Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 [2] 3 4
Tulostusversio
Aihe: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!)  (Luettu 32311 kertaa)
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #30 : 02.07.2008 15:57 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

Seikkailu kolmannessa Mega Manissa jatkuu. Sparkman olkoon viides nujertamani bossi.


Sparkmanin kenttä sisältää ainakin yhden tukalan kohdan, jossa ilman asiaankuuluvaa keskittymistä saattaa käydä kalpaten


Kun pelaaja astuu tasanteille, ne aloittavat saman tien vauhdikkaan matkan kohti miinoja. Tässä kohtaa menettää helposti muutamankin elämän.


Sparkman ei ole pomona kovinkaan vaikea. Se liikkuu hitaahkosti eikä tämän jakelemat ammuksetkaan ole erityisen nopeita. Perusaseellakin selätetty nopeasti!



Shadowmanin valitsin seuraavaksi. En ole pomosta ikinä hirveästi pitänyt, eikä kenttäkään herätä ainakaan meikäläisessä kauheasti mielenkiintoa.


Varjomies on siis tehnyt "pesänsä" jonkinlaiseen laavakenttään. Jotkut elementit muistuttavat MM1:n Fireman-tasoa.


Tässä kohtaa saa pitää varansa, etteivät taivaalta putoavat laskuvarjorobot tiputa Mega Mania laavaan. Ennen hyppyä seuraavalle alustalle ne voi kuitenkin houkutella esiin "aikaisin", tekemällä feikkihyppäyksen tasanteen reunalla.


Odotin Shadowmanin olevan vaarallisuusasteeltaan MM2:n Quickmanin luokkaa, mutta huomattavasti kesympi tapaus on kyseessä. Topmanin aseella muutama kosketus listii vastustajan.



Snakemanin vehreään kenttään matkamme käy.


Kentän mielenkiintoinen design tekee siitä yhden MM3-suosikeistani. Musiikkiteemakin on todella tarttuva.


Näiden jättiläisten ampuvat "pallot" eivät tee niin paljoa vahinkoa kuin olettaa saattaisi. Nyt alkaa huomata, miten Mega Manin kestävyyttä on lisätty, varsinkin sitten ensimmäisen osan.


Sneiiiiiikkkkkk! Needlemanin aseen piikit tekevät tälle kaverille kivasti vahinkoa. Snakeman ryntäilee kentän päästä päähän, mutta on melko hidas liikkeissään.


Viimeinen peruspomo! Se saa kunnian olla tällä kertaa Geminiman, joka tarjoaa erittäin muistettavan ja hienon kentän.


Protoman räjäyttää tässä kentässä Mega Manille auki kulkutien! Mutta ei puhu eikä pukahda.


Tässä kentässä Mega Manin pitää raivata tiensä läpi "kudun", jonka johdosta syntyy varsin jännän näköisiä otuksia...


Päätän neiteillä ja mennä läpi tämän pahahkon kohdan Rush Marinella. Kyseistä apuvalinettä ei juuri tule pelin aikana tarvinneeksi. Sääli, sillä se on aika kiva laite.


Geminiman jakautuu kahdeksi, mutta noin ennalta-arvattavalla taistelukuviolla pataan tulee ja kovaa. Ilman Snakemanin asettakin. Nytkös sitä sitten pääsee taas Wilyä jahtaamaan?


Mut..Mut... Mitä ihmettä tämä nyt on?! Sen sijaan, että vanha kunnon valkotakkinen gubbe tulisi esiin ilma-aluksessaan vattuilemaan, saammekin eteemme 4 uudenlaista maailmaa. Mitä ihmettä ne pitävätkään sisällään?


Kentän valittuaan kysymysmerkki luo ilmaan hypeä: mikä kumma siellä odottaa?


Nämä neljä maailmaa perustuvat kahdeksaan peruskenttään, jotka ovat tällä kertaa kyllä vaikeampia. Hyvä keino pitkittää peliä? Eittämättä.


Vihollisia, ammuksia ja vaarallisia rotkoja on lisäilty sitten "normaalien" kenttien. Vaikestaso ei kuitenkaan kuuhun nouse, sillä jotkut MM1:n peruskenttienkien paikoista olivat paljon, paljon ärsyttävämpiä.


WHAT A TWIST!? Wily on parsinut kaikki MM2:n perusrobotit taas toimintaan ja ne ottelevat auliisti uusintamatsin "taisteluhaarniskan" sisällä Mega Mania vastaan.  Todellista fanipalvelua, todellista pelin pitkitystä!


Ja näitä pirulaisiahan tulee vastaan vielä kaksi per kenttä. No eipä siinä mitään, hauskaa tappa vanha tuttu.


Ja sitten etiäpäin. Jäljellä on siis kolme vaihtoehtomaailmaa.


Needlemanin kenttään perustuva vaihtoehtomaailma on parempi kuin edellinen, minun mielestäni. Myöhemmin luvassa kiva Rush Jet- osuus.


Jos tämä olisi 2000-luvun videopeli, energiatankki tunnettaisiin product placementin takia ehkä Red Bullina...


Vihdoinkin tätä kivaa apuvälinettä pääsee kunnolla käyttämään! Matka on pitkä, ja vihulaiset ovat aiheuttamassa häiriöitä jatkuvalla syötöllä, mutta se ei tee tätä osuutta kentästä yhtään huonommaksi.


Vattumainen Airman on tässä kolmosessakin ikävä. Yllättäen Hardmanin nyrkkiase tehoaa parhaiten.


Ja sitten Crashman saa mahdollisuutensa revanssiin, mutta pian tämäkin on lyöty.


Tilanne tauolle mentäessä: 2 vaihtoehtomaailmaa jäljellä. Ja Wilyn linnake niiden jälkeen?

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #31 : 02.07.2008 16:09 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Onhan näitä Epin hehkutuksia ja fiilistelyjä varsin hauska lukea. Itse en ole pahemmin pelaillut Megaman-pelejä, mutta varmaan pitäisi  :)
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #32 : 02.07.2008 23:07 »
Lohari Jäsen Viestejä: 453 Basaaripisteet: 9 Profiili Toinen Mega Man selvitetty, VC:stä tämäkin. Alkupomot mentiin järjestyksessä Metal Man, Flash Man, Bubble Man, Wood Man, Air Man, Heat Man, Crash Man, Quick Man. Kaikki läpi pelkällä busterilla ja kertaakaan ei tullut noissa kuoltua. Tiukimman vastuksen antoi tälläkin kertaa Crash Man. Kentistä Quick Manin kentän valosäteet tappoivat pari kertaa. Muuten tuli kuoltua kai kerran Heat Manin kentässä. Seinäbossissa tuli myös kerran heitettyä veivit. Luvattoman helppohan tämä oli ainakin ykköseen verrattuna. Continueita ei mennyt yhtään, ykkösessä niitä meni yhteensä toista kymmentä. Niin ja normalilla pelasin kyllä. :P Pitänee hardillakin jossain lähiaikoina läpäistä. :)
Kokoelma
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #33 : 02.07.2008 23:23 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Kerran kuolit niihin häviäviin tasanteisiin Heat Manin kentässä? Bravo.

Quick Manin säteet sentään oli vielä viimeksi selkärangassa kun en kuollut kertaakaan. Ja siinä voi vielä huijata Flash Manin aseella jos siltä tuntuu.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #34 : 03.07.2008 13:00 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
Ja ei muutakuin Megaman 3 eetteriin ja aloittamaan pitkästä aikaa läpipeluu. Arvelisin, että edellisistä kerrasta on kulunut aikaa neljä tai jopa viisi vuotta. Eniten pelaamani MM-peli koskaan.



Kolmonen on minullekkin "se" Mega Man. Muistan vieläkin sen kun sitä sai NESillä tahkota. Ehdottomasti parhaimpia pelejä mitä tuohon aikaan tuli pelattua. Oikeastaan vieläkin. Tosin, nykyään olisin varmaan aivan *usessa pelin kanssa. Nuorempana olin ihan ok pelaaja ja peli kuin peli meni läpi. Toista on nykyään...

Itse aloittelin tuossa ensimmäistä Mega Mania ja huomaa kuinka ennen tarvittiin paljon enemmän taitoa hahmon liikuttamisessa. Nykyään pelit eivät oli samalla tavalla "mekaanista" taitoa vaativia, kuin ennen.
Esim. IceManin kenttä on minulle pelkkää kuolemaa. Tai oikeastaan pääsen ihan ok alkuun mutta niiden ropellipahisten kohdilla kun pitää hyppiä niiden päällä, onnistun aina tippumaan. Tahkosin eilen sitä jonkin aikaa kunnes päätin ottaa tuntumaa hiukan lisää muista kentistä :) Muut kentät (ainakin CutMan, GutsMan ja BombMan) kun tuntuu olevan paljon helpompia ja niitä ei kummoisesti tarvitse tahkota.

Sekin on muuten sinänsä hassua että tämä ensimmäinen Mega Man on tuonut minulle pitkästä aikaa taas "pakko päästä pelaamaan" fiiliksen. Odotan sitä että pääsen päihittämään seuraavan kentän ja pahiksen. Nykyään kun fiilikset on lähinnä "voisi vaikka pelata" -tasolla. Saa nähdä kuinka kauan tämä into kestää...

minä taas ihmettelen epin tekstejä lukiessa että kuinka helvetin hyvä olen ollut sillon pikku muksuna kun noita pelannut.
....
nykyään turha haaveillakkaan pelaavansa kumpaakaan noin ilman että käyttää miljoona kertaa save statea.
Juurikin samat fiilikset minulla :)
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #35 : 03.07.2008 21:24 »
Lohari Jäsen Viestejä: 453 Basaaripisteet: 9 Profiili
Kerran kuolit niihin häviäviin tasanteisiin Heat Manin kentässä? Bravo.

Quick Manin säteet sentään oli vielä viimeksi selkärangassa kun en kuollut kertaakaan. Ja siinä voi vielä huijata Flash Manin aseella jos siltä tuntuu.

Jep, vain kerran tuli noissa kuoltua. En muista miten paljon nuo muksuna piinasivat, mutta kyllä noihin taisi muutamat continueta aina silloin saada kulutettua. Aika useasti tuli myös "huijattua" item-2:lla. Nyt pidin kuitenkin semmoista linjaa, että huijaukset pidettiin mahdollisimman vähissä. :)

Ja joo nuo Quick Manin säteet. Pentuna pelatessa käytin aina Flash Mania noihin, sen takia eivät ehkä tulekaan ihan selkäytimestä. :P
Kokoelma
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #36 : 03.07.2008 23:37 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Gamesradarin ennakko Mega Man 9:stä ja paljon ruutukuvia!

Musiikkia Mega Man 2:sta...  8)

......................

Mutta nyt saatetaan loppuun Mega Man 3!


Kaksi vaihtoehtomaailmaa siis jäljellä. Eikun niiden kimppuun!


Geminimanin vaihtoehtomaailma ei ole mikään hirveän hankala. Voisin jopa sanoa, että vaikestasoltaan samankaltainen verrattaessa alkuperäiseen kenttään.


Kenttä pakottaa Rush Marinen käyttöön ja se jos jokin on siistiä!


En tiedä mitä kummaa on tapahtunut, mutta MM2:ssa törkeän helppo Flashman onkin nyt kolmosen uusintamatsissa varteenotettava vastus, jopa pahin kaikista vaihtoehtomaailman pomoista! Nyt kunnioitan sinua, Flash!


Kun Bubbleman saa sähköaseesta, on lopputuloksena MASSIVE DAMAGE!



Enää yksi vaihtoehtorundi, joten tätä kysymysmerkkiä ei tarvitse enää katsella. Onneksi näin.


Täällä saa todella olla varuillaan, sillä potentiaalia alas pudottajia vaanii joka puolella. Kenttänä sieltä hankalimmasta päästä tähän astisista.


Sitten hypitään pilkkopimeässä ison kuilun yli herkillä tasanteilla. Lampun saa toki korjattua hetkeksi - ampumalla sen rikki!


Woodman on sama nössö, puunlehtiensä takaa verhoutuva pomo kuin kakkosessakin.


Vielä tulimiehelle pataan, ja olemme käyneet kaikki vaihtoehtomaailmat läpi. Mitähän seuraavaksi tapahtuu?


Päävalikkoon ei vielkään ilmaannu Wilyä, vaan... Breakman! Salaperäinen robotti näyttäytyy jälleen.


Samaa vanhaa kuvioitaan toistava robo ei ole kummoinenkaan vastus. Vaikuttaisi siltä, ettei tämä haluaisi edes vahingoittaa Mega Mania...



Mega Man siirtyy Dr. Lightin laboratorioon ja siellä Megis saa kuulla huonot uutiset: Wilyn peräänhän tässä taas on lähdettävä!


Ilkeämielinen tohtori käy jälleen kerran näyttäytymässä Pelle Pelottomalta vohkitulla aluksellaan ja samantien suuntaa kohti uutta pääkallonpaikkaansa...


Hieno linna on jälleen väsätty. Mega Man aloittaa seikkailunsa tottakai kentästä 1.


MM3:n Dr. Wily castle 1 tuo yllättäen mieleen Mega Man kakkosen vastaavan kentän. Musiikki ei ole yhtä hyvää, kylläkään.


Kolmosen Wily-kentät tuntuvat hieman lyhyiltä. Johtuuko sitten siitä, että Wily-linnan ja peruspomojen välillä oli neljä vaihtoehtomaailmaa? Nautittavan lyhyitä rypistyksiä nämä silti ovat, eivät pilattu pitkityksellä.


Bossi: kaikki kilpikonnarobotit täytyy tuhota, sitten pääsee eteenpäin. Muistuttaa kakkosen Wily-linnakkeessa nähtyä pomoa, mutta tämä tuntuu paljon hauskemmalta.


Ammusvarastot Wily-kenttien välillä eivät palaudu, joten tarkkaavainen kannattaa aseiden käytön kanssa olla.


Robo-ampparit pitävät yhä Megiksestä niin paljon, että seuraavat tätä vaikka maailman ääriin. ÄRSYTTÄVIÄ pikku otuksia, sanon minä!


Hei, etkö ole tuttu jostakin? On se. Ykkösen wily-kentissä nähty palasista itsensä kokoava keltaotus tekee paluun 2.0 versiona, yhden uuden kujeenkin oppineena. Palikoiden väistely on tällä kertaa helpompaa, kiitos liukuliikkeen.


Olemme jo vaiheessa 3. Voi pojat, tohtori varmasti kalistelee kaapissa hampaitaan pelosta!


Energiatankkeja jaellaan melko avokätisesti, joten nakkisormisimmatkin saavat tänne asti sinniteltyään taas uutta toivoa.


Pienikin virhe ja liikkuvat tasanteet vievät pelaajaa kohti kerrasta poikki pelin laittavia piikkejä... I love pressure!


Tämä on kerrassaan upea bossi! Idea kopio-Mega Maneista on toteutettu juuri oikein: vain yksi kolmesta on oikea ja vain se ottaa vahinkoa vastaan. Tässä kuvakaappauksessa kloonit tosin pistävät originaalia Megistä pataan pahemman kerran. No, kaikki rakastavat inhimillisiä voittajia. Se olkoon tekosyyni.


Ei ole enää pitkä matka. Mitä odottaakaan kentässä 4?


Tämä taso on nopeasti käyty läpi, sillä sen varrelle on ripoteltu vain muutama vihulainen eikä reitti ole kovinkaan pitkä.


Tutun näköinen teleporttiputki. Teillä ehkä on aavistus minne se johtaa....


Aivan, peruspomot eivät uskoneet yhden selkäsaunan jälkeen vaan tulevat taas uudelleen vastaan. Wily älysi jälleen rakentaa kustakin vihulaisesta yhden kopion... Näiden lisäksi muuta bossia ei kentässä sitten olekaan.


Vihdoin ja viimein! Lopullinen pääkallonpaikka. Vai onko?


Ei tarvitse kuin hypätä alas ja lopputaistelu on valmis alkamaan.


Hyökkäysvaunullaan tömistelevä Wily älysi tällä kertaa rakentaa aluksen osumakohdan ylös, mutta Rush Jetin avustamalle Mega Manille hän on voimaton. Wily lentää ulos aluksestaan...


Mutta Wily onkin robotti! Oikea mies valkoisissa häärii vieläkin jossain pahanteossa! No tätä en olisi arvannut...


Viimeinen taistelu, aikuisten oikeasti.


Wily on ystävällisesti ripotellut loppuhuoneen edustalle hyötytavaroita Mega Manin poimittavaksi, jotta matsista ei suotta tulisi tohtorille liian helppoa. Moista reiluutta voi vain arvostaa.


Loppubossin ensimmäinen muoto. Wilyä ei vielä näy missään...


Ahaa! Tämä matsi alkaa olla tässä! Ja samalla koko peli.


Wily on nyt lopullisesti lyöty! Itselleni jäi 1 energiapiste, joten matsi oli eeppinen...


Mutta mitä ihmettä? Wilyn tukikohta alkaa sortua ja sekä tohtori että Mega Man jäävät isojen kivien alle!


Protoman ilmestyy kuvioihin ja pelastaa sinisen sankarimme kivenmurikan alta.




Mutta millaiset motiivit Protomania ajavat eteenpäin? Kohta seuraa suuri paljastus...


Protoman on Mega Manin veli!


Hienossa loppukuvassa Mega Man näkee taivaalla veljensä kasvot, kenties haaveilee tapaavansa tämän kunnolla jokin kaunis päivä. Taustalla tukikohtansa romahduksesta selvinnyt Wily puuskuuttaa viimeisiä vetelevällä aluksellaan karkuun, rakentelemaan jo uutta pääkallomajaansa...

Se oli Mega Man 3:n tarina! Olemme pelanneet NES-Mega Manit puoleenväliin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #37 : 04.07.2008 16:20 »
eebrozgi Jäsen Viestejä: 22 Basaaripisteet: 0 Profiili Käväisinpä siskon luona vetämässä MM2 läpi, on se vaan aina niin hieno peli. Välillä jämähdin joihinkin kohtiin pelkästään kuuntelemaan musiikkia ja tanssimaan Megamanilla.

Vähän halvalta tuntuu tuo MM9:n musiikinkierrätys, mutta onpahan ainakin hyvää musiikkia. Toivottavasti Wily stage 1 MM2:sta palaa :P
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #38 : 04.07.2008 17:04 »
tetsuo ...I think. Jäsen Viestejä: 369 Basaaripisteet: 2 Profiili Megaman 2 ehkä miun suosikki. Metal Man on niin...kova. Olisin melkein Megis 9:n takia ostanut Wiin.  ;) En kehtaa katsoa noita Ephin Megaman 3 kuvia.  :( Odottelen että tulee VC:een niin tuleepahan niitä parhauden kyyneleitä pelatessa eikä täällä lukiessa.
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #39 : 05.07.2008 00:30 »
Riepu Oh nice. Moderaattori * Viestejä: 984 Basaaripisteet: 2 Profiili Tänään tuli "imutettua" Wiille kakkonen ja hetken ehdin jopa testaillakin ja johan siinä meinasi nostalgian aikaansaamat kyyneleet tulla. Oli kyllä valtaisa ilo pelata Megaukkelia pitkästä aikaa, varsinkin kun huomasin osaavani vielä pelatakin joten kuten. Kolme robottia (Metal, Wood, Air) on tullut mätettyä, eikä yhdessäkään kentässä tai bossissa ollut minkäänlaisia ongelmia. No ehkä se haaste nousee kun pidemmälle päästään.

« Viimeksi muokattu: 05.07.2008 00:35 kirjoittanut Riepu »
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #40 : 05.07.2008 02:24 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kauaa ei ehditä laakereilla lepäilemään, sillä nyt potkaistaan käyntiin Mega Man -sarjan jo neljäs peli. Tähän mennessä olin ehtinyt "kasvaa" sarjaan varsin tehokkaasti kiinni ja jokaista tulevaa osaa odotin kuin kuuta nousevaa.


Eli alkuasetelmassa Wily ei tällä kertaa ole rakentanut kahdeksaa pahisrobottia, vaan lähdetäänkin salaperäisen Cossackin kintereille.


Mega Manin kypärä on tyylikäs lisä pelin alkuvalikkoon. Diggaan.


Tällä kertaa nämä jannut on tuomittu epäonnistumaan. MM4:n valintataulukon musiikki on mielestäni ehkä sarjan paras.


Dustmanin kentästä alkakoon seikkailu. Viimekertaisesta läpäisystä on jo aikaa, mutta muistelen tämän bossin olevan aika helppoa kauraa, joten siitä on luonnollista aloittaa.


Juhuu, Megabuster! Tosin tämän takia tulee jatkuvasti pidettyä tulitusnappia pohjassa, jotta se olisi maksimaalisessa latingissa koko ajan...


Tietyiltä osin MM4:ää on taas helpotettu edeltäjästään. Nämä pikku apulaiset nakkaavat kentissä arpomalla hyötytavaroita Megiksille. Tässä minua muistetaan peräti energiatankilla!


Olin oikeassa: Dustman syö pölyä alta aikayksikön perusaseellakin.


Pääkallomiehen kenttään sitten seuraavaksi.


MM4 monipuolistaa sarjan kenttäsuunnittelua selvästi. Skullmanin kentässä on mm. alue, josta voi halutessaan noutaa energiatankin, mutta jos haluaa, voi jatkaa matkaa suoraan eteenpäin.


Energiatankkeja ja lisäelämiä jaellaan selvästi avokätisemmin kuin aiemmin. Parin kentän jälkeen huomasin kantavani mukana jo 3 tankkia ja omaavani peräti 6 lisäelämää.


Skullman on aika iisi, kunhan ei törmäile pomoon liikaa. Ja Dustmanin aseella helposta tulee todella helppo.


Luvassa vesikenttää. Mutta vetääkö se vertoja MM2:n Bubblemanille?


Vedenpinnan laskut ja nousut sekä lähellä kuumottavat miinat eivät ole se turvallisin yhdistelmä. Kenttä sisältää muutenkin pari tiukkaa paikkaa.


Jos tuo robottivalas ei tulittaisi minua äärettömän tehokkailla punaisilla ohjuksilla, jättäisin sen rauhaan. Se on niin upean näköinen ilmestys! 8-bit 4ever.


Diveman se ei turhia aikaile, vaan sukeltaa heti Megiksen kimppuun kun taistelu alkaa. Pomoon osuminen vie paljon energiaa, joten jo muutaman virheen jälkeen voi huomata olevansa pahasti alakynnessä.


Neljäntenä kumoon Drillman. Se tarjoaa tähänastisista vaikeimman kentän.


Ikäviä yllätyksiä ja piikkien alustamia pudotuksia tässä kentässä totisesti piisaa.


Kun vipuun osuu, mustaan tilaan muodostuu uutta maata. Mutta ylhäältä tipahtelee osumasta hurjasti energiaa ahmivia kiviä ja muitakin vihollisia lentelee ympäriinsä. Pelaaja saa siis keskittyä kolmeen asiaan yhtäaikaa.


Drillman vain kaivautuu ympäriinsä. Liikkeellä kannattaa pysyä koko ajan.


4 kaadettu, 4 jäljellä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #41 : 05.07.2008 12:20 »
dzei Vieras Aamupalaksi Mega Man II läpi. Välillä meinas tulla vaikeuksia kun keskittyi kuuntelemaan fantasista musiikkia liikaa   :)
DS:llä pelattaessa aika iso houkutus käyttää noita lisäapuja. Pitäisi kaivaa matolaatikko esille ja alkaa sillä tahkoamaan !

Täytyy kyllä pelata nuo muutkin osat läpi. Enpä muistanut että musiikin lisäksi itse pelikin oli näin hemmetin hyvä!
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #42 : 05.07.2008 13:21 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
Aamupalaksi Mega Man II läpi. Välillä meinas tulla vaikeuksia kun keskittyi kuuntelemaan fantasista musiikkia liikaa   :)
DS:llä pelattaessa aika iso houkutus käyttää noita lisäapuja. Pitäisi kaivaa matolaatikko esille ja alkaa sillä tahkoamaan !

Täytyy kyllä pelata nuo muutkin osat läpi. Enpä muistanut että musiikin lisäksi itse pelikin oli näin hemmetin hyvä!

Onko sulla joku emulaattori? Minkä niminen ja mistä sen voi ladata? (muistari ja härpäkkeet löytyy kyllä)
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #43 : 05.07.2008 14:49 »
ZepKi Jäsen Viestejä: 308 Basaaripisteet: 0 Profiili Itse ainakin olen käyttänyt NesterDSää, jossa siis vasemmassa liipasimessa se himottava Rewind-ominaisuus
Pelasin muuten osat 1 ja 3 läpi, huonoimmista alotetaan ;)

e:
Taitaapi olla uusimmissa versioissa tunnettu nimellä NesDS. Sama ohjelma luultavimmin kyseessä.
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #44 : 07.07.2008 13:52 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Nämä rom-hackit vaikuttavat kyllä sangen...mielenkiintoisilta.

Licensed by Bryan.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #45 : 07.07.2008 13:55 »
eebrozgi Jäsen Viestejä: 22 Basaaripisteet: 0 Profiili Viteota.

Namia musiikkia.
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #46 : 07.07.2008 14:06 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Paah aluksi olin innostunut 8-bittisistä grafiikoista, mutta nyt kun tuon videon katsoin, ei enää paljoa innosta. Noh minkäs teet kun Wiin tehorajoitukset tulee vastaan...
Play-Asia
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #47 : 07.07.2008 14:31 »
tuhis Vieras
Paah aluksi olin innostunut 8-bittisistä grafiikoista, mutta nyt kun tuon videon katsoin, ei enää paljoa innosta. Noh minkäs teet kun Wiin tehorajoitukset tulee vastaan...

Mitä vittua
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #48 : 07.07.2008 14:36 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Paah aluksi olin innostunut 8-bittisistä grafiikoista, mutta nyt kun tuon videon katsoin, ei enää paljoa innosta. Noh minkäs teet kun Wiin tehorajoitukset tulee vastaan...

No tärkeintä, ettei pelattavuudesta tarvittu tinkiä.

"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #49 : 07.07.2008 14:38 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Olen edelleen sitä mieltä, että Xboxin ristiohjaimen suunnittelija pitäisi nylkeä hengiltä.
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #50 : 07.07.2008 14:40 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW

No tärkeintä, ettei pelattavuudesta tarvittu tinkiä.



Play-Asia
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #51 : 07.07.2008 14:58 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Niin?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #52 : 07.07.2008 15:05 »
Riepu Oh nice. Moderaattori * Viestejä: 984 Basaaripisteet: 2 Profiili Wiihän on juuri loistava ratkaisu old schoolille Megamanille, kun mote saadaan vastaamaan suhteellisen lähelle vanhaa kunnon NES:n padia. Fiilis olisi aivan erilainen juuri jollain Boxilla puhumattakaan Pleikkarista.

Ja video upposi minulle hyvin, vaikkei siitä kauheasti näytettykään. Ihan tuli Megaman mieleen, mikä tällä hetkellä riittää tyydyttämään minut.
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #53 : 07.07.2008 15:19 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Paah aluksi olin innostunut 8-bittisistä grafiikoista, mutta nyt kun tuon videon katsoin, ei enää paljoa innosta.

Eipä tietenkään kun ei tule Xboxille (jonkun piti se sanoa!). :)
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #54 : 07.07.2008 15:24 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Eipä tietenkään kun ei tule Xboxille (jonkun piti se sanoa!). :)

Vihaaminen ei tarkoita sitä, että pitää faniittaa jotain muuta.  :) ;) :) ;)
Play-Asia
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #55 : 07.07.2008 18:15 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili
Kauaa ei ehditä laakereilla lepäilemään, sillä nyt potkaistaan käyntiin Mega Man -sarjan jo neljäs peli. Tähän mennessä olin ehtinyt "kasvaa" sarjaan varsin tehokkaasti kiinni ja jokaista tulevaa osaa odotin kuin kuuta nousevaa.


Eli alkuasetelmassa Wily ei tällä kertaa ole rakentanut kahdeksaa pahisrobottia, vaan lähdetäänkin salaperäisen Cossackin kintereille.
Loistoa miten tuossa alkukuvassa kerrotaan kuinka jätkä muutettiin robotiksi, vaikka kuvassa näyttää siltä niinkuin se olisi vain heittänyt sinisen kalsariasun ylleen :D Ehkä aavistuksen liian pyöreät muodot näyttääkseen kovin mekaaniselta...

Itseltä löytyy NES-kasetteina osat kaks, kolme ja neljä, ja vaikka en ole viime vuosina välittänytkään pelailla niitä niin tämä muistelo oli ihan leppoisaa luettavaa :) Mie aina kyllästyn Megamanien pelaamiseen siinä vaiheessa kun robot masterit on löylytetty ja pitää nöyrtyä siihen pelin pitkitykseen ennen pääpahista.
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #56 : 07.07.2008 23:16 »
PetriP-TNT Jäsen Viestejä: 129 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt on pelattu läpi 2,3 ja 4. Äsken tahkoin lävitse nelosen linnoitukset ja kyllähän se helkkarin hyvä peli oli. Varsinkin parempi liuku sekä megabuster lisäsivät peliin vaikka mitä, mutta toisaalta tekivät pelistä suhteellisen paljon helpomman, etenkin pomot olivat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta aika helppoa kauraa. Myös energiatankkeja ja elämiä jaellaan varsin avokätisesti. Seuraavana vuorossa sitten MM5.
Kokoelma
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #57 : 08.07.2008 00:29 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili Pelasin emulaattorilla vähän ensimmäistä osaa. Lopetin kymmenessä minuutissa, kun ei vaan napannut. Testasin myös toista osaa, mutta mikäpä siinä olisi konkreettisesti muuttunut. Sama kohtalo.

Mega Manit ovat pelejä, jotka olisi pitänyt kokea silloin aikoinaan, että niistä saisi mitään irti. Tätä mahdollisuutta minulla ei koskaan ollut. NES:llä en Mega Maneja koskaan ole pelannut, enkä muista olenko tätä ennen edes emulaattorilla testannut. Jos olenkin, niin tuskin paria minuuttia kauempaa. Nyt pelit eivät tarjoa yhtään mitään, minkä takia jaksaisin ne läpi asti pelata. Tästä syystä tuleva yhdeksäs osakin kiinnostaa yhtä paljon kuin kiivin kilohinta.

X-sarjaa sen sijaan pelaa ihan mielellään, olihan X2 ensimmäinen kosketukseni Mega Maneihin. Äksät ole pelannut kaikki läpi neljänteen osaan asti (joista tosin X ja X3 valitettavasti emulaattorilla :() nuorempana. Uskon tosin, että vaikken X-sarjaankaan olisi tähän päivään mennessä tutustunut, maisuisi se silti alkuperäisiä paremmin. Ainakin itselleni SNES-aikaiset ja sitä uudemmat pelit ovat vanhenneet paljon miellyttävämmin. Tuota vanhempia pelejä tekee erittäin harvoin mieli pelata, jos niistä ei minkäänlaisia muistoja ole.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #58 : 08.07.2008 02:21 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Lainaus
Mega Manit ovat pelejä, jotka olisi pitänyt kokea silloin aikoinaan, että niistä saisi mitään irti.

Älä yleistä. Tunnen monia jotka ovat pelanneet sarjan pelejä vasta aikuisina ja jääneet täysin koukkuun. Jos tasoloikat iskevät niin Megaman sarjahan on graalin malja.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) « Vastaus #59 : 08.07.2008 03:01 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili
Lainaus
Mega Manit ovat pelejä, jotka olisi pitänyt kokea silloin aikoinaan, että niistä saisi mitään irti.

Älä yleistä. Tunnen monia jotka ovat pelanneet sarjan pelejä vasta aikuisina ja jääneet täysin koukkuun. Jos tasoloikat iskevät niin Megaman sarjahan on graalin malja.

En yleistäkään, puhuin nyt ihan omasta itsestäni. Ehkä vähän huonosti muotoiltu vaan tuo osa viestistä. Ymmärrän kyllä noita kuivalemiasi ihmisiä, ja kuka ties minäkin innostuisin enemmän, jos pelaisi muulla kuin emulaattorilla ja ajan kanssa. Salasanatallennussysteemi tosin ei tunnetusti ole se mukavin vaihtoehto.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines