tuhis
Vieras
Ilmeisesti TK tarkoittaa PC-versiota
Henkkoht en ole törmännyt paremmalta tuntuvaan taisteluun. Liikkuminen ei ole niin irrallista ja paperin ohutta kuin mitä joissain muissa peleissä ja tulitaisteluissa on tietynlaista vakautta/elopainoa ja realistisen oloista vähäeleisyyttä josta itse pidin kovasti. Kaikki muu onkin pelissä aika kehnoa.
Vaivaton ja sujuva peli on pelata, mutta meikäläistä masensi nuo ympäristöt aikalailla, sillä tiilitalot, ahtaat käytävät, viemärit sun muut on nähty niin monta kertaa. Lähes kaikkialla oli semmoinen eilispäivän fiilis ja jonkinlainen mielikuvituksettomuuden löyhkä, että eihän tuota voinut oikeastaan kuin ihmetellä. Monet ovat tuota perustelleet melko vakaasti sillä, että kyseessä on lähes nykyaikaan verrattavissa oleva murroshetki ja kenties touhu näyttäisi ja olisi prikuulleen tuota, jos jokin teknologiamahti levittäisi konemaisia sormiaan yhdyskuntien keskuudessa. HL2 onkin tässä mielessä erittäin hardcore scifiä, sillä tapahtumat ovat erittäin vähäeleisiä ja niissä on tietynlainen arkisuuden verho jonka toiselle puolelle ei näe, ja peli tuntuukin nojaavan paljon pelaajan omaan mielikuvitukseen ja maailmojenluomiskykyyn.
Jotkut kohtaukset olivat upeita, kuten esimerkiksi se kun jouduttiin jonkinlaiselta puristimelta/murskaimelta vaikuttavan seinämän luokse joka musersi alleen ympäristöä jossa olit - jep, nähtyä, mutta se mikä teki siitä mielenkiintoisen ihan toisella tasolla oli se, että tuo seinämä joka tuntui musertuvan tyypilliseen ja tuttuun ansahuone-tyyliin oli itseasiassa jonkinlaisen futuurirakennuksen julkiseinä joka laajentaa omaa kuutiotilavuuttaan murskaamalla kaupunkia ympäriltään. Aika harva on tämmöistä pysähtynyt tuossa huomaamaan/ajattelemaan ihan jo senkin vuoksi, että seinämästä ei näe juurikaan paljoa kun joudutaan liikuskelemaan ihan sen tyvessä eräänlaisessa montussa. Tietyssä mielessä HL2:lla on aika vankka alusta, mutta tuotteena tarinankerronnassa ollaan epäonnistuttu aika spektaakkelimaisesti - kuinka moni muistaa tuosta HL2:n tarinasta muuta kuin sen lopun?
Pelien episodimaisuus on myös aivan perseestä. Yksi kunnon "kappale" pidemmillä aikaväleillä on tuhat kertaa mielekkäämpää kuin tarjota sitä samaa kakkulaa lyhyemmillä aikaväleillä. Ehkä joskus hankin alelaarista paketin jossa on HL2 ja 10 episodea.