Pelaajalauta

Yleinen => Pelikeskustelu => Aiheen aloitti: zoukka - 20.05.2008 15:14



Otsikko: God Hand
Kirjoitti: zoukka - 20.05.2008 15:14
(http://i2.photobucket.com/albums/y13/Croix28/GodHand.jpg)


Mikami teki sen. Pienellä budjetilla ja käsiin leviävällä Cloverilla kasattiin pystyyn, ei vain hauskin 3D-mättöpeli sitten ensimmäisen Devil May Cryn ja Ninja Gaidenin, vaan myös genren 2D-perinteitä kunnioittava ja pelaajille naurava eepos, jossa potkitaan tai tullaan potkituksi munille. Monille pelin "vaikeus" ja askeettinen joskin äärimmäisen tyylikäs ulkoasu, olivat liikaa ja se näkyi arvosteluissa ja luonnollisesti myynneissä. Joukko pelaajia kuitenkin innostui pelistä kuten aina UG-kaman kohdalla ja kombovideoita ja KMS-runeja on Youtube pullollaan. Klassikoksi itse tituleeraisin.

Pelihän kertoo Genestä joka menetti kätensä demoneille eräässä nujakassa samalla kuitenkin pelastaen megabeibe Olivian. No hätä ei ole tämän näköinen, sillä käsi korvataan legendaarisella God Handilla ja Gene onkin yhtäkkiä kova jätkä. Kädessä on parhaaseen anime- tyyliin metalliset suojat, jotka mittarin täyttyessä voi räjäyttää helvettiin ja näin God Hand "herää" lyhyeksi aikaa. Tällöin Gene on kuolematon ja nopea kuin luoti. God Hand mahdollistaa myös Roulette- liikkeet, jotka siis aktivoidaan kunhan varastossa on roulette-orbeja. Yleensä liikkeet vaihtelevat erilaisista iskuista ja potkuista hulluihin komboihin ja esimerkiksi pään katkojiin, mutta mukana on myös oudompiakin ilmestyksiä kuten Buddha asennossa ladattava terveys ja potku kasseille.

(http://i136.photobucket.com/albums/q173/kuyajepoy5/godhand.jpg)



Genen tarina vie miekkosen läpi erilaisten kenttien ja demoneja kurmotetaan perus jäppien välillä aina kentän loppuvastukseen asti ja nämä loparit ovatkin sitten kovaa paskaa. Vanhaa kunnon liikesarjojen oppimista on luvassa, mutta refleksit ovat God Handissa muistia isommassa roolissa. Tämä korostuu pomojen erinäisissä ja helvetin nopeissa iskuissa ja koska pelissä ei tunneta mitään mamo blokkia, niin liikkeet on pare ehtiä väistää. God Hand sisältää monia ikimuistoisia pomomatseja ja niistähän Capgod on tunnettu. Pahaenteinen Devil Hand on varma edrenaliini pommi pahimmille muumioillekin.

Juoni on hullu ja viihdyttävä. Seuraavan välidemon näkeminen toimii yllättävän hyvänä motivaattorina. Erityismaininta pelin soundtrackille, joka rokkaa yhtä kovaa kuin pelin toiminta. 



Tässä toisesta triidistä pöllittyä alkulätinää ja vinkkejä pelin aloittamiseen. Tosin easylla mättöä ei pahemmin tarvitse vielä suunnitella vaan antaa vain palaa...

Lainaus
Elikkäs, pelin tappelusysteemi on melko uniikki, eli vaikka samassa genressä pelleillään kuin DMC ja NG ym, niin systeemi on ihan oma juttunsa. Geneä (päähahmo) liikutellaan vasemmalla tatilla ja mies liikkuu kankean varmasti eteenpäin ja kääntyy oikealle ja vasemmalle kuten Resident Evil nelosessa. Kaksi kertaa eteenpäin näpyttämällä mies lähtee kipittämään. Oikea tatti on pelin suola ja sillä tehdään väistöt. Väistö tapahtuu siihen suuntaan mihin tattia painaa ja eteenpäin painaessa Gene tekee nyrkkeilystä tuttuja yläruumiin heilautuksia. Molempien tattien yhdistelmällä Geneä siis voi liikuttaa todella monipuolisesti ja nopeasti.

