Vs: Grand Theft Auto IV
« Vastaus #219 : 04.02.2009 18:58 »
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba
Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
« Vastaus #221 : 01.06.2010 22:48 »
Fyysinen Preesens
Pakko toistaa
Jäsen
Basaaripisteet: 1
10/10 arvosanoille
Vihdoin sain pelin itselleni käsiin, vaikka peli ei koskaan ole niin paljoa kiinnostanut kuin vaikkapa San Andreas. Halvalla kun lähti, niin ostinpa kuitenkin. Myöhemmin tulossa enemmän tilitystä tästä pelistä. Nyt ei kerkeä kirjoittamaan, koska tuskailen tuon ensimmäisen sniper-tehtävän kanssa. Kusen tuon tehtävän koko ajan, koska en näe tuon pimeyden takia kunnolla. Ja joka kerta uusiksi. Varasta auto, aja paikkaan x, kiipeä katolle, hae ase, ohjeet siitä miten snaipperia käytetään, odota, odota, ja tehtävä pilalle. Uusiksi.
Paska peli.
e: No vihdoin. Oma töppi, kun en tota hemmetin karttaa osaa edes katsoa oikein. Silti - paska peli.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.
-----
Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
« Vastaus #222 : 02.06.2010 09:01 »
Vin
Jäsen
10/10 arvosanoille
Vihdoin sain pelin itselleni käsiin, vaikka peli ei koskaan ole niin paljoa kiinnostanut kuin vaikkapa San Andreas. Halvalla kun lähti, niin ostinpa kuitenkin. Myöhemmin tulossa enemmän tilitystä tästä pelistä. Nyt ei kerkeä kirjoittamaan, koska tuskailen tuon ensimmäisen sniper-tehtävän kanssa. Kusen tuon tehtävän koko ajan, koska en näe tuon pimeyden takia kunnolla. Ja joka kerta uusiksi. Varasta auto, aja paikkaan x, kiipeä katolle, hae ase, ohjeet siitä miten snaipperia käytetään, odota, odota, ja tehtävä pilalle. Uusiksi.
Paska peli.
e: No vihdoin. Oma töppi, kun en tota hemmetin karttaa osaa edes katsoa oikein. Silti - paska peli.
Voihan sitä tehtävää päivän valossakin koettaa
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
« Vastaus #223 : 02.06.2010 13:06 »
Fyysinen Preesens
Pakko toistaa
Jäsen
10/10 arvosanoille
Paska peli.
Voihan sitä tehtävää päivän valossakin koettaa
Heittää aina samaan aikaan. Mutta nyt voisi sitten olla pienen avautumisen paikka.
Ostin tosiaan jälkijunassa GTA IV:n vasta muutama päivä sitten, kun vähän käytettynä lähti minusta ihan kelpohintaan (13,90). Mitään erityisen suurta intoa minulla ei ole kyseiseen peliin ollut koskaan vaiheessa, mutta silti pitänyt tätä jonkinlaisena pakkohankintana.
Edellisen sukupolven GTA-peleistä pidin (jätän nyt huomioimatta ne Stories-pelit) ihan älyttömästi. GTA III oli ensimmäisiä PS2-pelejäni. Vice Cityä minulla ei itsellä ollut, mutta kavereilla tuli pelattua paljon. Muistan vieläkin kuin eilisen, kun GTA: San Andreas oli tulossa. Kaveri oli yötä meillä, pelattiin Vice Cityä, seuraavana aamuna San Andreas ilmestyi kauppaan ja kaverin veli kävi hakemassa sen. Myöhemmin päästiin koittamaan kyseistä peliä, ja oman version sain jouluaattona.
Monet ovat moittineet San Andreasia "räppiteemastaan", mutta omasta mielestäni se oli juuri se piristysruiske, mitä pelisarja kaipasi. Minulla ei ole tummaihoisia mitään vastaan ja kuuntelen nykyisin hyvin paljon rap-musiikkia. GTA: San Andreas oli hyvä peli... mutta homma lässähti siinäkin. Ensimmäinen kaupunki (Los Santos) ja sitä seuranneet tehtävät pikkukaupungeissa ja -kylissä oli loistavia. Itse kyllästyin peliin San Fierrossa, koska se kaupunki yksinkertaisesti oli tylsä ja epäsopiva kyseiseen peliin. San Andreaksessa olisi pitänyt keskittyä niihin jengijuttuihin enemmänkin.
Siitä huolimatta GTA IV:tä kävin odottamaan. Culli löyseni heti, kun kuulin:
- pelin sijoittuvan tylsään Liberty Cityyn
- tämä Liberty City yrittää olla aidompi New York
- ei lentokoneita
- ei hauskaa
Sen lisäksi, kun ilmeni, että GTA IV ei jatka vanhojen pelien "tarinaa", vaan sijoittuu ikään kuin eri maailmaan, minä luonnollisesti petyin. Ei kiinnostanut peli yhtään. Eikä kiinnosta vieläkään.
Ensimmäistä kertaa pääsin tätä paskapeliä pelaamaan viime kesänä krapulassa. Olihan se ihan hauskaa ajella ja tappaa ihmisiä, mutta kaupunki oli tylsä ja väritön. Olen nyt tätä peliä pelannut jonkun verran. Rehellisesti sanottuna en vieläkään muista hirveästi paikkoja, en osaa ilman GPS:ää ajaa järkevästi eri paikkoihin, kaupunki on helvetin ankea ja väritön kuin Kotka, peli on varsinkin öisin niin pimeä, että pelaamisesta ei tule mitään. Pimeyteen liittyy vielä sellainen vittumainen pointti, että esimerkiksi tallennuspaikan rappuset on pimeät, niin kiva siellä on sitten suunnistaa. Ihan kuin pelintekijät olisi tarkoituksella tehneet paikoista ja tehtävistä vittumaisia. Minusta ei ainakaan ole hauskaa mustasta seinästä etsiä kohtaa missä on ovi.
Sitten ne tehtävät. En nyt hirveästi ole tehtäviä tehnyt, koska ne eivät kiinnosta. Pelin henkilöt eivät omasta mielestäni järin kiinnostavia ole, vaikka kavereiden mukaan niitä helvetin tylsiä tehtäviä jaksaa tehdä kiinnostavan tarinan takia. Haha, kiinnostava tarina! Graafisesti GTA IV on luonnollisesti hienompi kuin edeltäjänsä, mutta minulle grafiikat eivät koskaan ole olleet elintärkeä. IV:n tehtävät tuntuvat minusta jopa yksinkertaisemmilta ja tylsemmiltä kuin edellisessä sukupolvessa. Varasta auto, aja paikkaan x, ammu ihmiset y ja lähde vittuun. Ei kauheammin innosta pelata peliä pidemmälle, kun on kuullut juttuja, että koko peli on tuota samaa.
Mutta on tässä pelissä jotain hyvääkin. Kännykkä on ihan hauska lisä peliin (tämähän ei sopisi vaikka 80-luvun Vice Cityyn), mutta siinäkin on ongelmansa. Miksi saan aina vaan sen tunnin aikaa hakea joku idiootti syömään tai juomaan? Eikö tässä oteta huomioon, että jos ollaan toisella saarella, niin saattaa kestää tullien ja ruuhkien takia vähän kauemmin? Internet on ihan kiva lisä. Harmi, että siinäkin on loppujen lopuksi suhteellisen vähän oikeata sisältöä. Huumori sentään kukkii edes vähän vielä Rockstarissa. Hajosin ihan täysin Niko Bellicin treffi-ilmoitukselle, jossa hän oli vielä homo.
Minulle kaikenlaiset yksityiskohdat on aina plussaa. Tässä pelissä on paljon yksityiskohtia, mutta toisaalta joissain asioissa on menty taaksepäin. Vaatteita olisin toivonut enemmän (toisaalta olen ollut vasta yhdessä kaupassa ja tietääkseni niitä on lisää). Vaatteet ovat todella tylsän näköisiä lähes kaikilla ihmisillä. GTA IV:n radiota on moitittu, mutta minut se jopa vähän yllätti positiivisuudellaan. Oletin sen olevan täysin paska, mutta kyllähän siellä vaihtelevuutta on ja jonkin verran biisejä, joita jaksaa itsekin kuunnella. Erityispeukku pitää antaa sille Iggy Popin kanavalle.
Paska on silti paskaa. Ei tämä peli todellakaan ole kympin peli, ei edes ysin tai kasin. Eikä läheskään parhain GTA. Edelle menevät ainakin San Andreas, Vice City, III ja I. Todennäköisesti myös GTA 2, jos olisin joskus sitä edes yrittänyt pelata oikeasti.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.
-----
Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu