Nintendon kohtalohan on ehkä surullisin esimerkki tästä. Pelit ovat aika rautaa, kun ajatellaan tasapainoa silmäkarkin, fps:n ja pelattavuuden välillä, mutta ei ketään kiinnosta, kun Marion partakarvat eivät vieläkään erotu toisistaan. Hyvittavinta tässä on, että Nintendo saa koko ajan parjausta siitä että pelit eivät ole kunnon pelejä, vaan sitä samaa vanhaa Nintendoa. Jos nyt ei tämän vuoden E3:a ajatella, niin Nintendo on se joka on oikeasti tuonut kunnollista pelattavaa pelihyllyihin. En väitä etteikö PS4:lle tai X1:lle olisi pelattavia pelejä, mutta onhan Nintendon tuomat ja julkaisemat pelit useimmiten tasapainoltaan aivan eri tasolla. Toki poikkeus vahvistaa säännön (Hyrule Warriors), mutta jos ajatellaan valtaosaa peleistä. Kuinkakohan olisi käynyt jos esim. Bayonetta 2 olisi tullut X1:lle, eikä WiiU:lle. Olisiko M$ pakottanut tekemään fps:n kustannuksella nätimmän kuoren? Ei se yllätys olisi ollut. Scalebound tuntuu tästä vähän kärsivän. Toki kehitysaikaakin on vielä jäljellä.
Veikkaan, että Nintendon ongelmat on olleet ihan muista jutuista kiinni kuin Mario-pelien grafiikoista/teknisestä toteutuksesta. Voisiko isompi syy olla se, että WiiU:n 3rd party on kuollut. Tämähän johtuu siitä, että Nintendon konsoleilla ei ole järkeä pelata muita kuin Nintendon pelejä. Pelit voi olla rautaa, mutta rauta on paskaa. Paskempaa kuin jo melkopaskat "tehokonsolit". Tähän vielä kun lisätään Nintendon paskuus käyttis- ja nettipuolella, niin homma on selvä.
Vaikka monet parjaavatkin Nintendon pelejä, mutta todellinen syy on silti se, että Nintendon koneilla ei kannata pelata mitään muita pelejä kuin yksinoikeuspelejä. Ja niidenkään laatu & julkaisutahti ei ole tarpeeksi hyvä, että WiiU:ta olisi järkeä ostaa.