IPhonen ruudulta ei näe yhtään mitään auringossa, sama ongelma se on kaikissa kannettavissa laitteissa.
Näytön valovoimaisuus vaikuttaa asiaan, ja iPhonessa on paras valovoima verrattuna DS Liteen ja GB Microon. iPhonessa minulla on anti-glare -kalvo mikä poistaa heijastukset melko tehokkaasti, joten ei tartte kikkailla asennon kanssa niin paljon.
IPhonella näkymää vaan pilaa vielä puolet ruudusta täyttävät peukalot, napittomasta pelituntumasta puhumattakaan. Ei mitenkään varteenotettava alusta peleille, joita ei erikseen sille ole alunperin suunniteltu.
Puolet ruudusta on liioittelua, ja pelistä riippuen peukalot voi siirtää sivummalle, jos niden alle jotain tärkeää sattuu jäämään. Mutta yleensä ruudun nurkissa ei ole mitään tärkeää, joten ei ne peukalot yleensä peliä haittaa.
Jälkimmäinen pointti kyllä pitää paikkansa monen pelin kohdalla. Varsinkin kun monien pelien porttaukset on niin laiskasti tehtyjä. Esim. FFI:n ja II:n virtuaali-d-pad on yksi surkeimmista mihin olen törmännyt, mutta sitten Secret of Manassa on yksi parhaista virtuaali-d-padeistä mihin olen törmännyt. FFIII:n kontrollit taasen toimii hyvin (pienen harjoittelun jälkeen), mutta taistelu-UI olisi ehkä voitu suunnitella vähän toisin.
Mutta ei ne napit ole kaikissa kaikessa. Riippuu tietty paljon pelistä. FPS-peli joudutaan kontrollien osalta yksinkertaistamaan melko paljon kosketusnäytölle, mutta JRPG taasen on ihan sama peli nappien kanssa ja ilman.