Neliö=1 napilla käynnistetään valikosta muokattava iskusarja. Alussa siihen voi laittaa noin 6 liikettä Genen liikelistasta ja sarja toistuu alusta loppuun niin kauan kuin 1:stä rämpyttää. Esimerkiksi sarjassa voi olla vaikka [lyönti, lyönti, potku potku,lyönti, potku] ja kun painat kolmesti 1:stä niin sieltä tulee lyönti, lyönti ja potku ja niin edelleen. Sarja alkaa alusta kun animaatio loppuu eli voit tehdä pelkkää ensimmäistä ja toista lyöntiä pitämällä pienen tauon 1:sten välissä.

Kolmio ja X= 2 ja 3, napit on varattu yksittäisille liikkeille ja sinne kannattaa heittää jotain tehokkaita potkuja tai mäjäytyksiä, joita voi tarpeen tullen heittää iskusarjan väliin. Alas+1/2/3 komentoihin voi myös heittää liikkeitä ihan samaan tapaan ja pelin alussa esimerkiksi alas+1 taisi olla Guard Break  joka onkin tärkeä osa peliä. Kaikki Guard Break  liikkeet hajottavat vihollisen puolustuksen. Ne ovat normaalisti seisovaan viholliseen tehottomia joten niiden spämmäämisellä ei pääse mihinkään. Vihollisten suojaus-ajoitus onkin asia jota pitää jatkuvasti seurata ja onnistunut Guard Break  pistää vihollisen vähäksi aikaa suojattomaksi. Yleensä Guard Breakin  jälkeen vihollisen saa huonoon kuntoon ja se onkin hyvä hetki tappaa vastus. Vihollisilla on myös erikseen vielä tila "Stun" jolloin niiden päällä leijuu tähtiä. Tämä tila tulee kun tarpeeksi vain osuu viholliseen ja Guard Break  on tehokas tapa saada stunni nopeasti aikaan. Stun-tilassa vihollinen on kuin Mortal Kombat vastustaja odottamassa Fatalityä, eli silloin saa ympyrällä=4 tehtyä niille jonkinlaisen heiton tai scriptatun kombon. Esim ympyrää näpyttämällä hakata ukkoja polvella naamaan ja piledriverilla munat turpeeseen. Stunnattu ukko myös yleensä lentää kaaressa kun siihen lyö jollain jabia kovemmalla iskulla. Eli 4-nappi on siis tilannekohtainen nappi, jolla napataan stunnatut viholliset otteeseen, nostetaan tavaraa maasta ja suoritetaan counter-liikkeitä (näistä joskus myöhemmin lisää).



Kaikki yllä-oleva on siis vain noista pelin perusliikkeistä joilla vihollisia kurmotetaan jatkuvasti. Jokaisen yllämainitun liikkeen voi canceloida väistöllä. Tämä on hyvin yksinkertainen operaatio, eli painat vain oikeaa tattia haluamaasi suuntaan kesken kombon tai liikkeen ja avot. Ei ollut vaikeaa. Tämä on tärkeää jos teet jotain hidasta liikettä ja se näyttää menevän ohi. Tällä voi myös poistaa joidenkin liikkeiden turhat loppu-animaatiot joissa Gene on haavoittuvainen.


Esimerkki vihollisen kohtaamisesta nro 1. Mies hyppii silmille joten alat naputtaa 1:stä. Lyöntejä satelee vastustajan naamaan ja eihän se parka saa mitään aikaan. No yhtäkkiä vihollinen torjuukin lyönnin ja ethän sinä paska kerkeä siihen reagoimaan ja lyöt vielä muutaman mäjäytyksen päin torjuntaa ja hups, Gene lennähtää taaksepäin ja vihollinen lyö munille... perkele. Tämä tilanne on helppo välttää. Esim lyöt kolme kertaa ja teet guard breakin. No eipä vihollinen torjunut joten väistät johonkin suuntaan ja lyöt lisää. Koitat arvailla mihin väliin vihollinen torjuu ja naps guard break osui!!! Nyt vihollinen on heikoilla ja voit hakata vaikka pari iskusarjaa sisään ilmaisella tai ladata kauhean uppercutin jolla vihollinen lentää taivaaseen. Tai vaikka ottaa vähän vauhtia ja tehdä hyppypotkun joka tehdään painamalla nappia 3 kun gene juoksee.





Joo eli pistäkäähän peli tulille ja normalista/hardista plussaa. En itse ole mikään mestari pelissä, mutta kannattaa kysellä neuvoja jos jumi iskee. Itse olen tällä hetkellä siinä Demonihorossa eli Stage kolmosen loparissa HARD:illa. Peliaikaa semmoiset 9 tuntia kellossa :lol:


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Zuor - 20.05.2008 15:29
Tämän pelin takia ps2 on ostamisen arvoinen. Ei vain ole parempaa mättöpeliä kuin tämä. God Handista löytyy huumoria, toimintaa, haastetta - kaikkea mitä peliltä voi toivoa. Tässä on yksi aliarvostetuimmista peleistä, sillä se kuuluu last genin parhaimmistoon, jos minulta kysytään. Ostin tämän, vaikken omistanutkaan PS2:sta. Piti vain isoveljeltä lainata kone vähäksi aikaa ja pelata niin helvetisti. Tulihan siinä se pari kertaa läpäistyä, molemmat tosin normalilla. Mutta hauskaahan se oli nähdä, kuinka toisella kerralla vaikeustaso pysyi 3:ssa / Die:ssä, kun ekalla läpipeluulla se pysyi miltei koko pelin ajan 1:ssä / 2:ssa.

Eipä muuten todellakaan kannata lähteä lukemaan jotain surkeita IGNin arvosteluja. He eivät vaan osaa eivätkä ymmärrä hyvän päälle. Tässä (http://'http://uk.youtube.com/watch?v=JBqB5LUKh8A') olisi arvostelu, joka on jo katsomisen arvoinen.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Riepu - 20.05.2008 16:14
Viidennessä stagessa mennään, ja tuntuu kuin olisi alihintaa mennyt tästä maksamaan. Kokonaisuutena tämä vain sopii täydellisesti minulle, vaikkakin tarina ei oikein ole iskenyt, mutta mitäs väliä kun huumori ja hahmot ovat ainakin näin rautaa. On myös hauskaa kerrankin mättää nappeja jossain aivan muussa kuin summanmutikassa. Ei tämä varsinaisesti mikään kovinkaan vaikea peli ole, sillä aina pelatessa tuntuu pääsevän eteenpäin, mutta toki jotkut viholliset oikeasti vaativat taktisenpaa mättöä.

Pakko kyllä ihmetellä, miten tämä peli on kerännyt niinkin surkeita arvosanoja.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Dr. Scientist - 21.05.2008 00:27
Holy fuck, että God Hand on hyvä peli. Jo päävalikosta huokuu old school henkistä tunnelmaa, ja soundtrack on suorastaan loistava. Aivan alussa minulla kasvoi suuret epäilykset, etenkin kun olin juuri lukenut sen IGN:n paska-arvostelun, mutta kun pelimekaniikkaan tottui, niin se oli menoa. En ole pitkään aikaan jäänyt mihinkään peliin näin pahasti koukkuun vaikka se onkin teknisesti varsin mitäänsanomaton. Tässä on peli joka toimii kun yksi asia on tehty vitusti hyvin, ja kaikki muu on perseestä. Monet ovat kritisoineet kameraa, mutta minua se ei ole häirinnyt kuin pari kertaa, eikä silloinkaan mitenkään pahasti. Samoin myös RE4. Silloinkaan mulla ei ollut mitään ongelmia sen kanssa, eikä myöskään seiso-tähtää-ammu tyylinen toiminta haitannut pätkääkään.

Kolmannella stagella pelailen, ja tähän asti ei ole ilmennyt mitään vikoja. Kertaakaan ei ole vituttanut (paitsi pari kertaa ne saatanan lataustauot) ja pelaaminen on ollut maittoisaa. Gene on kyllä kovin jätkä ikinä; Jopa Dantea kovempi. Kenttäsuunnittelukaan ei ole (ainakaan tähän asti) ollut niin paskaa kuin osasin kuvitella. Grafiikka on kyllä melko kivikautista, mutta sekään ei ole haitannut. Eli siis kaikki miinuspuolet mitä arvostelijat ovat antaneet ovat minulle mitättömiä. Damn pakko jatkaa pelaamista, vaikka huomenna on koulua.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: echoes - 21.05.2008 08:25
Joo onhan tämä kyllä helvetin tiukka peli. Eilen aloitin pelin uudestaan kun viime pelikerrasta oli jo useita kuukausia. Easylla aloitin tosin, haluan kokea pelin ensiksi ilman vitutusta ja sen jälkeen siirtyä haastavampiin vaikeustasoihin.

Mekaniikka pelissä on erittäin toimiva ja kontrollit iskostuvat selkärankaan nopeasti.

Länkkäritunnelman ja scifimätkinnän sekoittaminen luo peliin todella omaperäisen meiningin ja homma pysyy sopivan kepeänä ja todella hauskana viihteenä.

Huonoja puolia pelistä voisi mainita tekstuurien ajoittaisen repeilemisen ja pienet kameraongelmat. Kokonaisutta nämä pikkuseikat eivät kuitenkaan pilaa todellakaan.

Mahtava peli.

Clover <3


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Faiska - 21.05.2008 13:18
Tekstuurien "repeileminen" johtuu käsitääkseni siitä että jos jokin seinä on hahmon edessä se häviää. Se on hieman kököhkösti toteutettu joten se saatta näyttää bugilta...


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: zoukka - 21.05.2008 13:23
Jep ei tässä mitään textuurien repeilyä ole? Seinät häviää jos Gene menee niihin kiinni, mikä on ihan ymmärrettävää.

Kannattaa muuten easy-pelaajat kokeille huvikseen hardilla ekaa kenttää :lol:

EDIT: Eikun ei mitään kun normalillahan se pitää vissiin ensin läpäistä, että hard aukeaa...


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: echoes - 21.05.2008 22:37
Tekstuurien "repeileminen" johtuu käsitääkseni siitä että jos jokin seinä on hahmon edessä se häviää. Se on hieman kököhkösti toteutettu joten se saatta näyttää bugilta...

Jees, juuri tätä ilmiötä tarkoitin. Kököltä se tosiaan näyttää, mutta ei se mitenkään häiritsevästi vaikuta pelaamiseen.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Riepu - 25.05.2008 12:31
No se oli sitten siinä. 16 (loistavaa) tuntia tuli peliin käytettyä, kunnes lopputekstit alkoivat rullaamaan. Pelko ylivaikeasta pelistä jäi vain peloksi, sillä loppujen lopuksi God Hand ei ole kauhean vaikea paria poikkeusta lukuun ottamatta (Stage 8:n eka kenttä  >:( ). Toki haastetta oli lähes jokaisessa eteen tulleessa bossissa, ja osa kentistäkin tarjosi hieman peräti paineita, mutta jumiin jäämisestä ei ole pelkoakaan, mitä kyllä arvostan. Jos jotain kohtaa ei meinannut jostain kumman syystä päästä, hoitui se kuitenkin lyhyen tauon jälkeen. Tekoäly ei tuntunut huijaavan eikä yksikään matsi ollut silkasta tuurista kiinni. Myös checkpointtien olemassaolosta on oltava iloinen. Vitutus-mittari sai siis jäädä pohjalukemiin.

Joskus kuitenkin täytyy saada hakattua päätä seinään, joten hardilla tätä tulee varmasti pelattua. Ei tällaista laatua voi pölyttymään jättää.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Dr. Scientist - 25.05.2008 19:20
Joo itsekin läpäisin juuri vähän aikaa sitten, ja pelikello näytti 13½-tuntia joista noin 2-3 tuntia meni kasinossa ja areenalla. Pakko myöntää että easyllä aloitin, koska olen aika paska ja en halunnut mitään vitutustunteita. No olihan se easyllä todella helppo, joten taidan aloittaa heti perään normalilla. Ainoa kohta joka oli hieman haastava oli se saatanan samuraifabu joka kloonasi itseään. Aika homo se oli mutta kyllä se parin yrityksen jälkeen putosi.

Alussa hieman pelotti se että onkohan koko peli nyt vaan samanlaista tappelua, ja kyllähän se sitä suurinpiirtein oli mutta ei missään vaiheessa alkanut puuduttamaan, vaan himo vain kasvoi ja tuntuu että peli olisi ollut hieman lyhyt; Muutamassa päivässä pelasin läpi, kun ei ohjainta halunnut laittaa alas.

Minusta juoni toimi hyvin ja tempaisi ainakin minut mukaansa. Hahmotkin ovat hauskoja varsinkin Olivia ja Gene ja tietenkin Elvis.

Olihan tämä PS2:n parhaimmistoa, vaikka monet muuta sanovatkin. God Hand pääsi suoraan minun TOP-10 listalle ja aika korkealle sinne. Tietyllä asenteella pitää kuitenkin God Handia lähestyä, tai muuten voi pettyä. Jos kelaa että ''joo tää on varmaa ihan paska'' ja lopettaa parin vihollisen jälkeen niin kyllä siinä missaa paljon. Kuitenkin voin sanoa niille jotka harkitsee pelin ostamista niin perkele ostakaa se älkääkä kuunnelko paskapuhetta. Kuten moni on sanonut, niin God Hand on ehdottomasti PS2:n aliarvostetuin peli ja minusta peliin olisi pitänyt julkaisun aikoihin(ja ennen sitä) kiinnittää enemmän huomiota. Sääli vaan, että peli ei saanut mitään loistoarvosanoja tai menestynyt kaupallisesti. Näin hyviä ja erilaisia pelejä ei joka vuosi ilmesty.

Kiitokset muuten zoukalle pelin mainitsemisesta ja kehumisesta säännöllisin väliajoin. Sai minut ostamaan pelin jota en olisi muuten ostanut. Ainiin ja kiitti Anttilalle kympin hintalapusta.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Teppo Holmqvist - 25.05.2008 20:12
Minä kyllä pidin tästä pelistä aika perkuleesti, vaikka onhan se sangen ruma ja kömpelö. Näin jälkikäteen hieman harmittaa se, että en koskaan kiinnittänyt tarpeeksi huomiota pariin erikoisliikkeeseen (mm. Kung Fu Samba) pelin alkuvaiheilla. Ne olisivat tehneet pelin alkuvaiheista aika paljon helpompaa. Se on myös sääli että tuosta pelistä ei ole koskaan julkaistu virallista soundtrackia.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Scarf - 25.05.2008 20:14
Se on myös sääli että tuosta pelistä ei ole koskaan julkaistu virallista soundtrackia.

Mun japsiversion mukana tuli kyseinen läpyskä. Eli ei sinänsä ihme, etteivät julkaisseet sitä Japanissa erikseen.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Teppo Holmqvist - 25.05.2008 20:27
Mun japsiversion mukana tuli kyseinen läpyskä. Eli ei sinänsä ihme, etteivät julkaisseet sitä Japanissa erikseen.

Hmh, näyttäisi siltä että siitä puuttuu joitakin pelin raitoja... onko tämä totta?


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Scarf - 25.05.2008 20:33
Mun japsiversion mukana tuli kyseinen läpyskä. Eli ei sinänsä ihme, etteivät julkaisseet sitä Japanissa erikseen.

Hmh, näyttäisi siltä että siitä puuttuu joitakin pelin raitoja... onko tämä totta?

