Sivuhuomatuksena mainittakoon, että asensin Windowsin äsken koneeseeni ja sen lauantaina ostamani Deus Exin myös. Katsoo, jos ehtii sen pelata läpi ennenkuin HR tulee ulos perjantaina
Ensimmäinen DX taitaa kestää lähemmäs 30 tuntia. Ainakin ensimmäisellä pelikerralla ja varsinkin jos intoutuu nurkkia tutkimaan (suositeltavaa). Tietty helpoimmalla vaikeusasteella läpijuoksemalla vähemmän, mutta ei kannata pilata peliä tuolla tavalla.
Jos DX:n karu graafinen ulkoasu saa silmät vuotamaan verta, niin New Vision helpottanee ainakin jonkin verran.
Mitäs versiota porukka on tästä ostamassa? Itse olin pitkään ostamassa normiversiota Ahvenanmaalta, mutta päädyin nyt kuitenkin Augmented Editioniin kivojen extrojen vuoksi vaikka hintaa tuleekin noin 17€ lisää.
Itse ostin normiversion PC:lle. Taidekirjat ja Making of -dokkarit on vähän niin ja näin. Onhan ne ihan kivoja, mutta en minä niistä loppujen lopuksi paljoa iloa saa irti. AE:n digitaalinen lisäsisältö (aseet ym.) taas on osittain sellaista mikä on pelissä ihan vakiona, mutta AE:ssa ne saa heti pelin alussa. Ainoa mikä AE:ssa kiinnostaa on se Tracer Tong -tehtävä, mutta en tiedä kuinka laaja se sitten on.
Arvostelut tosiaan on aika positiivisia ollut, vaikka eipä tämä ensimmäinen kerta olisi jos joku peli "hiukan" ylihypetettäisiin. Mutta onhan sitä aika suurilla sanoilla kehuttu.
Human Revolution provides a level of quality that only the most adamant cynic could fail to be impressed by. More importantly, it is everything a fan of Deus Ex could want in a game, and it effortlessly embraces the arduous task of living up to the legacy, standing next to its 2000 predecessor and holding its head up in pride.
Is it as good as Deus Ex? Not quite – that slight shift away from improvisation and wide open spaces stops it just short. But it is absolutely the Deus Ex of our age, a genuinely worthy prequel, and a game that puts almost everything else in the genre to shame.
It’s also a game built with a respect for its players. At every stage, Eidos Montreal have asked “What if the player wants to do this?” And instead of answering with “Put an invisible wall there to make sure they can’t,” they’ve kept working on it until you can. They’ve kept working on it until you’re rewarded for original thinking, instead of slapped in the face and shoved back on the tracks.
Niin, ja lisäsin aloitusviestiin PC-versioiden screenshotteja.