Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet: 4
Tämä fiilis mielessä odotan loppuja kenttiä, kasia ja ehdottomasti ensimmäistä X-kokoelmaa, joka ilmestyykin jo muutaman päivän päästä.
Itsekin lopulta ennakkotilasin X-kokoelman, tietenkin Xbox One X:lle. Turkin storesta saa molemmat kokoelmat parilla kympillä, erikseen noita ei tosiaan saa ostettua. Capcomilla varmaan laskivat, että Xboxilla tuo kokoelma tulee kuitenkin myymään niin huonosti, että pakotetaan porukka ostamaan myös ne myöhäisemmät osat, joita kukaan ei muuten ostaisi.
Mielenkiinnolla kuitenkin odotan, minkälaisia pelejä ovat. Ainoastaan ensimmäistä osaa olen joskus emulaattorilla pelannut, jolloin pidin etenkin seinähyppelystä ja liikkumisesta.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet: 4
Ensifiiliksiä:
- SNES-pelit tuntuvat raskailta pelata, joten Xbox-versiossakin on lienee samat input lag -ongelmat kuin muissakin versioissa. Capcom onnistuu ryssimään sen yhden ja ainoan asian, joka pitäisi ehdottomasti olla kunnossa.
- Mega Man X2:n sprite-grafiikat näyttävät upeilta.
- Kuin myös Mega Man X4:n. Mega Man X4:n musat kolahtavat myös täysillä. Pelissä on jotain 90-luvun lopun viatonta charmia, jota on vaikea pukea sanoiksi. Pelattavuus on kohdillaan eikä input lagista ole tietoakaan. Kentät ovat melko huonoja, koska voit käytännössä vain juosta ne läpi hakkaamalla lyöntiä ja dash-hyppyä samanaikaisesti. Bossit ovat taas välillä jumalattoman vaikeita ja niitä saa vääntää kymmeniä kertoja. Zerolla pelaaminen on mielekkäämpää kuin Mega Manilla.
EDIT: Mega Man X4:n laavakentän bossi on kyllä yksi suurimmista trial and error -kusetuksista, mitä olen ikinä pelannut. Täyttä random-kaaosta. Jokainen liike tapahtuu salamannopeasti, eikä niitä pysty lukemaan.
Tulipallospämmiä kuuluisi kai väistellä logiikalla ”kun tulipallo tulee ylhäältä, dashaa sen ali - kun tulipallo tulee alhaalta, hyppää sen yli”, mutta tulipallojen järjestys on täysin sattumanvarainen ja joskus niitä tulee putkeen kaksi, joskus kolme. On myös idioottimaista, että jääkentästä saamani jäähyökkäys ei toimi tähän mulkkuun ollenkaan. Muutenkin tuntuu, että 95% hyökkäyksistäni kolisee johonkin armoriin, samalla kun itse kuolen muutamasta sivalluksesta.
Se on myös fiksua suunnittelua, ettei ennen juuri tätä kyseistä bossia saa energiapalkkia täyteen. Melkein kaikissa kentissä on ollut energiaputeli ennen bossia, mutta tässä kentässä ei ole. MIKSI?!?
EDIT2: Taas kunnon haista paska -meininki ko. bossissa. Tuossa pätkän lopussa tapahtui pari kertaa täysin mahdoton skenaario, kun vasempaan reunaan tuli pystysuora tulipalkki, joka blockasi seinälle hyppäämisen ja samaan aikaan mulkero alkoi sylkemään tulta - ruudun ulkopuolelta, tottakai. Zerolla on mahdotonta hypätä liekkimeren yli, joten tuossa tilanteessa ei voi ottaa muuta kuin turpaansa, koska seinällekään ei pääse hyppimään.
Heti tämän jälkeen kuitenkin pääsin tuon tuuripelleilyn läpi. Kokeilukertoja oli varmaan ainakin 50.
Kaikesta huolimatta tykkään tästä pelistä ihan hitosti! Soundtrack saa verenpaineen nopeasti laskemaan, vaikka ottaisi kuinka turpaansa bosseilta:
Eikä sovi unohtaa eeppistä Stage Select -biisiä:
« Viimeksi muokattu: 28.07.2018 19:26 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu