Edelleenkään listalle ei otettu tämän vuoden pelejä. Ja kun kerran lista perustuu pääosin merkkipaaluihin, kuten itsekin sanoit, niin minkä vuoksi FFXII, Kingdom Hearts tai New Super Mario Bros. pitäisi sieltä löytyä? Ovatko ne tuoneet alalle jotain, minkä vuoksi ne muistetaan vielä vuosien päästä? Vai kaikki lempipelit listalle vaan?
Oletko muuten ikinä edes pelannut Rayman 2:sta? Minä en, mutta kun se kerran jokaiselta TOP100-listalta tuntuu aina löytyvän, luulisi sillä olleen jotain annettavaakin.
Hain tällä nyt hiukan sitä paradoksia juuri. Toiko Rayman 2 jotain uutta genreen? Käsittääkseni ei. Toiko FFXII? Kaikki arvostelijat ainakin sanoivat että se on raikas tuulahdus sarjaan ja genreen, sekä ennen kaikkea todella hyvä peli. Ja olen samaa mieltä. Tuntuu että Rayman 2 on listassa siksi koska hahmo on suht omaperäinen ja peli on ilmeisesti sarjan paras.
Ja mikä noista oli julkaistu tämän vuoden puolella? Kaikki on julkaistu jenkeissä viime vuoden puolella.
Burnout 3 taasen vei genreä eteenpäin, sen lisäksi, että se oli pelillisestikin hiottu timantti. Kuinka monta katukaahausta löydät tänä päivänä, joka ei olisi ottanut siitä vaikutteita? Joidenkin mielestä tosin Burnout 2 oli parempi (kuten vaikka EDGEn listaus todistaa), mutta Burnout 3 oli massahitti.
Tästä voin tietysti olla väärässä, kun en peliä ole pelannut. Peli vain ei ole jäänyt mitenkään erityisesti mieleen. Ja huiput usein jäävät.
Ja kuten sleepy jo sanoikin, on OutRun 2 aivan loistava, ehkä jopa paras arcade-kaahaus tähän mennessä. Kikizon loistava
arvostelu luottevaksi.
Minä muistelin että peli oli usealle pettymys...siihen perustuu tämä komentti.
Mitä tulee DMC:n listasijoitukseen, niin kyllä, olisihan se saanut olla ylempikin (tiedän, että tarkoitit jotain aivan muuta). Ensimmäinen osa kestää mielestäni paremmin aikaa kuin kolmososa, ja loi ihan oman subgenrensä, jossa sekoitettiin old school -ominaisuuksia old school -pelaajille. Ja kyllähän se kaikenmaailman yliarvostetut GoW:it aina pieksee.
Minusta koko peli oli loppujen lopuksi vain tervassa juoksemista ja kamera hapuilua. Ja lopulta meni hermo. Ihan ok peli on kunhan jaksaa ohjauksen ja kameran, mutta että TOP-40? Meaby not. No, se onkin minun mielide. Joka minun viesteissä onkin ideana.