Ei mitään tietoa, en ole peliä pahemmin pelannut, saati OST:ia kuunellut.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: zoukka - 26.05.2008 10:01
Jepjep itse pääsin eilen Dr Ionin kenttään eli Stage neloseen ja edellisessä kentässä meni 51 continueta :lol:

Tykkään pelata enemmän riskillä kuin aina roulettea käyttäen, kun enkut on vähissä. Kuolemia kertyy, mutta joskus saa aikaan kyllä sellaisia ihmepelastuksia, että oikein naurattaa. En ole nyt kerennyt pelaamaan niin paljoa kuin haluaisin, mutta tällä viikolla pitää vähintään se tunti per päivä pyhittää Jumaluudelle.


Niin ja kokeilkaa ihmeessä huviksenne sitä Hardia.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Teppo Holmqvist - 26.05.2008 12:00
Ainiin... jokuhan NTSC-UK:n puolella veti pelin lävitse vaikeimmalla niin että "Kick Me" lappu ei koskaan pudonnut selästä pois. Kun vielä löytäisi sen videon jostakin.... :)


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: zoukka - 26.05.2008 12:03
Ainiin... jokuhan NTSC-UK:n puolella veti pelin lävitse vaikeimmalla niin että "Kick Me" lappu ei koskaan pudonnut selästä pois. Kun vielä löytäisi sen videon jostakin.... :)

Jep KMS runejahan nuo. Se onnistuu pelaamalla ilman roulettea ja käyttämättä god handia.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: sleepy - 26.05.2008 15:40
Games Radar oli näköjään lipsauttanut jotain info-pätkiä Resident Evil 5:sta ja, olettaen että nämä tosiaan ihan oikeaa tietoa olivat, sieltä seasta löytyi tälläinen hassu juttu:

Lainaus
If it wasn’t for the new features the game would read like a massive re-skinning job, but thanks to the inclusion of God Hand’s dodging abilities and a fully integrated online co-op story there’s enough. . .

Siistiä! Vaikkei RE5:en päähahmo ihan niin vikkelä taida olla lantioltaan kuin Gene, niin näköjään God Handia ihan täysin unohdettu Capcomilla.

Kun nyt pääsykokeet ovat ohitse, niin päätin aloittaa pienen Mikami-pelimaratoonin ja pelata sekä God Handin, että P.N.0.3:n lävitse ihan alusta alkaen. Usein tälläiset suunnitelmat tuppaavat minulla lössähtämään, mutta ehkä tällä kertaa ei!



Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Riepu - 26.05.2008 20:08
Pistin tuossa äsken testaten hieman peliä hardilla, ja noloksihan koko homma meni. Jo heti alussa sain nauraa, sillä kuolin jo kahteen ensimmäiseen vihuun. Toisella yrittämällä pääsin jo saluunaan hillumaan, kunnes purppura/sininen demoni tuli ja teurasti. Lopulta kuoltuani vielä kerran kahteen ensimmäiseen viholliseen jäin tuijottamaan hetkeksi continue ruutua ja heitin pelin hyllyyn. Kyllä tätä varmasti tulee vielä kokeiltua, sillä en omista vielä yhtäkään näin haastavaa tekelettä. Kuitenkin kokemus jäi sen verran mykistäväksi, että nyt on taukoa pidettävä.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: zoukka - 26.05.2008 20:17
50 kuolemaa niihin kolmeen kyrpään jotka pitää tappaa kaikki kerralla.

Ohjain hajosi.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Zuor - 26.05.2008 20:33
50 kuolemaa niihin kolmeen kyrpään jotka pitää tappaa kaikki kerralla.

Ohjain hajosi.

Tuohon meinasi jo normalilla hajota pää. En edes halua miettiä, millaista se on hardilla.  :lol:


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: echoes - 26.05.2008 22:44
50 kuolemaa niihin kolmeen kyrpään jotka pitää tappaa kaikki kerralla.

Ohjain hajosi.

Repesin.  :lol:


Tokassa kentässä menen itse vasta ja juuri tuhosin sen nosturikäsi-bossin. Hyvältä on maistunut meno toistaiseksi.
Easy-taso on tuntunut hieman liian helpolta, mutta voihan pelin läpäistä aina uudelleenkin, luulisi että uudelleenpeluuarvoa löytyy.

Jännä juttu kyllä miten peliin jää koukkuun kun sisäistää mekaniikan. Kokoajan tekee mieli mättää lisää.  :)

EDIT: Peli kyllä mahdollistaa älyttömän hienojen kombojen tekemisen: http://www.youtube.com/watch?v=MyfbtSyX3mc (http://www.youtube.com/watch?v=MyfbtSyX3mc)  :o

Video osoittaa hyvin kuinka syvä mekaniikka onkaan ja kuinka pelaaminen ei todellakaan ole mitään pelkkää neliön rämpyttämistä.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: zoukka - 28.05.2008 11:17
Uusi ohjain koneeseen ja uutta yritystä. Ja menihän se matsi läpi lopulta tosin taisin saada aivosyövän siitä kaikesta raivon pidättelystä. Kuulen sen vihreän menninkäishomon bumerangin lento-äänen vielä unissanikin. Sai kaveri vähän repeillä eilen kun tunnin yritin päästä sitä läpi ja lopuksi heitin ohjaimen seinään (hyvä, ettei telsuun osunut).

Pelasin vielä Devil Hand matsinkin läpi ja pitää sanoa tähän väliin, että se kaveri taitaa olla paras pomovastus ikinä missään pelissä. Pidin DMC3:sessa Vergil matseista erityisesti ja Devil Hand on viety mirror-tyylillä vielä paljon pidemmälle. Hardilla se käyttää kaikkia liikkeitä mitä sinäkin ja voi vittu mitkä fiilarit irtoaa kun väistää parit head slicerit, sivuaskeleella shockwave, mättää DH:ta nekkuun, guard break, lisää mättöä, väistöjä ja kamppi joka samalla crushaa yli menevän potkun... mieletöntä. Musiikkikin tuossa mätössä on kuin jostain Megamanista.


Yritin muuten tappaa sen super-demonin joka tulee rautahäkissä KMS tyylillä. Ei ihan onnistunut :lol:





EDIT: R.I.P. tuolle vanhalle ohjaimelle. Se on nimittäin se ensimmäinen Dualshock mikä tuli koneen mukana :( Olisi varmaan pelittänyt vielä pitkään.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Dr. Scientist - 28.05.2008 17:26
Niin ja jälkeenpäin varmasti vituttaa että piti mennä ja heittää päin seiniä. Suosittelisin sellaista keinoa, että laitat ohjaimen rauhallisesti maahan ja keräät voimaa ja lyöt seinään niin kovaa kuin lähtee. Tai sitten lyöt lähintä ihmistä päin pläsiä. Sillä purkaa hyvin hermot.

Mikäs tuo KMS on muuten?


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Sarkoni - 28.05.2008 17:31
No ei seinään tai kattoon kannata lyödä. Paskaksihan nuo menevät.

Nimimerkillä kokemusta on.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: sleepy - 28.05.2008 18:51
Mikäs tuo KMS on muuten?

Kick me sign, eli se lappu joka Genellä on pelin alussa selässään. Lappu putoaa heti kun pelaaja käyttää jotain erikoisliikkeitä, eli KMS:llä viitataan pelin pelaamiseen ilman God Handin tai roulettejen käyttöä.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: zoukka - 04.06.2008 11:16
Tower of Anhgraan (mikälie) pääsin eilen ja vaikeimmat kohdat tähän asti taisivat olla se saatanan vanha Samurai joka kopioi itseään ja se viimeinen "normaali" kenttä ennen tornia, jossa siis tulee noin 25-30 vihollista yhteensä ilman save-paikkaa. Edelleenkin ne kolme Genen käden pöllinyttä paskiaista oli pelin vaikein kohta helposti. Yksittäisten pomojen liikkeet oppii jossain vaiheessa aina, mutta kaksi ja kolme pomoa yhtäaikaa on liikaa.

Saapa nähdä miten kauan menee viimeisessä Devil Handissa ja itse pääpirussa. Sillä homollahan oli kaksi täyttä enkkupalkkia jos oikein muistan :x



Tämän pelin jälkeen ei ihan heti tarvitsekaan mitään refleksimättöä hommata.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Soukyugurentaiotokuyo - 10.06.2008 12:33
Nyt on tätä tullut mätettyä muutaman tunnin verran ja ei voi muuta kuin kiittää kaikkia peliä hehkuttaneita, olisi muuten aika varmasti jäänyt ostamatta tämä helmi kiitos kaiken maailman roska-arvosteluiden.

Ensinnäkin taistelusysteemi tuntuu tarjoavan suorastaan loputtomia erilaisia mahdollisuuksia pahisten leipomiseen. Suojauksen puute on vain hyvä juttu, pitää matsit nopeatempoisina kun ei voi jäädä nurkkaan munimaan ja kyttäämään oikeaa hetkeä. Normalilla olen pelaillut ja ajottain pelin armoton meno käy harvinaisen selväksi; Repesin, kun armoa aneleva vihollinen lämäytti ilman sen kummempaa varoitusta Geneä sukukalleuksille ja noutajahan siinä tuli. Loputtomat jatkomahdollisuudet tuntuvat harvinaiselta ylellisyydeltä - ja tulevat tarpeeseen :lol:

Muutenkin koko peliä tuntuu ympäröivän jonkimoinen puhtaan asenteen aura. Gene on kovista kovin äijä, joka ei kummemmin kysele tai mieti asioita, vaan vetää miehekkäästi turpaan. Juonessa nyt ei ole mitään järkeä, tosin kuka tosissaan olisi odottanut moista tällaiselta peliltä? Välivideot tuppaavat kuitenkin hymyilyttämään harvinaisen usein, kiitos suorastaan juustoisen dialogin. 

Kyllä tämä kahdentoista oiron hintaan tuntuu melkein ryöstöltä.


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: Dr. Scientist - 10.06.2008 12:49
Mulle jäi God Handista sellainen refleksi että kun pelaan jotain muuta peliä niin aina tulee vaistonvaraisesti heilautettua oikeaa tattia :lol:


Otsikko: Re: God Hand
Kirjoitti: zoukka - 10.06.2008 19:17
Läpiii! Angra oli helppo läski, mutta Azeliin meinasi hermot palaa. Siinä ei ole edes checkpointtia missä se herättää Devil handinsa niin sai muutaman kerran viilata. 541 continueta näytti scoreboardi ja 21 tuntia. Melko jäätävä suoritus, mutta on se saatana nyt valloitettu. Kokeilin tuota ekaa kenttää huvikseen fresh genellä hardilla ja eihän noilta thugeilta enää voi osumaa ottaa muista tasoista nyt puhumattakaan :b


Nyt saa vähäksi aikaa mättöpelit riittää. Oli muuten creditsit taas kovinta kamaa mitä maan päältä löytyy.



Otsikko: Vs: God Hand
Kirjoitti: Shiranui - 11.10.2011 21:00
Hävettää myöntää, mutta tutustuin God Handiin ensimmäisen kerran vasta viime viikonloppuna. Kaikki Clover Studion/Platinum Gamesin pelit käsikonsoleita lukuun ottamatta on koluttu jo aikaisemmin, mutta jostain syystä vasta nyt tuli hankittua God Hand huuto.netistä vajaalla kympillä.

Takana on vasta pari tuntia normalilla, mutta tykästyin peliin jo muutaman ensimmäisen minuutin aikana. Aikaisemmat Cloverin pelit eivät ole pettäneet, eikä God Hand ole poikkeus. GH on mielestäni japanilainen peli parhaimmillaan (vääräuskoisten mielestä pahimmillaan). Pelimekaniikka on rautaa, juoni täysin käsittämätön, eikä peli ota itseään liian vakavasti. Kaiken lisäksi pelissä on vielä loistava soundtrack.

God Hand muuten julkaistiin viime viikolla jenkkien PSN Storessa kymmenen dollarin hintaan, ja pitäisi tulla myös vanhalle mantereelle jossain vaiheessa. Nyt kun vielä saataisiin Gene pelattavaksi hahmoksi Platinum Gamesin tulevaan Anarchy Reigns -peliin.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

http://www.youtube.com/watch?v=laSZukIwfgs