DMR on ihan perseestä. Piste. Nykyään riittää että ammut neljä panosta kroppaan ja viimeisen päähän. Älytöntä.
Miten tuo eroaa Halo 2:n ja 3:n BR:stä? Niillä riitti muistaakseni kolme burstia kehoon ja yksi päähän.
Koko tuo rekyylisysteemi on muutenkin aivan anaalista ja tekee pelaamisesta sattumanvaraista räpellystä. Joku jokaisen sarjan nopeasti ampuva rämpyttäjä saattaa hyvällä tuurilla saada jokaisen sarjansa osumaan, vaikka itse odottaisi maltillisesti tähtäimen tarkentumista ja ampuisi sarjat kunnolla.
Periaatteessa joo, mutta nyt n. 200 matsin jälkeen en ole tuollaista huomannut. Tähtäimen laajeneminen otettiin ilomielin vastaan. Vaatii enemmän taitoa saada porukkaa hengiltä. Se on mun mielestä vaan hyvä juttu.
Matchmaking on myös ihan yhtä hidas kuin H2:ssa. Eilenkin kone tuputti partyämme vastaan jatkuvasti kolme pelaajaa ja sitten sitä neljättä sai venailla minuuttitolkulla. Kunnes koko paska resetoitui ja haettiin taas uusia vastustajia.
Nuo kolmen pelaajan partyt ovat tosiaan ongelmallisia. Harva lähtee pelaamaan yksin, joten on vaikea löytää se puuttuva pelaaja. Noissa tilanteissa pelinhaku on kyllä hidas.
Peli lataa myös joka vitun välissä kun ei olla itse pelissä.
Xboxin pelit on voinut jo melkein pari vuotta asentaa kovalevylle. Kai tiesit sen? Reachin asennus laskee latausaikoja jopa 2/3. Asennuken jälkeen peli ei lataile mitään. Paitsi kentän kun peli on alkamassa.
Ja mikä on tarkalleen ottaen koko Matchmakingin pointti? Kerätä jotain kokemuspisteitä ja krediittejä, joilla ostaa turhanpäiväisiä haarniskoja, jotka eivät kiinnosta ketään?
Matchmakingilla ja niillä krediiteillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. MM on vain pelinhakusysteemi. Krediittejä jaetaan oikeastaan kaikesta pelissä. Moninpelistä (MM, Customit), Firefightista ja kampanjasta. Commendationit, challenget ja krediitit on mun näkemyksen mukaan vain keino pitää pelaajat pelissä. Kaikenlainen kerääminen koukuttaa usein porukkaa ja Bungiekin on sen huomannut. "Pakko pelata vielä vähän, että saan tuon haarniskaosan". Mun mielestä ihan kiva lisä. Nythän tässä juurikin tuntuu olevan joku koukku. Hyvästä pelaamisesta ja voittamisesta saa enemmän krediittejä.
Pelimuodoista. Miksei taaskaan ole voitu laittaa jotain Team Hardcore -pelimuotoa heti alkuun? Kiinnostaa ihan vitusti pelata jotain Team Slayer asehuorausta, jossa ei voi tehdä mitään jos menettää aseiden hallinnan. Ja miksi niitä slotteja pitää antaa jollekin niinkin turhanpäiväisille pelimuodolle kuin Elite Slayer tai kuka-näkee-toisen-ensin-SWAT-paskalle.
Tätä kiroilin eilen itsekin. Toivottavasti Bungie pistää ensimmäisen playlist-päivityksen peliin ennen kuin iso osa pelaajista turhautuu ja vaihtaa peliä. Team SWAT ja Snipers oman pelilistan alle, kiitos.
]Ainoa ihan ok mappi on ollut se Lockout-tyylinen viritys, jonka pilaa tosin jetpack-homoilu. Mapin nimeä en muista
Eli The Cage, joka on paskin mappi ikinä. Surkea yritys tuoda takaisin sitä Lockoutin parhautta.
Halo 2 oli ilmeisesti ihan tuurilla kasaan väsätty tapaus, kun sen tasolle ei vieläkään päästä.
Aika kultaa muistot. Tuo oli eka kunnon Live-moninpeli ja eka supersuosittu konsolimoninpeli. Kaikki oli niin uutta ja siistiä, ei ollut kilpailijoita. Näin asia taitaa ikävä kyllä olla, vaikka omastakin mielestä Halo 2 oli ja tulee aina olemaan parasta ikinä. Mikään ei tule enää ikinä olemaan niin upeaa.