Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Halo: Reach beta alkaa!: 03.05.2010
  • Halo: Reach -julkaisu: 14.09.2010
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Aihe: Halo: Reach  (Luettu 18188 kertaa)
Halo: Reach « : 18.11.2009 20:52 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Alusta: Xbox 360
Julkaisupäivä: 14.9.2010
Kehittäjä: Bungie
Julkaisija: Microsoft
Moninpeli: 16 pelaajaa
Muuta: Moninpelibeta Halo 3: ODST:n ostajille toukokuun 3.

Tietoa pelistä
Peli sijoittuu aikaan ennen ensimmäisen Halon tapahtumia ja sitä pyörittää kokonaan uusi pelimoottori. Teaser-videossa näkyneiden hahmojen perusteella on oletettu, että pelisarjaan tuotaisiin ensimmistä kertaa hahmoluokat.

Uutisia
11.02.2010: Halo: Reachin betalle alkamispäivä
11.01.2010: Halo: Reach Game Informerin uusimman numeron pääjuttu
18.11.2009: Halo: Reach esillä Spike TV:n Video Game Awardsissa 12. joulukuuta

Mediaa
Once More Unto The Breach (Uusin!)
Welcome to Reach
Halo: Reach E3 '09 Trailer
Vuotaneet screenshotit (ilmeisesti Alpha -versio)

Apinoin idean KonsoliFIN:stä, imo olis hyvä jos jatkossakin tehtäis about samanlaisia aloitusviestejä. Just my idea.  :)


« Viimeksi muokattu: 17.08.2010 05:00 kirjoittanut Kabanossi »
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #1 : 11.01.2010 23:55 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW No niin. Halo: Reach on tuoreimman Game Informerin pääjuttu ja uutta tietoa saatiin oikein kunnolla.


- Peli EI seuraa Fall of Reach kirjan tapahtumia

- Pelaajan hahmoa voi jonkin verran kustomoida

- Halo: Reach on ODST:täkin synkempi

- Covenantit ovat vaarallisuudessa ja pelottavuudessa samalla tasolla kuin ensimmäisessä Halossa

- Covenantit puhuvat englannin sijaan omaa kieltään

- Jackalin serkuksi kutsuttu uusi vihollisrotu on nimelään Skirmisher. Ne hyökkäävät laumassa ja pyrkivät saartamaan pelaajan

- Uusi grafiikkamoottori on hurjasti parantunut edellisestä Halosta

- Eliitit ovat palanneet. Ja pahempina kuin koskaan ennen

- Reachin taistelut ovat "massiivisia". Ruudulla voi olla samaan aikaan 40 tekoälyn ohjaamaa hahmoa ja 20 ajoneuvoa

- Välivideot ovat elokuvamaisempia

- Energiamittari ja suojat tekevät paluun

- Halo 2:n ensimmäisissä demoissa esitelty single shot kivääri tekee paluun nimellä Designated Marksman Rifle (DRM)

- Sniperi, Assault rifle ja Magnum ovat edelleen pelissä. Aseäänien realistisuuteen on panostettu

- Vuotaneissa screenshoteissa näkynyt mystinen, Needleriä muistuttava ase paljastui Needler Rifleksi, keskipitkän kantaman aseeksi

- Spike Grenades ja Flame Grenades on pudotettu pois. Vain fragit ja plasmat jäivät

- Siviilien ajoneuvoilla pystyy ajamaan

- Pelissä pystyy liikkumaan hiippaillen

- Puukolla pystyy tappamaan vihollisen huomaamattomasti pitämällä melee -nappia pohjassa

- Sprinttaus on mahdollista mekaanisen osan avulla (tämä liittyy varmaankin kustomointiin)

- Phantomeilla on ODST:n trailereissa, mutta pelissä poissaolollaan yllättänyt valonheitin

- Kaikki Halo 3:n ominaisuudet (Forge, Teatteri, co-op) löytyvät myös Reachistä lukuisten uusien ohella

- Pelin aikana nähdään kuinka Reach rappeutuu ja tuhoutuu Covenantien moukaroidessa sitä.

Bungie on todella hyvin tuonut peliin kaivattuja ominaisuuksia ja pudottanut pois niitä aikaisemmissa Haloissa nähtyjä typeriä juttuja. Viimeiseen (ainakin Bungien) Haloon ollaan toden teolla satsaamassa. Yksikään Halo ei ole ikinä uudistunut niin paljon kuin Reach näyttää tekevän. Moninpelistä ei paljon puhuttu, tosin se taidettiin mainita, että pelaajamäärä tuskin tulee muuttumaan. Ihan hyvä niin, hyvää kahdeksan pelaajan poppootakin on todella vaikea löytää. Eikä sekään auta asiaa, että Bungie sössi pahasti Halo 3:n Big Team Battlen...

Loput listasta näkee täältä. Pudotin omasta listastani pois niitä turhimpia tietoja. Halo- faneille ne voivat kuitenkin olla tärkeitä, joten käykää lukemassa.  ;)

E: Tässä linkki lehden skanneihin.


« Viimeksi muokattu: 12.01.2010 00:08 kirjoittanut Kabanossi »
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #2 : 14.01.2010 08:23 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
- Covenantit ovat vaarallisuudessa ja pelottavuudessa samalla tasolla kuin ensimmäisessä Halossa
- Eliitit ovat palanneet. Ja pahempina kuin koskaan ennen
- Energiamittari ja suojat tekevät paluun
- Pelin aikana nähdään kuinka Reach rappeutuu ja tuhoutuu Covenantien moukaroidessa sitä.
Siistiä. Täytyy laittaa jo näillä spekseillä Reach toivelistalle. Pelataanko Reachissa jollain ihmishahmolla kuten ODST:ssä?
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #3 : 14.01.2010 08:30 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Pelataanko Reachissa jollain ihmishahmolla kuten ODST:ssä?

Spartan III:lla, joka luultavasti pelin alussa tulee Noble-tiimin kuudenneksi jäseneksi kaatuneen Spartanin tilalle.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #4 : 14.01.2010 11:14 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
Spartan III:lla, joka luultavasti pelin alussa tulee Noble-tiimin kuudenneksi jäseneksi kaatuneen Spartanin tilalle.
Onko Spartan III:lla jokin ero Mestarikokkiin?
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #5 : 14.01.2010 11:46 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Master Chief oli Spartan II. Spartan III -sotilaista tiedetään toistaiseksi hyvin vähän. Niiden kouluttaminen ja muuntaminen on nopeampaa, helpompaa ja halvempaa. Nopeampaan koulutukseen päästään erikoistumisella, Spartan III:t eivät ole MC:n kaltaisia jokapaikan höyliä. Sitä ei tiedetä miten tämä näkyy pelissä, jos edes näkyy. Artikkelissa kyllä mainittiin armoreiden vaikuttavan hahmoon muutenkin kuin visuaalisesti, eli jotain hahmoluokkia saattaa pelissä olla. Spartan III:ia pystyy myös jälkikäteen muuntelemaan, tämä ilmenee pelissä kustomoitavilla erikoiskyvyillä. Nopeampi juoksu ja näkymättömyys löytyvät ainakin. Kyvyt latautuvat uudelleen käytön jälkeen.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #6 : 14.01.2010 15:16 »
Bill Duke Jäsen Viestejä: 255 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuossa avausviestissä olevassa kuvassahan voi hyvinkin olla joukko erikoistuneita spartalaisia. Vasemmalla heavy-guy, scoutin tyyppinen tyyppi löytyy, sniper, perus sotilas..
Voihan se olla, että esim. moninpelissä mentäisiin hahmojen kanssa enemmän samaan suuntaan kuin esim Team Fortressissa. Halo3:ssahan kaikki ovat periaatteessa samaa tyyppiä.
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #7 : 15.01.2010 22:35 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili MS on pistänyt jo hypekoneet käyntiin. Tuntuisi olevan kovaluotto heillä peliä kohtaan.

The platform holder told us today that the game takes the Halo series to an "entirely new level" - and that it is confident it will attract new players to the franchise.

--

"Our hope for Halo: Reach is to be the biggest title of 2010 not only for Xbox, but across all platforms - a forecast which has been mirrored by industry professionals.


