Huomattuaan pelaajan niin viholliset osuu ties minkä pusikon läpi mikä on hieman epärealistista, mutta mä olen aina välillä melko lähellekin onnistunut hiippailemaan ennen kuin huomasivat. Ihan selustaan en ole avoimella päässyt, mutta tulitaistelussa olen monesti ollut se aloittava osapuoli eikä mistään kaukaa ole tarvinnut ruveta räiskimään. Tosin välillä ne tuntuu huomaavan aika äkkiäkin pelaajan vaikka pusikossa hiippailis.
Joo raivostuttaa just tuo, että itse on kyykyssä heinikossa, piilossa vihollista jonka sen hetkistä sijaintia ei edes näe heinikon takaa. Noh, vihollinen onkin siunattu ylivertaisella lahjalla nimeltään Heinikkokatse.
Tällä hetkellä olen pelialueen itäreunalla, jossa on kulkua rajoittavia vuoria, mutta ne kulkuväylät eivät anna juuri mitään piilopaikkoja. Eilen illalla etenin ilman tallennusta, lihakset jännittyneinä varmaan pari tuntia majasta toiseen, sniputtaen kaikki ketkä vain järkevässä ajassa havaitsin ja rynnäköiden yksinäiset talovahdit. Fuck, sitten joudun solaan jossa joku jätkä ajaa edestakaisin maasturillaan. Tottakai joudun paniikkiin heti kun kerran tunnissa kunnolla tapahtuu ja se tyyppi ajoi päälle! Siihen loppu sen illan sessiot.
En tiedä, ehkä mulla on täysin väärä taktiikka pelata tätä peliä. Ehkä miun pitäis vain khuulisti kävellä ja ampua kaikki ketkä tulee eteen, osua ykkösellä päähän. Tähän mennessä tämä peli on aiheuttanut ihan järjetöntä stressiä. Ahistaa lähtee turva-alueelta hoitamaan tehtäviä, kun joutuu joka sekunti ajattelemaan seuraavaa mutkaa, pinnistämään katsetta joka kulmaan ja kuuntelemaan missä rasahtaa. Sitä kun jatkuu muutaman tunnin on ihan hermoraunio. Mutta tehtävän onnistuessa euforia on kyllä mieletön.
Mulla ei koko ajan tule tyyppejä vastaan vaan ne tiepätkät ja viidakkoalueet on yleensä aika rauhallisia, mutta monesti kyllä on ajatus takaraivossa jostain porukasta joka yllättää ja alkaa tulittaa jostain pusikosta tai autosta ja se saa hieman varpailleen. Nuo vartiopaikat täyttyy aina mystisesti porukoista ja hieman se ärsyttää, että ne pitää aina tyhjentää uudestaan. Tosin kerran vartiopaikalla onnistuin hiippailemaan aivan yhden vartijan selustaan (kun se katteli muualle seisoskellessaan maahan laitetun konekiväärin takana) eikä se huomannut mua ja ammuin sen helposti. Toisella kertaa hiippailin viidakosta vartiomökkiin ja ammuin ikkunasta ne 2 vartijaa. Hieno tunne kun pääsi täysin yllättämään ne.
Yhdellä huvilalla sain muuten ammuskella yhtä parveketyyppiä pitkään ennen kuin se kaatui. Sinällään vähän huvittavaa, että heiluvat siellä t-paidoissaan ja kestävät vahinkoa kuin kevlartyypit konsanaan ja tämä pätee joka tyyppiin, mutta tuo parvekkeen tyyppi kesti yllättävän kauan.