Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots -julkaisu: 12.06.2008
Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 ... 19
Tulostusversio
Aihe: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots  (Luettu 137799 kertaa)
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #300 : 25.05.2008 07:05 »
tuhis Vieras No, edelleen haluan korostaa sitä että 90 minuutin välidemo ei kuulosta mitenkään pahalta itselle, eikä varmasti monelle muullekkaan sarjan fanille. Niin se vain on. MGS ei ole kuin muut pelit eikä tällä tarkoiteta sitä että se olisi tavalla tai toisella eri tasolla, vaan että se on erilainen. Se ei ole tasohyppely eikä sivuttainvierivä ammuskelu. MGS on oma genrensä. Aikaisempiakaan MGS:iä ei todellakaan istuttu pelaamaan vartiksi ennen bussin lähtöä tai vastaavaa. 90 minuuttia on kuitenkin pitkä aika jos on pelanut jo entuudestaan pitkään - huonosta pelisuunnittelusta voidaan tässä yhteydessä puhua vasta sitten jos välidemoa ei voisi pausettaa mitenkään. Minusta ei oikeaoppisesti edes voida puhua huonosta pelisuunnittelusta kun huomioidaan se, että tämmöinen veto on yksi yhteen MGS:n universumin kanssa ja nuo välianimaatiot ovat ilmeisestikin erittäin kriittisiä, suunniteltuja ja toteutettuja osia tarinankerronnasta, eli kokonaisuudesta. Ne voi varmasti hypätä yli jos ei kiinnosta, mutta silloin jokaisen täytyy kysyä itseltään että miksi pelaa peliä ylipäätään kun ämgeeässissä on aina ollut tarina pääosassa. Epäpelattavuuden multihuipentumia ne vanhat pelkästään ovat olleet - mutta onneksi tälläkin rintamalla on tapahtunut kehitystä.

Mikäpä parempi tapa rytmittää pelaamista kuin sniikkailla taistelukentän läpi hiki hatussa ja rentoutua sitten palkinnon kera, jota ennen voi käydä jääkaapilla - tai vaihtoehtoisesti lopettaa pelaaminen tuohon ja päästä takaisin fiiliksiin seuraavalla kerralla katselemalla tuo välipätkä. 90 minuutin välidemo (jos semmoista edes on) on erittäin MGS-henkinen veto enkä uutishuhujen lähtiessä käyntiin edes yllättynyt millään tasolla otsakkeesta. Paljon en pelistä tiedä kun haluan moskan olevan mahdollisimman paljon yllätystä, mutta semmoista taisin joskus lukea että välidemojen aikaan pystyisi vaihtelemaan kuvakulmia, jolloin ne olisivat ainakin jossain määrin interaktiivisia nekin.

Jos 90 minuuttia MGS:n huttujuttua tuntuu kuitenkin ylivoimaiselta... edelleen, muita pelejä on olemassa. Myös Xerobokselle.

http://kotaku.com/392923/mgs4-has-90+minute-cutscenes

"Korjattu" uutisointi arvioi tuota arvioitua 90 minuuttia liioitelluksi, muttei kuitenkaan esittänyt uutisia päinvastoin. 90 minuuttia tuntuu paljolta, mutta MGS:n maailmassa? Yksi kullinluikaus sen saippuadraaman mittapuulla.

Puolustuskommentointi saa pontta siitä vitutuksesta että miksi kaikkien pelien pitäisi olla semmoisia että kaikki voisivat niitä pelata. Enkä nyt tarkoita että haluttaisiin erottua omana koulukuntana, mutta MGS on täydellinen sellaisena kuin se on ja jos se ei muita miellytä niin ettekö te muka puolustelisi rakastamianne pelisarjoja. Pelatkaa oikeasti jotain muuta ja jättäkää meille edes tämä.


« Viimeksi muokattu: 25.05.2008 07:21 kirjoittanut tuhis »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #301 : 25.05.2008 08:07 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili
Jos 90 minuuttia MGS:n huttujuttua tuntuu kuitenkin ylivoimaiselta... edelleen, muita pelejä on olemassa. Myös Xerobokselle.
Emmä mikään PC-mies ole joka hakkaa vain yhtä peliä läpi elämänsä. Samaa voisi sanoa sulle, että miksi katsot paskoja leffoja kun voisit kelata yhtä ja samaa suosikkileffaasi joka kerta. Lohdutuksen sanana voin myös paljastaa, että olen parhaillaan pelaamassa myös Super Mario Worldia ja Gears of Waria ties kuinka monetta kertaa läpi, jotka edustavat tätä kuuluisaa parhautta.
Silti minua kiinnostaa pelailla eri genreä ja kulttuuria olevia pelejä, vaikka osa niistä olisikin minusta paskaa (tai ehkä juuri siksi). Jos haluaa tunnistaa parhauden, niin täytyy osata tunnistaa myös paska.

Ei MGS kumminkaan mikään Lair ole. On siinä  jotain vetovoimaa on ehkä juuri erilaisuutensa vuoksi, mutta ei siitä kannata hernettä nenään kiskoa, jos se ei jonkun mielestä ole parasta ikinä -matskua.
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #302 : 25.05.2008 08:47 »
tuhis Vieras Niin, ihan sama se minulle on mitä pelaat, mutta kunhan et itke että pelien jotka eivät sinua miellytä on oltava enemmän niitten kaltaisia jotka miellyttävät.

Se on ihan hyvä juttu periaatteessa että avartaa näkökenttää, mutta lapsi on sairas jos se ei osaa lopettaa - miksi haluat pelata MGS:iä jos ne eivät ole sitä mitä haluat? Vastaapa tähän, sillä maailma on pullollaan pelejä joista taatusti nautit enemmän. Metacritic vaan auki ja sieltä kaivelet.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #303 : 25.05.2008 09:02 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili
Niin, ihan sama se minulle on mitä pelaat, mutta kunhan et itke että pelien jotka eivät sinua miellytä on oltava enemmän niitten kaltaisia jotka miellyttävät.
Totesin vain aiemmin, että pelattavuus on totaalista paskaa ja juoni hirveää japsihuttua, mutta en itkenyt, että niitä pitäisi muuttaa. Mutta jos pelattavuutta on muutettu nelosessa parempaan suuntaan, niin käy minulle. MGS-fani kun en ole, niin minulle ei ainakaan tule ikävä paskoja kamerakulmia, valikkoseikkailuja ja kankeaa ohjausta.

Se on ihan hyvä juttu periaatteessa että avartaa näkökenttää, mutta lapsi on sairas jos se ei osaa lopettaa - miksi haluat pelata MGS:iä jos ne eivät ole sitä mitä haluat? Vastaapa tähän, sillä maailma on pullollaan pelejä joista taatusti nautit enemmän. Metacritic vaan auki ja sieltä kaivelet.

On siinä  jotain vetovoimaa on ehkä juuri erilaisuutensa vuoksi,
Ja MGS-sarja on jonkin sortin ilmiö pelimaailmassa, vaikka en aina ymmärrä miksi.

(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #304 : 25.05.2008 09:51 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Totesin vain aiemmin, että pelattavuus on totaalista paskaa ja juoni hirveää japsihuttua, mutta en itkenyt, että niitä pitäisi muuttaa. Mutta jos pelattavuutta on muutettu nelosessa parempaan suuntaan, niin käy minulle. MGS-fani kun en ole, niin minulle ei ainakaan tule ikävä paskoja kamerakulmia, valikkoseikkailuja ja kankeaa ohjausta.
Näiden uudistusten takia MGS4:ää voisi kokeillakin. Harmi vain, että käyttävät vielä lastgenin animaatioita.

Niin, ihan sama se minulle on mitä pelaat, mutta kunhan et itke että pelien jotka eivät sinua miellytä on oltava enemmän niitten kaltaisia jotka miellyttävät.
Mitäs vikaa tässä nyt on? ÄLÄPÄ ITKE JOS EI MIELLYTÄ! Jep, kieltämättä hyvä neuvo. Maailma olisi varmasti paljon hiljaisempi paikka, jos kaikki toimisi tuon ohjeen mukaan. Olisi kyllä myös paljon tylsempää sanan täydessä merkityksessä. En kyllä nyt ymmärrä, että miksi Xerobos ei saa ilmaista mielipidettään asiasta. Kaipa se on vähän sama homma Zeldan kanssa.

E: Niin ja 90 minsan välipätkät kuulostavat perseeltä. Tuskin Kojima ihan niin tyhmä kuitenkaan ole...
Play-Asia
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #305 : 25.05.2008 10:23 »
tuhis Vieras Niin eli se olisi Rockista ihan hyvä juttu jos MGS olisi aivan kuin kaikki muutkin pelit. Minusta ei. Koita ajatella siltä kantilta että jotkut purnaa siitä että miksei aasialaiset tv-sarjat ja leffat ole samanlaisia kuin muut - eli otetaan niiltä ois se mikä tekee niistä erilaisia. Paskaahan se vaan on jos kaikki on samanlaista paskaa.

Mielipiteitä saa ilmaista, mutta kun se on niin perustavaa laatua olevaa itkua mitä kuulee eikä MGS olisi MGS ilman niitä asioita mitä siitä halutaan pois. Nyt päällimmäisenä välispiikit, sitä ennen yliampuva juoni, yliluonnolliset ja teatraaliset henkilöhahmot... mitä jää jäljelle? Snake? Hevonperseet. Sitten pelattaisiin jotain Rainbow Sixejä jonka pääosassa on Snake, eli Splinter Cellejä, ja käytäisiin sniikkailemassa Duracellin leivissä kilpailijan tehtaalta prototyyppipattereita jotka kestää 30% pitempään kuin heidän omansa.

Väistämätön yritysmaailman faktumihan se kuitenkin on että mitä suositummaksi jokin nimi tulee, sitä järkevämpi on yrittää miellyttää sillä massoja. Se on vaan sitten perseestä ettei alkuperäiset fanit näe enää siinä sitä mihin joskus tykästyivät ja itse en ainakaan jaksaisi sitä että taas joku pelisarja ns. viedään pois. MGS on sen sorttinen juttu että Kojima on todistanut pystyvänsä pitämään linjansa ja jos jokin muutos tapahtuu niin se tapahtuu sitten yritysjohdon painostuksesta eikä siitä että ajan ja nostalgian vuoksi laatu olisi laskenut eikä pelisarja olisi enää sitä mitä se alunperin on.

Ja juu, "älä itke jos ei miellytä". Markkinoilla on 10 000+ peliä ja jos yksi on erilainen niin se on pelkästään ihmisten vammaisuutta jos sen yhdenkin on oltava kuin ne kaikki muut.


« Viimeksi muokattu: 25.05.2008 10:39 kirjoittanut tuhis »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #306 : 25.05.2008 10:27 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Olen Xerobossin kanssa osittain samaa mieltä MGS-pelien pelattavuudesta. Ei se ehkä aivan täyttä paskaa ole, mutta heikkoa silti. Sen takia niitä on oikeastaan mukavampaa katsoa sivusta, kun joku toinen pelaa. Kakkonen ja alkuperäinen kolmonen alkaa ottaa päähän välillä ja kolmosta en olisi ikinä varmaan pelannut edes läpi, ellei Substancea olisi tullut.

MGS-peleille on kuitenkin helppo antaa paljon anteeksi pelattavuuden osalta, kun niissä on niin helkkarin hyvät juonet, hahmot, musiikit ja tunnelma. Hyvä juttu silti, jos nelosessa ollaan parannettu pelattavuutta.

Kojima-fanit ovat kuitenkin pahempia, kuin Nintendon pahimmat fanittajat, joten näistä asioista ei yleensä kritisoida missään. Jos Kojima pieraisee, niin fanit fanit nappaavat sen purkkiin, pyytävät kanteen nimmarin ja painuvat kotiin runkkaamaan.


« Viimeksi muokattu: 25.05.2008 10:56 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #307 : 25.05.2008 10:57 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Niin eli se olisi Rockista ihan hyvä juttu jos MGS olisi aivan kuin kaikki muutkin pelit. Minusta ei. Koita ajatella siltä kantilta että jotkut purnaa siitä että miksei aasialaiset tv-sarjat ja leffat ole samanlaisia kuin muut - eli otetaan niiltä ois se mikä tekee niistä erilaisia. Paskaahan se vaan on jos kaikki on samanlaista paskaa.

Joo. Ei MGS:n tarvitse olla kuin muut pelit, mutta saa sitä silti valittaa paskasta pelattavuudesta ym. Mun pointti ei liittynyt nyt niinkään MGS:iin vaan yleensäkin keskusteluun/valittamiseen. Esim. nyt (vasta nyt) on menty eteenpäin MGS:n pelattavuudessa. No ehkä MGS3:Subissa oli jo korjailtu jotain, mutta MGS4 tuntuu ottavan siitäkin vielä harppauksen eteenpäin. Jos siitä pelattavuudesta ei kukaan valittaisi, olisiko sitä muutettu?

Mitä noihin "samaa paskaa kaikki" ja "älä itke, kun ei miellytä" -kommentteihin tulee, niin olisihan se mahtavaa, jos kaikki olisi parhautta. Tai no ei se ehkä mun kannalta kun kerran pidän vihaamisesta, mutta näin yleensä ottaen. Mitä vikaa siinä on, jos haluaa että kaikki pelit olisivat omaan makuun?
Play-Asia
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #308 : 25.05.2008 10:58 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Ihan vaan näin sivutunkuna, minä pelasin ainakin ensimmäistä MGS:ää hyvinkin pienissä pätkissä, eikä tosiaan huvittaisi missailla tv-sarjan jaksoja siksi, että illasta pitää varata puolitoista tuntia johonkin välidemoon.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #309 : 25.05.2008 11:19 »
Ilkimys Run Jäsen Viestejä: 545 Basaaripisteet: 0 Profiili Kaikilla on oikeus omaan mielipiteensä ja sitä on vaikea saada muuttumaan. Niin ja tuo 90min välidemot on jo todettu huhuiksi moneen otteeseen TUS:in foorumeilla...
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #310 : 25.05.2008 13:57 »
tuhis Vieras
Joo. Ei MGS:n tarvitse olla kuin muut pelit, mutta saa sitä silti valittaa paskasta pelattavuudesta ym. Mun pointti ei liittynyt nyt niinkään MGS:iin vaan yleensäkin keskusteluun/valittamiseen. Esim. nyt (vasta nyt) on menty eteenpäin MGS:n pelattavuudessa. No ehkä MGS3:Subissa oli jo korjailtu jotain, mutta MGS4 tuntuu ottavan siitäkin vielä harppauksen eteenpäin. Jos siitä pelattavuudesta ei kukaan valittaisi, olisiko sitä muutettu?

Mitä noihin "samaa paskaa kaikki" ja "älä itke, kun ei miellytä" -kommentteihin tulee, niin olisihan se mahtavaa, jos kaikki olisi parhautta. Tai no ei se ehkä mun kannalta kun kerran pidän vihaamisesta, mutta näin yleensä ottaen. Mitä vikaa siinä on, jos haluaa että kaikki pelit olisivat omaan makuun?

Ei kukaan järjissään oleva väitä että ensimmäisen Solidin kamera olisi paras vaikka siinä oma nostalgiansa olisikin. Se olisi ihan eri asia jos fanit puhuisivat saman kokonaisuuden osasista joista olisivat eri mieltä, mutta MGS:n poistaminen MGS:stä... miksei yksinkertaisesti vain voida oikeasti pelata jotain muuta? Oikeasti. Miksi kaikki pelit pitäisi olla omaan makuun? Mikä vittu tekee edes tästä mausta jonka takia muutoksia vaaditaan "paremman" kuin se missä hengessä joku pelisarja on tehty alusta saakka? Mielipide-eroja nämä ovat. Kaikki homoilevat omissa leireissään kunnes jotkut työntyvät naapurin tontille ja silloin paska tirskuu.

En minäkään toivo että NHL-peleissä kesken matsin paikalle tulee joku kaikkivoipa helvetinherra komeettansa kanssa ja uhkaa tuhota maailman ellei Adam Oates ja tämän kymmenen parasta kaveria löydä voimakiekkoa joka laukaista pahiksen kasseihin. On aika eriskummallinen tuo samanlaisuuden vaatiminen ajatuksena tässä maailman moninaisuudessa johon mahtuu aika läjä erilaisia eläjiä, ajatuksia, mielipiteitä ja aatoksia. Se on aika surullistakin että erilaisista asioista on tavalla tai toisella saatava itselle hyväksytympiä sen sijaan että hyväksytään muiden ihmisten erilaisuuksia ja ajatuksia.

Tarviiko kaiken olla parhautta? Voisiko kaikki ollakaan parhautta? Jos kaikki tykkäisivät kaikista peleistä, olisi evoluutio jumissa kulttuurinsa kanssa koska erilaisuudesta kimpoavia ajatuksia edistykseen ei syntyisi. MGS on alusta loppuun ihan jotain muuta - paska pelattavuus, hullut juonikuviot ja henkilöhahmot ja muuta paskaa. Jos tässä väännössä olisi ollut kysymys pelimekaniikasta niin tuskin olisin nokkaani asiaan tunkenut, mutta juoni, henkilöhahmot ja niitten presentaatio on MGS:n sielu ja se tekee pahaa kun joku CS-osasto alkaa kertomaan totuuksia. MGS on yksi vitun pelisarja lukemattomien joukossa. Jättäkää se niille vammasille jotka siitä tykkäävät ja pelatkaa muuta.

Ennenkuin joku nyt lähtee alleviivaamaan niin en kiellä etteikö MGS:ää saisi pelata. Cannibal Corpseakin saa keikalla käydä katsomassa mutta fanit tuskin arvostavat sitä jos kailotat kuinka paskaa se on.

Jokaiselle jotain on näköjään muuttumassa kaikki kaikille, ja tunnetusti kaikilla muillahan on aina paska maku.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #311 : 25.05.2008 14:44 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Yksinkertaisemmat ja "helpommat" kontrollit toimivat jos ne eivät helpota peliä liikaa. Minusta tuollainen olan yli räiskiminen maagisen tähtäimen avustuksella on pahinta paskaa mitä räiskinnöissä voidaan tehdä. En siis voi oikein ymmärtää miksi se on MGS4:sen kaltaiseen peliin ängätty (paitsi kädettömät pelaajat). MGS kakkosen kontrollit olivat todella rajoittuneet, mutta niin oli kenttäsuunnittelu ja vihollisten "tekoälykin", thus se ei ärsyttänyt, eikä vaikeuttanut pelaamista. Muistakaa se vitun konteksti.

Snake Eater oli vähän kaksipiippuinen juttu, sillä lisää kikkoja tuli roppakaupalla ja pelialueet olivat noin sata kertaa suurempia kuin kakkosessa. Jos sarja oli tuttu, ei pelaajalla ollut mitään ongelmia, mutta tässä vaiheessa mukaan hypänneet kuolivat jokaiseen vartijaan (katso TK). No asiaa tuli korjaamaan Subsistence ja minusta se oli aika täydellinen Metal Gear Solid ohjauksensa suhteen.


Ymmärtäisin itkun sarjan kontrolleista jos niitä ei voisi masteroida. Kuitenkin esimerkiksi MGO:ssa oli tuhansia pelaajia jotka naputtelivat sillä paskalla ohjauksella heduja vauhdista. Minä olen aina tykännyt erikoisista kontrolleista tyyliin Silent Hillit, Metroid Prime, RE4 ja niin edelleen. Kyllähän noidenkin pelien aikaan porukka itki kun Samus ja Leon eivät osaa strafettaa. No sehän olisikin tehnyt peleistä todella hauskoja. Niin ja pelataanhan Meleetäkin jollain vitun Cube-ohjaimella lulz.

Lainaus
Pointtinani oli nyt vain ilmaista, että yli tunnin välipätkä on huonoa pelisuunnittelua katsoi sitä miltä kantilta tahansa ja riippumatta siitä kuinka nerokkaita Kojiman juonet muuten ovat. Sen alleviivaamisesta ei pitäisi alkaa satelemaan mitään "lol ADHD-potilas"-vittuilua. Jos siellä oikeasti on ~90 minuutin välipätkiä, mikä oikeasti kuulostaa naurettavalta jopa todella juonivetoiseksi peliksi, niin se kertoo vain siitä, että Kojima on väärällä alalla.

Eli kaikki JRPG studiotkin ovat väärällä alalla. Ja mitkä vitun Half Lifestä revityt pelisuunnittelun säännöt sulla on päässäsi? Niitä pelejä kun saa suunnittella ihan miten haluaa ja kukkarot sitten äänestävät mikä idea kuolee ja mikä elää.




No tavallaan turhaa parkua kun vuoden peli sieltä on jokatapauksessa tulossa. Tavallaan pitäisi myös olla iloinen, että Gears of Solid kontrollit tuovat sarjan pariin lisää pelaajia, mutta Rockyn kohdalla teen poikkeuksen.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #312 : 25.05.2008 15:47 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili
Yksinkertaisemmat ja "helpommat" kontrollit toimivat jos ne eivät helpota peliä liikaa.
Ööh... saahan sitä vaikeustasoa nostettua myös puhkomalla silmät, mutta kuinka viihdyttävää se sitten on, niin se on jo toinen seikka.

Pyhitin tupakkatauon ihan sille, että mietin mikä niissä MGS:ssa on sitten niin hyvää. Löytyy pelejä joissa on paljon paremmat kontrollit, juoni lakkasi kiinnostamasta MGS2:ssa ja Hideon tärkeä sanoma, jota hän haluaa välittää pelaajille, on tyyliin "drugs are bad, m'kay".

Se mikä MGS:ssa on parempaa kuin muissa peleissä, on omaperäisten pikku yksityiskohtien määrää, joita vain hullu pikkuhousujen haistelija voi keksiä ja tämä on se asia mielestäni mikä tekee Metal Gearista Metal Gearin. MGS toi peleihin hiiviskelyn, pahvilaatikkoon piiloutumisen, vartijoiden jallittamisen pornolehdillä... jne. En minä usko, että sarjan uudet osat siitä fanienkaan näkökulmasta kärsii ja ne ei ole enää MGSsiä, jos vähän kuvakulmaa venkslataan, tähtäystä helpotetaan ja vähennetään valikoissa ravaamista. Tosin se kyykkimis-ryömimishomma taitaa olla yhtä paska kuin aiemminkin.


« Viimeksi muokattu: 25.05.2008 16:05 kirjoittanut Xerobos »
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #313 : 25.05.2008 16:07 »
tuhis Vieras Ihanko tupakkatauon. Selkeästi oot nyt sitten asian ytimessä ja kaikki on oikeasti paskaa ryömimistä, ampumista ja tekijän henkilökohtaista pikkuhoususuuntautumista ja sanomaa drugs is bad m'käytä myöten.

Helpoimmilla kontrolleilla zoukka taisi tarkoittaa sitä, että Snakella pystyy tosiaan tappamaan KAIKKI ilman että mietitään edes vaihtoehtoja, mutta se sopiikin niille pelaajille joitten mielestä MGS:t ovat paskimpia ammuskelupelejä ikinä. Missaavat onnettomat kaiken oleellisen. Silmien puhkominen on jokaisen omakohtainen valinta.

Henkilökohtaisesti pelimekaniikkaa toiminnan saralta ei voida koskaan viedä liikaa eteenpäin ellei se muuta pelin luonnetta kokonaan. Esimerkiksi RE4 ja aikaisemmat ressut ovat täysin erilaisia sen vuoksi että ilman lähitaistelutaitoja pystyit pitämään askeleen tai parin päässä itsestäsi kymmentä zombia koska ohjaus oli vain niin hyvä ettei niistä ollut mitään haittaa. Ketä tuossa enää pelottaa? Pelin kaava muuttui kokonaan. Jos Snake pystyy tuhoamaan yksin joukkueellisia vihollissolttuja vaivatta voidaan poistaa kaikki hienot espionaget sun muut tacticalit mitä nimeen on aikaisemmin liitetty.

Myönnä nyt vaan että haluat kuulua niihin jotka rehvastelee pelaavansa Metal Geareja.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #314 : 25.05.2008 16:12 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili
Myönnä nyt vaan että haluat kuulua niihin jotka rehvastelee pelaavansa Metal Geareja.
Jeps, sillä irtos aina baarissa, kun rehvastelin tytöille pelaavani METAL GEARIA!
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #315 : 25.05.2008 16:12 »
tuhis Vieras Jep, niin ajattelinkin.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #316 : 25.05.2008 16:26 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Jos RE4:ssa olisi strafe, kontrollit olisivat paremmat, mutta itse peli huonompi. Mutta tämän ymmärtäminen alkaa jo vaatia kvanttifysiikan opintoja.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #317 : 25.05.2008 22:22 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Gametrailers.comin Bonus Round -ohjelmassa alkoi tänään se lupailtu MGS4:een liittyvien jaksojen sarja. Ensimmäinen osa ilmestyi juuri sivulle, joten kaikkien asiasta kiinnostuneiden kannattaa tsekata.

Varsinkin kun mukana keskustelemassa on myös David Hayter  :o
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #318 : 26.05.2008 04:58 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
MGS:n poistaminen MGS:stä... miksei yksinkertaisesti vain voida oikeasti pelata jotain muuta?
Ei kai täällä kukaan edes ole väittänyt mitään tämmöistä.
Vaikka MGS:ssa paska juoni onkin, tarkoittaa se korkeintaan sitä, että MGS kuuluu siihen samaan paskakasaan mihin 99% peleistä kuuluu.

No tavallaan turhaa parkua kun vuoden peli sieltä on jokatapauksessa tulossa. Tavallaan pitäisi myös olla iloinen, että Gears of Solid kontrollit tuovat sarjan pariin lisää pelaajia, mutta Rockyn kohdalla teen poikkeuksen.
Älä huoli. Tuskin mä sitä koskaan tuleen pelaamaan. Ehkä Anttilan demokoneella. MGS on semmoinen sarja, että jos juonikuviot ei kiinnosta, niin ei itse pelistä saa mitään irti.

Jos RE4:ssa olisi strafe, kontrollit olisivat paremmat, mutta itse peli huonompi. Mutta tämän ymmärtäminen alkaa jo vaatia kvanttifysiikan opintoja.
Voi sitä kontrollien ohella parantaa muutakin. Mutta tosiaan RE4+strafe ym. olisi täysin eri peli ja varmaankin huonompi peli. RE4 + strafe ym. + muuta tweakkausta oli sitten ehkä toinen juttu.
Play-Asia
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #319 : 26.05.2008 07:25 »
tuhis Vieras
Ei kai täällä kukaan edes ole väittänyt mitään tämmöistä.
Vaikka MGS:ssa paska juoni onkin, tarkoittaa se korkeintaan sitä, että MGS kuuluu siihen samaan paskakasaan mihin 99% peleistä kuuluu.

No, ei voi kuin ihmetellä ihmisten pelivalintoja jos 90 minuutin juonipätkät ovat paskinta paskaa, ynnä se että kaikki muukin pelissä on paskinta paskaa, ihan totaalista paskaa siis, niin minkä vitun takia pitää peliä pelata? Sen vuoksi että pääsee MGS-viestiketjuihin kertomaan sarjan ystäville että joo, paskaa paskaa paskaa paskaa paskaa paskaa paskaa paskaa paskaa?

En haluaisi heti ensimmäisenä ajatella että vastaavat kommentit juontuvat vittuilunhalusta tai vammaisesta luonteesta. Ajattelen, että kenties pelissä oli jotain vialla näistä ihmisistä oikeasti eikä mistään osattu nauttia, jonka jälkeen mietin että miksi silti kerta toisensa jälkeen pelaavat näitä. Oikeasti. En minä ainakaan tykkää pelata yhtään semmosia pelejä joista ei saisi mitään irti tai joita ei ymmärretä - vielä vähemmän kävisin viestitolkulla kertomassa siitä pelien keskustelupalstoilla.

Tuntuu että MGS-faneille trollaaminen on helpointa puuhaa ikinä kun nämä diggaavat sarjasta enemmän tai vähemmän täysin sydämin. En kuitenkaan vastaan haistavittua huuda tai lähde haukkumaan niitä pelisarjoja joista he kenties tykkäävät, kysyn vaan että miksette pelaa muuta jos kaikki on oikeasti paskaa. Onko tärkeätä saada oma mielipide pelistä esiin kun peli on niin tärkeä monille muille?

En pysty tajuamaan enää tätä asiaa.


« Viimeksi muokattu: 26.05.2008 07:33 kirjoittanut tuhis »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #320 : 26.05.2008 08:17 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tuntuu että MGS-faneille trollaaminen on helpointa puuhaa ikinä kun nämä diggaavat sarjasta enemmän tai vähemmän täysin sydämin.

Pelinä Metal Gear Solid on laadukas, sitä ei voi kiistää. Kaikki pelit ovat pelattu lävitse alkuperäisiä MSX-pelejä myöten. Mutta tarinankerronaltaan Metal Gearit ovat hirvittävää shaishea.  Se on aika surkuhupaisaa kun kuuntelee porukan suuvaahdossa ylistävän pelisarjan juonta huippuälykkääksi, ja haukkuvan minua tolloksi joka ei ymmärrä tämän "taiteen" päälle. Toki, jos Matrix Reloaded ja Pirates of the Caribbean edustavat mielestäsi juonenkehityksen huippua, Metal Gear Solideissa on hieno ja syvä juoni. Koko demojen pituus on itsessään testamentti sille, että Kojima on surkea tarinankertoja, koska hommansa osaava kertoja osaa tiivistää tekstinsä napakasti. Se että demossa pahimillaan jauhetaan 38 minuuttia ympäripyöreää paskaa jossa kierellään ja kaarellaan ydinasian ohitse, ja kirjoitetaan yli 30 sanaisia lauseita, ei tee siitä hyvää tai fiksua.


« Viimeksi muokattu: 26.05.2008 08:27 kirjoittanut Teppo Holmqvist »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #321 : 26.05.2008 08:24 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Tuntuu että MGS-faneille trollaaminen on helpointa puuhaa ikinä kun nämä diggaavat sarjasta enemmän tai vähemmän täysin sydämin.

Pelinä Metal Gear Solid on laadukas, sitä ei voi kiistää. Kaikki pelit ovat pelattu lävitse alkuperäisiä MSX-pelejä myöten. Mutta tarinankerronaltaan Metal Gearit ovat hirvittävää shaishea.  Se on aika surkuhupaisaa kun kuuntelee porukan suuvaahdossa ylistävän pelisarjan juonta huippuälykkääksi, ja haukkuvan minua tolloksi joka ei ymmärrä tämän "taiteen" päälle. Toki, jos Matrix Reloaded ja Pirates of the Caribbean edustavat mielestäsi juonenkehityksen huippua, Metal Gear Solideissa on hieno ja syvä juoni. Se että demossa pahimillaan jauhetaan 38 minuuttia ympäripyöreää paskaa ei tee siitä hyvää.

Sanon ihan vakavalla naamalla, että esimerkiksi Snake Eaterissa on paljon viihdyttävämpi ja "älykkäämpi" juoni kuin edellä mainituissa pätkissä. Ei se vielä paljon ole, mutta onpahan jotain. Minusta MGS:ää hehkuttavat eivät ole lähellekään niin naurettavia kuin heebot jotka yrittävät jotenkin dissata sarjan juonikuvioita vertaamalla sitä elokuviin kerta toisensa jälkeen. Eiköhän se jo kerro jotain.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #322 : 26.05.2008 08:28 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Minusta MGS:ää hehkuttavat eivät ole lähellekään niin naurettavia kuin heebot jotka yrittävät jotenkin dissata sarjan juonikuvioita vertaamalla sitä elokuviin kerta toisensa jälkeen. Eiköhän se jo kerro jotain.

Kovakalloisimmat Metal Gear fanit yleensä vertaavat pelien juonikuvioita / demokyhäelmiä elokuviin itse. Mihin muuhun minun pitäisi tältä pohjalta lähtien niitä sitten verrata? Ja ihme kun olet ottanut tuollaisen aggressiivisen asenteen heti alkuun (liikaa NeoGaffia?). Minä en todellakaan yrittänyt vähätellä Metal Gearien arvoa peleinä, mutta pelisarja ei myöskään ole immuuni kritiikille.

EDIT: Korjaus, korjaus, ninja-edit.


« Viimeksi muokattu: 26.05.2008 08:35 kirjoittanut Teppo Holmqvist »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #323 : 26.05.2008 08:36 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili "Mihin sitä pitäisi verrata" no herranjumala peleihin tietenkin.

Lainaus
Minä en todellakaan yrittänyt vähätellä Metal Gearien arvoa peleinä, mutta pelisarja ei todellakaan ole immuuni kritiikille.

Ei niin kunhan joku esittäisi jotain oikeasti koherenttia kritiikkiä. Se, ettei pelisarja ole yhtä helposti lähestyttävä kuin CS ei ole vielä kritiikkiä. Se on kädettömyyttä. Triidin kruunaavat nämä sankarit jotka ovat ehkä joskus nähneet kun joku kaveri on peliä pelannut ja kertovat millaiseksi sarjan pitäisi kehittyä. Reps lol.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #324 : 26.05.2008 08:57 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Se, ettei pelisarja ole yhtä helposti lähestyttävä kuin CS ei ole vielä kritiikkiä.

Miksei voisi olla? Joillekin peli voi olla liian vaikea lähestyttävä, ja he eivät kykene peliä pelaamaan vaikka se oikeasti heitä kiinnostaisikin. Tämä on täysin validia kritiikkiä, koska asiat voivat lähes aina olla selkeämpiä syvyyden kuitenkaan kärsimättä. Jos joku sanoisi että pelisarjan pitäisi muuttua CS:ksi, se taas olisi täysin järjetöntä. Se olisi sama kuin sanoisin että seepran pitää muuttua kirahviksi koska pidän niistä enemmän. :)
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #325 : 26.05.2008 09:23 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Mutta niin kauan kuin kantaansa ei perustele, ei kannata ihmetellä jos ketään ei kiinnosta. Oikeasti tämä keskustelu polkee niin pahasti paikallaan, että päähän sattuu. Metal Gear Solid on maailman yksinkertaisin toimintapeli, MGS2 on sen päälle rakennettu ja oleellisin lisäys oli First Person tähtäys. Eli minua kiinnostaisi, että miksi sarja on liian vaikea lähestyttävä? Snake Eater oli huomattavasti haastavampi peli, mutta Subsistence korjasi tämänkin "vian".

"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #326 : 26.05.2008 09:50 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Mutta niin kauan kuin kantaansa ei perustele, ei kannata ihmetellä jos ketään ei kiinnosta. Oikeasti tämä keskustelu polkee niin pahasti paikallaan, että päähän sattuu. Metal Gear Solid on maailman yksinkertaisin toimintapeli, MGS2 on sen päälle rakennettu ja oleellisin lisäys oli First Person tähtäys. Eli minua kiinnostaisi, että miksi sarja on liian vaikea lähestyttävä?

Minä kyllä ihmettelen miksi puret aggressioitasi minuun, koska esitin vain että tuollaisia ongelmia voisi joillakin ihmisillä olla. Minä en ollut se henkilö joka ruikutti pelisarjan lähestyttävyydestä.  Mutta kun kerran lähden tälle polulle, voin varmaan analysoida mikä voi tehdä MGS:stä vaikean monille:

- Näppäimiä on aika paljon, jopa niin paljon että tikkunapit ovat käytössä.
- Toiminnot jotka ovat riippuvaisia siitä, kuinka herkästi nappia painaa. Kiitos nappien pienien liikeratojen, hommat voivat mennä usein pieleen.
- First person tähtäys on oikeasti turhan herkkä. Jollet ole pelannut kohtuu kauan, tähtääminen sillä voi olla vaikeaa.
- Snake on sekä sulava että kankea samaan aikaan. Vaikka kaikki pelit olen pelannut lävitse hardilla, silti tilasta toiseen meneminen ei tapahdu aina sulavasti (kun yrität maastoutua kyyrystä, Snake jää kiinni seiniin tai ei tee mitään,  etc.). Pieniä ongelmia toki, mutta ärsyttävät yllättävän monea.
-  Inventaario on vaivalloinen.

Peli on joka tapauksessa kaukana "maailman yksinkertaisimmasta toimintapelistä", ja ko. väite on itsessään sellainen jota peliä kymmeniä tunteja tahkonnut fani käyttäisi. Kyllähän se Super Mario Galaxy on maailman helpoin ja selkein tasohyppely, jos olet sattunut pelaamaan tasohyppelyitä 20-vuotta niin kuin minä. Silti yllättävän moni on ollut helisemässä sen kanssa niin ohjauksen kuin kuin kenttäsuunnittelun kanssa.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #327 : 26.05.2008 10:17 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Räyhäsin ihan yleisesti, eli en vain sinulle.

Lainaus
- Näppäimiä on aika paljon, jopa niin paljon että tikkunapit ovat käytössä.
- Toiminnot jotka ovat riippuvaisia siitä, kuinka herkästi nappia painaa. Kiitos nappien pienien liikeratojen, hommat voivat mennä usein pieleen.
- First person tähtäys on oikeasti turhan herkkä. Jollet ole pelannut kohtuu kauan, tähtääminen sillä voi olla vaikeaa.
- Snake on sekä sulava että kankea samaan aikaan. Vaikka kaikki pelit olen pelannut lävitse hardilla, silti tilasta toiseen meneminen ei tapahdu aina sulavasti (kun yrität maastoutua kyyrystä, Snake jää kiinni seiniin tai ei tee mitään,  etc.). Pieniä ongelmia toki, mutta ärsyttävät yllättävän monea.
-  Inventaario on vaivalloinen.


Jep nämä asiat löytyvät siis vain Snake Eaterista. Ja kiteytyvät käytännössä siihen, että pelin kontrollit ovat monimutkaiset. Se on sitten pelaajasta kiinni turhautuuko niihin vai ei.

Miten sitten noita SE:n kontrolleja voisi parantaa? No MGS4:ssa esmes ampuminen on muutettu ja minusta täysin väärään suuntaan. Nimenomaan jyvän läpi ampuminen toi jännitystä tulitaisteluihin ja veikkaan, että nelosessa räiskimällä tulee pääsemään pitkälle. RE4 esimerkki toimii tässäkin tilanteessa, eli ampuminen on helpompaa, mutta palveleeko se pelikokemusta?

Lainaus
Peli on joka tapauksessa kaukana "maailman yksinkertaisimmasta toimintapelistä"

Tarkoitin ihan ensimmäistä MGS:ää, joka on nykynuorille jo lähempänä lautapeliä kuin toimintaa.


Lainaus
Silti yllättävän moni on ollut helisemässä sen kanssa niin ohjauksen kuin kuin kenttäsuunnittelun kanssa.

Ei lähdetä tälle tielle. Ei nimittäin paljon kiinnosta analysoida pelejä sellaisten pelaajien kautta, jotka Super Mario [teh helpoin peli ikinä] Galaxyssa mokailevat.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #328 : 26.05.2008 10:24 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ei lähdetä tälle tielle. Ei nimittäin paljon kiinnosta analysoida pelejä sellaisten pelaajien kautta, jotka Super Mario [teh helpoin peli ikinä] Galaxyssa mokailevat.

Tsk, tsk. Tuollainen elitistinen asenne on huono juttu, ja kyllähän se sinun pitäisi tietää. Ja kyllä minä olen nähnyt hyvienkin Metal Gear pelaajienkin painivan Galaxyn kanssa. :) Ei se niin helppo peli ole jollet ole pelannut tasohyppelyitä paljoa.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #329 : 26.05.2008 10:37 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Ei lähdetä tälle tielle. Ei nimittäin paljon kiinnosta analysoida pelejä sellaisten pelaajien kautta, jotka Super Mario [teh helpoin peli ikinä] Galaxyssa mokailevat.

Tsk, tsk. Tuollainen elitistinen asenne on huono juttu, ja kyllähän se sinun pitäisi tietää. Ja kyllä minä olen nähnyt hyvienkin Metal Gear pelaajienkin painivan Galaxyn kanssa. :) Ei se niin helppo peli ole jollet ole pelannut tasohyppelyitä paljoa.

Elitismi on perseestä, mutta et kai oikeasti odota, että nielen jotkut kritiikit MGS:ien kontrolleista siinä valossa, että joku oikeasti kädetön pelaaja ei vaan niitä hallitse? Jos tatti + hyppy on liian vaikea setup pelaajalle niin kas kummaa jos kaikkia ohjaimen nappeja käyttävä pelikin on.

PS. Ne napit siinä ohjaimessa on sitä varten, että niitä käytetään.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 ... 19
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines