Pyramidhead
Vieras
Kyllähän tällaista listaa on ihan mukava seurata, jos ei sitä liian tosissaan ota. On ihan mukava muistella siinä samalla vanhoja hyviä pelejä.
Sijoituksilla ei minulle niin ole väliä kunhan listalla on pelejä, jotka sinne ansaitsevat jollain perusteella päästä. Tuo Burnout 3 oli ehkä ensimmäinen selkeä peli mikä tuonne ei minusta kuulu. Ihan hyvä, ei muuta. Myöskin tuo 94 vuoden änäri vähän hämäsi, mutta toisaalta onhan sillä saavutuksensa. Saattoi tuolla muitakin olla, mutta en nyt muista enempää.
Ja näistä peleistä mistä täällä on keskusteltu:
FF VII:n laittaisin itse varmaan top kymppiin tai ainakin sen tuntumaan. Ja onhan se suuri ihme ettei näin ole tällä listalla.
FF XII:sta en päästäisi vältämättä koko listalle. Uudistukset sinällään olivat tervetulleita ja peli kiinnosti paljon siitä syystä, mutta nyt kun läpäisystä on kulunut näinkin paljon aikaa niin täytyy myöntää, että olen todella pettynyt peliin. Meni paljon aikaa ennen kuin tämän itselleni myönsin. Moni asia on pelissä noin periaatteesa kohdallaan, mutta se ei vain kokonaisuutena tunnu kovin hyvältä. Johtuu varmaan juonesta ja tunnelmasta, jotka eivät napanneet yhtään. Ja mielestäni pelin sinällään mielenkiintoiset ja mullistavat taistelu- ja kehityssysteemit olivat aika epätasapainossa ja niissä oli paljon turhaakin nysväystä. Toisaalta pelillä on silti saavutuksensa: Se uudistaa paikalleen jämähtänyttä genreä. Ehkä se jo pelkästään sillä ansaitsisi päästä listalle.
Silent Hill 2:sen sijoitusta en ihmettele, mutta minustahan se kuuluisi siihen top kymppiin tai sen tuntumaan.
Mutta eipä nämä sijoitukset niin minua haittaa. Korkeintaan pelit, jotka tuonne eivät minusta kuuluisi tai pelit jotka tuonne eivät pääse, vaikka ansaitsisivat. Mutta ei tällaista listaa muutenkaan liian tosissaan kannata ottaa.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2007 14:07 kirjoittanut Pyramidhead »