Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Elden Ring | Death of the Wild  (Luettu 14917 kertaa)
Elden Ring | Death of the Wild « : 23.02.2022 17:55 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ei perse, Metacritic kellottaa pelille keskiarvon 97. Ilmeisesti Elden Ring lunastaa koko hypensä ja antaa pelaajille jättipotin. Souls-pelin sitominen avoimeen maailmaan on mielenkiintoinen jo lähtökohtana ja ovat tehneet sen arvosteluiden perusteella oikein.

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/elden-ring/critic-reviews

Lainaus
Elden Ring is a tour de force and is maybe the only example of a studio underselling a title. It's an M-rated Breath of the Wild, full of secrets, intrigue, and an enthralling world to explore. It's a game that makes me excited about gaming, and it's fantastic to see a highly anticipated title like this turn out so well.

Lainaus
FromSoftware effortlessly immerses you into the beautiful world of The Lands Between, with challenging enemies, secret treasures, and deep lore tucked away into every corner. This is, without a doubt, FromSoftware's best project yet, showcasing a culmination of all their previous games.

Lainaus
https://twitter.com/jasonschreier/status/1496503392960761861?cxt=HHwWisC-6Yb60sQpAAAA

The thing that surprised me most about Elden Ring is how good the exploration is. Better than BOTW in some ways. There's always some wild new distraction or surprise around the corner. Every ten minutes my mouth was on the floor and I was texting friends who are playing

Elden on myös kommenttien mukaan kaikkein aloittelija- ja kasuaaliystävällisin peli tekijöiltään toistaiseksi. Musiikkia korvilleni, sillä olen ajoittain aikamoinen pässinpää tällaisissa peleissä. Kyllä haastetta saa olla, mutta pieni yksinkertaistaminen kuulostaa hyvältä, ainakin sen perusteella miten asiat selitettiin Souls ykkösessä.

Kuulostaa siltä, että Elden Ring tuo pöytään niitä asioita, joita ihmiset odottavat Breath of the Wildin jatko-osalta. Esimerkiksi luolastoja, joiden monet sisäänkäynnit kumpuilevat eri puolille pelimaailmaa, ja kaikkialta löytyy kiinnostavia salaisuuksia.

Pitäisikö sitten hakea Gigantista julkaisupäivän versio 44,95 euron hintaan ja sulkeutua kämppään, kunnes kevätaurinko helottaa? Näin saattaa käydä.

Btw, mukavaa olisi myös nähdä, mitä G.R.R Martin on tähän kynäillyt, kun Winds of Winter julkaistaan ehkä... no julkaistaan ehkä.


« Viimeksi muokattu: 23.02.2022 18:10 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #1 : 23.02.2022 19:29 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Ennakkotilattu Steamista ladattavaksi perjantaille, ja päivä pyydetty töistä vapaaksi. 8) Milloinkohan viimeksi olen pyhittänyt millekään pelille koko viikonlopun, että saa syventyä rauhassa ensimmäisten joukossa tähän takuuvarmaan mestariteokseen.

tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #2 : 24.02.2022 19:00 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Huh, huh, taitaa pitkästä aikaa tulla oikeasti hyvä ison luokan peli, eikä vaan geneeristä rapaa isolla budulla tehtynä. Pääsee kohta tykittelemään.
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #3 : 25.02.2022 06:07 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Millaisella buildilla ajattelitte mennä? Katsoin äsken tämän GameSpotin videon, jossa kaikki kymmenen hahmoluokkaa esitellään.

Valintani taitaa olla astrologer, sillä haluaisin käyttää sekä taikoja että meleetä, ehkä hieman enemmän taikoihin painottuen. Kun pelasin Dark Souls Remasteria, hahmoni oli aivan jumalaton läskitankki, enkä haluaisi lähteä sille tielle tässä pelissä ainakaan ensimmäisellä läpipeluukerralla. Kävi ehkä hivenen puuduttavaksi loppupuolella.

En nyt pelistä ole hirveästi videota katsellut, mutta sen vähän perusteella mitä olen nähnyt, taikuus vaikuttaa aika siistiltä. Voi tehdä taikasusia auttamaan taisteluissa jne.  :) Ja tämä toki vasta alkupuolen puuhastelua.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #4 : 25.02.2022 15:10 »
Riffe Jäsen Jäsen Viestejä: 422 Basaaripisteet: 2 Profiili
Millaisella buildilla ajattelitte mennä?
Ensimmäinen kerta on aina Zweihanderia heilutteleva joka paikan höylä, kevyillä panssareilla, min/max-statseilla. Vasta kun maailma on tutumpi, taikalista selvillä jne., niin sitten alkaa larppihahmojen vääntäminen.

Siellä se asentuu Ps5:n kovolle parhaimmillaan. <3

EDIT:

En tosin edes tiedä, että onko kyseistä miekkaa pelissä ollenkaan. Joku vastaava anyway käteen sitten.
Pelikokoelmani
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #5 : 25.02.2022 15:22 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Pari ekaa tuntia takana, aloitus on aika täydellinen. Ei mitään tehtävälistamaisuutta havaittavissa, vaan pelaaja on heti alusta asti vapaa menemään minne halajaa ilman suurempia häiriötekijöitä. Eri juttu tosin, kannattaako se.

Aikamoiset hipat sai jo alussa aikaan, kun löysi jonkun vartijaleirin, jonka torvijamppa hälytti kaikki äijät koolle minua jahtaamaan. Kyllähän siinä kuoltiinkin, mutta leirinuotio oli lähellä, ja siten paikka oli hyvä harjoitella taistelua ja kokeilla taikoja. Löysin myös jonkun kortin, jolla varmaan pystyy manaamaan "jellyhishin" auttamaan, mutta en hoksannut vielä miten sitä käytetään. Vai voinko edes käyttää vielä? Eiköhän se pian selviä.

Series X:llä performance-moodissa peli tuntuu olevan melkein aina kuudessakympissä, mutta ilmeisesti totuus on toinen ja droppeja tapahtuu kokoajan 45-50:n tuntunaan. Vissiin VRR tekee kokemuksesta paljon sulavamman kuin mitä se oikeasti on. Ja hyvä niin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #6 : 25.02.2022 20:29 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Vartti pelailtu ja parhauden kyyneleet vain valuvat vuolaasti pitkin poskia ohjaimelle. Viimeksi tämän tunteen tunsin Bloodbornen alussa.

Mutta jätän ketjun tältä erää osaltani tähän. Nähdään, kun peli on taputeltu!

EDIT: Venäjä juuri esittänyt suoran uhkauksen Suomelle (ja Ruotsille) Natoon liittymisessä, joten saapa nähdä, mitä tässä vielä tapahtuu. Vitun Putin.


« Viimeksi muokattu: 25.02.2022 20:43 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #7 : 25.02.2022 23:19 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili Harmi, että Elden Ringin tasoinen peli on pitänyt pilata surkealla teknisellä toteutuksella. Kärsin kroonisesta 60 fps kaipuusta, johon PS5 ei taivu edes performance-tilassa. Tällä hetkellä ilmeisesti suorituskykyisin tapa pelata peliä on PS4-versio PS5 kautta pelattuna. Sitten taas tulisi mahdolliset versio-ongelmat, jos haluaisi myöhemmin siirtyä PS5-versioon, jos saavat suorituskykyä päivityksillä parannettua.

Päätin siis ottaa tietoisen riskin ja koittaa PC-versiota, joka internetin perusteella on varsin surkea. Lopputulos oli vielä ankeampi kuin odotin. Olen täysin tietoinen, että koneeni prosessori (i7 4820k) on tässä vaiheessa jo ikivanha ja alle minimivaatimusten. Se ei ole kuitenkaan näin konkreettisesti vielä koskaan tullut vastaan. Ulkotiloissa fps ei ylitä 45 edes low-asetuksilla ja stutterointi on jotain aivan käsittämätöntä. Sama tarina sisätiloissa medium-asetuksilla. Mitään järkiperusteita tälle ei löydy, sillä sisätilojen silmäkarkki ei eroa merkittävästi esim. Dark Souls III:sta. Se kuitenkin toimi raudanlujalla 60 fps jo heti julkaisussakin dynaamisen resoluution (jota en koskaan käytännössä huomannut) avulla GTX 770:lla. Saati sitten nykyisellä GTX 1080 Ti:llä, joka piirtäisi luultavasti roppakaupalla enemmänkin ruutuja sekunnissa, jos tuota ei olisi kovakoodattu maksimirajaksi moottoriin.

Ongelmat olisivat aivan ymmärrettäviä, jos peli tekisi teknisesti jotain ihmeellistä, mutta kun se ei ole edes mitenkään erityisen nätti. En siis tarkoita graafista tyyliä tai että pelisi olisi ruma, vaan ihan puhtaasti teknistä loistoa. Vertailuna olen viimeisen viikon aikana pelannut PS5:lla reilut 10 tuntia Horizon Zero Dawnia, joka suorastaan pyyhkii lattiaa Elden Ringillä. Se on kuitenkin jo viisi vuotta vanha peli tässä vaiheessa. Forbidden Westiä ei kannata ottaa edes mukaan keskusteluun.

Pitää vielä huomenna testata talouden toisella TV-käyttöön pyhitetyllä tietokoneella, jossa on huomattavasti uudempi prosessori (Ryzen 5 5600x) mutta heikompi näytönohjain (GTX 1070). Toki näytönohjaimethan vaihtaa melko nopeasti, jos niikseen tulee. Saa nähdä pitääkö silti vain ottaa rahat takaisin, ja koittaa joskus myöhemmin uudestaan tai vaihtoehtoisesti tyytyä PS4-versioon PS5:lla. Onhan tuota pelattavaa rästissä muutenkin...
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #8 : 26.02.2022 01:14 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuli tuossa miltei 12 tuntia putkeen pelattua. Ei vaan malta laskea alas ohjainta. Elden Ring on täydellisyyteen hiottu seikkailupeli, jossa tutkimisen ja löytämisen riemu on vailla vertaansa. Jokainen alue huokuu äärimmäistä tunnelmaa ja kauneutta. Mikään alue ei tunnu turhalta tai tyhjältä filleriltä, vaan kaikkialle minne eksyykään löytää varmasti jotain hyödyllistä tai mielenkiintoista.

Pelaajalle annettu vapaus heti alussa ei tunnu tuntevan rajoja. Aluksi luulin, että ensimmäisen kartanpalan löydettyä joutuisi pelaamaan vain esiintulleella alueella, mutta kun olin alueen tutkitun läpikotaisin, ja Godrick ei vaan mennyt alas toisessa vaiheessa sitten millään, lähdin tutkiskelemaan, että voisiko tosiaan tuonne merkitsemättömälle mustalle alueelle laajentaa pelialuetta jo nyt? No, onneksi pystyi ja pikkuhiljaa hahmolle kertyy parempia kykyjä ja päivitettyjä varusteita. Jouduin jopa jonkun ihme ansa teleporttiarkun kautta kuumottavaan kristalliluolaan ötököineen, josta hengissä pois päästyäni katsoin karttaa, ja olinkin yllättäen hyvin kaukana alkupään vehreän jylhistä maisemista, jossain mielisairaassa taikasuossa näkymättömine taikureineen. Siirtyminen ei onnistunut ennenkuin löysi ensimmäisen gracen kyseiseltä alueelta, joten paskat housussa joutui juoksemaan toinen toistaan ahdistavamman luonnonoikun ohi, kunnes kultainen armo mahdollisti "kotiinpaluun". Mahtava fiilis.

Itsellä tosiaan PC-versio tulilla, eikä oikeastaa mitään kauhean häiritseviä ongelmia frameraten suhteen, 60fps suurimmalta osin ajasta. Dippailee kyllä aika ajoin jopa sinne 20 maille, mutta harvoin. Pelaan high asetuksilla, eli toisiksi näyttävämmällä. Voisi ehkä testimielessä kokeilla alempia, että muuttuuko tasaisemmaksi. Mutta tosiaan vaikuttaa jälleen huonosti optimoidulta. Ehkä patcheja sitten tulevaisuudessa.

tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #9 : 26.02.2022 14:41 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Tuli kukistettua eka varsinainen bossi. Taisi olla ns. tarinabossi, koska ne "ohjenuorat" veivät juuri sinne suuntaan. Ja laittoi muuten hanttiin aika tavalla.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Taikuus on kyllä aika siistiä tässä pelissä. TosiSoulistit ehkä pitävät tätä vähän alempiarvoisena touhuna verrattuna puhtaaseen "miekka, kilpi, väistö" -settiin, mutta pääasia että on hauskaa.

Tuntuu, että olen missannut aika paljon vaihtoehtoisia juttuja näiltä alkualueilta, täytyypä palata tutkimaan niitä tarkemmin vielä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #10 : 27.02.2022 07:27 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili 10h tuli pelattua lähes putkeen ja peli on ollut loistava. Käytännössä Zelda-tyylistä seikkailua, mutta yhdistettynä Souls-peleihin. From Software on tajunnut palkita tutkimisen ja löytämisen ilon jo aiemmissa peleissään paremmin kuin kukaan muu ja mikä nautinto, kun peli ei tuputa mitään paskaa naamalle, vaan hetkessä pääsee pelailemaan ja ITSE keksimään asioita. Ja vihudesigneissaan tietenkin täysin omalla tasolla, kuten yleensä. Enemmän tullut erilaisia vihuja jo vastaan tässä vaiheessa, kuin yleensä open world -peleissä on yhteensä.

Open world huolestutti itseäni alkuunsa, mutta maailma tuntuu suurimmaksi osaksi niin käsin tehdyltä ja suunniteltulta, että huolet taisivat olla turhia. Niitä harvoja avoimia pelejä, joissa ei tarvitse käyttää karttaa tai mitään typeriä markereita koko ajan, sillä alueet ovat oikeasti mieleenpainuvia. Toki lajuus verottaa tietenkin jonkin verran yleistä kenttäsuunnittelua, joka näkyy esim. pienemmissä luolissa. Ne ovat Bloodbornen chalice-luolastojen tasoa, mutta tässä vaiheessa se ei ainakaan ole vielä haitannut, sillä taistelut itsessään ovat mielenkiintoisia, eivätkä vain huitomista.

Peli on teknisesti last geniä, mutta tyylisuunta antaa anteeksi niin paljon, että monin paikoin peli näyttää ihan mielettömän hyvältä. Ja mikä tärkeintä muistettavalta! Ei geneerisiä Unreal-metsiä ja taloja.

PC-versio tulilla itsellä ja peli pörrää 4k-resoluutiolla ja 60fps suurimman osan ajasta. Muutamia ihmeellisiä pieniä randomisti tapahtuvia nykäyksiä joskus, jolloin framerate seilaa 50-60 välllä ja sitä ei saa poistettua vaikka asetukset tiputtaisi minimiin, mutta se on pientä verrattuna sarjan aiempiin peleihin, kun vähän aikaa sitten testasin Bloodbornea, joka on lähes pelikelvoton framespacing ongelmineen. Dark Souls 3 on ollut varmaan sarjan ainoa peli, joka pelitti järkevästi. Ilmeisesti Ps5-versio toimii 60fps vain jos pelaa Ps4-versiota, joka on täysin naurettavaa.

Onneksi on olemassa modaajat. Ei varmaan mene kauaa, kun alkaa puskea modeja, jotka poistavat PC-versiosta 60fps rajoituksen ja muutenkin viilaavat kaiken kuntoon paremmin kuin From Software itse.  











« Viimeksi muokattu: 27.02.2022 11:00 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #11 : 27.02.2022 13:38 »
Riffe Jäsen Jäsen Viestejä: 422 Basaaripisteet: 2 Profiili Jahas, iso vinkkivitonen konsolityypeille.

Yritin Tree Sentineliä kaataa eilen 9h edestä, tuloksetta. Kirosin alkuun pelin bugisuutta, kun ukkoni laski kilpensä itsekseen vähän väliä. No, nyt selkeni syy.

UNBINDAA VASEN TATTI TYHJÄKSI!. Paniikissa ainakin itse runnon tattia siihen malliin, että painan sen pohjaan, jolloin crouch menee päälle, ja siitä syystä hahmoni laski kilven alas. Vaihdoin asetuksen kokonaan pois, ja nyt koko perkeleen Sentinel kaatui ekalla yrityksellä. :lol:
Pelikokoelmani
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #12 : 27.02.2022 18:32 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Tree Sentinel meni täälläkin nurin. Meduusa on monissa bosseissa aivan op, jos se onnistuu myrkyttämään vihun. Sentinel oli jo vähissä voimissa ja loppuajan vain väistelin sitä ja katsoin miten HP tippui nollaan. Oliosummonit ovat mahtavia tässä pelissä!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #13 : 27.02.2022 21:23 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Huikee peli. Eka story boss voitettu juuri olen pelaillut hitaasti (ja liian vähän koska elämä). Maailmaa on kiva tutkia ja joka kolkasta löytää jotain hyödyllistä. Hulluin löytö oli
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Peli on haastava, mutta suoraan Sekiron jälkeen melko anteeksiantava. Tämä on puhdasta Dark Soulsia siinä, että buildin voi vapaasti valita ja kilpi on ystäväsi. Pelimaailma tuntuu vähän "best of Dark Souls-maiselta", mutta maistuu silti. Vihollisdesign on totutun sekopäistä laatua. Uusimman patchin myötä ruudunpäivitys on melkein 60fps joka paikassa PS5:lla.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #14 : 28.02.2022 10:46 »
Riffe Jäsen Jäsen Viestejä: 422 Basaaripisteet: 2 Profiili
Tree Sentinel meni täälläkin nurin. Meduusa on monissa bosseissa aivan op, jos se onnistuu myrkyttämään vihun. Sentinel oli jo vähissä voimissa ja loppuajan vain väistelin sitä ja katsoin miten HP tippui nollaan. Oliosummonit ovat mahtavia tässä pelissä!
Itse kikkailin niin, että kun sen hipat on puolivälissä, ja se laittaa uusia iskuja kehiin, niin odotat kärsivällisesti niin kauan, että se tekee sen juoksuiskun sua kohti. Rollaat oikeaan alaviistoon sen viereen, ja lyöt pari iskua sisään. Sitten taas peräännyt samaan iskuun asti.

Nyt olen luolastobosseja kaatanut tuon jälkeen, ne ovat olleet kevyttä kamaa.

Mutta törmäsin eilen ekoihin nallekarhuihin. Jumalauta, Akakabuto olisi ylpeä niistä. Onneksi olen yhtä kuin lentävä sirkkeli.
Pelikokoelmani
tallennettu
Vs: Re: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #15 : 07.03.2022 22:22 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili
Harmi, että Elden Ringin tasoinen peli on pitänyt pilata surkealla teknisellä toteutuksella.

Kommentoidaas tähän päivitystä hyvin paljon myöhässä. Peli on selkeästi hyvin prosessoririippuvainen peli. Siinä missä käytännössä kaikki muut pelit (avoimen maailman esimerkkeinä AC: Valhalla, Far Cry 6, Horizon: Zero Dawn) tuntuvat vieläkin ilmoittavat minimivaatimukseksi Intelin keskitason 4000-sarjalaisen, ei Elden Ringin 8400-vaatimus ole selkeästi hatusta vedetty. Harmi homma, koska verrattuna aiemmin listaamiini peleihin pitäisi tämänkin pyöriä vallan hienosti. Vaan eipä pyöri. Varmasti jää osalta peli kokematta sen takia.

Omalla kohdallani vaihtoehtotietokone ratkaisi ongelmat. Ryzen 5600x + GTX 1070 combolla peli pyörii lähes tasaisella 60 fps 1080p high asetuksia käyttäen (motion blur ja depth of field poistaen, koska hyi). Televisioiden skaalaimet toimivat nykyään sen verran hienosti, etten pystynyt järkevää testaamista resoluutioiden välillä tekemään. Nosto 4K ei parantanut kuvanlaatua niin merkittävästi, että olisin sitä huomannut laskeneen ruudunpäivityksen yli, joka varasti kaiken huomioni. Parempi näin. Pientä nykimistä on havaittavissa silloin tällöin, mutta se ei onneksi enää pilaa kokemusta. Ruudunpäivityksen laskuun olen kunnolla kiinnittänyt huomiota vain muutamia kertoja. Pahin lasku on tainnut tapahtua Minor Erdtree pomotaistelun taikojen aikana.

Peliä on takana reilu 25 tuntia. Hahmoksi päädyin valitsemaan samurain, joka onnistui inspiroimaan pelien pahimman show starterin yli: hahmon nimeämisen. Jorma Himomuki suorastaan huokuu samuraille tyypillistä stoalaisuutta.

Aika on mennyt enemmän ja vähemmän määrätietoisesti maailmaa tutkien. Myrskylinnaa lähdin tutkimaan muutaman pelitunnin jälkeen, mutta jokusen yrityskerran jälkeen totesin, ettei Margariini pomona ollut sen arvoinen. Rasvaprosentti oli vielä liikaa. Reilun kymmenen tunnin lisäsamoilun jälkeen ~30-tasoinen hahmo päivitetyllä aloituskatanallaan käsitteli Margariinia kuin sulaa voita ja pomo sulikin vaivatta ensiyrittämällä. Sitä seurannut linna olikin suunnittelultaan sellaista hunajaa, ettei parempaa palkintoa olisi voinut toivoa.

Vapaus onkin pelin ehdottomasti paras osa. Tekemistä ja nähtävää on niin paljon, ettei yhden pomon tai alueen kanssa tarvitse jäädä hakkaamaan päätänsä seinään. Sen kun palaa myöhemmin vahvempana. Ihan tajutonta kuinka paljon erilaisia vihollisdesignejä peliin on onnistuttu pistämään. Tuo yhdistettynä tappelun sulavuuteen pistää hankkiutumaan pikkutaisteluihin ihan sen itsensä ilosta, vaikka tarkoituksena olisikin edetä maailmassa tiettyyn paikkaan. Saisi Nintendon ottaa mallia Breath of the Wildin jatko-osan kanssa. BotWissa uniikkien vihollisten naurettavan pieni määrä sai maailman tuntumaan peinemmältä ja tylsemmältä mitä se oikeasti oli. Näin muutaman vuosi myöhemmin pystyn laskemaan yhden käden sormilla muistamani vihollistyypit, joilla koko maailma oli täytetty.

Hieno peli, joka tuntuu vain paranevan mitä pidemmälle sitä pelaa. Suurimmat pelilliset harmitukset tähän mennessä ovat olleet satunnainen pelitilanteen lukemisen vaikeus isompien vihollisten kanssa ja suunnittelun "laiskuus" tavaroiden nimeämisessä. Aiemmin sielut ja takomistavarat olivat erikseen nimettyjä, mutta nyt ovat vain numeroituja kokojärjestyksessä. Tylsää! Samalla kertoo jotain pelin laadusta, jos "miinuksia" pitää hakea tämän luokan asioista. :lol:
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #16 : 09.03.2022 01:59 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili 50+h takana ja eipä tähän voi paljon muuta sanoa kuin, että tämän jälkeen rima on asetettu niin korkealle avoimen maailman peleissä, etten usko kenenkään pääsevän pitkään aikaan lähellekään.

From Softwaren tyyli ja tapa tehdä pelejä on vaan omalla tasollaan teknistä toteutusta lukuunottamatta. Eivät yritä nuolla Sonyn ja monien muiden tapaan kaikkien perseitä, vaan keskittyvät puhtaasti pelaamisen iloon tekemällä pelejä omalla tyylillään. Taistelumekaniikat, varusteet, vihudesign, kenttäsuunnittelu, tutkiminen ja löytäminen, visuaalinen tyyli ja alueiden yleinen kiinnostavuus saa viimeisimmän Zeldan tuntumaan ihan keskeneräiseltä prototyypiltä. Bloodbornessa saattoi olla vielä ikimuistoisempi visuaalinen tyyli ja Dark Souleissa tiukempaa kenttäsuunnittelua, mutta kun ottaa huomioon pelin laajuuden, niin mitään vastaavaa en ole aiemmin nähnyt. Pelaajalle annetaan Zeldan tyyliset vapaat kädet puuhastella kaikenlaista, mutta toisin kuin Zeldassa, peli ei yritä väkisin tehdä kaikesta tasaisen helppoa ja muutenkin tutkimisen taso ja palkitsevuus on täysin eri tasolla. Erilaisten vihollistenkin määrä on jotain käsittämätöntä Zeldan jälkeen.

Pelkäsin, että tekevät pelistä aiempia osia helpomman, mutta sekin huoli oli turha, sillä välillä tuntuu, että peli on jopa vaikeampi kuin aiemmat osat. Mutta ihan parasta, että enää ei tarvitse jäädä tunneiksi kiinni yhteen bossiin, vaan aina voi vaan lähteä ihan muihin maisemiin ja palata asiaan joskus kun siltä tuntuu. Kuitenkin jos joku haluaa, niin pelin saa tarvittaessa erittäin helpoksi uusilla summoneilla, joiden avulla kuka tahansa voi pelata pelin läpi ja nauttia vaan seikkailemisesta. Win-win.

Nintendon pitää Breath of the Wildin jatko-osalla tykitellä ihan kunnolla, jos meinaan millään tasolla edes kiinnostua siitä tämän jälkeen.














« Viimeksi muokattu: 09.03.2022 02:09 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #17 : 09.03.2022 19:16 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Itse en ole kokenut noita ash summoneja mitenkään suuresti peliä helpottaviksi. Godrick meni lopulta alas "soolona" paremmin, koska summonin aggro häiritsi iskujen arvioinnissa ja oman hahmon asemoinnissa. Rennalassa auttoi ehkä hieman paremmin, koska sillä sai vastata
Spoileri (osoita katsoaksesi)
hyvin.

Usein summonit kuitenkin kuolevat parin pomon heittämän megaiskun jälkeen, joten koen että likaisimman työn saa silti itse tehdä lopulta. Katakombien ja muiden alueiden pikkupomojen kohdalla kyllä helpottavat huomattavasti.

Mutta joo, voisi tämän aika helposti jo nyt heittää sinne omiin top 3 peleihin ikinä. Alueet ja pelisuunnittelu vain paranevat mitä pidemmälle pääsee. Kokoajan jotain uutta ja haastavaa joka kulman takana. Käsittämätön saavutus Fromilta ja todellinen mestariteos videopelien saralla.
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #18 : 13.03.2022 12:46 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Itellä kanssa nyt 50h takana ja sellainen epämääräinen kutina persereiän syövereissä, että saattaapi olla paras pelaamani videopeli koskaan. Mutta pelaillaan tämä nyt kuitenkin rauhassa pari kertaa läpi ensin.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #19 : 16.03.2022 17:34 »
Riffe Jäsen Jäsen Viestejä: 422 Basaaripisteet: 2 Profiili Aloitin jo kolmatta kertaa alusta, koska aina tulee sellainen momentti että "Ai mitä helvettiä, näinkin voi asian X hoitaa?", ja lisäksi asevalinnat ovat olleet aika paskat tähän asti.

Nyt on Tree Sentinelin halberd käytössä +3 tasolla, ja on melkoinen lihamylly pappismiehelleni. Pahoinakin pidettyjä bosseja kaatunut viimeistään tokalla yrityksellä monesti.

On kyllä jumalattoman kova peli, huhhuh! Seuraavaksi Bloodborne avoimella maailmalla kiiitoooooooos.
Pelikokoelmani
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #20 : 17.04.2022 14:06 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Elden Ring pamahti läpi tänään, pelikellon näyttäen n. 130 tuntia. Fiilikset ovat aikalailla samat, kuin mitä tänne langalle jo aiemmin postailtu, paitsi että tunti tunnilta loppuun asti varmistui se fakta, että Elden Ring on yksi parhaista videopeleistä koskaan luotu. Jopa enemmän kuin videopeli, se tuntui henkiseltä matkalta; sielunruokaa joka elementiltään. Kylmät väreet eivät ota loppuakseen.

Vaikea kuvitella miten Miyazaki tästä enää paremmaksi pistää, vaikka niin sitä on tullut ajateltua jokaisen aiemman merkkiteoksen kohdalla. Todellista neroutta.
tallennettu
Vs: Elden Ring | Death of the Wild « Vastaus #21 : 19.04.2022 12:47 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Itsellä kohta 140h pelikellossa, eikä peli ole vieläkään läpi. :lol: Toki tuossa lukemassa on paljon idlaamista ja gyro-ohjausskriptin viilaamista, mutta en kyllä ole ikinä pelannut yksinpeliä tuollaista tuntimäärää ennen ensimmäistä läpipeluukertaa.

1.04 patchi tuli muuten ulos ja siellä oli mielenkiintoinen korjaus, jota en uskonut ikinä näkeväni:

Lainaus
Added an option to turn camera auto rotate function ON/OFF

LUOJAN KIITOS! Olen vihannut tuota Souls-sarjan automaattista kamerasekoilua käytännössä siitä asti, kun ensimmäisen kerran pelasin näitä pelejä takanapeilla, jotka mahdollistavat juoksemisen ja kameraohjauksen samanaikaisesti. Nyt kun pelaan gyrolla, niin juoksu ja kameran ohjaus onnistuu myös samanaikaisesti, joten tuo automaattinen kamerakääntyily on yksi raivostuttavimmista asioista, joita ihmiskunta on ikinä keksinyt. Vihdoin voin juosta yhteen suuntaan ja katsoa kameralla vastakkaiseen suuntaan.

Colossal Greatswordeja on myös buffattu. Luojalle siitäkin kiitos. Elden Ring on välillä ollut yhtä helvettiä pelaajalle, joka pelaa vain noilla jättimeloilla, koska ovathan ne nyt niin hemmetin viileitä aseita. Lyöntinopeus noissa meloissa oli ennen patchia niin hidas, ettet voinut huitoa monia bosseja (Godskin Apostle...) peruslyönneillä ollenkaan, koska aikaikkuna lyönneille on aivan liian lyhyt. Käytännössä olen hakannut lähes joka bossin hyppylyöntispämmillä, treidannut tarvittaessa damagea ja rukoillut RNG-jumalilta armoa, kun mikään muukaan ei ole toiminut.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines