaan.

Jep, kyllä sä joskus vielä heräät.

Lainaus
:lol:

No näin se vaan on. Ympäristöt kauttaaltaan ovat todella mieleenpainuvia ja moni ihan pieni käytäväkin muistuu mieleen jälkeenpäin. Kokonaisuutena kehittäjät tekivät todella hyvää työtä siinä, kuinka pitää ympäristöt mielenkiintoisena avaruusasemalla. Helvetin hyvää työtä.

Lainaus
Jep. Olisi ne silti tuntuneet asteen paremmalta ilman täydellistä päälleliimauksen tunnetta. Mutta "antaahan sen toki nimenomaan Dead Spacelle anteeksi" eiks je!

Ei se täydelliseltä päälleliimaukselta tunnu, paitsi tietysti sulle. Ja nimenomaan noissa kohdissa se ei edes tunnu päälleliimatulta, vaan muuten ominaisuutena. Eikä sitä tarvitse antaa erityisesti anteeksi, mikään peli ei ole aivan uskomattoman täydellinen kaikin puolin 100%, vaikka Dead Space pääsee kyllä aika lähelle. Kinesistä olisi voinut käyttää enemmän, mutta ei se kokonaisuuteen silti vaikuta mitenkään muuten kuin siten, että toivoisi jatko-osassa käytettävän sitä enemmän. Sitä käytettiin tässä niin vähän, että sen usein unohti kokonaan.

Lainaus
Niinkuin miten? Kohta on peli puolessa välissä ja en vieläkään ole strafea tarvinnut.

No sä et ehkä käytä sitä, mutta itse tuli strafeteltua jatkuvasti. Sitä ei taistelussa suoranaisesti tarvitse hyödyntää, mutta liikkuminen yleensä on huomattavasti mukavampaa strafen kanssa. Huomattavasti joustavampaa, luonnollisemman tuntusta. Nyt se eteenpäin juokseminen Ressassa tuntuu varmaan hölmöltä Dead Spacen jälkeen.

Lainaus
No jotkut ihmiset tykkäävät ejakuloida loistavan peruskaavan päälle rakentavia lisälevyjä, joissa kaikki "oma" kusee ja lainattukin on vähän vasemmalla kädellä heitetty kasaan. RE4:sta kopioiva ei onneksi voi koskaan "täysin" mennä metsään, mistä Dead Space on mainio esimerkki. Peli ikäänkuin toimii dokumenttina ja testamenttina resin parhaudelle. Kiitos siitä EA!

Minusta peli ei ole edes mikään RE:n lisälevy, vaan se lainaa varmaan tuhannesta eri pelistä ja leffasta oikeastaan kaiken ja melko suoraan. Siinä ei ole juuri mitään omaa ja silti se on yksi parhaita pelejä mitä on tullut pelattua. Välillä lähes nauratti kuinka suoraan peli lainaa niin monesta eri osoitteesta ja sen jälkeen nauratti se, kuinka kokonaispaketti voi kuitenkin olla niin uskomattoman hyvä, kaiken lainailun haittaamatta lainkaan. Oikeastaan päinvastoin, kaikki lainailu teki pelistä niin hyvän. Kehittäjät lainailivat parhailta tiettyjä yksityiskohtia ja tekivät mahtavan kokonaisuuden.
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #38 : 07.12.2008 23:27 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Lainaus
Ympäristöt kauttaaltaan ovat todella mieleenpainuvia ja moni ihan pieni käytäväkin muistuu mieleen jälkeenpäin.

No onnittelen valokuvamuistisi puolesta. Minulle kun muistuu mieleen pelin ympäristöitä "harmaa käytävä" ja "harmaa halli" ja pelasin peliä viimeksi muutama tunti sitten.

Lainaus
No sä et ehkä käytä sitä, mutta itse tuli strafeteltua jatkuvasti.

En epäile hetkeäkään. Pointtini vain oli se, että pelissä jossa ON strafe, sitä ei edes tarvitse. Kun taas pelissä (RE), jossa sitä ei ole EIKÄ tarvitse, itkevät pelaajat sen puutetta. No kaipa jotkut ottaisivat vaikka quicksavenkin tämän tyyppisiin peleihin...

Lainaus
Minusta peli ei ole edes mikään RE:n lisälevy, vaan se lainaa varmaan tuhannesta eri pelistä ja leffasta oikeastaan kaiken ja melko suoraan.

Annas kun autan tiivistämisessä. Pelin rakenne kopioitiin RE4:sesta ja miljöö Event Horizonista. Ei kannata etsiä mysteereitä sieltä missä niitä ei ole.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #39 : 26.12.2008 23:16 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Huomenna aloittelen Dead Spacen. Milläs vaikeusasteella tätä kannattaisi pelata?
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #40 : 26.12.2008 23:18 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Huomenna aloittelen Dead Spacen. Milläs vaikeusasteella tätä kannattaisi pelata?

Ehdottomasti hardilla. Normalilla vastukset lakoavat siihen malliin jo, että pelistä lähtee tunnelma alta aikayksikön.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #41 : 26.12.2008 23:53 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Toisaalta pelistä lähtee kaikki immersio, jos kuolet kokoajan. Kannattaa siis valita taidoilleen sopiva aste (joka on kyllä luultavasti se hard).
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #42 : 26.12.2008 23:54 »
Zuor Jäsen Viestejä: 180 Basaaripisteet: 2 Profiili Kannatan myös hardia. Normalilla tuskin tulee kuoltua kertaakaan, sen verran helppoa hommaa.
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #43 : 27.12.2008 02:06 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Aloitin sitten hardilla ja ainakin ensimmäisen chapterin perusteella se on oikea valinta. Muutaman kerran kuollutkin jo, mutta kivasti meno jatkuu samasta huoneesta ilman sen suurempia menetyksiä. Paikoin vaikea osua niihin hännällisiin seinällä kipittäviin otuksiin. Peli muistuttaa kivasti Metroid Primeä joskaan hirveän vapaasti ei ole vielä päässyt paikkoja koluamaan. Toisaalta ahdistava tunnelma ja groteskit mömmelöörät pistävät kyllä vipinää kinttuihin, jolloin mieluusti suoriutuisi A:sta B:hen mahdollisimman nopeasti. Onko jotain ehdotuksia aseistuksen suhteen? Ajattelin, että plasma cutter ja liekinheitin olisi aika lethal combo (jalat poikki ja tulta perään), mutta asetta ei kai pysty vaihtamaan taistelussa kovin näppärästi.
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #44 : 27.12.2008 02:44 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Liekkari on pelin paskin ase. Plasma Cutter on mainio ja siihen kannattaa panostaa. Myöhemmin saat sitten ehkä taloudellisimman aseen eli Ripperin ja sillä ja PC:llä olen itse pärjännyt. Line Gun on hyvä mörssäri pahoihin paikkoihin. Mutta siis alustavasti itse ainakin välttelisin Pulse Rifleä ja liekkaria. Tylsiä ja tehottomia.

"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #45 : 27.12.2008 03:57 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Liekkari toimii tosiaan vain hyvin pientä vihollisryhmää vastaan. Kaikkia aseita enemmän tai vähemmän (=kaikki aseachut hommattu) huomasin parhaiksi Ripperin ja Plasma Cutterin. Ne kannattaa pitää kokoajan varastossa, muita vaihtelee sitten mielensä mukaan. Ja seinällä kipittävät otukset niitä pikkuruisia kolmihäntäisiä? Ammut vaan joko niitä häntiä tai sitten siihen niiden tyven kohtaan. Kyllä ne lopulta sitten heittävät henkensä.
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #46 : 27.12.2008 18:53 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Line Gun oli ainakin omasta mielestä sellanen turboversio Plasma Cutterista ja sen kakkostoimintokin on kova sana. Force Gun on hyvä isoja joukkoja vastaan ja Ripper on pelin hauskin/tyydyttävin ase. Siihen ääneen ei kyllästy ikinä. :D
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #47 : 28.12.2008 00:11 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Justiinsa meni chapter 6 läpi. Huhhuh, mikä pomotaistelu! Kuolin monta kertaa sen takia, kun yksinkertaisesti loppu ammukset kesken. Tämmöistä ei ole ikinä missään pelissä käynyt. Keksin onneksi, miten taistelua voi jatkaa ilman panoksiakin. Lopulta se pirulainen heitti veivinsä. Oli jännää sen jälkeen laahustaa henkihieverissä ja kaikki pyssyt tyhjinä täydennysautomaatille.

Dead Space on mielenkiintoinen yhdistelmä RE4:sta, Metroid Primea ja Bioshockia. Varsin toimiva väsäys, vaikka action ei ihan yhtä hauskaa ole kuin RE4:ssa ja seikkailuelementit suppeampia kuin MP:ssä. Sen sijaan Dead Space on kuin se peli, jota Bioshock yritti olla. Miljöö ei ole yhtä kiehtova, mutta juoni vetää paljon tehokkaammin mukaansa, aseiden parantelu ja ammusten ostaminen toimii helvetisti paremmin, koska kaikkea ei voi yksinkertaisesti saada. Rahan ja ammusten käyttöä täytyy miettiä paljon pidemmälle. Peli ei tiputa jotain päivityspalaa juuri sopivasti ennen päivitysautomaattia kuten Bioshockilla oli tapana tehdä. Tällöin päivittelykin tuntuu ihan ominaisuudelta ja kehitykseltä eikä vain peitellyltä pelaajan tappovoiman skaalaamiselta vihollisten kasvaneen kestävyyden kanssa tasoihin. Erikoisvoimille on Bioshockista poiketen oikeasti käyttöä. Tiukemmista tilanteista selviytyminen ilman niitä olisi hyvin vaikeaa.

Omaan asevalikoimaan on päätynyt plasma cutter, line gun ja contact beam. Ripper oli jossain vaiheessa myös, mutten tykännyt siitä. Aluksi ajattelin pitää sen jonain vara-aseena, mutta se oli pakko myydä pois, koska en saanut sen takia muille aseille juurikaan ammuksia. Taskut oli kyllä täynnä sirkkeleitä, mutta muissa aseissa lippaat oli hädin tuskin puolillaan. Contact beam on kyllä kovis. Hyvällä osumalla tietyt viholliset saattavat lakoa yhdestä pamauksesta. Hauskaa vetää line gunilla jalat poikki huoneelliselta vihollisia ja hoidella loput contact beamin kakkosiskulla.

Kas, tarkoitin niitä toisia häntäheikkejä. Ne pienemmät kolmihäntäiset on suht helppoja. Ne yksihäntäiset ja isommat örvelöt, joita on ihan alussakin, ovat aika vaikeita. No, stasis charge auttaa.


« Viimeksi muokattu: 28.12.2008 00:22 kirjoittanut Joel-san »
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #48 : 28.12.2008 00:43 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joo itsekään en ole mikään ripper fani, mutta kun se romu hoitaa yhdellä sirkkelillä aina perusvihun ja sirkkeleitä on joka kaappi täynnä niin ihan näppärä vehje siinä mielessä. Contact beamilla olen ampunut kerran ja se vaikutti hauskalta, mutta epäkäytännölliseltä aseelta. Pitää ottaa käyttöön loppua kohti.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #49 : 28.12.2008 04:07 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili
Kas, tarkoitin niitä toisia häntäheikkejä. Ne pienemmät kolmihäntäiset on suht helppoja. Ne yksihäntäiset ja isommat örvelöt, joita on ihan alussakin, ovat aika vaikeita. No, stasis charge auttaa.
Ei pitäisi mennä peruspyssystäkään montaa kutia sen hännän amputoimiseen, jonka jälkeen ovat varsin avuttomia.
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #50 : 29.12.2008 17:58 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Läpi meni. Xfiren mukaan kesti 21 tuntia. Vaikka suosinkin hyvin pitkiä pelejä, pidempään tätä ei olisi jaksanut. Sanotaanko, että oli sopiva annos. Loppua kohti alkoi nimittäin jo nakertaa pelin jatkuvasti yltynyt tyyli hukuttaa pelaaja vihollisiin tasaisin väliajoin.

Parasta tässäkin pelissä oli tutkiminen, logien lukeminen ja varjoille säikähtely. Eiköhän heti sen jälkeen, kun oli ollut hetken vähän rauhallisempaa, tungeta samaan huoneeseen örmyjä aalto toisensa perään teurastamaan pelaaja poloista. Ei siinä ehdi lainkaan tähtäämään kunnolla, kun nenän edessä, selän takana, pään yläpuolella ja takavasemmallakin on jotain saatanan sittiäisiä tökkimässä. Näiden myllysten jälkeen oli Isaacista lyöty puhti pois, ammukset loppu ja pelaajan V–käyrä koholla. Sen jälkeen taas tankataan ammuksia ja health packeja ja pelaajan päästyä vaivoin plussan puolelle, pistetään sama setti uusiksi. Taas ollaan kusessa. Pahimmillaan tämä krooninen resurssipula oli chapter 6:n jälkeen, kun loppari imaisi kaikki sisuksiinsa ja inventaario ammotti kirjaimellisesti tyhjyyttään. 7:ssa sain kaavittua hieman ekstratavaraakin, mutta kahdeksannessa chapterissa ongelma vain paheni. Onneksi yhdeksännessä oli taas kamaa kivasti, mutta se oli muuten ihan paska koko chapteri.

Jos olisin ollut vähän fiksumpi, olisin myynyt myös contact beamin pois, koska sille tippui ammuksia vain yhden panoksen setteinä. Olisi tullut paukkuja vähän enemmän plasma cutterille ja line gunille. Tylsähköä, kun pitää kituutella mahdollisimman vähillä aseilla pysyäkseen pinnalla. Uuden, päivittämättömän aseen ostaminen myöhemmässä vaiheessa on myös silkkaa itsemurhaa. Muuten ammuksien ihan oikea säästäminen oli varsin piristävä ominaisuus, mutta kaavaa olisi pitänyt vähän hioa. Etenkin vihollishyökyjen määrää olisi pitänyt hillitä.

Sitten juonesta.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Hyvä peli näistä vioista huolimatta. Tyyliin 7/10 tai ehkä 8/10.


« Viimeksi muokattu: 29.12.2008 21:22 kirjoittanut Joel-san »
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #51 : 29.12.2008 18:49 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Minusta taasen ne logit olivat todella tylsiä ja noudattivat aina sitä samaa kaavaa, että joku henkilö tutkii jotain ja joku syö sen. Olisipa joku neuvonut vain skippaamaan kaikki logit suosiolla niin ei nyt tarvitsisi enää niiden takia hidastella.

Ja mä kai olen vaan niin hc kun mulla on kymppi chapterissa safessa noin kymmenen medium health packia ja kaikki larget käyttämättä. Ammuksista jokaiseen aseeseen puhumattakaan. Tai sitten se ripper oli vaan niin broken.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #52 : 29.12.2008 18:58 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
Ja mä kai olen vaan niin hc kun mulla on kymppi chapterissa safessa noin kymmenen medium health packia ja kaikki larget käyttämättä. Ammuksista jokaiseen aseeseen puhumattakaan. Tai sitten se ripper oli vaan niin broken.
Haha! Mulla ei ollut alkua lukuunottamatta ikinä varaa laittaa mitään safeen. Kaikki käyttöön. En toisaalta ostanut ikinä panoksia tai health packeja, vaan ohjasin rahojen käytön power nodeihin.
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #53 : 29.12.2008 19:12 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joo en itsekään ostanut ikinä enkkuja tai pateja. Minusta tuhosi aika paljon tunnelmaa jos se mahdollisuus ostaa niitä... ehkä Plasma Cutterin olisi pitänyt olla tehottomampi ja sitten loputtomilla ammuksilla varustettu. Siten sen olisi voinut varata vain raajojen leikkelyyn ja örkit olisi pitänyt lopettaa meleellä tai muilla aseilla.

Hardilla tosiaan stomp ja melee olivat täysin hyödyttömiä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #54 : 21.12.2009 03:49 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Läpi meni ja helvetin kovan pelin on EA leiponut kasaan! Scifin suurena ystävänä Ishimura oli helvetin kiehtova paikka. Kaikenmaailman konehuoneet yms. tuntuivat ihan uskottavilta paikoilta. Alus ei ollut mikään sterilisoitu sairaalahuone, vaan likainen ja sen näköinen, että siellä on tehtykin jotain. Ja tietty veri yms. mössöt seinillä pisti vaan kuvittelemaan mitä kauheuksia täällä on sattunut. Ei mua haitannut se samoissa paikoissa käyminen. Pidin noista rauhallisistakin vaiheista loistavan äänimaailman ansiosta. Parasta mitä olen missään kuullut. Hitto kun kävelet jossain pimeässä ja hiljaisessa paikassa ja kuulet jakoavaimen putoavan lattialle, voit vaan arvailla mihin sen aiheuttanut monsu nyt meni. Yllättävän usein vihua ei näkynyt. Koko ajan sai kuitenkin olla varuillaan, koskaan ei voinut tietää mitä nurkan takana odottaa, jos odottaa. Kuiskaukset ja Ishimuran koneista tulevat äänet oli myös hienoja tunnelman nostattajia.

Dead Spacen ei tarvitse hävetä ulkoasuaan vaikka julkaisusta on jo yli vuosi. Toki markkinoille on tullut Uncharted 2:n kaltaisia superpelejä, mutta helvetin hyvin Dead Space on pitänyt pintansa. Kontrollitkin vaan toimii. Kertaakaan ei vituttanut hahmon "tönkköys". Vihujen paloittelu oli hauskaa ja tyydyttävää. Painovoimattomassa tilassa kikkailu siistiä ja pienet puzzlet oli kivoja hetkiä, tiesi saavansa hetken aikaa hengähtää.

Nousee kyllä suosikkipelieni listan kärkikahinoihin!  8)
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #55 : 21.12.2009 04:02 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili
Läpi meni ja helvetin kovan pelin on EA leiponut kasaan! Scifin suurena ystävänä Ishimura oli helvetin kiehtova paikka. Kaikenmaailman konehuoneet yms. tuntuivat ihan uskottavilta paikoilta. Alus ei ollut mikään sterilisoitu sairaalahuone, vaan likainen ja sen näköinen, että siellä on tehtykin jotain. Ja tietty veri yms. mössöt seinillä pisti vaan kuvittelemaan mitä kauheuksia täällä on sattunut. Ei mua haitannut se samoissa paikoissa käyminen. Pidin noista rauhallisistakin vaiheista loistavan äänimaailman ansiosta. Parasta mitä olen missään kuullut. Hitto kun kävelet jossain pimeässä ja hiljaisessa paikassa ja kuulet jakoavaimen putoavan lattialle, voit vaan arvailla mihin sen aiheuttanut monsu nyt meni. Yllättävän usein vihua ei näkynyt. Koko ajan sai kuitenkin olla varuillaan, koskaan ei voinut tietää mitä nurkan takana odottaa, jos odottaa. Kuiskaukset ja Ishimuran koneista tulevat äänet oli myös hienoja tunnelman nostattajia.

Dead Spacen ei tarvitse hävetä ulkoasuaan vaikka julkaisusta on jo yli vuosi. Toki markkinoille on tullut Uncharted 2:n kaltaisia superpelejä, mutta helvetin hyvin Dead Space on pitänyt pintansa. Kontrollitkin vaan toimii. Kertaakaan ei vituttanut hahmon "tönkköys". Vihujen paloittelu oli hauskaa ja tyydyttävää. Painovoimattomassa tilassa kikkailu siistiä ja pienet puzzlet oli kivoja hetkiä, tiesi saavansa hetken aikaa hengähtää.

Nousee kyllä suosikkipelieni listan kärkikahinoihin!  8)
Dead Space oli kyllä viime vuoden parhaita pelejä. Tuli puun takaa ja yllätti, mutta hyvä niin! Piti ostaa Extraction Wiille, kyllä se tarina sen verran kiinnostaa ja myihän kyseinen peli sen verran vähän laatuunsa verrattuna että pitää sitä tukea.
tallennettu
Vs: Dead Space « Vastaus #56 : 21.12.2009 08:31 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Hienoin HD pelihän tuo vieläkin on. Toivottavasti eivät tee kakkosesta Gears of Spacea, kuten ennakkotiedoista vähän ounastelen.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines