Pyramidhead
Vieras
Ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, mutta minusta on ollut jotenkin huvittavaa seurata tätä välianimaatioiden puolustusta ympäri nettiä. Okei, eihän se minulle kuulu, jos jotkut haluavat katsoa peleissään 90 minuutin välianimaatioita, mutta ei niitä yleisemmin pysty minusta mitenkään puolustamaan. Ei edes sillä, että tosifaneille ne kelpaa. En tiedä kuinka tosifani olen yhtään millekään, mutta Metal Geareista olen aina pitänyt, joten tämä mielipide tulee ihan sarjan hyvältä ystävältä ja se jo kertoo siitä, että tuskin läheskään kaikki fanit, jos edes kovinkaan suuri osa, tällaista peleihinsä haluaa.
Siis oikeasti miettikään nyt mikä aika 90 minuuttia on. Se on pelien mittakaavassa aivan käsittämätön aika. Se on lyhyen täysipitkän elokuvan pituus ja harva elokuvakaan lopulta pysyy koko mittaansa hyvin kasassa. Saati sitten pelit, joissa elokuvallisen tyylin tarinankerronta kulkee valovuosia elokuvia perässä jopa Metal Geareissa. Tarinankerronta on Metal Geareissa peleiksi niin hyvää, että sitä kyllä jaksaa, muttei lähellekään tuollaisia aikoja.
Se on ihan OK, että joillekin kelpaa tälläiset animaatiot. Sekin on ihan OK, että selitykseksi tarjotaan sitä, että Metal Gearit ovat jonkinmoisia hybridejä ja jotkut tykkää. Mutta se että tällaisia yleisemmin ruvetaan puolustelemaan ja vedetään herne nenäänsä siitä etteivät kaikki näistä pidä ei ole OK. Minun veikkaukseni on, että suurinosa faneistakin pitää tätä huonona ratkaisuna. Ehkä he ostavat pelin silti, mutta tuskin se positiivisesti heidän mielipiteeseensä vaikuttaa. Itselläni on nyt suuri vaara jättää peli väliin, sillä pidän tätä todella häiritsevänä ratkaisuna. Kyllä, välianimaatiot voi skipata (vai voiko?), mutta ongelma onkin siinä, että minä pelaan Metal Geareja suurelta osalta juonen takia. En minä mitään halua juonesta skipata. Mutta en halua myöskään tuskastella pienten elokuvien kokoisten välianimaatioiden kanssa. Metal Gearien juoni on ollut hyvä, mutta juonenkerronta peliksi on ollut aina vähän liian lähellä reunaa, mutta pysynyt kuitenkin reunan oikealla puolella. Nyt se suorastaan sukeltaa rotkoon.