Etusivu
Foorumi
blogit
Kalenteri
Haku
Jäsenet
Rekisteröidy
Tuoreimmat viestit
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointisähköposti
saamatta?
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Pelaajalauta
>
Yleinen
>
Pelikeskustelu
Aihe: Killzone 2
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
Killzone 2 -julkaisu: 25.02.2009
Sivuja:
1
[
2
]
3
« edellinen
seuraava »
Aihe: Killzone 2 (Luettu 27177 kertaa)
Re: Killzone 2
« Vastaus #30 : 10.02.2009 13:04 »
Xerobos
Jäsen
Viestejä: 336
Basaaripisteet:
0
Kokeilin huhuttua fiksattua demoa eli poistin julkaisuiltana ladatun demon jonka jälkeen latasin ja asensin sen uudestaan. Ehkä tällä välin tapahtui ihmetottuminen tai sitä on tosiaan korjattu, sillä tähtäys tuntui paremmalta jo default-asetuksilla. En kokeillut vanhaa demoa ennen kuin latasin uuden tilalle, mutta muistelen, että tähtäysslaidereiden default-paikkaa oli muutettu. Jos jollain riittää julkkaripäivän demon ladanneella riittää energiaa, niin hän voi tarkistaa asian ja todistakoon minut vainoharhaiseksi.
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #31 : 10.02.2009 14:32 »
Koo
Jäsen
Viestejä: 995
Basaaripisteet:
5
Olihan se demo ihan jees. Graafisesti hyvä muttei kuitenkaan säväyttänyt samallalailla kuten esim HL2 ekalla kertaa. Veikkaisin, että yksinpeli tulee olemaan ihan ok tasoinen ja moninpeli pitää homman kasassa. En ole mitään ennakkoja erityisesti lukenut mutta pelkän demon perusteella yksinpeli ei nyt kyllä erityiseltä vaikuttanut.
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #32 : 13.02.2009 00:06 »
Azu
Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it
Jäsen
Viestejä: 993
Basaaripisteet:
1
On tullut pelattua demo läpi pari kertaa, ekalla kerralla ihan oman television ruudulta, toisella kertaa 5.1-äänillä höystettynä. Eka kerta ei tosiaan säväyttänyt hirveästi. Ekana hirvitytti ääninäyttelyn hirveys. Onneksi demo on käsittääkseni joku 6+kk vanha ja nuo ääninäyttelijätkin jotain Guerrillan omia työntekijöitä ja ns. "place holdereita", joten lopullisessa pelissä ääninäyttelykin kuulostaa toivottavasti vähän vakuuttavammalta. En myöskään oikein tottunut hitaampiin kontrolleihin, kun viimeksi on pelannut FPS-peleistä huomattavasti nopeatempoisempaa Resistance 2:sta. Ja jotenkin tuon oman telkkarin äänentoisto sai aseiden ääniefektit kuulostamaan nössöiltä, ainakin kun pelasin illalla äänet hieman hiljemmalla (ei varmaan pitäisi, muttei kehtaa häiritä naapureitakaan). Peli ei tuolloin oikein imaissut mukanaan.
Jälkeenpäin demo iski hieman kovempaa, kun säädettiin 5.1-laitteet sillä tavalla, että aseiden äänetkin kuulostivat huomattavasti munakkaammilta. Laitoin myös Scarfin mallia noudattaen HUD:t pois päältä. Tunnelma oli kyllä huomattavasti parempi. Hauskana yksityiskohtana lippaan ollessa melkein tyhjän aseen pitämä melu muuttuu hieman, jolloin tietää, että kannattaa siirtyä takaisin suojaan ja ladata ase. Muutenkin äänimaailma on kohdallaan, etenkin kunnon äänentoistolaitteilla, ja ääniin kannattaa kiinnittää huomiota. Kranaatin piipitys vieressä sai vipinää kinttuihin.
Perusräiskintäähän tuo on, mutta demon perusteella hyvin tehtyä sellaista. Toivottavasti lopullinen peli on vielä parempi. Ainakin viimeistä kenttää on kiitelty erityisen eeppiseksi (miinus viimeinen loppari, on kuulemma melkoinen pettymys)
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval
Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves
Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Re: Killzone 2
« Vastaus #33 : 13.02.2009 12:11 »
despo
Jäsen
Viestejä: 5 303
Basaaripisteet:
9
Lainaus käyttäjältä: Azu - 13.02.2009 00:06
Onneksi demo on käsittääkseni joku 6+kk vanha ja nuo ääninäyttelijätkin jotain Guerrillan omia työntekijöitä ja ns. "place holdereita", joten lopullisessa pelissä ääninäyttelykin kuulostaa toivottavasti vähän vakuuttavammalta.
No ainakin tuo Ricon ääninäyttelijä kuulosti aika samalta kuin KZ1:ssäkin, että tiedä sitten tuosta. Sinänsä kelpaisi kyllä hyvin, että äänet oltaisiin nauhotettu uudestaan tässä viimeaikoina. Oli nimittäin ainakin tuon Ricon alussa huutelemien "Heads down!" ja "Keep low!" -huutojen kuuntelu aika tuskaa.
Puhahan muistaakseni viimeisimmässä Pelaajacastissa selittikin jotain, että kun heille demottiin peliä, niin mukana oli lappu jossa sanottiin että ääninäyttely tehdään uusiksi. Eli saa sitten nähdä, toivotaan parasta.
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #34 : 13.02.2009 12:25 »
zoukka
guli
Jäsen
Viestejä: 5 054
Basaaripisteet:
14
NeoFAG:sit ainakin raportoi paskasta ääninäyttelystä myös arvostelu-koodissa. Tosin oliko tämä yllätys?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #35 : 14.02.2009 19:29 »
Azu
Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it
Jäsen
Viestejä: 993
Basaaripisteet:
1
Lainaus käyttäjältä: zoukka - 13.02.2009 12:25
NeoFAG:sit ainakin raportoi paskasta ääninäyttelystä myös arvostelu-koodissa. Tosin oliko tämä yllätys?
Arvostelu-versiossa on käsittääkseni nuo samat tilapäiset ääninäyttelijät, vasta riiteil-versiossa on lopulliset. Arvostelu-koodiahan lähetettiin medialle jo viime vuoden puolella, joten Guerrillalla on ollut vielä aikaa duunailla pelin parissa.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval
Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves
Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #36 : 21.02.2009 19:46 »
Cyrus
Jäsen
Viestejä: 904
Basaaripisteet:
0
Yksinpeli on nyt lähes kaksi kertaa läpikoluttu (vaikeimmalla olen nyt viimesessä varsinaisessa taistelussa) ja kokonaisuudessaan kampanja on maistunut oikein mukavasti. Grafiikat, audio, kenttäsuunnittelu ja tekoäly on suurimmaksi osaksi enemmän kuin kunnossa ja räiskintä on mahtavan tuntuista animaatioiden ja hyvien aseiden vuoksi. Joka puolella esiintyvät näkymättömät seinät ja randomilla esiintyvä vihollisten spongeilu vaan tiputtaa kokonaisfiilistä aika paljon etenkin vaikeimmalla vaikeusasteella. On tämä yksi harvoja oikeasti hyviä FPS-yksinpelejä, mutta ihan huipulle ei kuitenkaan kiipeä ainakaan yksinpelin puolella. Enkä usko betan perusteella ainakaan, että moninpelissä olisi sitäkään mahdollisuutta nousta uudeksi FPS-kunkuksi.
Vähän ylihypetetty, mutta ei lähellekään vaikka jotain Assassin's Creedin epäonnistumista. Oikeasti todella hyvä peli, josta muutamilla korjauksilla olisi voinut kehkeytyä uskomaton timantti.
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #37 : 22.02.2009 01:04 »
Artieficial
A reluctant skin-job.
Jäsen
Viestejä: 14
Basaaripisteet:
0
Vaikka kampanja sinäänsä innostaakin, on moninpeli se tärkein elementti Killzone 2:ssa. Jos se toimii hyvin, olen valmis antamaan anteeksi kaikki kampanjan mahdolliset puutteet. Skirmish -modea kaverilla testailtuani voin lähes huoletta todeta, että ainakin potentiaalia varsin mahtipontiseen online-mättöön löytyy.
Tuskin maltan odottaa.
"If only you could see what I have seen... With your eyes." -Roy Batty
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #38 : 25.02.2009 01:31 »
Azu
Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it
Jäsen
Viestejä: 993
Basaaripisteet:
1
Ihan jännä ominaisuus Killzone 2:ssa
http://www.killzone.com/kz/tour_round_history.psml?kz_match_id=210&kz_file_id=5028
Eipä tuolle ole kyllä itsellä mitään käyttöä, kun en jaksa ihan niin paljoa panostaa nettipelaamiseen, että alkaisin taktiikoita tms. parantelemaan tuon avulla. Pari kertaa voisi kyllä ihan mielenkiinnosta katsoa, miten sitä tunaroi pelin aikana.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval
Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves
Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #39 : 25.02.2009 01:54 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet:
4
On hienoa huomata, että muutkin puljut kuin Bungie jaksavat moisiin nähdä vaivaa. Kannattaa tsekkailla statsi- ja pistepörssisivut myös, ovat oikein tyylikkäät ja paljon selkeämmät kuin Bungien vastaavat (vaikka Halosta puuttuikin pistepörssit kokonaan). Myös klaaneille on omat pikkusivunsa.
Nyt vain jännäämään, miltä itse peli tulee tänään illemmalla maistumaan. On sellainen kiva kutina, että lunastaisi odotukset.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #40 : 25.02.2009 16:08 »
tiong
tng @ QuakeNet, IRCNet, NetGamers
Jäsen
Viestejä: 321
Basaaripisteet:
0
Vaikka tän olis saanu halvalla briteistä niin piti nyt kuitenkin käydä ostamassa tänään. Mix B:n suuntaan täytyy heittää semmoisia terveisiä että voisitte kyllä pikku hiljaa alkaa tilaamaan niitä pelejä vähän enemmän. Oiskohan ollu jo toinen vai kolmas kerta kun on pitänyt turvautua toiseen liikkeeseen kun Gamestopissa peliä on ollut vain ennakkovaraajille.
Onneksi Konsolinetistä peliä kuitenkin löytyi ja julisteenkin sain mukaan.
::
tiong
~ Xbox One, PS4, PS3, Wii, Xbox 360, Xbox, PS2, GC, PC, PSX, DS Lite ::
:: Gamertag: tiong fi ::
:: PSN: tiong_fi ::
:: i5 3570K, 16GB DDR3 1600MHz, HD7950 3GB ::
::
http://twitter.com/tiong_fi
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #41 : 25.02.2009 22:10 »
Mixba
Jäsen
Viestejä: 71
Basaaripisteet:
0
Lainaus käyttäjältä: tiong - 25.02.2009 16:08
Vaikka tän olis saanu halvalla briteistä niin piti nyt kuitenkin käydä ostamassa tänään. Mix B:n suuntaan täytyy heittää semmoisia terveisiä että voisitte kyllä pikku hiljaa alkaa tilaamaan niitä pelejä vähän enemmän. Oiskohan ollu jo toinen vai kolmas kerta kun on pitänyt turvautua toiseen liikkeeseen kun Gamestopissa peliä on ollut vain ennakkovaraajille.
Onneksi Konsolinetistä peliä kuitenkin löytyi ja julisteenkin sain mukaan.
Miksi et sitten varannut? No oli varausta tai ei, niin jos meikalta oisit tullut kyselemaan niin taatusti oisit saanut oman kopiosi peltiboksissa ja vaikka kymmenen julistetta.
Niin ja meidan virmassahan ei kukaan tilaile mitaan. Paitsi ruotsin headofficessa mutta ihan kuin ne nyt mitaan tietais. Ja voin kertoa, etta maailmassa tuskin on ainuttakaan joka olisi enemman turhautunut tahan ongelmaan kuin gamestoppien myymalapaallikot jotka saa kuunnella aina vaan niiden samaisten asiakkaiden vinetysta joille on jo useampaan otteeseen sanottu etta varaamalla varmistat.
Been there. Seen that. Got the scars
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #42 : 25.02.2009 22:44 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet:
4
Argh, vihdoin pääsisi pelaamaan, niin siellä on servut kiinni jonkin bugin vuoksi. Tosin jos tämä olisi Ubisoftin peli niin vika korjattaisiin syyskuussa. Double Agent, ahh, siinäpä vasta nettipelikokemus....
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #43 : 25.02.2009 23:58 »
Mr.Universum
Jäsen
Viestejä: 292
Basaaripisteet:
1
Kampanjan kolme ekaa kenttää vedetty läpi ja fiilikset hieman ristiriitaiset. Meno on komeaa, tunnelma kohdillaan ja tekoäly toimii, mutta jotenkin ei vain jaksa enää innostua FPS-peleistä. Ei tämä missään tapauksessa huono peli ole, mutta yli 90 pisteen keskiarvo metacritissa loi odotukset paremmasta. Ehkä tämä tästä vielä paranee, kunhan kampanja etenee ja pääsee moninpelin kimppuun.
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #44 : 26.02.2009 05:15 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet:
4
Oikein hyvältä maistui nettipeli näin pikaisesti koitettuna. Peli näyttää hyvältä, pyörii ilman lagia eikä ohjauksen suhteen ole mitään ongelmia. Pieni laiskuus pelattavuudessa on ihan hyvää vaihtelua viimeaikaisiin arcade-juoksuihin, ja tuo hieman mieleen Xboxin legendaarisen Rainbow Six 3:n, mikä ei ole lainkaan huono juttu.
Hyvin codimaiselta tuo sitten muuten tuntuu niin ampumisen, liikkumisen, tehtävänantojen ja äänimailman suhteen. Pelityyli tässä vaiheessa tuntuu yleisesti olevan lähinnä deathmatchia, jossa aina välillä joku tajuaa juosta nuolen osoittamaan suuntaan tehtävien perässä. Aika, ja sen myötä avautuvat hahmoluokat ja aseet, näyttävät miten tätä tulee loppujen lopuksi pelattua. Kaikkien tehtävätyyppien läpikäyminen yhdessä matsissa vaikuttaa näin ensi alkuun vähän liian sekavalta ja aikaa vievältä, mutta ehkä tuohonkin tottuu.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #45 : 26.02.2009 09:00 »
tiong
tng @ QuakeNet, IRCNet, NetGamers
Jäsen
Viestejä: 321
Basaaripisteet:
0
Lainaus käyttäjältä: Mixba - 25.02.2009 22:10
Lainaus käyttäjältä: tiong - 25.02.2009 16:08
Vaikka tän olis saanu halvalla briteistä niin piti nyt kuitenkin käydä ostamassa tänään. Mix B:n suuntaan täytyy heittää semmoisia terveisiä että voisitte kyllä pikku hiljaa alkaa tilaamaan niitä pelejä vähän enemmän. Oiskohan ollu jo toinen vai kolmas kerta kun on pitänyt turvautua toiseen liikkeeseen kun Gamestopissa peliä on ollut vain ennakkovaraajille.
Onneksi Konsolinetistä peliä kuitenkin löytyi ja julisteenkin sain mukaan.
Miksi et sitten varannut? No oli varausta tai ei, niin jos meikalta oisit tullut kyselemaan niin taatusti oisit saanut oman kopiosi peltiboksissa ja vaikka kymmenen julistetta.
Niin ja meidan virmassahan ei kukaan tilaile mitaan. Paitsi ruotsin headofficessa mutta ihan kuin ne nyt mitaan tietais. Ja voin kertoa, etta maailmassa tuskin on ainuttakaan joka olisi enemman turhautunut tahan ongelmaan kuin gamestoppien myymalapaallikot jotka saa kuunnella aina vaan niiden samaisten asiakkaiden vinetysta joille on jo useampaan otteeseen sanottu etta varaamalla varmistat.
Muistin koko julkaisun vasta tiistai-iltana siinä vaiheessa kun olitte jo kiinni. Ajattelin että oot kyllä paikalla keskiviikkona mutta ei näkynyt sua.
::
tiong
~ Xbox One, PS4, PS3, Wii, Xbox 360, Xbox, PS2, GC, PC, PSX, DS Lite ::
:: Gamertag: tiong fi ::
:: PSN: tiong_fi ::
:: i5 3570K, 16GB DDR3 1600MHz, HD7950 3GB ::
::
http://twitter.com/tiong_fi
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #46 : 26.02.2009 18:17 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet:
4
Ja taas on serverit kiinni, voi vittu sentään. Olipa taas hyödyllistä maksaa ekstraa siitä, että saa pelin nopeasti käsiinsä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #47 : 27.02.2009 09:25 »
zoukka
guli
Jäsen
Viestejä: 5 054
Basaaripisteet:
14
Lainaus käyttäjältä: Scarf - 26.02.2009 18:17
Ja taas on serverit kiinni, voi vittu sentään. Olipa taas hyödyllistä maksaa ekstraa siitä, että saa pelin nopeasti käsiinsä.
Onko se joskus hyödyllistä?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #48 : 27.02.2009 09:38 »
Azu
Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it
Jäsen
Viestejä: 993
Basaaripisteet:
1
Lainaus käyttäjältä: Scarf - 26.02.2009 18:17
Ja taas on serverit kiinni, voi vittu sentään. Olipa taas hyödyllistä maksaa ekstraa siitä, että saa pelin nopeasti käsiinsä.
Liekö serverit olleet kiinni vai oletko vain kohdannut bugin, johon pitäisi tulla tänään korjaus? Ilmeisesti joku bugi estää joskus yhteyden servereihin tjtn.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval
Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves
Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #49 : 27.02.2009 23:36 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet:
4
Lainaus käyttäjältä: zoukka - 27.02.2009 09:25
Lainaus käyttäjältä: Scarf - 26.02.2009 18:17
Ja taas on serverit kiinni, voi vittu sentään. Olipa taas hyödyllistä maksaa ekstraa siitä, että saa pelin nopeasti käsiinsä.
Onko se joskus hyödyllistä?
Toki, kun on tämäntasoisesta pelistä kyse. Ja onhan se mukavampaa aloittaa alusta samaan aikaan kuin muutkin, kuin hypätä raiskattavaksi viikkoa myöhemmin.
Mutta joo, molemmat servuhässäkät olivat bugikorjausten aiheuttamia, ei niistä sen enempää. Kaikki pelaa taas kuten pitääkin.
Ja voi kuinka hyvin pelaakin. Pelikello näyttää nyt 12 tuntia, ja voin hyvillä mielin todeta, että Killzone 2 on mahdollisesti paras nettiräiskintä, jota olen pelannut.
Ensinnäkin peli näyttää naurettavan hyvältä. Hahmo- ja asemallit, valaistus, fysiikka, savuefektit, pirstaleet, pöly, luodinreiät ja miellyttävä HUD luovat todella hienon kokonaisuuden, jota latistaa vain paikoitellen köhivä ruudunpäivitys.
Pelattavuus on juuri oikeassa välimaastossa hidas- ja nopeatempoisen välissä. Pelaaja kestää sen verran osumaa, että perusrynkyllä kannattaa ja pitääkin ampua päähän, jos haluaa varmasti jäädä henkiin 1vs1 tilanteessa. Tämä takaa sen, ettei peli mene pelkäksi aseman hakemiseksi ja selkään ruippimiseksi kuten COD4:n tapauksessa. Parhaimmillaan laukauksia vaihdellaan suojan takaa kymmeniä sekuntteja, ennen kuin toinen kuolee tai perääntyy panosten loputtua. Ei tule mieleen peliä, jossa räiskiminen olisi ollut näin antoisaa. Asebalanssikin näyttäyisi ainakin vielä olevan kohdillaan: korkearankkiset jannut eivät ole ylivoimaisia, vaan perusrynkky toimii joka tilanteessa, haulikolla on hyvä paukutella sisätiloissa, smg:llä voi juosta liipasin pohjassa ja singolla voi koittaa onneaan pari kertaa johonkin tukkoiseen käytävään, minkä jälkeen joutuukin tyytymään sopivan haastavaan pislaan.
Sitten on hahmoluokat, joita näkee aivan liian harvoin konsolipeleissä. Lääkintämies herättää kuolleista, taktikko pystyy määrittämään uusia respapaikkoja, insinööri rakentaa turretit jne. Kaksi hahmoluokkaa saa sekoitettua keskenään, kunhan tarvittat mitalit tai arvomerkit on avattu exp-pojoilla. Maltan tuskin odottaa, että saan scoutin ja saboteurin yhdistettyä, mikä takaa sniperin, hetkittäisen näkymättömyyden sekä mahdollisuuden pukeutua vastustajan vetimiin. Peliä voi siis pelata hyvinkin monipuolisesti.
Viiden pelimuodon kiertosysteemikin alkaa pikkuhiljaa tulla tutummaksi, ja välillä tiimit puhaltavat todella komeasti yhteen hiileen, mikä luo illuusion suuremmasta skaalasta kuin mihin on aikasemmin tottunut.
Aika näyttää, mitä kaikkia kusetuskeinoja ja bugeja tästä vielä tulee löytymään, joten täytyy nauttia nyt kun kaikki on vielä kohdillaan.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #50 : 28.02.2009 00:26 »
Mr.Universum
Jäsen
Viestejä: 292
Basaaripisteet:
1
Kampanja vikassa bossissa, mutta oikeasti mitä helvettiä
Ei hirveästi kiinnosta pelailla kun, joka suunnasta tulee jotakin ja missään ei ole kunnon suojaa
Eipä juonikaan niin kiinnostava ole, mutta tuohon asti ihan nautittava peli. Tarvinee kokeilla nettipeliä vielä.
E:tuubista taktiikkaa katselin, jos vaikka huomenna koittelis
E2: Aivan järkyttävää paskaa toi vika bossi silti
«
Viimeksi muokattu: 28.02.2009 13:32 kirjoittanut Mr.Universum
»
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #51 : 01.03.2009 05:36 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet:
4
Jatketaan nyt vielä tätä kiinnostavaa monologia. Nimittäin moninpelin ongelmista, jotka ovat vihdoin nostamassa päätään.
Valikot ovat aivan umpipaskat, täysin epäloogiset ja reagoivat välillä ärsyttävällä viiveellä pelaajan käskyihin. Ensinnäkin pelin etsintä on alkeellisinta miesmuistiin: hakukriteerejä on aivan liian vähän, löydetyistä peleistä iso osa on täynnä vaikka peli väittää toisin, edes pingiä ei jumalauta ilmoiteta, saati serverin sääntöjä, mappeja tai muutakaan infoa, peli löytää naurettavan vähän servereitä, pahimmillaan vain muutaman.
Tämän lisäksi jokaisen pelin jälkeen joutuu täysin turhaan valikkohelvettiin, joita ei voi selata, vaan painamalla X:ää joutuu seuraavaan valikkoon, josta ei pääse enää takaisin. Viimeinen valikko on täysin turhanpäiväinen mapin valitseminen. Tähän kaikkeen lisätään muutama pitkä lataustauko, joten valikoissa on todella kiva jumittaa etenkin, kun joutuu matsiin joka loppuu heti joinaamisen jälkeen, koska jäljellä olevaa aikaakaan ei luonnollisesti pelinhaussa voi ilmoittaa.
Yleisesti ottaen kaikki valikot on toteutettu toisin, kuin yksikään lehmää fiksumpi yksilö ne olisi toteuttanut: ase- ja hahmonvalinta on aivan liian köykäistä edestakaisin kikkailua, peliasetuksiin (audio, display, controller) pääsee vain kesken pelin, X:llä tapahtuvassa respauksessa on joku täysin idioottimainen viive, minkä vuoksi X:ää saa hakata pari vuotta, minkä seurauksena respapaikan valinta tulee vahingossa skipattua ja respapaikan määrittävässä kartassa navigointi on toteutettu vastoin mitään logiikkaa.
Valikot ovat siis paskat, mikä tuntuu käsittämättömältä ottaen huomioon, että tekijöitten mukaan nettipeli on ollut pelattavassa muodossa jo kolme vuotta sitten. Hyvä siis, että valikot väsättiin viimeisenä iltana umpikännissä.
Itse peli maistuu edelleenkin mahtavalta, mutta on siinäkin jotain valittamisen aihetta tullut vastaan.
32 pelaajan pelit ovat aivan liian täyteen tupattuja, mikä johtaa siihen että kolmesataa jätkää viskoo kranaatteja toistensa respapaikoille ja ampuu singolla perään. Lähistöllä on mukava yrittää sihtailla jonnekin kauemmas, kun jokaisen viidentuhannen perättäisen kranaatiniskun johdosta scope herähtää pitkin ruutua. Peli alkaa myös hidastelemaan tästä taktisesta sodankäynnistä.
Sitten ne hahmoluokat. Lentävät droidit ovat ärsyttäviä, turhia eikä niitä saa millään tuhottua. Scout on naurettava hahmo, kun pelaa itse millä tahansa muulla hahmoluokalla jossain jättikentässä. Scoutilla on sniper ja se saa häivepuvun käyttöön. Yritä siinä sitten ruippia moinen hengiltä, kun mitään et näe etkä osuisi vaikka näkisitkin. Saboteurin vastustajan vetimiin pukeutumisessa saisi myös olla jokin paljastava tekijä. Ärsyttävää räiskiä koko oma tiimi läpi, etenkin friendly firelilla.
Mutta joo, toivottavasti Guerilla patchaa valikot toimivammiksi (not gonna happen), muista ongelmista pääseekin sitten eroon omilla pelisäännöillä (joissa ei tosin saa valita pelaajille vain yhtä elämää, prkl).
«
Viimeksi muokattu: 01.03.2009 05:45 kirjoittanut Scarf
»
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #52 : 01.03.2009 10:34 »
Cyrus
Jäsen
Viestejä: 904
Basaaripisteet:
0
Juu tuo 32 pelaajan systeemi tuli huomattua jo betassa. 32 on aivan liikaa. Pelit ovat pelkkää kaaosta openeilla (klaanimatseissa saattaisi juuri ja juuri toimia kokeneella klaanilla) ja framerate ottaa aivan liian kovan iskun. 8v8 on varmasti se optimaalinen määrä.
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #53 : 04.03.2009 03:09 »
Kogeki
Hymypoika
Jäsen
Viestejä: 88
Basaaripisteet:
0
Yksinpeliä ja moninpeliä on nyt hiukan testattu ja tässä mietteitä.
Tämä on eka peli, joka on oikeasti saanut mut tunnelmaan mukaan aivan niin kuin jotkut elokuvat. Halon villikissojen ammuskelut ja viidakkoseikkailut jää kyllä täysin kakkoseksi tälle. Graafisesti peli on vain upea ja äänimaailmaltaan todella munakas. Tarinakin vaikutti ainakin alkuun ihan lupaavalta ja mielenkiintoiselta. Myös vihut luovat olemuksellaan pelkoa ja kauhua.
Pitää kuitenkin päästä testaamaan vielä paljon enemmän ennenkuin voi kunnolla mitään sanoa.
Moninpeli näin parin peli perusteella sai myös positiivisen mielikuvan muhun. Jo peliä etsiessään tulee semmonen fiilis, että ammattitaidolla ja kokemuksella ollaan oltu tätä peliä tehdessä liikkeellä. Voi päättää pelaako EU, US jne. ja sielä vielä maat, joka on todellakin tervetullut lisä, jos muistellaan GoW2:n lägfestejä jenkkien kanssa. Moninpelissä tuntui olevan ihan hyvä meininki, mutta 32 pelaajan pelaajamäärä epäilyttää. Yleensä 4v4 tai 5v5 on konsoleilla toimiva määrä, jos mietitään hiukankin kilpailullista ja viihdyttävää pelaamista. Perseilypelaaminen on sitten tietenkin erikseen juuri näille suurille määrille. CoDeista ja Goweista poiketen healthien määrä vaikuttaa passelilta. Heduttaminen on kannattavaa ja bodyspreijaaminen melko turhaa. Tähän mennessä myöskään naateilla ei mielestäni olla raiskattu peliä ja Huttusen vinkuminen naattien kantopituudesta oli todellakin turhaa. Onhan se CoDissa ihan siistiä heittää 200 metriä pitkä naatti kolmen kerrostalon yli toisen respalle, mutta...
Moninpeliä on kuitenkin testattava vielä kymmeniä tunteja lisää, jotta voi sanoa toimiiko peli nettipelinä. Harmi vain kun ei omaa PS3:a kodistani satu löytymään. XBL:stä tuttu party-ominaisuus olisi kyllä tervetullut lisä myös PS3:lle. Tällä hetkellä kun suomalaisten kanssa pelaaminen on vain todella hankalaa ja työlästä puuhaa. =/
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #54 : 04.03.2009 03:55 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet:
4
Lainaus käyttäjältä: Kogeki - 04.03.2009 03:09
Tällä hetkellä kun suomalaisten kanssa pelaaminen on vain todella hankalaa ja työlästä puuhaa. =/
Älä muuta sano:
1) Etsi peli. Tässä menee jo tolkuttomasti aikaa, kun pitäisi löytää servu jossa on: sopivat mapit, sopiva pelaajamäärä, tilaa siten että kaverikin ehtii joinata, voi valita itse puolen, koska muuten joutuu kaverin kanssa eri puolille, jne.
2) Lähetä kaverille ilmoitus, että voit joinata. Kutsuahan ei voi lähettää, liian scifiä.
3) Success! Olette molemmat samalla serverillä ja samalla puolella.
4) Pistä loput 30 pelaajaa mutelle, jotta kuulet kaverisi ja hän sinut, koska "private chat" on ennenkuulumaton käsite Playstationin maailmassa. Voit toki mennä omaan squadiin kaverisi kanssa, mutta tämä ei suinkaan estä rääkymistä, joka räjäyttää korvat etenkin lobbyssä.
5) Odota, että peli heittää erroria ruutuun, jotta voit aloittaa alusta.
Ärsyttää suunnattomasti, että tällainen timantti on jätetty täysin hiomatta.
Vielä jotain huomioita aikaisempiin whinetyksiini: saboteurin huomaakin helposti, sillä tähtäin muuttuu punaiseksi, ja sniperin näkökenttä muuttuu sinisävyiseksi häivepuvussa, eli ei niitä kilsan kuteja noin vaan ammutakaan näkymättömänä.
Sen sijaan taktikot pitäisi kieltää lailla, koska ne rikkovat pelitemmon totaalisesti typerillä respapaikoilla, samoin kuin haulikot, jotka pilaavat fiiliksen tehokkaasti porukan juostessa ne kädessä yhden tapon toivossa auto-aiminsä turvin (L1 pohjaan ja tsädäm!).
«
Viimeksi muokattu: 04.03.2009 04:02 kirjoittanut Scarf
»
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Killzone 2
« Vastaus #55 : 04.03.2009 13:52 »
Xerobos
Jäsen
Viestejä: 336
Basaaripisteet:
0
Vitut sitä ohjausta oltu mitään viilailtu. Sitä vain kuvittelee kaikenlaista, kun jyystää samaa lyhyttä pätkää ja oppii vihollisten ilmestymispaikat. Yksinpelissä suurin haaste on saada Helga jyvälle sen sijaan, että tulisi tunne vastustajan jallittamisesta. Vitutuksen korostamiseksi vihut ottaa sitä kutia vastaan vielä ihan kiitettävästi. Pelimekaniikaltaan jokin CoDin ja Gearsin sekasikiö, joka häviää viihdearvoltaan molemmille. Eikä vähiten co-opin puutteen ja miten sattuu toimivan suojauksen takia.
Sen verran grafiikkahuora kuitenkin olen ja hiljaisen alkuvuoden ansiosta tulee tämä sipaistua varmaan läpi. Pitänee moninpeliä testailla viikonloppuna kaljan kera, mutta näen jo itseni siinä ravaamassa ympäri kenttää ja rätkivän haulikolla kaikkea mikä liikkuu. Siis silloin harvoin kun ruudussa ei ole respawn-laskuria.
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #56 : 08.03.2009 16:23 »
Artieficial
A reluctant skin-job.
Jäsen
Viestejä: 14
Basaaripisteet:
0
Kampanjaa olen vääntänyt noin kahden tunnin edestä, ja täytynee sanoa, että tunnelma on upean miehekäs ja synkkä. Killzone 2:ssa on mielestäni hienolla tavalla yhdistelty Gears of War:in kaltaista 'hardcore-tykitystä' ja Call of Duty 4:sen ampumis-mekaniikkaa. Visuaalisesti peli on suorastaan ilmiömäinen, nimittäin pelimaailman ja vihollisten design on tyylikkyyttä puhtaimmillaan. Yksinpelikokemuksena KZ2 näyttää päihittävän helposti sekä Halo 3:sen, että COD4:sen ( jotka ovat olleet itselleni ne rakkaimmat konsoli-FPS:t tähän asti ).
Moninpeliä olen kokeillut parin täysimittaisen matsin verran, joten se on vielä vahvasti avonainen kysymys. Se vaikuttaa erittäin lupaavalta, mutta ensiksi täytyy oppia kartat ja päästä kiinni perus-taktiikoihin - eli palataan tämän kysymysmerkin äärelle noin 20:n pelitunnin jälkeen.
See you guys online!
"If only you could see what I have seen... With your eyes." -Roy Batty
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #57 : 13.03.2009 01:20 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet:
4
Vielä viimeiset kommenttini tämän pelin osalta.
Moninpeli ei ylltänytkään parhaiden joukkoon, ei todellakaan. Reilut 30h jaksoin pelata, mutta nyt kun ihmiset ovat saaneet hahmoluokat auki, niin peli muuttui äärettömän lupaavasta suoraan kehnoksi. Taktisuus ja hidastempoisuus on hävinnyt kokonaan, eikä pelissä enää muuta tehdäkään, kuin juosta suoraan siihen kohtaan kenttää, jossa pelaajat sattuvat sillä hetkellä räiskivän.
Ja kun hakusysteemi on aivan jumalattoman surkea, niin mitään muita pelejä ei löydy eikä sellaisia jaksa tehdäkään. Tähän kun vielä lisätään surkuhupaisa puhesysteemi, niin sosiaalisuus voidaan unohtaa kokonaan.
Arvostus Halo 3:a ja COD4:sta kohtaan kasvoi taas huomattavasti. Uskomatonta, ettei vuosia vanhoja ominaisuuksia voi jo pitää itsestäänselvyytenä. Xboxin Rainbow Six 3:kin oli toteutettu paremmin, vaikka se oli ensimmäinen kunnon Xbox Live -peli.
GGs, Guerilla Games.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #58 : 30.03.2009 18:53 »
Stavros
Jäsen
Viestejä: 81
Basaaripisteet:
13
No huhhuh. Tulipa vihdoinkin kerättyä kaikki trophyt tästä pelistä ja samalla sain ensimmäisen platinum trophyni (jee). Tuotti kyllä tuskaa viimeisen trophyn saaminen, kun täytyi kerätä air support ribboneita. Koska air supportista on tehty niin alitehoinen, täytyi pelata pelejä, joissa tehtävät kestivät puoli tuntia, jotta ne ehtisivät tappaa viisi vihollista. Ja kun tuo nettipeli on vielä muuttunut niin paskaksi assaulttien ansiosta. Kuka ääliö on keksinyt noin paskan luokan, jossa äijällä on kaksi kertaa enemmän energiaa, juoksee kaksi kertaa nopeammin ja jolla on aseenaan sinko tai kranaatinheitin. Hieman ärsyttävää, kun assaultit vain juoksevat ihmisten keskelle, pamauttavat singolla maahan ja kuolevat siinä muiden mukana. Ja kun noita tyyppejä on puolet porukasta, niin ei tuota hauskaa ole ollut pelata.
Yksinpelikampanja oli ihan ok, muttei mielestäni yltänyt ensimmäisen Killzonen tasolle. Oli jotenkin tasapaksua.
Mutta oli pelistä, jotain iloakin, eli nämä pelistä avattavat paperimallit. Ne tuli periaatteessa tehtyä samantien, kuin sai avatuksi.
Tällaiset tuli ISA:n turretista ja lentoaluksesta. Ihan hyvin onnistuivat, vaikka ovatkin vähän venkuran näköisiä.
Lisäksi tuli tehtyä helghastien tankki, mutta siitä tuli niin kamalan näköinen, ettei sitä kehtaa näyttää.
Mutta joo, eiköhän tämän pelin pelaaminen jäänyt tähän. Peli oli loppujen lopuksi aikamoinen pettymys.
Elämä on kuin sardiinipurkki - kaikki me etsimme purkin avainta.
tallennettu
Vs: Killzone 2
« Vastaus #59 : 30.03.2009 19:36 »
Joel-san
Administraattori
Viestejä: 938
Basaaripisteet:
3
Lainaus käyttäjältä: Stavros - 30.03.2009 18:53
Mutta oli pelistä, jotain iloakin, eli nämä pelistä avattavat paperimallit. Ne tuli periaatteessa tehtyä samantien, kuin sai avatuksi.
Tällaiset tuli ISA:n turretista ja lentoaluksesta. Ihan hyvin onnistuivat, vaikka ovatkin vähän venkuran näköisiä.
Eli siis mitä? Sait avatuksi jonkun kuvan, jonka printtasit, leikkasit ja liimasit kasaan? Aika hauska idea minusta. Hauskaa olisi myös saada peleissä avattavista konseptitaidegallerioista ne kuvat jollain ilveellä ulos isolla resoluutiolla. Monesti olisi tehnyt mieli laittaa jokin pelissä avattu kuva taustakuvaksi, mutta eihän niitä kuvia löydä netistä kuin postimerkin kokoisina. Tätä ominaisuutta olen salaa toivonut aika kauan. Samoin kuin soundtrackin rippaus.
tallennettu
Sivuja:
1
[
2
]
3
« edellinen
seuraava »
Pelaajalauta
>
Yleinen
>
Pelikeskustelu
Aihe: Killzone 2
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Yleinen
-----------------------------
=> Pelikeskustelu
===> Peliseura
=> Laitteet, rauta ja ohjelmistot
=> Popkeskustelu
=> Vapaa sana
-----------------------------
Basaari
-----------------------------
=> Kaupankäynti
-----------------------------
Blogit
-----------------------------
=> Roki7 Finblog
=> Kubs's Blog
=> Riepu's Blog
=> Fyysinen Preesens7 Finland Blog
=> Freijon buuginurkka
=> MasterTK's Blog
=> JGW
=> KOSHIRRO7 Finland Blog
=> AIKA RYHTYÄ TAKTISEKSI
=> Jälkijuna
=> zoukka of the axe
=> Fiilistelyä
=> Americans don't eat parsley
=> Nuotiopaikka
=> Deep Blue Sea
=> Turhaa täynnä
=> sleepy's zzz
=> Elokuvablogi
=> miggen epäviralliset mielipiteet
=> Kieroblog
=> Ilkimys's Blog
=> Mixba's Blog
=> miikaantti's Blog
=> miikaantti's Blog 2
=> Sekoanalyysi
=> echoes's Blog
=> Äijä-blogi
=> Kotini on viidakkoni
=> Pahempaa
=> rauhan_rikkoja's Blog
=> Tuuri_Juoppo's Blog
=> Wanhan jäärän korinoita.
=> Youtube-pelaajan Päiväkirja
=> 眉に唾をつける
=> lamistoo
=> onlineclass