JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Viestejä: 4 711
Basaaripisteet: 2
Henkilökohtaisesti minulla ei ole luottoa PSVR:ään. Oculus demot kyykyttivät jo melko jerkkua PC:tä ja VR-porno on kuitenkin se teknologian paras saavutus ja se tulee tietenkin puuttumaan pleikkarilta.
Media playeriin lisätään tuki 360 asteen videoille, joten eiköhän sitä jynkkyä voi sitten striimata tietokoneelta ihan tarpeeksi.
NO SITTE!!
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Viestejä: 4 711
Basaaripisteet: 2
Mikä tuosta tekee merkittävästi paremman kuin totaalisen epäonnistuneesta Wii U:n padista?
Kevyempi, pienempi (parempi akkukesto), ergonomisempi, liitos pelimekaniikkaan voi olla hienovaraisempi, ruutu paremmin sormien ulottuvilla, voi olla tarkempi kun on pienempi, ei eroa niin paljon normipadista.
Lyhyesti sanottuna se tuo lisäominaisuuden normipadiin, kun WiiU:n tabletti oli lähempänä ihan omaa juttuansa.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2016 21:23 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Viestejä: 4 711
Basaaripisteet: 2
Ja tuon feikkikuvan perusteella sormet olisi jatkuvasti kuvan edessä ja kaikki napit ilmeisesti olisi kosketusnäytöllä. Jeps kokeilematta paskaa.
Kyllä se vaan on niin, että kun pelataan ihan niitä oikeita pelejä niin fyysiset nappulat on must have. Mutta mikäs siinä jos vaikka haluaa jotain bayonettaa pelata kosketus namiskoilla. Olisihan se varmasti aika unohtumaton kokemus.
Varmasti on fyysiset napit. Jos fyysisiä nappeja ei ole, niin sitten se on oma lukunsa.
Lisäksi en edelleenkään usko että tuohon kukaan tekisi peliä, joka vaatisi ohjaimen reunojen jatkuvan näkemisen, tai edes ohjaimen jatkuvaa katsomista. Tämä toimisi pikemminkin HUDin jatkeena. Esim. Zeldassa saisi vaihdettua napin takana olevaa itemiä napsauttamalla napin vieressä olevaa itemin kuvaa. Samoin vaikka Bayonettan aseiden kanssa: Napsauta jotain muutamasta aseesta napin vieressä, niin ase vaihtuu. Mullistaako pelaamisen? No ei. Olisiko se parempi kuin yhdelläkään nykypadilla? Aika paljonkin parempi. Toki tämä on oma mielipide.
Pelimekaniikan osalta ne ratkaisevat jutut harvemmin on mitään suuria juttuja. Ne on ne pienet jutut jotka on tehty paremmin kuin muilla josta se kokonaisuus rakentuu. Ja tässä tuollainen ohjain voisi olla kova.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Viestejä: 4 711
Basaaripisteet: 2
Oikeastaan kaikki haluamasi on jo tehty gamepadilla jonka käyttäminen ei ole edes minulle ongelma vaikka minulla on pienet kädet mieheksi.
Myönnän että en ole paljoa pelannut tabletilla, mutta esim. SM3DW pelatessa kaipasi ProControlleria. Minun sormet eivät ainakaan ylttäneet suoraan painamaan ruudusta mitään tarpeellista, muistelisin. Ja sitten kun piti liikkua samalla kun piti painaa jotain näytöltä... voi sun perse kun meni hermo. Juuri se onkin itselle yksi sen ongelmista, näyttö ei ole saatavilla kuten pitäisi. Ehkä olen "käsikääpiö" sitten tai jotain...
Toinen on akkukesto. Itse en pelaa edes viikoittain WiiUlla välttämättä ja akku joka helvetin kerta tyhjä jostain syystä. WiiU:lla pelaaminen ei ole ikinä spontaanista jos käytät tablettia, koska se pitää ladata ensin. Johdon käyttäminen taas tuntuu vähän hassulta kun voin muilla (ja WiiU:llakin toisella ohjaimella) pelata langattomasti ja ohjain painaa muutenkin aika paljon verrattuna esim. ProControlleriin, niin johdon lisääminen tekee siitä vielä epäkäytännöllisemmän. En siis väitä että se nyt olisi mahdotonta käyttää kun kädet väsyy. Mutta mm. tämän vuoksi se ei vain toimi niin hyvin kuin muut ohjaimet, joten ei sitä halua käyttää.
Sitten se koko. Eihän se ole ergonomisesti lähelläkään ProControlleria tai Xbox Onen ohjainta. Tämäkin voisi olla parempi koko näytöllisessä ohjaimessa. Toki sekin sisältää kysymyksiä.
Koko näytöllisessä ohjaimessa valinnat olisivat lähempänä sormea, fyysisten nappien vieressä. Minusta se tuntuu luonnollisesti paremmalta. Varsinkin kun näytössä niitä ei kovin monessa tilanteessa käytetty kovinkaan hyvin omaan käteen. Toki tässä voi tulla ongelma siitä että näitä painaa vahingossa, mutta se on enemmän suunnittelukysymys.
Ja en väitä etteikö WiiU:n tabletissa tai WiiMotessakin olisi ollut potentiaalia ja onhan niitä onnistumisiakin muutama, mutta aika vähiin ne jäi. Eikö se ole silloin käytännössä todistettu vähän tyhjäksi potentiaaliksi? Mario Maker taitaa olla paras "peli" missä tabletti toimii, mutta se onkin aivan omanlaisensa.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Viestejä: 4 711
Basaaripisteet: 2
Nintendo myös uskoo vieläkin, että gimmickillä erottautuminen muista on oikea tie. No kaksi ja puoli sukupolvea myöhemmin 3rd partyt ovat hävinneet täysin. Ehkä se kolmas gimmick tuo ne takaisin! (not)
Wiin tapauksessahan se toimikin ja pelejä tuli pirusti myös 3rd partyilta, vaikka taso olikin mitä oli. Mutta se laiva meni jo. On hiukan huvittavaa jos Nintendo tuo selkeän "gimmickin" taas. Todisteita tämän toimimattomuudesta on kuitekin pilvin pimein. Ne tärkeimmät on WiiU:n menestys ja heti perässä M$:n kelkan totaali kääntyminen Kinectin suhteen. Sonykaan ei ole puhunut Movesta enää pariin vuoteen juuri mitään.
Gimmickien vika tuntuu olevan siinä, että ne tietyllä tavalla pakottavat uuteen pelimekaniikkaan. Se ei ole innovatiivisuutta vaan insinöörimäistä suunnittelua. Vähän sama kuin sanoisi, että "jokaista nappia, tattia ja ristiohjainta on käytettävä. Se on teidän asia miten sen teette, mutta kaikki on oltava käytössä." Eihän se niin toimi.
Sekin on totta että odotukset näiden suhteen on helposti aika korkealla. Eli vähän liian korkealla. Ne pienet asiat tekevät monesti siitä pelaamisesta paljon nautittavampaa, eikä se että se olisi jotain uutta ja ennen näkemätöntä. Jos WiiU:n tablettia käytettiin lähinnä karttana, niin onko sekään lopulta huono juttu, jos se tekee pelaamisesta parempaa? Sehän on kehitystä jos se toimii paremmin. Ja huomatavasti parempi kuin se, että näpräät ruutua ja nappeja samaan aikaan ja yrität vielä puhaltaa mikrofoniin (SM3DW).
Itselle tosin menivät ne negatiiviset asiat ohi pienistä parannuksista.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu