Otsikko: Guwange XBLA Kirjoitti: echoes - 11.11.2010 21:34 (http://cave-game.cocolog-nifty.com/blog/head.gif) Viimein se on täällä, Caven ensimmäinen julkaisu XBLA:ssa. Hinta 800 pointsia eli noin 10e. Guwange julkaistiin alunperin 1999 pelihalleissa. Peli on shmupiksi kohtalaisen epätavanomainen: pelin ympäristö on vanha Japani, musiikit ovat ottaneet vaikutteita klassisesta japanilaisesta musiikista. Pelissä ei myöskään lennetä ilmassa vaan juostaan maassa hieman Gun Smoken tapaan. Pelissä ohjataan päähahmon lisäksi myös spirittiä, jonka avulla ulottuu paikkoihin, joihin normishotti ei yllä. Se on myös oleellinen osa "ketjutusta". http://www.youtube.com/watch?v=iHA-YytsbFI (http://www.youtube.com/watch?v=iHA-YytsbFI) XBLA-versiossa on mukana kaksi ylimääräistä moodia: Xbox 360 ja Blue mode. Uudet moodit hyödyntävät pelin mekaniikkoja uudella tavalla. Xbox 360 mode vaikutti hauskalta ja aivottomalta paukuttelulta. (http://imgur.com/huNqt.png) (http://imgur.com/T2iY3.jpg) (http://imgur.com/ssuNi.jpg) Onkos tätä kukaan lautalainen hommannut? Kannattaa testailla edes demoa jos pieni haaste ei pelota. Pelihän on vaikea, mutta joka pelikerralla tuntuu, että edistystä tulee. Kertokaahan tunnelmia! Otsikko: Vs: Guwange XBLA Kirjoitti: sleepy - 11.11.2010 21:45 Demon perusteella tämä oli kyllä yllättävän hauska. Kovasti tuntuu piristävältä kun hahmo lentelyn sijaan on ihan vaan kävelevä tyyppi. . .
mutta silti tuntuu vähän turhalta edes ajatella pelata näitä Caven juttuja ilman näyttöä jolla pystyisi pelaamaan tatessa. Joka on harmi, koska ainakin minusta oli hauskaa väsätä ne muutamat score attack-ketjut joskus biljoona vuotta sitten ja Caven pelit olisivat aika oleellisia niihin. Ja demossahan on vain yksi kenttä, mutta se tuli pelattua läpi yhdellä creditillä, joten ei tämä nyt sen perusteella mitenkään demonisen vaikea peli ole. Tai ehkä salainen, piilotettu kykyni onkin maannut koko elämäni ajan shmuppien peluussa! Otsikko: Vs: Guwange XBLA Kirjoitti: Fraeon - 12.11.2010 00:46 Tai ehkä salainen, piilotettu kykyni onkin maannut koko elämäni ajan shmuppien peluussa! Tai sitten Caven shmupeissa on erittäin helpot ekat kentät ja sitten se runnun ottaminen alkaa tokasta kentästä. :lol: Täytyypä katella ainakin triali. Todennäköisesti kyllä tulee ostettuakin, mutta Super Meat Boy varaa aikaa, enkä ihan tyhjänpantiksi viitsi ostella tavaraa. Otsikko: Re: Guwange XBLA Kirjoitti: Rocky_Balboa - 12.11.2010 09:14 Kyllä se muistaakseni vaikeutui huomattavasti myöhemmissä kentissä, mitä nyt joskus aikoinaan MAME:lla tuli pelattua. Itselläkin meni triali läpi ekalla yrityksellä ja creditillä. Taidanpa silti odotella jotain alennusta kun tällä hetkellä on muutakin pelattavaa.
Otsikko: Vs: Guwange XBLA Kirjoitti: echoes - 12.11.2010 17:12 Demon perusteella tämä oli kyllä yllättävän hauska. Kovasti tuntuu piristävältä kun hahmo lentelyn sijaan on ihan vaan kävelevä tyyppi. . . mutta silti tuntuu vähän turhalta edes ajatella pelata näitä Caven juttuja ilman näyttöä jolla pystyisi pelaamaan tatessa. Joka on harmi, koska ainakin minusta oli hauskaa väsätä ne muutamat score attack-ketjut joskus biljoona vuotta sitten ja Caven pelit olisivat aika oleellisia niihin. Joo olisihan toi tate kova juttu, mutta kyllähän tota ihan mielellään normiasetuksilla LCD:lläkin pelaa. Varmaan siinä demossa se peliscreeni on oletusasetuksissa kohtalaisen pieni, sitähän voi zoomata niin että ylhäälle ja alhaalle ei jää turhaa tilaa. CRT pelaajille paskempi homma on se, että Cave sisällytti peliin ainoastaan laajakuva-asetuksen. Tätä ei paljon 4:3 telkuilla pelailla. Saa nähdä patchaavatko tuon puutteen tulevaisuudessa. Pelaajalaudan score attackit ois kyllä kova juttu taas. Viime skaboista on aikaa julmetusti. Ja demossahan on vain yksi kenttä, mutta se tuli pelattua läpi yhdellä creditillä, joten ei tämä nyt sen perusteella mitenkään demonisen vaikea peli ole. Tai ehkä salainen, piilotettu kykyni onkin maannut koko elämäni ajan shmuppien peluussa! Eka ja toka kenttä ovat suhteellisen helppoja, mutta voin taata, että haastetta löytyy myöhemmissä kentissä. :lol: Ja haastettahan tulee myös lisää kun rupeaa pelaamaan scoresta, kenttiä ei pysty enää ihan niin suoraviivaisesti suorittamaan ja katsetta täytyy pitää spiritissä enemmän. Loistava peli kyllä. Otsikko: Vs: Guwange XBLA Kirjoitti: Sarkoni - 13.11.2010 19:37 Voi jeesus, onpahan aika lentänyt. Guwange oli nimenä jostakin tuttu ja kun aloin tonkimaan shmups.comin foorumeita, ilmeni, että se oli yksi niistä peleistä joita pelattiin vuoden 2006 Shooting Game Tournament-eventissä. Olin toki merkittävä osa surullisen kuuluisaa Team Scandinaviaa joka päihitti vain pisteellä viimeisenä tulleen Underdogsin. Enpä sittemmin ole kisailuihin osallistunut vaikka niitä näköjään on sinnikkäästi joka vuosi järjestelty.
Guwange oli siinä kisassa pelatuista peleistä kyllä paras ja jos joku täällä alkaa järjestelemään kisoja, niin onhan se tämäkin tekele poistettava. Kovaa paskaa. Otsikko: Vs: Guwange XBLA Kirjoitti: Sarkoni - 17.11.2010 18:54 No juu. Kyllä tätä peliä voisi Pentti Perusjanarillekin suositella, ainakin jos vaikeustasosta puhutaan ja siitähän yleensä puhutaan, kun shmupeista puhutaan. Sitä vaan tarkoitan, että Arrange Xbox 360 -moodista tuli 1CC ensimmäisellä yrityksellä. Chainikin katkesi vain kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran viidennen tason bossissa ja toisen kerran jossakin vaiheessa kuudetta tasoa. Mutta ihan mahdollista olisi kyllä pitää chaini yllä koko pelin läpi. Leaderboardeilla sijoitus jossakin neljänsadan päällä, mikä kertoo sen, ettei tämä mikään niin uniikki saavutus ole. Pelimuotojen suosiosta kertoo paljon myös se, että arcadessa 720 000 pisteellä pääsee top-500:aan ja samoin top-500:aan pääsee, kun saa 74 000 000 pistettä tässä poksiarrangessa. :???:
Otsikko: Vs: Guwange XBLA Kirjoitti: echoes - 17.11.2010 20:31 Joo ei ole paha toi 360-mode, luodit liikkuvat hitaasti melkein kokoajan, kunhan vain pitää sen spiritin minkä tahansa vihollisen päällä. Achievementitkin on mukava hankkia tuossa moodissa.
Yleensä tulee kuitenkin pelattua ihan tota normiarcadea. Chainaaminen on hankalahkoa, mutta kyllä se siitä kunhan treenailee. Tällä hetkellä melkoisia vaikeuksia pitää chainiä yllä kolmoslevelissä. Kyllähän tätä tulee päivittäin ainakin pari creditiä jauhettua, eiköhän sitä edistystäkin pikkuhiljaa tule. 1CC ei ole vielä lähelläkään ja voi olla ettei sitä ikinä tulekaan, mutta eipä se mitään, hauskaa on silti. :) |