http://www.metacritic.com/game/switch/dead-cellsDead Cells vaikuttaa aika legitiltä shaibeliiniltä. IGN:kin vakuuttui siinä määrin, ettei arvostelija ilmeisesti ehtinyt pelin pelaamiseltaan edes kirjoittaa tekstiään, vaan plagioi sen muualta lätkäisten 9.7 arvosanan loppuun!
Fyysinen versio tulossa ensi viikon perjantaina. Onko kukaan täällä paukutellut early accesissa menemään tätä roguelike(lite?)-metroidvaniaa? Tai hankkinut diginä eilen? Btw, terminä roguelike ei ennen Enter the Gungeonia sanonut minulle juuri mitään, mutta tuon pelin jälkeen en kyllä ignooraa enää tätä hienoa aligenreä, joka varsinkin co-opatessa voi synnyttää kullanhohtoisia muistoja täpäristä selviytymisistä hermoja raastavan vaikeissa huoneissa.
Pitänee jossakin vaiheessa hommata. Switchillä on pelin kanssa kuulemma jotain framerate ongelmia, joka ehkä kannattaa ottaa huomioon peliä hankkiessa. Ilmeisesti pelintekijät ovat sanoneet, että eivät yritä korjata ellei asiasta nouse isompi meteli.
Eipä siinä kauaa mennyt. Ei olisi ihme, jos Dead Cellsin Switch-versio myisi taas enemmän kuin kaikilla muilla alustoilla yhteensä (eShopissa peli on jo noussut ykköseksi monilla alueilla). Olisi suoranaista tyhmyyttä jättää paitsioon kohderyhmä, joka eniten välittää.
https://old.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/95aomg/psa_if_youre_sensitive_to_framedrops_and/e3sd7gl/?st=jkkr1mev&sh=7785c889
We playtested Dead Cells on the Nintendo Switch and we continue to play it for fun, on the tram, at certain family gatherings and just for the hell of it during our lunch breaks. We are aware of the frame rate drops in some areas of the game. However we didn’t feel like it was getting in the way of us having a good time with Dead Cells, and we had to make a choice between; significantly delaying the launch of the Switch version of the game until after the release on the other platforms, or getting it out to fans at the same time as everyone else. The former seemed more damaging for Switch owners.
That said, we’ve just come from 15 months of Early Access, with the development style and culture that goes with it. We’ve learned that just because we’re the developers, doesn’t mean we’re always right about our own game. So now we’ll put what we learned into practice, listen to your feedback and get to work fixing the problem right away. We’ve allocated all available resources to the issue (remember we’re a small team) and improving the performance on Switch it our main priority as of now.
So when can you expect a fix? Well, every minor tweak and performance fix that could be done prior to release has been done. This leaves us with the big time consuming changes as well as exploring new possibilities which might really help, or not, we won’t know until we start. Of course on console all updates must be certified before reaching you guys, which adds extra time between now and a potential fix. So to be clear we’re looking at November at the absolute earliest, if the god of game dev comes down from the clouds ad blesses our guys right now. This is however as soon as it is physically possible for us right now.
Ehkä en siis vielä kiirehdi tämän kanssa.