Tavoitteeni on pelata yksi temppeli viikossa. Näin maksimoin nautinnon ja peliajan!
En mitenkään pystyisi tuohon! Phantom Hourglassin temppelit ovat sen verran lyhyitä ja helppoja, että ne menevät hurauksessa läpi. Ja sen jälkeen tahtoo taas pelata peliä eteenpäin, koska se vangitsee pelaajan. Olen itse asiassa muutamana yönä huomannut uppoutuneeni peliin niin pahasti, että nukkumaan on menty tuntia myöhemmin kuin piti.
Ja kyllä sitä nautintoa ja peliaikaa pystyy aika hyvin maksimoimaan aarteita etsimällä ja muilla laivoilla käymällä. Sivutehtäviä on aika kiitettävästi tässä pelissä, ja niistä etenkin target shootingissa on onnistuttu todella hyvin. Tarkoitan target shootingin laivaversiota, jonka avulla pystyy aika hyvin saamaan lisää rupioita. Peli kun maksaa vaivaiset 20 rupiaa, ja hyvällä pelaajalla on palkintona usein 200 rupiaa tai muita herkkuja. Sen kanssa menee todella paljon aikaa, koska se koukuttaa parantamaan omaa tulostaan ihan koko ajan.
Aikaisemmin kehuin kalastusminipeliä, mutta nyt on muita aatteita. Tuolloin olin kerran sitä pelannut, enkä ollut joutunut etsimään toista kalaikonia kartalta. Kalastus itsessään on mukavaa, mutta kalan saaminen siimaan on pirullisen vaikeaa. Kala nappaa siimasta itsekseen, mutta sen jälkeen pitää välittömästi alkaa vetämään onkea, tai kala karkaa. No, olen koittanut tätä noin 7 kertaa ja onnistunut kerran. Joka kerta vedän stylusta ruudulla alaspäin, mutta silti ei onnistu. Muutaman kerran olen yrittänyt reelata kalaa sisään, mutta sekään ei toimi. Olisi ollut parempi, jos tämä olisi toteutettu kuten se oli toteutettu ensimmäisellä kerralla, sillä tällaisenaan kalastus turhauttaa enemmän kuin sen pitäisi.
Tässä vaiheessa peliä olen matkalla viimeiseen luolastoon, mutta aion ottaa pelistä kaiken irti ennen sinne menemistä. Trading sidequest on pelattu läpi ja sen palkinto oli todella mukava, mutta en tiedä, onko sille niin paljon hyötyä kuin Ocarina of Timen vaihtosivutehtävän palkinnolle. Sydämiä löytyy jo 13 ja uskoisin niitä olevan ainakin 3 lisää. Laivanosasiakin alkaa olemaan jo mukava läjä, mutta ei siltikään vielä kaikkia. Tekemistä siis riittää vielä joksikin aikaa, ennen kuin astun viimeiseen luolaan.
Huomasin PH:sta aika ei-Zeldamaisen asian, nimittäin videomaiset dialogit voi ohittaa! Se tapahtuu näin: kun dialogi on käynissä, niin paina starttia, niin kosketusnäytön oikeaan yläkulmaan tulee skip-valinta. Sitä kun painaa, niin dialogi ohitettu! En tietenkään suosittele tätä toimintoa niille, jotka pelaavat peliä ensimmäistä kertaa läpi...
Minäkään en suosittele. Dialogi ei ehkä ole Phoenix Wright -tasoa, mutta aika hyvää kuitenkin. Siitä löytyy myös juonen kannalta olennaista tietoa, sekä myös vinkkejä, mitä seuraavaksi pitää tehdä. Omituista, että tuollainen mahdollisuus on. Toisaalta, saahan Twilight Princessissäkin välivideot skipattua miinusnapilla.