Vs: E3 2012
« Vastaus #280 : 09.06.2012 22:21 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
WiiU pelit E3:ssa 720p ja 60fps.
Pelit ovat tietysti vasta ensimmäisen aallon pelejä ja vielä keskeneräisiä, joten tämä on ehkä ylireagointia. Mutta ei voi olla hämmästelemättä kun itse Nintendonkin pelit ovat vain 720p. Tämä siis tarkoittaa että WiiU:n rauta ei heitäkkään ihan noin vaan 1080p resoa, kun minä oletin 1080p reson olevan itsestäänselvyys. Tilanne on aikalailla sama siis kuin X360:n ja PS3:n julkaisussa. Silloinkaan ei muistaakseni 1080p pelejä näkynyt, mutta ajan myötä niitä on tullut.
Käytännössä tämä tuskin paljon merkitsee, mutta en voi olla myöntämättä että olen hiukan pettynyt. Olin aika varma kaikista huhuista huolimatta että WiiU heittää helposti 1080p resoa ruudulle. Eli 1080p 60fps pelit tuskin tulevat olemaan WiiU:n valikoimassa. 720p 60fps F-Zero kylläkin. Alan siis pikkuhiljaa kallistumaan siihen että WiiU on tehoiltaan X360:n ja PS3:n tasoa, eikä enempää.
Alkaa tuntumaan että Nintendolla on ollut hiukan ongelmia WiiU:n kanssa. Pelivalikoima viime vuoden hypestä huolimatta laiha, ei 1080p pelejä ja uuden ohjaimen hyödyntäminen yllättävän pientä. Kun ajatellaan Wiin E3 esiintymistä ennen marras- joulukuun julkaisua, ero on huima. Onhan tilannekkin tietty eri, mutta olisin kuvitellut että Nintendo olisi jotain "ässää" lyönyt pöytään. Jos Nintendo meinaa saada WiiU:n ja pelejä ulos jouluksi, voi tulla kiire.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: E3 2012
« Vastaus #284 : 09.06.2012 23:18 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Eiköhän teholuokka ole ollut selvää jo vuoden päivät.
No en nyt noin sanoisi kun juttua on oikeasti ollut molempiin suuntiin. Ja vaikka Nintendo ei paljon tehoihin perusta, olisin kuvitellut että tehoissa mennään X360:n ja PS3:n ohi jo ihan siksi että pelien kääntäminen olisi helpompaa (eli halvempaa).
Silti, 60fps720p on loistava suoritus. Yltääkö moni XB360/PS3 edes lähellekkään tätä?
En nyt varmaksi tiedä/muista, mutta jotenkin muistelisin että ainakin Bayonetta, Gran Turismo 5 ja God of War 3 olisivat näitä. Forzakin taisi olla 60fps720p. Googlella hiukan etsiskelin, mutta mitään selvää listaa ei tuntunut löytyvän. Mutta mielestäni näitä on kyllä ollut, eli en pidä WiiU:n 60fps720p tasoa mitenkään loistavana suorituksena. Ihan ok sinänsä. Mutta odotan kuitenkin että edes 30fps1080p -pelejä tulisi...Pikmin 3 olisi mielestäni voinut hyvin olla tälläinen.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu