Microsoftilla on myös tilanne, jossa moni skippasi viime (vai vielä kuluvassa..?) genissä heidän konsolinsa. Uusi konsoli + Game Pass -kombolla pääsee pelaamaan kaikkia pelaamatta jääneitä Xboxin yksinoikeuksia + kaikkea muuta siihen päälle. Se onkin sitten toinen juttu, että kiinnostaako ne Xboxin yksinoikeudet.
Mulla jäi tää PS4/Xbox One -geni vähän kesken erinäisistä syistä, mutta kesällä hommattu Xbox One X + Game Pass Ultimate on hyvin paikannut tilannetta. Tuolla yhdistelmällä voisi mennä vielä vaikka kuinka pitkään, mutta olen ajatellut hypätä seuraavaan sukupolveen ensi kesän lopulla, kun muutetaan rakenteilla olevaan asuntoomme. Siinä samassa tulee päivitettyä muutakin laitteistoa. PS4:lta on jäänyt pelaamatta mm. God of War ja Spiderman, joten Pleikkari houkuttaisi hommata ekana. Järkisyyt sanoisi, ettei One X:ää kannata vaihtaa Series X:ään ennen jotain oikeasti kiinnostavaa peliä. Itseni tuntien myös Series X tulee varmaan hommattua jo ensi vuonna, niin voi pelailla niitä vanhempia pelejä paremmin toimivana.
Meinaako porukka hommata pleikkarista digi- vai levyasemaversion? Itse ajattelin siirtyä kunnolla digiin. Pleikkarilla tulee varmaan pelattua vaan ne muutamat yksinoikeudet /vuosi, ja todennäköisesti ne tulee kuitenkin hommattua PS Storesta, joten turha maksaa levyasemasta extraa.
Ihan levyasemallinen PS5 on tulossa, koska 4K BD:t (ja muutkin levyllä olevat filmit koska PS4 menee kiertoon). Pääosa peleistä kyllä varmaan tulee hommattua diginä, mutta en kyllä ole ihan valmis vielä täysin digikoneeseen pääasiallisena konsolina.
PS5:n arvostelut näyttävät olevan varsin myönteisiä. Ohjainta varsinkin kehutaan ”game changeriksi”, mutta saapi nähdä.