Computer and Video Games - Halo: Reach takes series to a 'new level'
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #8 : 20.01.2010 15:42 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Game Informerin artikkelissa näkyneet screenshotit ovat EB Gamesin toimesta vuotaneet skannaamattomina nettiin. Ei kauheasti vakuuta tuo grafiikan taso. Hahmomallit ovat kunnossa ja sahalaitoja ei näy, mutta ympäristö on todella tylsää ja yksityiskohtia ei kauheasti mässäillä. No onhan tässä julkaisuun vielä aikaa, mutta jotenkin en vaan luota Bungieen. Artikkelin mukaan pienten yksityiskohtien sijaan pelaajat saavat nauttia todella laajasta maailmasta. Mutku mä haluan kummatkin...  :/

Tässä videossa pelataan Reachin betaa, tai siitä näytetään vaan valikko ja latausruutu. Latausruudussa annetaan vihje, että Murder mode aktivoidaan painamalla D-padia oikealle. Murder mode = stealth mode.


« Viimeksi muokattu: 20.01.2010 16:06 kirjoittanut Kabanossi »
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #9 : 20.01.2010 16:03 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Ottaen huomioon, että Halo 3 näytti jo julkaisuaikoina aivan ekan Xboxin peliltä, niin tämä uutinen ei hirveästi yllätä. Onneksi sentään osaavat tehdä paremmin räiskintöjä kuin IW, joten ei se grafiikka tärkeintä ole.
tallennettu
Re: Halo: Reach « Vastaus #10 : 20.01.2010 16:35 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Joku tuossa Halossa vain on. En osaa sanoa miksi, mutta se vain näyttää paskalta. Ehkä se on juuri tuo yksityiskohtien puute ja tyyli. Ehkä tällä kertaa ne animaatiot olisi saatu jo nykyaikaan.
Play-Asia
tallennettu
Re: Halo: Reach « Vastaus #11 : 20.01.2010 18:25 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Eikös tuon Reachin pitänyt pyöriä ihan täysin uudistetulla moottorilla. Tällä hetkellä ei kyllä näytä kovin kummoiselta...   :/
tallennettu
Vs: Re: Halo: Reach « Vastaus #12 : 20.01.2010 18:29 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Joku tuossa Halossa vain on. En osaa sanoa miksi, mutta se vain näyttää paskalta. Ehkä se on juuri tuo yksityiskohtien puute ja tyyli. Ehkä tällä kertaa ne animaatiot olisi saatu jo nykyaikaan.

Kasvoanimaatiot hoitaa joku ulkopuolinen ryhmä ja Bungie käyttää ilmeisesti ensimmäistä kertaa mocapia. Edistystä...


Eikös tuon Reachin pitänyt pyöriä ihan täysin uudistetulla moottorilla. Tällä hetkellä ei kyllä näytä kovin kummoiselta...   :/

Uusi moottori on tosiaan käytössä, mutta katsotaan mihin se pystyy. Toistaiseksi ei kovin hyvältä näytä. Odotellaan nyt vielä ennen lopullista tuomiota. Mutta kuten TK sanoi, pelattavuus on varmasti taas huippuluokkaa. Ellei mopo lähde keulimaan.

Edit: Niin ja nyt niitä Haitilaisia auttamaan. Spoilerissa ohjeet.
Spoileri (osoita katsoaksesi)
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #13 : 30.01.2010 05:52 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Gamereactor on julkaissut hyvän ennakon Halo: Reachistä. Jutussa vahvistetaan, että toimittajien (ja nyt myös meidän) näkemä versio Reachistä on joulukuulta, grafiikka oli vielä työn alla. Pelin luova johtaja Marcus Lehto kuitenkin sanoi, ettei huippuluokan grafiikkaa kannata odottaa.

Pakko se on silti myöntää: toivoin vähän enemmän. Keskustelen hiukan myöhemmin Lehdon kanssa grafiikan merkityksestä, eikä vertailua Gears of War 2:een, Killzone 2:een tai Uncharted 2: Among Thievesiin voi olla tällä saralla tekemättä. Marcus Lehto ymmärtää puheenaiheen paremmin kuin hyvin, mutta sanoo myös, ettei vertailu ole reilu. Kaikki pelit ovat toki toimintapelejä, mutta muut verrokit tapahtuvat tiukasti rajatulla alueella ja tietyn reitin varrella. Halo: Reachissa voi tuosta vain lehahtaa korkeuksiin Bansheella, vääntää peliä neljän pelaajan yhteistyönä, tykittää panssarivaunulla kilometrin päässä olevia kohteita on kaikki osoitus kenttien koosta, ja tämä vapaan liikkumisen ja pelaamisen rikkaus vaikuttaa väkisinkin siihen, miten paljon konsolin voimavaroista voi upottaa grafiikkaan.

Ennakko käsittelee enimmäkseen samoja asioita kuin Game Informerin ja Edgen ennakot, joitain minullekin uusia asioita bongasin. Muun muassa sen, että kustomoitavilla erikoiskyvyillä on myös heikkoutensa. Esim. näkymättömyyttä käyttävä pelaaja näkyy paremmin vihollisen tutkassa.

Bungie muuten esitteli aseiden uusia ääniä, huomattava parannus vanhoista.

Assault Rifle
DMR
Sniper Rifle
Frag Grenade
Plasma Grenade
Mystery Weapon

Ja Bungie luovutti Haitilaisille sen lupaamansa 77000 dollaria vaikka tarpeeksi moni ei käyttänyt Bungien määrittelemää logoa tempauksen aikana. :)

Edit: Ja moninpeliin on tulossa Hitscan! Eli luodit osuvat nyt heti kohteisiinsa. Halo 3:ssa lagin häiritessä peliä, pitää tähtäykseen ottaa hieman ennakkoa, koska luodeilla kestää jonkin aikaa lentää kohteeseensa. Usein ne lentävät ohi ja tappaminen on todella vaikeaa.


« Viimeksi muokattu: 30.01.2010 06:39 kirjoittanut Kabanossi »
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #14 : 12.02.2010 17:08 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Ja ensimmäistä gameplayta tarjolla tuoreen ViDocin mukana. Upean näköistä jos ottaa huomioon (väitetyn) laajuudeen. Bungien mukaan pelissä on sandbox-osuuksia. Tiukkaa putkea on tuskin kokonaan dumpattu. Ekassa Halossa oli putkea ja välillä eteen tuli laajoja ympäristöjä, joissa sai tehdä asiat haluamassaan järjestyksessä. Tähän päälle vielä Bungien lupaamat kymmenet A.I.-hahmot niin kasassa on varmasti melko eeppinen yksinpelikampanja.

Tuoreimmassa lehdistötiedotteessa vahvistettiin neljän pelaajan co-op, split screen moninpeli yms. aikaisemmissa Haloissa olleita ominaisuuksia.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #15 : 03.03.2010 12:35 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Ja nyt olisi ensimmäistä videota moninpelistä tarjolla. Uusia pelimuotoja oli jokunen, kiinnostavin ehkä Invasion. Eli ilmeisesti toinen puoli puolustaa ja toinen hyökkii. Spartans vs Elites näkyi myös olevan. Bungiehan sanoi, että Spartan 3:t eivät ole niin isoja kuin Master Chief, ja se myös näkyy pelissä. Onkohan niillä muitakin eroja? Jetpack oli myös lisätty, tämä on varmaan yksi Armor-ability näkymättömyyden ja nopeamman juoksun rinnalla. Tuo kyllä ihan kivasti lisää tuota liikkuvuutta peliin. Halon kentät ovat ennenkin sisältäneet suuria korkeuseroja, jetpack voi tuoda tähän kivan taktisen lisän. Videolla näkynyt kranaatinheitin vituttaa jo nyt. Se vituttaa kaikissa moninpeleissä, miksei myös tässäkin. Isommissa ja ajoneuvoihin painottuvissa kentissä se ei ole niin paha, mutta jos vaikka CTF:ssä vahditaan lippua jossain pienessä huoneessa, niin kuin videolla näkyikin.. Ei hyvä. Ja elleivät silmäni ihan valehdelleet, oli pelaajamääräkin kasvanut.

Aika tyypillinen video Bungielta, mitään ei kerrota suoraan vaan fanit saavat spottailla sieltä kaikkea kivaa. Menee varmaan muutama päivä, että kaikki on huomattu.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #16 : 03.03.2010 16:19 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Ai että näyttää hyvältä! Täytyy katsoa, saisiko vanhan klaanin vielä kerran kasaan vääntämään tätä. Halo 2 -muistot palautuivat mieleen, ah, paras moninpeli ikinä.

Pitääkös tuota betaa varten tosiaan hankkia se ODST vai saako sen toimimaan jotain muuta kautta? Entä kauanko beta kestää?
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #17 : 03.03.2010 17:33 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Pitääkös tuota betaa varten tosiaan hankkia se ODST vai saako sen toimimaan jotain muuta kautta? Entä kauanko beta kestää?

Kyllä, ODST on ainoa keino. MS saattaa jotain koodeja jaella kilpailujen yms. kautta, mutta toistaiseksi sen suuntaista infoa ei ole annettu. Jos jollain kaverilla on ODST, niin lainaa siltä. Betahan ladataan ODST:n valikon kautta, en keksi syytä miksi sitä ei voisi ladata useammalle koneelle saman levyn avulla.

Betan kestostakaan ei ole sanottu juuta taikka jaata, kauankohan Halo 3:n beta kesti? Kuukauden?
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #18 : 30.04.2010 04:35 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Pääsin muutaman päivän etuajassa betailemaan ja on tuo kyllä hieno peli! Kaivattuja muutoksia saatiin, mutta kyllä tuo Halolta edelleen tuntuu. Uudet ominaisuudet toimivat hienosti ja kaikki vaikuttaa olevan hyvin balanssissa. Kenttädesign on todella jees ja jetpack tuo kivasti sitä vertikaalisuutta liikkumiseen. Maanantaina ODST:t levykelkkaan ja beta lataukseen. Kyllä kannattaa!

Kannattavaa on myös lukea KonsoliFIN:n Paavin tekemä hieno tiivistelmä betasta. Jos jotain kysymyksiä on, niin eiköhän tuolta löydy vastaus.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #19 : 03.05.2010 19:01 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili Hmm. Näin meille tavallisten tallaajien betan aattona, olen miettinyt: elitet ovat siis nopeampia, isompia ja kestävämpiä kuin spartanit, joten. . . miksi kukaan haluaisi olla moninpelissä spartan?
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #20 : 03.05.2010 19:15 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Et voi valita kummalla pelaat. Betassa on Covie Slayer pelimuoto, kaikki pelaavat siinä eliiteillä. Perjantaina betassa aukeaa Invasion, jossa hyökkääjät pelaavat eliiteillä.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #21 : 03.05.2010 22:14 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili Mjuu, jotenkin olin luullut, että spartan vs. elite olisi ollut jokaisessa tiimipohjaisessa pelimuodossa.

Kyllähän tämä ihan hauskaa on kahden pelin jälkeen, kunnes tuli "Reach server is unavailable"-viestiä. Yllättävän paljon pelaamista nuo loadoutit muuttavat.
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #22 : 04.05.2010 00:47 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Servut tosiaan kenkkuilee. Peliin saattaa päästä, mutta ehkä kannattaa odotella huomiseen.

Nyt on about 40 peliä pelattuna ja meininki vaan paranee. DMR:llä ampuminen vaatii kyllä skilliä. Kaverit huutaa mikkiini "miksi ei tää kuole vaikka rämpytän liipaisinta kuin hullu???". Joudun ystävällisesti neuvomaan, että malttia siihen ampumiseen. Tähtäin laajenee nopeasti ammuttaessa merkiksi siitä, että panokset lentävät vähän mihin sattuu. Usein on tullut voitettua liipaisinta hakkaava vastustaja, vaikka se huomaisikin minut ensin. DMR:n Covenant-vastine Needler Rifle on vähän noboystävällisempi, mutta tappo vaatii enemmän osumia.

Jotkut pikkujutut on jääny vähän harmittamaan. Fontti on vaihdettu hiemen pienempään, ainakin mulla on vaikeuksia saada selvää mitä siellä ruudun vasemmassa alalaidassa lukee. Muutenkin HUD on hieman liian vaalea, välillä on vaikea nähdä tähtäintä. Lähinnä se leviäminen pitäisi nähdä, että pystyy ajoittamaan laukaukset oikein. Pitää kokeilla kuvan säätämistä.

CTF:stä on jostain ihmeen syystä poistettu contest-mahdollisuus ja sudden death on myös pilattu. Contest tarkoittaa sitä, että erä ei pääty vaikka aika olisikin nollissa jos hyökkääjät ovat ihan lipun vieressä. Meille kävi kerran niin, että viime sekunneilla päästiin lipulle, mutta peli päättyikin siihen. Sudden death on vähän sama homma, mutta se pysäyttää kellon jos kannat lippua. Reachissa se taitaa vaan antaa hieman lisäaikaa. Halo 2:ssa ja 3:ssa syntyi usein eeppisiä ja kiivaita taisteluita, kun hyökkääjät olivat saaneet lipun raahattua ihan senttien päähän palautuspaikasta ja aika oli jo nollissa, mutta SD ja contest pitivät pelin silti käynnissä.

Nämä ovat onneksi asioita, jotka saadaan vielä helposti muokattua parempaan suuntaan, toisin kuin health packit. En tykkää niistä yhtään. Kakkosessa ja kolmosessa oli hyvä, kun vastustajat lähtivät taisteluun ainakin healthin osalta tasaväkisinä. Nyt vatuttaa jos joudut kituuttelemaan jollain yhdellä palkilla, ja health packille ei pääse millään. Ja jos vastustaja tulee vastaan, on kuolema aika varma. No, katotaan jos tuohon tottuu.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #23 : 25.08.2010 00:38 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Julkaisuun on kolme viikkoa aikaa ja uutta infoa tulee kuin sieniä sateella.

Forge World

Halo 3:een tuotiin kevyt Forge nimellä kulkenut kenttäeditori. Täysin uusia kenttiä sillä ei pystynyt luomaan, Forge oli tarkoitettu lähinnä olemassa olevien kenttien hienosäätöön. Kuten aina, pelaajien kekseliäisyys yllättää kehittäjät ja kenttäpakettien mukana tuotiinkin Forgea varten luotuja kenttiä ja uusia rakennuspalikoita. Nyt kenttiä pystyi luomaan ihan itse. Työkalut olivat kuitenkin hyvin rajalliset, mutta Halo 2:sta tuttuja pelaajien suosikkikenttiä saatiin kyllä luotua.

Luonnollisesti Forge on isossa osassa myös Halo: Reachissa. Pelaajien käytössä on yksi massiivinen kenttä. Se koostuu eri alueista, kuten Halo 2:sta tutusta Blood Gulchista. Video valaisee teitä varmaan hieman paremmin. Rakennuspalikat ovat nyt entistä monipuolisemmat. Monet niistä on valittu niin, että klassisten Halo-kenttien luominen olisi mahdollisimman helppoa. Kääntelemällä ja yhdistelemällä saadaan varmasti aikaan todella upeita kenttiä. Bungien mukaan levyllä on Forge 2.0:lla luotuja kenttiä. Tämä tulee pitämään Reachin hengissä pitkään. Pelaajien tekemiä kenttiä on ymmärtääkseni tulossa myös Matchmakingiin. Niiden valintaprosessista ei ole puhuttu enempää. Kenties pelaajien arvostelut ratkaisevat?


Firefight

Nykyään niin muodikas pelimuoto, eli pelaajat vastaan tekoälyn ohjaamat vihollislaumat tuotiin Halo 3: ODST:hen Firefight-nimellä. Pelimuoto toimi oikein hyvin. Halon toisistaan suuresti eroavat vihollistyypit ja niille tehdyt tekoälyt saivat aikaan hauskoja tilanteita. Alku oli pala kakkua, mutta pelin edetessä skullit kytkeytyivät päälle. Ne muokkaavat peliä ja vihollisia vaikeampaan suuntaan. Viholliset mm. kestävät enemmän vahinkoa, heittävät agressiivisemmin ja tarkemmin kranaatteja ja healthia sai takaisin vain lyömällä vihollisia. Se pakottaa pelaajat pois suojista.

Myös Firefight on kokenut muutoksia Reachissa. ODST:ssä Covenantit olivat täysin tekoälyn hallinnassa. Reachissa myös ihmispelaaja voi liittyä heidän joukkoihin, tosin vain Eliittinä. Kustomointi on tässäkin isossa roolissa. Skulleja, vihollisia jne voi muokata haluamakseen. Kentät ovat uusia ja jälleen hyvin erilaisia. On ahtaita sisätiloja ja ajoneuvoja suosivia ulkoilmakenttiä. Peliseuraa voi hakea myös Matchmakingilla. Kaikkihan pelaavat tätä kuitenkin kavereiden kanssa?

Hahmon kustomointi





Noble Six, kampanjan kuudes Spartan on pelaajien kustomoitavissa. Samaa hahmoa käytetään kampanjassa, moninpelissä ja Firefigtissa. Kampanjassa hahmo ei taida puhua mitään, Firefightissa hahmot heittävät läppää keskenään. Alemmassa kuvassa näkyvät kasvot ovat ääniä hahmolle. Kaksi skullia ja niitä seuraavat kaksi kypärää ovat jonkinlaisia efektejä haarniskaan. Ymmärtääkseni erittäin kalliita, tavaraa siis unlokataan keräämällä krediittejä pelissä.

Reach unboxing

Videossa avataan Reachin eri myyntiversiot, joita on siis kolme. Myös uudesta Slim Xboxista tulee Reach-kustomoitu versio.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #24 : 25.08.2010 01:41 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Jahas, olin aikaa sitten ennakkotilannut Legendaryn Amazonista, ja nyt ajattelin tarkistaa että homma on edelleen kuosissa. Aikanaan tilausvahvistus tuli kyllä kiltisti, mutta eipä löydy enää koko tilausta. Varmaan saavat niitä sitten sen verran vähän, mutta kiitti vitusti ilmoituksesta.

Onhan se jo vanha virsi, mutta tämän pitäisi taas olla niitä "oikeasti" harvinaisia paketteja, joten nyt pitää sitten keksiä äkkiä jotain tämän eteen. Onko tietoa jostain keskiyön myynneistä? Menen sitten heti ysiltä seisomaan kaupan eteen kun menevät kiinni.
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #25 : 25.08.2010 02:12 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Mulla pitäis olla pullat hyvin uunissa. Varasin Legendary Editionin heti kun sitä sai Verkkokauppa.comista. Suomen halvinkin taitaa olla? Varaus on vielä maksamatta. Saa nähdä tyydynkö normiversioon.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #26 : 25.08.2010 02:22 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Mulla pitäis olla pullat hyvin uunissa. Varasin Legendary Editionin heti kun sitä sai Verkkokauppa.comista. Suomen halvinkin taitaa olla? Varaus on vielä maksamatta. Saa nähdä tyydynkö normiversioon.

Kerro sit jos tyydyt. ;)
tallennettu
Re: Halo: Reach « Vastaus #27 : 25.08.2010 08:57 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Itsellä varattuna Verkkiksestä sekä Limited että Legendary-versio. Olen kuitenkin näillä näkymin tuon normispessun ostamassa, joten tuo Legendary lienee ylimääräinen..

Lisäksi olen Kabanossia edellä tilausjonossa :)
tallennettu
Vs: Halo: Reach « Vastaus #28 : 25.08.2010 10:44 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Älkää pojat vetäkö housuja alas ellette ole valmiita toimintaan. Eli otanko tuon siis lupauksena, despo?  :)

Ui perkele, saattekohan niitä varastoon jo perjantaina ennen miittiä? Voisit kantaa sen mulle kotiinkuljetuksena. Off the record, tietenkin. ;)
tallennettu
Re: Halo: Reach « Vastaus #29 : 25.08.2010 10:59 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Mjoo, voit ottaa lupauksena että saat tuon meikän Legendaryn. Tällä kertaa tyydyn tohon Limitediin.

Paha sanoa, että milloin sitä tulee varastoon, mutta en saa kyllä sitä pois täältä ennen tiistaita mitenkään. Sen verran tarkkaan vahdittua touhua ja tulisi ihan vitusti sanomista. Varsinkin kun se lootakin on niin saatanan iso, ettei sitä oikein piiloonkaan saa :P Mielelläni toisin, jos vain onnistuisi ilman potkuja :)


« Viimeksi muokattu: 25.08.2010 12:55 kirjoittanut despire »
tallennettu
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines