Tässä itsekin toteat muutaman järkevän syyn tehdä koneeseen muutoksia luotettavuuden parantamiseksi. Tämä takuun pidentäminen on varmasti asiakastyytyväisyyden parantamista, vihaisten ja huolissaan olevien koneiden omistajien rauhoittelua. En ymmärrä kuinka tämä takuun pidentäminen automaattisesti tarkoittaa sitä, että boxien luotettavuutta ei olla parantamassa.
Se siinä ideana olikin, että luettelin syitä miksi Microsoftin olisi järkevää korjata nuo ongelmat viimeistään nyt, mutta ongelma onkin siinä että niitä syitä on kyllä ollut ihan tarpeeksi alusta lähtien. Haittaahan tästä heille vain on, mutta silti ongelmaa ei ole korjattu. Siitä syystä vieläkään asiasta ei ole mitään takeita.
Eikä tuo takuun nostaminen tietenkään tarkoita sitä, etteikö ongelmia oltaisi korjaamassa. Ne olivat Zoukan sanoja, ei minun. Sanoinkin nimenomaan että tämä ei takaa vielä mitään suuntaan tai toiseen,
Tätä olen monesti itsekseni ihmetellyt kuinka monet tuntuvat olevan katkeraa poikaa Microsoftille vaikka eivät edes X360 ole koskaan edes omistaneet (en suoraan viittaa sinuun, koska en tiedä oletko joskus omistanut). Kyllähän näitä tekosyitä voi keksiä loputtomiin miksi konetta ei kannata ostaa, jos luotettavuus saadaan kohdalleen, niin sitten varmaan häiritsee ettei se ole punainen. Suurin osa näistä ei varmaan muutenkaan ostaisi koko rojua. Jos tosissaan haluaa pelata Boxin pelejä, niin en usko, että se kovin paljon merkkaa vaikka kone sattuisikin käymään pari kertaa huollossa. Suurin osa kumminkin toimii kuten pitää ja vaatii melko huonoa tuuria, jos joutuu tähän vaihtokierteeseen. Itsekään en käy ulkona, koska on mahdollisuus, että jään auton alle. Mutta samapa tuo minulle jättääkö joku ostamatta, koska en siitä rikastu senttiäkään. Itse olen kuitenkin tyytyväinen ollut Boxiini ja sitä tulee pelattua eniten näistä uuden sukupolven koneista.
Ei se nyt ihan noin ole. Ensinnäkin olen katkera Microsoftille vain tässä yhdessä asiassa. Muuten fiilikset XO:sta ovat lähinnä päinvastaiset. Sehän tässä juuri päähän ottaakin, että kone on muuten niin hyvä ja sille on jo nyt hyviä pelejä ja vielä enemmän tulossa, mutta en sitä uskalla ostaa tästä yhdestä syystä johtuen.
Sinä kyllä vähän nyt vähättelet tuota ongelmaa. Kyllä se todellakin haittaa, että joudun laitetta käyttämään takuuhuollossa ja olemaan ilman sitä viikkoja. Vaikka se noin muuten olisi kuinka kiinnostava. Sitä paitsi kuuleman mukaan kyse ei ole vain "melko huonosta tuurista" vaan tuo hajoaminen on aika arkipäivää. Täälläkin on varmasti erittäin moni joka sen voi vahvistaa. Vertaus auton alle jäämiseen ontuu pahasti, koska eiköhän mahdollisuudet boxin hajoamiseen ole exponenttiaaliset verrattuna tuohon.
Ja en ole omistanut konetta, mutta kai minulla silti oikeus on sen huonoja puolia haukkua tai olla katkera niistä. Varsinkin kun kerran erittäin todennäköisesti koneen omistaisin ilman noita ongelmia. Ja jos se sinua nyt lohduttaa niin olen kyllä pelannut laitteella hyvin paljon.
Tämä hajoaminen ei todellakaan ole minulle vain tekosyy olla ostamatta laitetta. Varmasti se on monelle ihan selkeä syy. Sen verran suuresta asiasta on kyse ja sitä on aika turha verrata johonkin konsolin väriin. Ja toisin kun itse arvelit, uskoisin että kaltaisiani on monia. Tästäkin syystä Microsoftin todella kannattasi saada tuo ongelma korjattua, sillä se varmasti toisi lisää ostajia. Osan se kylläkin on jo varmasti karkottanut lopullisesti.