Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Legend of Zelda: Skyward Swordin julkaisupäivä: 18.11.2011
Sivuja: 1 2 3 [4]
Tulostusversio
Aihe: Legend of Zelda: Skyward Sword  (Luettu 29069 kertaa)
Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword « Vastaus #90 : 28.08.2012 17:03 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Lentäminen sinällään oli ihan kivaa, mutta kun pelimaailma ei tarjoa mitään mielekästä etsittävää, niin motivaatio lennellä oli aina nollassa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword « Vastaus #91 : 29.08.2012 22:22 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Noin 15 tuntia pelikellossa ja vasta kaksi ensimmäistä temppeliä koluttu läpi. Jumankekka, että peli tuntuu kokoajan vain paremmalta.

Hahmosuunnittelu on ensinnäkin fantastisen persoonallista. Mukavan näköisille ja valloittaville sivuhahmoille suorittaa pieniä tehtäviä mielellään. Siitä päästäänkin sidequest-systeemiin, joka on mielenkiintoisempi kuin Zelda: TP:n vastaava järjestelmä. Tai sanotaanko, että tässä se palkituksi tulemisen tunne on hieman suurempi.  Kiitollisuuskristallien ansiosta.

Uusista esineistä Beetle on helvetin hauska. Sillä on välillä kiva lähteä tiedustelemaan nurkan taakse mitä siellä vaanii ja kiusata vihulaisia. Erinomainen lisäys esinevalikkoon.

Miellyttävä juttu on myös se, että rahaa saa palamaan kiitettävästi eikä sitä ole tässä vaiheessa läheskään tarpeeksi. Esineiden paranteluun vaadittavia tarveaineita ei myöskään loju jokaisen nurkan tai kiven alla, mikä tekee toiminnosta omalla tavallaan merkittävän tuntuisen. Paljon on siis hyvällä tolalla.

Johtui sitten laskeneista liiketunnistustaidoista tai ei, tuntuu SS vaikeammalta Zeldalta kuin pari aiempaa sarjan peliä. Herranen aika, olen kuollutkin jo pariin otteeseen. Ja tämä siitäkin huolimatta, että peli laitettiin kuudella sydämellä käyntiin. Vihulaiset tekevät vahinkoa huomattavasti enemmän kuin TP:ssä.

Rautalangasta vääntäminen toki vähän korpeaa yhä, mutta tässä pelissä on niin helkkarin paljon hyvää, ettei se loppujen lopuksi hukuta hyviä puolia alleen.

Odotan innolla jatkoa ja aavikolle lähtöä. Kaksi ensimmäistä aluetta poikkesivat toisistaan täydellisesti eikä juuri mitään kierrätetty.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword « Vastaus #92 : 30.08.2012 00:04 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Aavikko ja metsä ovat alueina omat suosikkini. Skyloft taas on paras keskuspaikka missään Zeldassa, siellä saa todellakin ajan kulumaan erilaisiin kivoihin sidequesteihin ja pikkujuttuihin. Myös lähes jokainen pelin minipeleistä tuntuu hyödyntävän liiketunnistusta, mikä on vain plussaa kun konsolin ominaisuuksista otetaan vihdoin kaikki ilo irti. Aivan valloittava peli, vaikka ymmärrän kyllä mikseivät jotkut siitä kauheasti pidä. Itselleni pelistä välittyy se sama lämminhenkinen tunne niin kuin muistakin kolmiulotteisista Zeldoista.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword « Vastaus #93 : 02.09.2012 10:07 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Eilen oli upea 7 tunnin pelisessio ja samalla nostin kokonaispeliajan 25 tunnin paremmalle puolen.

Olen läpäissyt kolmannen temppelin (aavikko) ja lopettelin vähän sen jälkeen. Kuuluisa "vielä 15 min" ilmiö oli vahvasti läsnä. Seuraavat tarinointini sisältävät takuulla spoilereita, joten jos et ole vielä pelannut peliä niin mieti kahdesti kantsiiko lukea.

Ympäristöistä

SS sisältää siis vain kolme pelialuetta maan kamaralla: metsän, tulivuoren ja aavikon? Yhdistettynä vähän valjuun taivas-alueeseen en voi olla ilmaisematta lievää pettymyksen tunnetta. Toki alueet tuntuvat laajenevan nyt myöhemmissä vaiheissa, mutta silti.

Olo oli myös vähän epäuskoinen kun kolmannen temppelin ratkaisun jälkeen Link ohjastettiin palaamaan ensimmäiseen luolastoon ja sinne oli tullut uusia vihulaisia sekä yksi uusi avainkin piti tonkia esiin. Sinänsä ihan mukavaa palata vanhoihin maisemiin uusien esineineiden kera, mutta silti tälläinen on vähän arveluttavaa pelin pitkittämistä.

Aavikkotemppeli oli sanalla sanoen fastastinen kokemus! Kaksi ensimmäistä olivat hyvinkin lyhyitä kokemuksia, mutta ajalla leikkiminen korvasi kolmannessa paikassa paljon ja tuntui todella hauskalta.

Floria-järvi oli ensimmäinen ympäristö, joka todella räjäytti tajunnan ja sai ihmettelemään miten kaunis peli onkaan. Rakastan vedenalaisia ympäristöjä ja yhdessä uusien uinti/sukelluskykyjen kanssa tämä ympäristö oli kerrassaan henkeäsalpaava kokemus.

Pelimekaniikasta

Liiketunnistuskontrollit ovat toimineet pääasiassa hyvin. Pommien käyttämisen kanssa monlla on tuntunut olevan jonkin verran ongelmia ja niin asia on minunkin kohdallani. Välillä tulee tehtyä kiireeessä täysin väärä toiminto niiden kanssa.

Myös esineiden vaihtaminen lennosta on ollut välillä vähän hankalaa. Kun sydämet käyvät vähiin (kyllä, niin on käynyt jo monen monta kertaa) iskee paniikki kun pitäisi nopeasti vaihtaa esinettä.

Puhallusesine on todella hauska! Luigis mansion ja Super Mario Sunshine tulivat mieleen. Kolmannessa temppelissä varsinkin, kun Link pääsee puhdistelemaan pölyjä lattioilta.

Uiminen tuntuu siistiltä ja varsinkin pyörähdyshyppy veden pinnalla antaa suunnattoman vapauden tunteen. Ahtaissa paikoissa voi silti tulla vähän kömpelö fiilis kontrollien kanssa.

Dash on ehdoton suosikkini uusista perusominaisuuksista. Link toki hengästyy hieman liian helposti omaan makuuni. On silti kivaa pyrähdellä ja näin osittain korvata Zeldojen ikuinen maassa pyöriminen kun haluaa päästä nopeammin eteenpäin.

Voi kyynel! Kun huomasin, että aavikon jälkeen metsään täytyi palata keräämään jonkinlaisia kyyneleitä, olin vajota synkkiin ajatuksiin. Nämä tälläiset jaksot olivat nimittäin Twilight Princessin tylsintä antia. Onneksi pelkoni osoittautui täysin turhaksi: tämä jakso oli tunnelmaltaan todella hieno ja hyvin toteutettu sekä mielenkiintoinen pelata. Ne alueen vartijat oli aika kuumottavia!

Tarinasta

Groosea kasvatettiin mukavasti hahmona kolmannen temppelin jälkeen. Sai mukavasti persoonaa ja alkaakin muuttua yksiulotteisesta öykkäristä joksikin paljon mielenkiintoisemmaksi. Hauska oli myös kun Groose sanoi mahtipontisen näköisen kamera-ajon aikana että tämä paikka (alamaailma) pitää nimetä ja vastaus oli jotain ihan muuta kuin olisi odottanut...

Grihahg... Ghiraghf.. Pelin pääpahis ei oikein vakuuta. Pääpahis siis tässä vaiheessa. Munattoman oloinen tyyppi eikä herätä lainkaan kunnioitusta osakseen. Titteli "Demon Lord" tuntuu lähinnä sarkastiselta. En sitten tiedä, onko eräällä G:llä alkavalla hahmolla vielä oma paikkansa tarinassa, mutta toivoisin että loppupeleissä sieltä tulisi jotain vakuuttavampaa pahistelijaa vastaan kuin tämä metroseksuaali.

Grafiikasta/Äänistä

Peli näyttää välillä täysin jumalaiselta kun taas aika-ajoin valjulta ja mitäänsanomattomalta. Ymmärrän kyllä miksi tällänen tyyli valittiin ja sopiihan se Zeldaan paremmin kuin hyvin. En kuitenkaan ole varma, että rankkaisin pelin visuaalisesti esimerkiksi Twilight Princessin ohi. Saa nähdä muuttuuko mielipide loppua kohti.

Musiikeista sen verran, että bossimusat ovat olleet pelin parasta antia ja aavikkobossin melodia oli jo varsin kovaa settiä. Myös siellä "henkimetsän" sisällä soi mukavan tunnelmallinen kipale. Temppeleiden teemamusiikista en sen sijaan ole ollenkaan samaa mieltä, sillä niissä ei ole onnistuttu ollenkaan. On ikävä todella hyviä temppeli-ambientteja tyyliin Ocarina of Timen uskomattoman tunnelmallinen Forest Templen musiikki.

Perinteisestä Zelda -teemasta ei ole kuulunut oikeastaan mitään. Säästetäänköhän sitä loppuun vai johonkin todella erityiseen kohtaukseen? Olisi kuitenkin kiva, että se edes jossain variaatiossa olisi pelissä.



www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword « Vastaus #94 : 07.09.2012 10:17 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ehdin pelata eilen vesitemppeliä aika loppupuolelle asti. Ilmeisesti vain "bossiavain" puuttuu enää.

Arvaatte varmaan, että rakastan sitä paikkaa lattiasta kellariin asti! Kenties nautinnollisin ympäristö itselleni tähän mennessä ja temppelistä saatu esine on todella hauska. Ruoskalla on melkoisen tyydyttävää napata varsinkin pahanilman linnut ilmasta maan kamaralle ja antaa miekalla oikein isän kädestä!

Viikonloppuna ehtii varmaan taas pelailla enemmän, mutta tuskin vielä läpi menee. Sivutehtäviäkin kun aion tehdä ja nuuskia paikat oikein vimpan päälle. Mukavaahan se on tuollaisessa äärivärikkäässä fantasiamaailmassa tepastella kun ulkona syksy alkaa tehdä tepposiaan.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword « Vastaus #95 : 07.09.2012 11:13 »
Sakaali Jäsen Viestejä: 94 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Ehdin pelata eilen vesitemppeliä aika loppupuolelle asti. Ilmeisesti vain "bossiavain" puuttuu enää.

Arvaatte varmaan, että rakastan sitä paikkaa lattiasta kellariin asti! Kenties nautinnollisin ympäristö itselleni tähän mennessä ja temppelistä saatu esine on todella hauska. Ruoskalla on melkoisen tyydyttävää napata varsinkin pahanilman linnut ilmasta maan kamaralle ja antaa miekalla oikein isän kädestä!

Viikonloppuna ehtii varmaan taas pelailla enemmän, mutta tuskin vielä läpi menee. Sivutehtäviäkin kun aion tehdä ja nuuskia paikat oikein vimpan päälle. Mukavaahan se on tuollaisessa äärivärikkäässä fantasiamaailmassa tepastella kun ulkona syksy alkaa tehdä tepposiaan.

Itse yleensä vihaan kaikkia vesipaikkoja melkein kaikissa peleissä mut tää oli tosiaa poikkeus. Omasta mielestä ehkä pelin paras temppeli kaikin puolin :)

Ihan mukava myös nähdä että on muitakin jotka oikeesti tykkää SS:stä. Mun mielestä oli tosi onnistunu peli ja niin monet on haukkunu sitä että melkein jo luulin olevani ihan yksin mielipiteeni kanssa :D
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword « Vastaus #96 : 07.09.2012 21:16 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Ihan mukava myös nähdä että on muitakin jotka oikeesti tykkää SS:stä. Mun mielestä oli tosi onnistunu peli ja niin monet on haukkunu sitä että melkein jo luulin olevani ihan yksin mielipiteeni kanssa :D

Et suinkaan. Itse en ihan ole samoilla linjoilla 10/10-EDGEn kanssa, overworld kuitenkin on 3D-Zeldoista huonoin, mutta äärimmäisen tunnelmallinen peli silti kyseessä.

Varsinkin loppu on sen verran eeppinen ja sarjan faneja palveleva, että mitään negatiivisia asioita ei edes muista.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword « Vastaus #97 : 10.09.2012 11:17 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ancient Cisternin bossi oli yksi parhaita temppelivastuksia missään Zeldassa. Uniikin tuntuinen mättö ja ruoskan hyödyntäminen teki siitä erityisen muistettavan. Tämä temppeli meni kyllä suosikkieni joukkoon heittämällä vaikka laskisi kaikkien Zeldojen luolastot/temppelit mukaan.

Aavikolla olen ehtinyt pyöriä jo jonkin aikaa ja kadonnutta laivaa pitäisi etsiä. Kaupungissakin olisi tekemistä vaikka millä mitalla... SS alkaa toden teolla nyt koukuttaa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword « Vastaus #98 : 16.09.2012 09:56 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Luvassa esine ja lokaatiospoilereita.



Jatkoin eilen seikkailua ja selvitin tieni läpi hiekkalaivan, joka osoittautui fantastiseksi "luolastoksi". Lainausmerkit siksi, että paikka ei edes tuntunut perinteiseltä luolastolta/temppeliltä. Siinä mielessä siis vähän kuin TP:n jääkartano.

Bossikin oli aivan loistava ja rikkoi kaavaa "astu bossihuoneeseen ja mättö alkaa". Mittakaavaltaan yksi suurimpia Zelda-bosseja koskaan.

Kuola valuen olin hiekkalaivaan astuessa odottanut myös sitä jousipyssyä, joka on Zeldoissa kuulunut aina suosikkiesineiden listalle. Kun sellainen sitten arkusta paljastui, oli ilo ylimmillään. Ja juhlat muuttuivat vieläkin hilpeämmiksi, kun huomasin miten palkitsevan tuntuista jouskaroiminen Skywardissa on! Huomattava parannus TP:n vastaavaan, jossa siinäkin oltiin huikeasti edellä padiohjauksen tuntumaa käytettäessä jousipyssyä.


Viimeiset kaksi luolastoa ovat nostaneet pelin kurssia silmissäni entisestään. Esinearsenaali on nyt sen verran laaja, että uskoisin pelin olevan lipumassa sen ehtoopuolelle. Tunteja on laskuriin kertynyt jo tasan 35 ja sydämiä komeilee elinvoimarivissä 14.


EDIT:

Olipas mannaa palata tulivuorialueelle kun sai sniputella jouskarilla vihulaisia pitkän matkan päästä. Äärettömän tyydyttävää kun kielekkeillä kärkkyvät vihut putoavat tasanteelta ja pyörivät rinnettä alas pallona pitkän matkan ennen tuhoutumistaan. Sama pätee kilpien takana kökkiviin superläskeihin, jotka eivät edes ymmärrä mistä nuolisade sikiää ennenkuin moiset ihrakasat tipahtavat tatamia halaamaan.

Kuuluisaa toffeejäätelöä mansikkakuorrutteella, aijaijai.

Henkimaailman haaste oli tässä paikassa kipakampi kuin kaksi edellistä, jotka selvitin ekalla kerralla. Nyt meni vasta toisella. Toisellakin kerralla oli muutama todella läheltä piti- tilanne, jotka laittoivat pulssin hakkaamaan vähän normaalia tomerammin.

Lopetin pelin sunnuntai-illalta kun raivasin tien auki Fire Sanctuaryyn, joka on toinen tuliteemainen temppeli. Yllättävän nopeasti sinne pääsi kyllä, ei ollut ihan niin pitkää rumbaa kuin kahdessa edellisessä paikassa ennen uuteen luolastoon käsiksi pääsemistä.

Tämä peli on hemmetti vie platinaa!


« Viimeksi muokattu: 17.09.2012 12:42 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword « Vastaus #99 : 20.09.2012 13:34 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW
Tämä peli on hemmetti vie platinaa!

Tosi mukavaa oikeasti kuulla tällaisiakin mielipiteitä tästä pelistä, itselleni kun Skyward Sword on tähän mennessä se paras pelikokemus tältä sukupolvelta. Okei no joo, aika sokeita Zelda-fanipoikiahan tässä muutenkin ollaan kun melkein koko elämäni olen viettänyt näiden pelien parissa ja pidän jokaista pelaamaani kotikonsoli-Zeldaa täyden kympin pelinä. Mutta kuitenkin, SS:ssä on ensinnäkin aivan törkeän lumoava art style ja jo pelkkä taivasteema onnistuu vangitsemaan mielenkiinnon täydellisesti. Jotain saattaa tosin kertoa jo se, että pidin TP:n City in the Skyta parhaimpana Zelda-luolastona ikinä ja Baten Kaitosien taivassaaret on 5/5. Ehkä mulla vain on joku sairas fetissi kaikkiin taivasjuttuihin... :lol:

Laitetaanpa vielä tämä tänne.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword « Vastaus #100 : 22.09.2012 19:24 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW HOLY SHIT.


Se mitä tapahtui Fire Sanctuaryn jälkeen... Sai minut kyynelten partaalle. Tämä peli on jotain uskomatonta. Juonellisesti sellainen Zelda, josta olen usein nähnyt päiväunia.

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Loppupuoli lähestyy vääjäämättä ja se tekee minut surulliseksi. 45 tuntia olen kuitenkin jo saanut elää tässä maailmassa. 10 ensimmäistä niistä ei ollut ihan napakymppi, mutta sen jälkeen pelin kurssi on noussut tasaisesti. Viiimeiset 15 tuntia ovat olleet huikeita.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines