Pelaajalauta

Yleinen => Pelikeskustelu => Aiheen aloitti: Kraidi - 11.09.2012 22:33



Otsikko: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kraidi - 11.09.2012 22:33
(http://www.gaming-age.com/wp-content/uploads/2013/03/mgs5-tpp_logo.jpg)


Mitä tiedämme tällä hetkellä?

- Ilmestyy PS3:lle ja Xbox 360:lle, ehkä myös ensi sukupolven konsoleille(?)
- Käyttää uutta Fox Engine -pelimoottoria
- Pelin alku (Ground Zeroes) oletettavasti suoraa jatkumoa Peace Walkerin tapahtumille
- Sijoittuu vuoteen 1983-84 Big Bossin yhdeksän vuotta kestäneen kooman jälkeen
- Big Bossin ääninäyttelijänä ei toimi enää David Hayter
- Ocelot sekä muita tuttuja hahmoja mukana

Heittämällä eniten odottamani peli tällä hetkellä. En tohdi edes miettiä kuinka paljon he ovat kikkailleet noiden sade-efektien sun muiden kanssa, mutta uskon että sieltä on tulossa tämän genin yksi komeimmista ja kovimmista peleistä. Pelottaa vain, että pyöriikö tämä edes hyvin enää nykykonsoleilla...

Tarkempaa lisätietoa janoaville Metal Gear Wiki (http://metalgear.wikia.com/wiki/Metal_Gear_Solid_5).


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kraidi - 28.03.2013 20:08
Aloitusviestiä ja aiheen nimeä muutettu. Kojima juksasi taas 100-0.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 29.03.2013 10:26

- Big Bossin ääninäyttelijänä ei toimi enää David Hayter


Ainakin yhdellä osa-alueella menty parempaan suuntaan.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 29.03.2013 10:32
http://www.gametrailers.com/videos/84h9k6/metal-gear-solid-v--the-phantom-pain-kojima-interview

Keighley haastattelee Kojimaa.



- Big Bossin ääninäyttelijänä ei toimi enää David Hayter


Ainakin yhdellä osa-alueella menty parempaan suuntaan.


Hurjimmat huhut/toiveet lopusta esittävät, että Phantom Pain loppuisi siihen kun...
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Joka tapauksessa mielenkiintoista, että Hayteristä ollaan luovuttu kun japanilainen ääninäyttelijä on kuitenkin sama ja Hayter nauttii niin suurta suosiota fanien keskuudessa. Toisekseen käsittääkseni Hayter ja Kojima ovat jossain määrin kavereita keskenään.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kraidi - 29.03.2013 11:52
Tosiaan, Kojima taisi mainita että Big Bossin uuteen ääninäyttelyyn olisi jokin todella hyvä syy. Itse arvelin jo ennen ensimmäistä Ground Zeroes -traileria, että jos tulisi uusi MGS-peli mikä jatkaisi Big Bossin tarinaa, niin todennäköisesti Big Boss olisi silloin jo sen verran "vanha" ja Solid Snakekin jo jollain tapaa kuvioissa mukana, että voisi olla fiksua vaihtaa Bossin ääninäyttelijää kokonaan kun nelosessakin äänenä toimi Richard Doyle.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 19.02.2014 16:44
Nostetaas tätäkin ketjua, kun Ground Zeroesin julkaisuun on viitisen viikkoa aikaa. Kuuluu kuitenkin paremmin tänne nämä asiat.

Kojima/Konami julkaisi tänään jatkoa noille aiemmin postatuille vertailukuville (http://www.konami.jp/mgs5/gz/en/products/compare.html) videon muodossa:

http://trailers-ak.gametrailers.com/gt_vault/1/t_metalgearsolidv_consolecomparison_10kbps.mp4

Tuo on tiettävästi paraslaatuinen video, mitä on tarjolla ja ainoa, joka on 60fps.


Jotain (paskalaatuisia) giffejä:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 19.02.2014 16:54
Nostetaas tätäkin ketjua, kun Ground Zeroesin julkaisuun on viitisen viikkoa aikaa. Kuuluu kuitenkin paremmin tänne nämä asiat.

Kojima/Konami julkaisi tänään jatkoa noille aiemmin postatuille vertailukuville (http://www.konami.jp/mgs5/gz/en/products/compare.html) videon muodossa:

http://trailers-ak.gametrailers.com/gt_vault/1/t_metalgearsolidv_consolecomparison_10kbps.mp4

Tuo on tiettävästi paraslaatuinen video, mitä on tarjolla ja ainoa, joka on 60fps.


Jotain (paskalaatuisia) giffejä:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Spoileri (osoita katsoaksesi)

PS4:llä ei ole pilviä. Eivätpä kusettaneet sittenkään XBonen Cloud Powerista!


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 19.02.2014 16:58
PS4:llä ei ole pilviä. Eivätpä kusettaneet sittenkään XBonen Cloud Powerista!

PS4:lla on dynaaminen ilmakehäsimulaattori tai jotain siihen suuntaan. Muilla alustoilla taitaa olla pelkkä staattinen kuva.


(http://i.imgur.com/vBKXl2y.png)


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 05.03.2014 17:07
Julkkariin aikaa enään pari viikkoa. Parit previkat puskettu ulos:


Lainaus
In a lot of ways, there's really a lot to Ground Zeroes. Its small scale is more than compensated for its robust depth, but its conclusion is anticlimactic, despite its bombastic and lengthy denouement cutscene being exciting in and of itself. Indeed the biggest issue with Ground Zeroes isn't its length: it's a lack of closure.

...

So Ground Zeroes is hardly essential, but it accomplishes what it set out to do in giving players a taste of how a more open-ended Metal Gear adventure might feel. Its wealth of strategies and secrets unearth plenty of tactical treasure for those willing to dig - something the premium price deviously encourages. Those expecting a full game are going to be disappointed, however - Ground Zeroes does feel like a very expensive demo. But it's also a very, very good one.

http://www.eurogamer.net/articles/2014-03-05-metal-gear-solid-ground-zeroes-preview



Lainaus
Ground Zeroes has been framed as an introduction to the new mechanics of The Phantom Pain, and a prologue to its story. I’ve often said, mostly kidding, that my favorite game in the series is the Metal Gear Solid 2 demo disc that came packed in with Zone Of The Enders. Others have expressed similar sentiment towards the demo for the first Metal Gear Solid. I would say Ground Zeroes is very much comparable to those.

The layout of Camp Omega feels reminiscent of the first few areas of MGS1, and the new mechanics like driving and climbing are as novel as arranging the bodies of unconscious guards in lewd positions, or hiding in lockers in MGS2. While I feel like I’ve experienced a lot of what the game has to offer, that doesn’t stop me from wanting to play more of it, and if the goal here was to whet my appetite for The Phantom Pain, I’d say mission accomplished.

Still, it really sucks about that cardboard box.

http://www.destructoid.com/breaking-new-ground-metal-gear-solid-v-s-tactical-approach-to-open-world-271472.phtml


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 11.03.2014 17:35
Mitäs persettä, Ground Zeroesin PAL-versiossa ei ilmeisesti ole käännettävää kantta (http://i1.ruliweb.daumcdn.net/uf/image/U01/ruliweb/531EF08F3343B10012), mutta jenkki-versiossa on. Mitähän siellä Konamilla on taas polteltu..? Ainahan eurooppalaiset ovat saaneet nauttia Shinkawan kansitaiteesta ja jenkeissä on ollut joku CGI-pärstä. Nyt molemmat saavat CGI-pärstän, mutta jenkit voivat halutessaan kääntää Shinkawan kuvan esiin.

(http://abload.de/img/ooqxz9tusp.gif)



Linkki (http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=103936746&postcount=235)


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kraidi - 11.03.2014 17:47
Onpa tyhmä juttu. Muutenkin Shinkawan taide tunnutaan puristettavan minimiin nykyisin, ja jostain syystä juuri tuo Ground Zeroesin CGI-kansitaide ei hirveästi iske minuun, vaikka se sateessa seisoskeleva Big Boss olisi vielä menetellyt. Peace Walkerinkin kansi oli vielä ihan hyvä... toivottavasti MGSV:stä tulee sitten edes jonkinlainen erikoisversio, jossa käytetään Shinkawan taidetta.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: LeFwee - 11.03.2014 18:09
Minkälainen tämä "prologi" nyt tulee olemaan noin pituudeltaan? Selailin tänään verkkiksen sivuja ja näytti siellä hinta olevan PS3:lle 32e, mikä ei ole uudesta MGS:stä ollenkaan paha itselle, ainakaan jos pelattavaa on enemmän kuin 3 tuntia Kojiman alkuintrot mukaan luettuna.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 11.03.2014 18:16
Päätehtävän tekemisessä pitäisi kulua aikaa 1,5 - 2 tuntia. Sitten tuohon päälle vielä lisätehtävät ja yleinen häröily. Tähän varmaan uppoaa ainakin muutama tunti. Parhaiten rahalle vastinetta saavat sellaiset pelaajat, jotka tekevät kaikki tehtävät, koluavat joka nurkan ja käyttävät aikaa erilaisten keinojen löytämiseksi. Jos vaan pelaa päätehtävän kerran läpi eikä halua keksiä uusia lähestymistapoja, niin sitten on varmaan vähän huonoa vastinetta rahalle. Digitaalinen versio PS3/360:lle on tietysti kaikista halvin, jos sitä ajattelee.

Halvin hinta fyysisille kappaleille taitaa olla tällä hetkellä VPD:n 29,99€. Itse olen näillä näkymin maksamassa 26 euroa tuosta PS4:n fyysisesta kopiosta ja se on mielestäni ihan mukiinmenevä hinta. Tulee kuitenkin pelattua varmaan usean kerran läpi heti samantein. Eikä sitten tarvitse vältellä niitä spoilereitakaan..


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 18.03.2014 13:07
MGS GZ:n voi pelata läpi n. 10 minuutissa.
http://www.youtube.com/watch?v=4dINNhfwVgI
Kaipa siinä on spoilereita, jos demossa voi edes spoilattavaa olla.
Spoileri (osoita katsoaksesi)


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 18.03.2014 13:25
Olihan tuosta puhetta jo viime kuussa.


Asiasta toiseen, tietääkö joku että onko Euroopan julkaisupäivä nyt torstaina vai perjantaina? Wikipedia ja PS Store sanoo torstai, mutta ainakin Discshop sanoi että jakelijan mukaan olisi vasta perjantai. Sitten taas esim. VPD:ssä/Verkkiksessä on merkattu torstai. Ilmeisesti se on sitten torstai..

Jos ei tuo Discshopin tilaus lähde tänään/huomenna, niin pitää kyllä peruuttaa ja hakea jostain muualta. Torstainakin jos lähtee Maarianhaminasta, niin on vasta maanantaina perillä. Eikä tässä oikein perjantaihinkaan jaksaisi venailla, prkl...


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 18.03.2014 13:37
Pitänee odotella, että demon saa ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi. Mielummin laitan rahani inFamousiin tai tämän viikon ladattavaan peliin SteamWorld Digsiin. Ihan periaatteesta pitää boikotoida rahastusperseilyä.

MGS GZ:n arvostelut ovat olleet näköjään vähän laidasta laitaan. Tällä hetkellä keskiarvo on 74 Metacriticissa.

Polygon ei ainakaan arvostanut:

Lainaus
It's staggeringly short and unsatisfying, feeling more like a cash grab than an honest-to-goodness installment in a beloved franchise.

Ilmeisesti miinuspojot ovat lähinnä tulleet siitä, että kyseessä on maksullinen demo ja Kojiman rahastus.



Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Shiranui - 18.03.2014 19:14
Kristallipallo kertoo että bundlaavat GZ:n The Phantom Painin kylkiäiseksi ainakin jossain muodossa MGS2:n Tanker ja Plant Chapterin tapaan. Muutenkin haluan pelata GZ:n PS4:llä, mutta en viitsisi ostaa konsolia vielä vain GZ:n takia, joten hyllyyn jääköön ainakin toistaiseksi. MGS2:n demon mukana sentään tuli ilmainen peli :(


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 18.03.2014 19:48
Pitänee odotella, että demon saa ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi. Mielummin laitan rahani inFamousiin tai tämän viikon ladattavaan peliin SteamWorld Digsiin. Ihan periaatteesta pitää boikotoida rahastusperseilyä.

MGS GZ:n arvostelut ovat olleet näköjään vähän laidasta laitaan. Tällä hetkellä keskiarvo on 74 Metacriticissa.

Polygon ei ainakaan arvostanut:

Lainaus
It's staggeringly short and unsatisfying, feeling more like a cash grab than an honest-to-goodness installment in a beloved franchise.

Ilmeisesti miinuspojot ovat lähinnä tulleet siitä, että kyseessä on maksullinen demo ja Kojiman rahastus.



Arvosanat ovat kyllä aika laidasta laitaan. Osa antaa vitosen ja loput jotain 8-9 luokkaa. Toisaalta joku Polygon on ehkä huonoin sivusto ikinä.

Pelaajat kyllä tuntuvat nauttivan (ainakin suurin osa). Ainoa narina tuntuu olevan tosiaan se lyhyys, kun taas pelimekaniikkoja yms. ylistetään.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Cyrus - 18.03.2014 20:25
Enpä varmaan tule edes pelaamaan MGSV:tä. Kieferin kuuleminen pilaa pelin, ei siitä saa Snakea. Ei kenestäkään muusta kuin Hayteristä saa. Tulee aina mieleen Jack Bauer, kun Snake avaa suunsa.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 18.03.2014 20:39
Itse alan (vähän yllättäen) kallistumaan sille puolelle, että Big Bossia voi esittää joku muukin, kuin Hayter. On ennenkin esittänyt. En sitten tiedä, että onko Sutherland se oikea vaihtoehto.

Niin kauan, kuin Hayter ääninäyttelee Solid Snakea, niin oikeastaan aika sama. Jos kävisi niin, että joku muu kuin Hayter ääninäyttelisiä Snakea, niin sitten voisikin mennä kuppi nurin...


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Cyrus - 18.03.2014 22:42
No ei ainakaan Sutherland. Se on niin Jack Baueriksi lukittu kuulomuistiin, että ei sitä pysty kuulemaan Snakena tai Big Bossina. Itse en oikein pysty kuvittelemaan, että pystyisin sulattamaan ketään muutakaan tuossa roolissa. MGS4:ssä se oli eri asia, kun hahmo oli niin erilainen.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 18.03.2014 23:40
Jack Bauer tulee kyllä väkisin mieleen, mutta mielummin se kuin David Hayterin paskanvääntö-örinä ja -ähinä. Kyllähän siitä aluksi hyvät naurut saa, mutta alkaa nopeasti vain vituttamaan.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Cyrus - 19.03.2014 05:42
Paskanvääntö-örinä ja -ähinä.  :lol:

Olen aina pitänyt Hayteristä Snakena. Ymmärrän tosin vastustavatkin kommentit.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 19.03.2014 13:18
Discshop sai näköjään tänään lähetettyä, eli pitäisi perjantaiksi ehtiä. Toisaalta postiinkaan ei ole ikinä luottaminen.

Saa nähdä kestääkö sitä odotusta, kun/jos soittavat huomenna VPD:stä että olisi noudettavissa. Todennäköisesti sorrun ja maksan sen vitosen enemmän..


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 19.03.2014 15:47
Paskanvääntö-örinä ja -ähinä.  :lol:

Olen aina pitänyt Hayteristä Snakena. Ymmärrän tosin vastustavatkin kommentit.

Oikea vaihtoehto Snakekin/Big Bossin etc. ääninäyttelijäksi olisi Kurt Russel. Samalla nimen voisi vaihtaa Snake Plisskeniksi.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 19.03.2014 17:15
Isoin ongelma Kieferin suorituksessa lienee tosiaan se, että miehen ääni on niin tunnistettava. Kaikki yhdistävät sen automaattisesti Jack Baueriin, vaikka eivät olisikaan katsoneet 24:sta juuri yhtään. No huomenna tai ylihuomenna se sitten selviää, että miten uppoaa.



Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 20.03.2014 10:09
Jaaha, en tiedä pitäisikö sitä itkeä vai nauraa...

Kaikki suomalaiset kaupat ovat yön aikana muuttaneet GZ:n julkaisupäivän huomiselle, kun se vielä eilen oli jokapaikassa tänään torstaina. VPD:hen soitin ja sanoivat, että huomenna.

Piti oikein tarkistaa, niin sekä Konamin FB-sivulla että PS Storessa sanotaan, että tänään on julkaisu. Mitäs vittua nyt taas..?


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kabanossi - 20.03.2014 10:26
Hei se on vaan maksullinen demo!  :P


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 20.03.2014 10:32
Hei se on vaan maksullinen demo!  :P

Joo mutta vituttaahan se kun on henkisesti valmistautunut siihen, että tänään pääsee pelaamaan. Tyyliin lähdössä jo hakemaan sitä kaupasta, kun tulee tieto että "sori se on huomenna lulz".

Soittelin tuossa Gamestoppiin ja sanoivat, että tosiaan jakelija täällä päässä on sanonut että julkkari onkin huomenna. Mikäköhän logiikka taas tuossakin, kun muu Eurooppa (brittejä lukuunottamatta) saa pelin jo tänään.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kabanossi - 20.03.2014 10:37
Juu ei mitään. Ymmärrän kyllä, että on vaikea pysyä nahoissaan odotetun pelin julkaisun kynnyksellä.  :)


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 20.03.2014 10:44
(http://i.imgur.com/AiGjlzu.gif)


Tulikin sitten VPD:stä viestiä että voi hakea pois. Noh, kelpaa mulle..   ;D

-->


Edit:

Tuli tosiaan haettua VPD:stä aamulla. Hupaisasti Itella on ilmeisesti rikkonut jotain luonnonlakeja, koska Discshopin Ahvenanmaalta lähettämä 2. luokan kirje saapui yhdessä päivässä peli sisällään. Ei voi käsittää miten tuli niin nopeasti, koska aina ennen on mennyt vähintään 2 päivää. Tuli postiluukusta tyyliin heti, kun olin päässyt VPD:n keikalta kotiin ja nyt on pelejä kaksin kappalein.


Olen nyt pelannut päätehtävän sekä sen PS-alustan yksinoikeustehtävän: Deja Vun. Oikein hyvältähän tämä vaikuttaa. Mekaniikoiltaan vähän erilainen monin tavoin edellisiin osiin, joten vaatii pientä totuttelua. Aika hauska kyllä tuo Deja Vu -tehtävä:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Seuraavaksi voisi noita sivutehtäviä suorittaa..


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kabanossi - 20.03.2014 17:48
Eikös Discshop tunneta nimenomaan nopeasta toimitusajasta? Tosi usein saa sitä kautta pelejä ennen julkaisupäivää. PS4:tkin toimittivat etuajassa.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 20.03.2014 18:29
Eikös Discshop tunneta nimenomaan nopeasta toimitusajasta? Tosi usein saa sitä kautta pelejä ennen julkaisupäivää. PS4:tkin toimittivat etuajassa.

Ehkä, mutta lähinnä ihmettelen Itellan ripeyttä. Yleensä on mennyt aina sen minimissään 2pv Ålannista.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kraidi - 20.03.2014 23:58
Läpäisin jo tuossa aamulla Metal Gear Solid V: Ground Zeroesin pääjuonen.

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 21.03.2014 10:24
Läpäisin jo tuossa aamulla Metal Gear Solid V: Ground Zeroesin pääjuonen.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Pääjuonesta:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Kiefer veti mielestäni ihan OK tuon roolin. Hirveästi ei päässyt pelin aikana ääneen, mutta noissa kaseteissa kuultiin vähän enemmän löpinää. Niin kauan, kuin Hayter palaa Snaken rooliin jossain välissä, niin Kiefer voi leikkiä Big Bossia puolestani.



Edit:

Milläs asetuksilla porukka muuten pelaa? Itse otin heti aluksi pois päältä tuon Reflex Moden sekä vihollisten tägäämisen.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 24.03.2014 09:27
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-metal-gear-solid-ground-zeroes-face-off (http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-metal-gear-solid-ground-zeroes-face-off)

MGS:GZ Wank-off

Nopeasti vilkaistuna PS4:n versio on paras. XBOnella 720p.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kraidi - 30.03.2014 14:37
Peliä on kyllä kritisoitu viime aikoina paljon nimenomaan sen lyhyyden ansiosta. Mutta omasta mielestäni Ground Zeroesia tulisi ehkä käsitellä juuri "tekniikkademona" tai "maistiaisena", tai muuten mennään metsään ja pahasti. Minunlaiselleni MGS-fanaatikolle tämä on ollut juuri sitä mitä olen kaivannut eli helpotusta odottamiseen ja Fox Engineen paneutumista. Lisäksi se päätehtävä pääsee minusta laadullisesti ihan MGS2:n Tanker-episodin tasolle - Camp Omega pomppasi kertaheitolla yhdeksi suosikkialueistani koko sarjassa.

Olen suorittanut nyt kaikki lisätehtävätkin (paitsi Deja Vun). Kojima oli kyllä aika hervoton lisä, mutta niinhän hänet pystyi rekrytoimaan Peace Walkerissakin.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 30.03.2014 14:39
Itse olen upottanut peliin nyt lähes 8h pelikellon mukaan ja vielä olisi reilusti pelattavaa ennenkuin kyllästyy.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 30.03.2014 14:43
Kivaa tässä oli täydellinen ruudunpäivitys ja kuvanlaatu. Tuntuu enemmän next-geniltä kuin kaksi kertaa paremman näköiset pelit.

Staattiset ovet ja vaatelokerot harmittivat vietävästi.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kraidi - 30.03.2014 14:45
Itse olen upottanut peliin nyt lähes 8h pelikellon mukaan ja vielä olisi reilusti pelattavaa ennenkuin kyllästyy.

Juu. Ja eipä tuossa tosiaan aika käy pitkäksi, kun peli sisältää aikamoisia ominaisuuksia ja yksityiskohtia. Jo niiden tutkiminen on aika antoisaa puuhaa, johon saa upotettua paljon aikaa.

Onko jollain muuten PS4-versiota? Kiinnostaisi kuulla, että miltä se oikein näyttää ja vaikuttaa. Tullut aika järkyttävät himot viime aikoina hankkia jo kyseinen laite ja tämä peli sille.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 30.03.2014 14:48
No pelin assetit ovat hieman vaatimattomia vaikkapa Infamoukseen verrattuna (PS3/360 tausta näkyy), mutta 1080p reso ja 60fps ruudunpäivitys paikkaavat tosi paljon. Tottunut yleensä näkemään täydellistä ruudunpäivitystä vain valituissa toimintapeleissä ja nykyään ei välttämättä niissäkään.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 30.03.2014 14:52
Onko jollain muuten PS4-versiota? Kiinnostaisi kuulla, että miltä se oikein näyttää ja vaikuttaa. Tullut aika järkyttävät himot viime aikoina hankkia jo kyseinen laite ja tämä peli sille.

Mulla on PS4-versio. Näyttää ihan pirun hyvältä varsinkin yöaikaan ja toimii kuin ajatus. Kyllähän sen siis näkee että tämä on cross gen -peli, mutta kyllähän uudet alustat erottuvat selvästi edukseen. Vanhoilla koneilla peli on kuitenkin sub-HD ja fps ilmeisesti "vain" 25-30, kun taas uusilla koneille ei laske ikinä alle kuudenkympin. Ja auttaahan tuo PS4:n korkea resoluutio tähtäämisessä ja näkemisessä kauemmas, kun asiat erottuu paremmin.

Onhan tästäkin onneksi ihan hyvin vertailumateriaalia saatavilla, niin erot voi itse nähdä ennen ostopäätöksiä.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kraidi - 01.04.2014 11:25
Uusimpien teorioiden mukaan The Phantom Painissa esiintyvä hahmo Quiet olisi Chico, joka on saanut sukupuolen korjaukseen liittyvää hormonihoitoa sillä aikaa kun Big Boss on ollut yhdeksän vuotta koomassa. Kyseessä saattaa olla jonkinlainen Cipherin kokeilu tai sitten Ground Zeroesin tapahtumat muuten vain traumatisoivat Chicon niin pahasti, että hänen uudesta ulkonäöstä tulee eräänlainen henkinen defenssi aikaisemmin tapahtuneille hirveyksille.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 01.04.2014 11:30
Uusimpien teorioiden mukaan The Phantom Painissa esiintyvä hahmo Quiet olisi Chico, joka on saanut sukupuolen korjaukseen liittyvää hormonihoitoa sillä aikaa kun Big Boss on ollut yhdeksän vuotta koomassa. Kyseessä saattaa olla jonkinlainen Cipherin kokeilu tai sitten Ground Zeroesin tapahtumat muuten vain traumatisoivat Chicon niin pahasti, että hänen uudesta ulkonäöstä tulee eräänlainen henkinen defenssi aikaisemmin tapahtuneille hirveyksille.
Alkaa oikeasti kuulostamaan siltä, että Dead or Alive mättöpeleissäkin on parempi juoni :D


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kraidi - 01.04.2014 11:42
Kuulosti hölmöltä minustakin kun ensi kertaa tästä kuulin, mutta koska kyseessä on Kojiman peli, niin käytännössä mikä tahansa voi olla mahdollista. Kojima on muun muassa sanonut Twitterissä, että Quietin vaatetukselle on "varsin hyvä syy" (eli voisi kai ihan hyvin olla tämä). Tätä aihetta on kyllä käsitelty myös ennenkin japanilaisissa videopeleissä ja varsinkin animaatioissa, esimerkiksi Dark Soulsin Gwyndolin on muistaakseni transsukupuolinen ja Steins;Gate-visuaalinovellin (josta on tehty myöhemmin melko suosittu anime) yksi hahmoista on myös oikeasti mies, vaikka näyttääkin naiselta.

Lisäksi The Phantom Painin on sanottu rikkovan useitakin tabuja. :)

http://i.imgur.com/omiJk3P.jpg
http://i.imgur.com/QM8hHyp.jpg


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: IPlayer - 20.06.2014 05:31
Yhteensä puoli tuntia gameplay-videota Phantom Painista, kelatkaa kohtaan 41 min.

https://www.youtube.com/watch?v=y32F3jIMEUk (https://www.youtube.com/watch?v=y32F3jIMEUk)

Mitäs tästä nyt voi sanoa, helvetin namulta näyttää. Pistää miettimään miksei Konami laittanut tätä pressitilaisuuteensa, olisi räjäyttänyt niin Nordeat kuin Danske Bankitkin. Sisältää niin Real horseshit- kuin Fulton Sheep Recovery-actionia, Troy Bakerilta näyttävän Ocelotin ja vielä entistäkin taktisempaa pahvilaatikkotoimintaa. Tuo jatkuva Fulton-palloilu kyllä rikkoo ikävästi realismiin ja oletettuun synkkäsävyisyyteen pyrkimistä, liittyy tosin Mother Base-juttuihin jotka taitaa olla laajalti vapaaehtoisia(?)

Myös 1080p/60fps mainittu. Giffejä:

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: MasterTK - 20.06.2014 10:27
Kuka hitto haluaa pilata todennäköisesti muutenkin lyhyen pelin katsomalla siitä puolituntia videota? Ei vaan tajua.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 02.10.2014 11:13
Ostin MGS5:GZ 15 dollarilla ja pelailin kertaalleen läpi. Sen verran täytyy sanoa, että peli näyttää hienolta (lukuunottamatta Snaken juoksuanimaatiota) ja pelattavuutta on parannettu huomattavasti aikaisemmista osista. Eka läpipeluu meni lopuussa räiskimiseksi, joten pitää yrittää vielä uudelleen.

Sitten sitä paskaa. Ääninäyttely, kirjoitus ja välikuvat oli paskaa. Juonta ei voi seurata edes puoleksi tosissaan vaan kaikki pitää ottaa huumorilla. Muuten koko roskan paskuus alkaa masentamaan liikaa. Ääninäyttely oli suurimmaksi osaksi perseestä. Jopa Kiefer oli huono, mutta lohdutuksena voi sanoa että se oli silti 100 kertaa parempi kuin Hayter. Kaikista eniten ärsytti kuitenkin Kojiman shakycam-tyyli. Kunnon Cloverfield-paskaa. Voisivat laittaa vaikka Phantom Painiin Uwe Bollin ohjaamaan ja suunnittelemaan välikuvat. Tulisi varmasti parempaa jälkeä.

Pelillisesti vaikutti kuitenkin paljon paremmalta kuin aikaisemmat osat, joten ehkä TPP lähtee mukaan... alennuslaarista.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 02.10.2014 13:50
Silti parempaa tarinaa kuin videopeleissä yleensä.


Otsikko: Vs: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kabanossi - 02.10.2014 15:33
Sen verran täytyy sanoa, että peli on näyttää hienolta

Joo, niinhän se tekee, mut pop-upia on ihan järkyttävästi. Aluksi ei sitä huomannut. Olihan tämä eka peli Destinyn ohella, jota PS4:llä pelasin. Upotin peliin kuitenkin n. 15 tuntia ja hankin kaikki trophyt, joten maisemat tulivat tutuiksi. Joitain torneja ja vihollisiakaan ei näy ennen kuin kiikareilla zoomaat niitä kohti. Ärsyttävästi vain ponnahtavat esiin. Jännää kuitenkin, että jotkut niitä vielä kauempana olevat objektit (esim. tynnyrit) piirretään ihan normaalisti näkyville... Välillä myös jotkut kauempana näkyvät tekstuurit olivat todella low-res.

Mutta pelattavuus tuossa kyllä toimii. Lupaa hyvää Phantom Painiin. Ground Zeroesia tuli kyllä pelattua jo ähkyyn asti.  :)


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 02.10.2014 15:46
Joo, niinhän se tekee, mut pop-upia on ihan järkyttävästi. Aluksi ei sitä huomannut. Olihan tämä eka peli Destinyn ohella, jota PS4:llä pelasin. Upotin peliin kuitenkin n. 15 tuntia ja hankin kaikki trophyt, joten maisemat tulivat tutuiksi. Joitain torneja ja vihollisiakaan ei näy ennen kuin kiikareilla zoomaat niitä kohti. Ärsyttävästi vain ponnahtavat esiin. Jännää kuitenkin, että jotkut niitä vielä kauempana olevat objektit (esim. tynnyrit) piirretään ihan normaalisti näkyville... Välillä myös jotkut kauempana näkyvät tekstuurit olivat todella low-res.

Varmasti kun enemmän pelaa niin huomaa näitä graafisia epäkohtia. Itsellä pisti ainoastaan silmään FOX Enginen "märkäefekti". Kaikki kiiltää niin saatanasti niinkuin vaseliinia sataisi. Jopa koiran turkkikin kiiltää märkänä. 60 fps piti kuitenkin aika hyvin pintansa.

Tarinasta sen verran, että onhan tuo ihan perusvideopelipaskaa. Niin övereksi vedettyä, kun olla ja voi. Lisäksi pelistä ei löydy yhtään "normaalia" hahmoa vaan kaikki on vedetty ääripäihin. Last of Us näytti miten kerrotaan tarina hyvin. Itse juonesta voi olla montaa mieltä, mutta mielestäni se oli hyvä.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 03.03.2015 18:58
(http://i.imgur.com/0rvanyL.png)


Plääh. Olisi saanut tulla aiemmin, kun peli kerran on jo valmis.


Edit:

Kansitaidetta. Ei sitten saatu Shinkawan piirrosta kanteen tässäkään  :/

(https://pbs.twimg.com/media/B_QiWubVIAIARIp.jpg)


Otsikko: Vs: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Tan - 04.03.2015 19:40
Kansitaidetta. Ei sitten saatu Shinkawan piirrosta kanteen tässäkään  :/

(https://pbs.twimg.com/media/B_QiWubVIAIARIp.jpg)
Ehkäpä sitten aikanaan ilmestyvässä parannetussa paketissa Substancen ja Subsistencen tyyliin.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: MasterTK - 04.03.2015 20:08
Siis mitä hemmettiä tuon kansikuvan kanssa. Toivottavasti on vaan joku USA-heeboille suunnattu versio.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 04.03.2015 20:15
Siis mitä hemmettiä tuon kansikuvan kanssa. Toivottavasti on vaan joku USA-heeboille suunnattu versio.

PEGI-merkintä kertoo toista. Toivottavasti on reverse cover.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kraidi - 05.03.2015 00:44
Juu, kyllä tuo on sama Euroopassa. Eniten häiritsee se, että ei ole Shinkawan taidetta missään muodossa. Mutta minkäs teet, kun CGI-kannet ilmeisesti myyvät paremmin ainakin niiden mielestä, jotka näistä kansista päättävät.

Eurooppaan tuleva erikoisversio näyttää muuten tältä:

(http://im.ziffdavisinternational.com/ign_me/screenshot/default/mgsce_psy1.jpg)


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 05.03.2015 08:52
MSX- ja NES-kansien jälkeen ollut paskaa, joten eipä tässä voi esittää pettynyttä. Onhan se varmaa jo, että David Hayter ei esiinny pelissä missään muodossa?


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 05.03.2015 12:31
Onhan se varmaa jo, että David Hayter ei esiinny pelissä missään muodossa?

Spoileri (osoita katsoaksesi)

^Toivossa on hyvä elää.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Siegmeyer - 05.03.2015 12:36
Itselleni ensikosketus MGS-sarjaan oli MGS4. Tuolloin ihmettelin sarjan hehkutusta, lopulta pelin kanssa kävi minulle samalla tavalla kuin mitä esim. Gears of War-paskapelin kanssa, eli kun en etsimällä etsimälläkään löytänyt pelistä mitään nautittavaa, oli pakko lopettaa se kesken. MGS4 bossien geneerisyys ja paskuus ansaitsee kyllä erityismaininnan. Ja Hayterin ääninäyttely oli juurikin sellaista "paskanvääntöä".

Lämpenin kuitenkin lopulta MGS:sarjalle kun pelasin MGS1-3. Heti ekana ykkösen aloitettuani huomasin, että Hayter vetää siinä iha erityylillä kuin MGS4:ssä.  Nyt olenkin sitämieltä, että Hayter on ainoa oikea ääni Snakelle, vaikkakin jo kakkosessa ja kolmosessa suorituksen taso laski ja nelosessa meni jo niin huonoksi että mieluummin kuuntelee Jack Baueria jatkossa. En ole kauhean hypettynyt MGS5:stä, open world-pelit ei  ole koskaan iskenyt, kyllä kenttäsuunnittelussa laatu korvaa määrään.Ottaisin mieluummin jonkun suljetun ja klaustrofobisen teollisuusmurjun.Ei ole Shadow Moseksen voittanutta tunnelmassa.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Fyysinen Preesens - 07.03.2015 12:24
David Hayter on Solid Snaken ääni mulle. Ihan sama kuka on Big Bossin äänenä. Muutenkin vähän ärsyttää, että tästä Metal Gear -pelisarjasta on ihan tullut Big Boss -pelisarja. Mulle ainakin Solid Snake tulee aina olemaan se päähahmo.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 07.03.2015 13:33
David Hayter on Solid Snaken ääni mulle. Ihan sama kuka on Big Bossin äänenä. Muutenkin vähän ärsyttää, että tästä Metal Gear -pelisarjasta on ihan tullut Big Boss -pelisarja. Mulle ainakin Solid Snake tulee aina olemaan se päähahmo.

Täysin samaa mieltä.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kraidi - 07.03.2015 18:07
Kojima on tainnut valitettavasti hylätä Solid Snaken jo aikoja sitten... haastatteluissakin hän sanoo nykyään, että Solid Snake ei ole ihminen jolla on ihmisen tunteet (niin kuin Big Bossilla), ja tavallaan ymmärrän tämän pointin, kun kyseessä on kuitenkin kloonattu keinoihminen, jonka tarkoitus on hoitaa eliittisotilaan tehtäviä.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Siegmeyer - 07.03.2015 21:56
Kojima nyt höpisee mitä sattuu. Kyllä Solid/Dave on MGS1:ssä varsinkin ihan yhtä inhimillisen oloinen kuin mitä Big bossikin. Minustakin Solid on isäänsä parempi äijä loppujanlopuksi. Hän kokee vähintäänkin yhtä kovia mitä BB, mm joutuu tappamaan parhaan frendinsä ja isänsä.Tästä huolimatta, toisinkuinn BB, hän kestää vitutuksen kuin mies, eikä käänny pahojen puolelle puuhaamaan paskaa. Mitä nyt hieman erakoituu keskelle Alaskaa ryyppäämään.  

Harmi että Kojima vähän raiskasi koko hahmon MGS4:ssä, kuten Big bossinki. Yritin tuossa hiljattain aloittaa Peace Walkerin, mutta äkkiä huomasin ettei Mgs-sarjan nykysuuntaus iske muhun yhtään. Vanhoja mgs:siä aina haukutaa pelattavuudeltaan köykäisiksi, mutta ainakin minusta on hauskempi pelata niitä. Onhan ne yksinkertaisia ja välidemojen ja pelaamisen suhde rytmitetty päin persettä, mutta ainakaan niissä ei tarvitse kokoajan koota jotain armeijaa sun muuta tylsää paskaa. Saa rauhassa keskittyä olennaiseen eli sniikkailuun ja vartijoiden munille räiskimiseen. Plus,  bossit ovat hauskoja ja kekkseliäitä, toisinkuin nyky-mgs:sissä.

 BTW, Gameboy Colorin Metal Gear: Ghost Babel on kyllä aliarvostettu klassikko. Ehkä jopa suosikki Metal Gearini MGS1:sen jälkeen. Snake Eateria taas on varmaan hauskin pelata ja siinä on paras kenttäsuunnittelu, mutta juonen ja jonku verran hahmojenkin osalta se kalpenee aiemmille MGS:ille. Ja saisi olla olla vaikeampi,Extremekin on siinä pelkkä vitsi verratunaMGS2:senn extremeen.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 07.08.2015 10:37
Jos joku haluaa kannen, jossa on Shinkawan taidetta ja ei voi itse printata, niin olisi mielenkiintoinen tilaisuus tarjolla:

(http://abload.de/img/2015-07-1602_19_32-ty89k88.png)


GAFissa on ketju, jossa yksi jäsen aikoo printauttaa painotalossa useita satoja kappaleita kyseistä kantta (eri alustoille) ja lähettää niitä halukkaille. Koko homma käytännössä omakustannehintaan eli puoli-ilmaiseksi.

Lainaus käyttäjältä: shagg_187
Hey guys,

Thanks for being utterly patient with me in regards to the cover. I've looked at every option and I'm here to provide the cost breakdown:

- Cover printing: 25c per cover.
I've decided to cut the cost from 50c to 25c per cover. This will ensure folks that want multiple copies can do so with peace of mind. The minimum is 500 prints, but I don't actually mind if the price goes up if we don't meet 500 print mark. The printing company is: http://microforum.ca

- Shipping packaging: 50c per packaging.
Good packaging will ensure covers don't rip or bend during shipment, and the cheapest I could find is 50c a cover. I can't shave a penny here (It's actually a little higher than 50c a packaging but I can't charge you all more for it as it's quite lame to pay more for packaging than the intended content).

- Shipping cost (minimum): $2 for Canada. $3.50 for US, $6 for International per shipping.
This is the only area I'm having trouble chopping the cost. I'll gladly pay the additional cost for international from my pocket if folks cannot pay $6, so I'll keep the international rate at $3.50 as well. If Canadians want to be generous and pay $3.50, It'll compensate for international shipping very nicely. Remember: This doesn't include tracking and that'll cost A LOT OF MONEY, so I'll provide you personal updates whenever I ship them out. If you want tracking real bad then let me know and I'll accommodate accordingly.

- Total (estimate): $4.25 per shipment + additional 25c for any additional cover added to the shipment.

- TAX: The tax in Canada is 13% so I'll charge you all 13% because I'm paying that tax for shipping and printing and packaging and... OK JUST KIDDING. FUCK TAX. I'll gladly pay tax from my pocket lol.

- TIP: I don't actually need tip, but I would love it if everyone helps everyone out so that folks that cannot pay the entire cost can receive it with ease and peace of mind. I'll make sure every penny gets invested nicely, whether it be providing more covers or printing shipping labels or drinking loads of coffee while I package it, I'll provide cost breakdown for it all as necessary.

Thank you all, and thank you Kindekuma for the awesome cover art, and thank you Konami for the shitty practice that inspired us all to begin with! <3

P.S. I may throw in something special/rare for the top 3 most generous user. ;)

P.P.S. I'll provide payment information or how to do it real soon. Seems like Paypal is what I'll be using. I'm going to place order for printing tomorrow so I can fire up the process.


Kyseinen ketju:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1079294&page=18

Ilmeisesti tilauksia varten tulee vielä oma ketju, mutta kannattaa pitää tilannetta silmällä.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: MasterTK - 07.08.2015 10:38
Sitä ei taas tajua, miksei tuollainen voi suoraan tulla pelin mukana. Se  nykyinen on kyllä järkyttävän ruma. Joku cgi-pärstä isketty pelin kanteen ja nimi päälle. Käytetään 80milliä pelin tekoon ja juosten kustaan kansi.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 07.08.2015 10:40
Niimpä. Itse taidan tilata jokusen kappaleen.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 07.08.2015 12:58
Shinkawan artti on hienoa mutta parempi se CGI pärstäkansi on kuin tuo.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 07.08.2015 13:19
Kauheinta siinä normikannessa taitaa olla se "Day 1" -banneri siellä ylhäällä. Miksi noita pitää olla?


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 07.08.2015 13:21
Ne on toki perseestä.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 13.08.2015 09:51
Nyt niitä kansia saa, jos haluaapi:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1095282

Varsinkin PS4-version kannet menevät varmaan suht nopeasti, joten kannattaa pitää kiirusta jos moisen haluaa.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 13.08.2015 10:32
(http://i.imgur.com/etzvbGc.jpg)
Onhan tuo kyllä saatanasti rumempi kuin peruskansi.

(http://i2.cdnds.net/15/10/618x783/gaming-metal-gear-solid-v-phantom-pain-box-art.jpg)


Ainoat paskat tuossa oikeassa kannessa on tuo "DAY ONE" ja Kojiman nimi.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Sharkie - 13.08.2015 11:19
Parhaimmillaan ne aidot Shinkawa-kannet ovat aikanaan olleet hemmetin hienoja, mutta tämä MGSV-versio on kyllä aikamoista hälinää. Itsekin tykkään paljon enemmän oikeasta, vaikkei se mitenkään luova olekaan.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 13.08.2015 11:27
Pitää katsoa sitten lopulta livenä. Puhutaan kuitenkin niin pienistä summista, että ei haittaa pistää paria euroa tähän kokeiluun. Voi olla, että lopulta päädyn ns. oikeaan kanteen jos tuo ei miellytäkään. Tekisin tuon kyllä itse eri tavalla, ei tuo ole mikään täydellinen minunkaan mielestäni. Peruskansi on onneksi kuitenkin huomattavasti parempi, kuin esim. Ground Zeroesin. Sanoisin että jopa ihan hyvä. Kyllähän tuo kaupassa iskee silmään heti. Tuo banneri ylälaidassa on vain ihan saatanan ruma.

Osaltaan tuntuu, että monella on tässä kyse myös periaatteesta. Porukkaa vituttaa, että Konami on poistanut kannesta kaikki maininnat Kojimaan ja Kojima Productionsiin. Kai tämä on enemmänkin jonkun sortin kapina sitä vastaan kuin mitään muuta.

Kaukana kuitenkin ollaan vanhojen MGS-pelien kansista, näiden molempien tapauksessa. Ai että MGS1-3:ssa oli upeat kannet..


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: MasterTK - 13.08.2015 11:36
Ei tuo toinenkaan ole kovin erikoinen, koska täysin överiksi vedetty artti, jota ei ole suunniteltu edes kansikuvaan, mutta mikä tahansa on parempi kuin tuo sivusta kuvattu cgi-paska.  Aivan kuin joku Codin kansikuva. Päälle vielä day one edition -leima.  Toisaalta pelikansien kuvat ovat olleet viime aikoina sellaista huttua, että sopii niiden joukkoon. Bloodbornessakin ihan karmea ja keskeneräiseksi jätetty pökäle. Pelkän arttikuvanlätkääminen kanteen ei tee siitä vielä hyvää.

Noh, kunhan nyt peli olisi hyvä. Hiukan huolettaa tuo avoimen maailman meininki, mutta ainakin ground zeroes oli huippu.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 27.08.2015 09:07
Peli on vissiin aika monessa paikassa myynnissä jo nyt. Normaalin UAE:n lisäksi käsittääkseni peli saa aika monesta paikasta Jenkeistäkin ja Briteissä moni on saanut pelin postissa. Tämä pikaisen GAFin luvun perusteella, hirveästi ei viitsi noissa ketjuissa pyöriä kun tuntuu, että tässä vaiheessa saa alkaa spoilereita välttelemään ihan tosissaan.

Saatana.


http://www.youtube.com/watch?v=ep8lMiu0k2o


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 27.08.2015 09:21
VPD mainosti eilen että varastossa seisoo.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 27.08.2015 12:54
http://www.metalgeartimeline.com/

Time line kaikista peleistä (pois lukien TPP), jos joku haluaa vähän virkistää muistiaan. Ihan hyvin tehty.

Edit:
Pelillä on vissiin pituutta ihan hyvin. Ilmeisesti pelkkä pääjuoni vie sen ~40 tuntia. Tähän päälle sivutehtävät ym. niin monella pelikello näyttää 70-90 tuntia. Nice :)

Itsellä oli tosin vielä hetki sitten ajatuksena, että jos vaan pelaisi pääjuonen "nopsaan" läpi ensin, niin ei tarvisi pelätä enään spoilereita. Aloittaisi sitten uuden runin ja pelaisi myös sivutehtävät. Mutta eipä siitä mitään tule, kun pääjuoneenkin kuluu tuon verran aikaa. Pitänee sitten vaan pysyä poissa internetistä..


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 28.08.2015 11:46
Jaa-a, minkäköhän version sitä nyt ostaisi. Duunista on varattuna sekä normiversio että se CE, missä tulee se käsi ja muuta tilpehööriä. VPD:stä varasin äsken sen Steelbook-version:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Lähinnä valinta pitää tehdä varmaan ton steelbookin ja CE:n välillä. Steelbook on paremman näköinen eikä noilla CE:n romppeilla oikeasti mitään tee. Ainoa syy, miksi tuota CE:tä harkitsen on tuo Behind the Scenes -levy. Jos siellä on hyvää materiaalia tarpeeksi, niin olisi sen arvoinen. Toisaalta siellä voi olla jotain ihan turhaakin. MGS4:n vastaava levy oli vissiin hyvin tehty, mutta ei nyt taas tiedä kun Kojiman ja Konamin välit ovat menneet.

Tai sitten ostan molemmat. Kerran se viimeinen MGS vaan tulee  :)


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 28.08.2015 11:52
Youtubesta ne making offit löytyy kuitenkin.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 28.08.2015 11:56
Youtubesta ne making offit löytyy kuitenkin.

Niin tämäkin pitää pitää mielessä. Ennemmin tai myöhemmin ne löytyy verkosta kuitenkin.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: echoes - 28.08.2015 13:30
VPD:stä sai tilattua myös erikseen noita steelbook-kansia femmalla. Itse laitoin sellaisen tilaukseen ja ostan itse pelin jostain mahd. halvalla. Vielä pitäisi GZ pelailla läpi ennen kuin alotan Phantom Painin. Alottelin eilen ja vaikuttaa helvetin hyvältä. Yhtäkkiä aivan totaalisen hypettynyt PP:stä.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 28.08.2015 13:48
VPD:stä sai tilattua myös erikseen noita steelbook-kansia femmalla. Itse laitoin sellaisen tilaukseen ja ostan itse pelin jostain mahd. halvalla. Vielä pitäisi GZ pelailla läpi ennen kuin alotan Phantom Painin. Alottelin eilen ja vaikuttaa helvetin hyvältä. Yhtäkkiä aivan totaalisen hypettynyt PP:stä.

Kiitti vinkistä. Piti itsekin tilata pelkkä kotelo. Säästää jonkun vitosen ja ei tarvitse lähteä Vantaalle töiden jälkeen peliä hakemaan, vaan pääsee suoraan kotiin pelaamaan  :)


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: sleepy - 29.08.2015 16:47
Höh, Giganttiin oli ilmestynyt tämän pelin kohdalle jo nyt collect@store-vaihtoehto, mutta himpsutin myyjät eivät silti suostuneet peliä myymään  :(


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 31.08.2015 05:52
Tuli eilen väännettyä vähän GZ:ää nyt kun on vielä tilaisuus. Jotainhan nimittäin siirtyy save-tiedoston mukana hyödynnettäväksi emopeliin. Pelailin melkein kaikki tehtävät uudestaan ja pelastin kaikki mahdolliset vangit/NPC:t, jotka sitten ovat käytettävissä PP:n basessa käsittääkseni. En ollut ihan varma, että ketä kaikkia olin pelastanut tai kaapannut aiemmin, joten otin varuiksi kaikki. Tulipa myös vahingossa siitä itse päätehtävästä S-rank myös, kai siitäkin jotain hyötyä oli..


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 01.09.2015 16:52
Oli aika eeppistä shittiä tuo intro. Vieläkään ei oikein ole mitään hajua, mitä puolet ajasta edes tapahtui  ;D

Tuli myös vähän nihkeä bugi vastaan heti intron jälkeen. Käytännössä peli ilmoittaa, että "asennus kesken, odota X sekuntia". Ongelma vaan, että laskuri ei muutu mihinkään - ikinä. Tämä on ilmeisesti aika yleinen bugi ja suht helposti korjattavissa.

Itse tein seuraavaa:
1. Saven backuppaus
2. Pelin asennuksen ja savetiedoston poisto koneesta
3. Pelin uudelleen asennus ja savetiedosto takaisin
4. Konsolin uudelleen käynnistys

Tuo on yleensä kaikilla toiminut. Jollain on vissiin toiminut ihan vaan rebootinkin jälkeen. Itsellä tosin ei edes pelin poisto ensin auttanut, vaan vaati tuon uudelleenkäynnistyksen.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: MasterTK - 01.09.2015 22:25
MGS V:n alku... siis mitä hittoa oikeasti? Ekan päälle tunnin kerkesin pelata ja varmaan paskinta paskaa, mitä on tullut peleissä vastaan pitkiin aikoihin. Siis niin huono, että ihan hajoilen.  Onkohan minulle tullut vahingossa väärä peli. :lol: Odotin jotain super eeppistä alkua MG1 tai 2:n tyyliin, mutta sainkin suoraviivaisen tutoriaaliputken, jossa täynnä jotain järjetöntä yli-inhimmillistä shaibaa. Kaiken lisäksi niin käsittämättömän ruma. MGS2 HD:n pelasin just läpi ja tuntuu kuin ois pari geniä palannut taaksepäin.

Kaksi kertaa kerkesin jo jäädä bugaamaan seinään kiinni, että piti ladata edellisestä checkpointista ja lisäksi peli tuputtaa jotain maksullista lisäsisältöä päävalikossa. Peli on varmasti hyvä, jos Ground Zeroes yhtään antaa suuntaa, mutta siis kylläpä alku osasi kunnolla tuhota hypen.

EDIT: Ihan eri tyylistä meininkiä kun peli oikeasti alkaa. Kylläpä Witcher saisi ottaa vähän mallia tästä ruudunpäivityksestä.



Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 02.09.2015 05:57
Kuutisen tuntia kerkesin eilen pelaamaan ja ai että vaikuttaa hyvältä. Vasta jotain ihan ekoja tehtäviä menossa, mutta valinnanvapautta tuntuu riittävän. Aika paljon menee aikaa scouttimiseen ja lähestymistavan miettimiseen.

Jos GZ iski, niin tämä iskee vielä enemmän.


Edit:
Ihan hyvän näköinen tämä steelbook näin livenäkin:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Btw, jos joku haluaapi niitä aiemmin puhuttuja printattuja Shinkawa-kansia, niin olisi ylimääräisiä PS4:lle.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: echoes - 02.09.2015 14:18
Pelasin eilen prologin ja alottelin hiemaan ekaa tehtävää. Kyllä tuo intro ainakin mulle maistui. Just hyvää rehellistä överiksi vedettyä Kojima-settiä. Tuntui meno tutulta välittömästi. Myös lisensoitujen musien käyttö on taivaallista, musavalinnat yllättivät ja noin laadukas soundtrack on peleissä harvinaista. Ehkä jossain GTA:ssa on ollut aikaisemmin vastaavaa tyylitajua.

Prologin jälkeen meininki muuttui radikaalisti. Ohjattavuus ja 60 fps on melkosta kermaa. Peli tarjoaa hienon leikkikentän ja mahdollisuuksia on rajattomasti. Tästä on hyvä jatkaa.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 02.09.2015 15:07
Netanttilasta ei ole vielä kuulunut pihaustakaan, onneksi ei ole aikaa pelata muuten saattaisi harmittaa.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 02.09.2015 19:15
Tuli vedettyä Chapter 11 ja pitää taas sanoa, että on se Kojima nero. Asiat voi hoitaa niin monella eri tavalla.

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: tetsuo - 02.09.2015 21:35
Helvetin hienoa että tämä MGS on paluu gameplayn pariin. MGS neloseen hajosin täysin, en kyllä tiiä miten jaksoin loppuun asti edes sitä pelata. Intro kyllä säikäytti vähän, että taasko tämä on sitä turhan cutscenen kyttäystä. Nyt muutama tuntia vapaata rällästystä harrastaneena on kyllä hyvin maistunut pelaaminen. Tulkin sain etsittyä,  tein pari extraction tehtävää ja yhden supersotilaan scouttasin jonka etsimisessä meni yllättävän pitkään yöhämärällä. Jossain vankileirilläkin kävin koittamassa infiltraatiota kun kutsuva A-ha:n "Take on me" kuului seinien sisältä, se operaatio tosin kosahti kun en huomannut yhtä hiipivää vartijaa.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: MasterTK - 02.09.2015 21:44
Ekan kunnon tehtävän vedin ja oli ihan kermaa. Ei tällaisia avoimen maailman hiippailuja muita ole ja tässä on kyllä älyttömän kova potentiaali. Toivottavasti peli jatkuu hyvänä ja ei tule mitään paskaa, tai tehtävät ala toistamaan itseään. Eniten lähinnä ärsyttää nuo kaikenmaailman tuliukot ja muut paskat, jotka saisivat häipyä hiiteen. Liioiteltua actionia saa ja pitääkim olla, sekä pieniä supervoimia jonkun Vampin yms. tapaan, mutta tuo on jo ihan naurettavaa shaibaa. Jo MGS3:n mehiläisukko oli ihan paska hahmo ja tuo menee paljon järjettömämpään suuntaan.

EDIT: 60fps voimaa ei tarpeeksi aliarvoida. Järjetöntä että frameratea vähennetään muka visuaalisuuden kustannuksella, kun se on oikeastaan paras visuaalinen tehoste. Witcherin sub 20fps:n jälkeen laastaria haavoihin.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 03.09.2015 08:48
Myös lisensoitujen musien käyttö on taivaallista, musavalinnat yllättivät ja noin laadukas soundtrack on peleissä harvinaista. Ehkä jossain GTA:ssa on ollut aikaisemmin vastaavaa tyylitajua.

Tämä on kyllä totta. Erittäin hyvä tyylitaju ja musamaku Kojimalla ilmeisesti. Loistavia biisejä tullut vastaan, huippuna ehkä se mikä soi ihan pelin alussa ensimmäisenä jo ennen alkuvalikkoa.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kraidi - 03.09.2015 09:27
Minusta yliluonnollisuudet ovat yksi Metal Gear -pelien mielenkiintoisimmista ja salaperäisimmistä jutuista, vaikka toisaalta Kojima on kyllä myöhemmin vääntänyt rautalangasta pelaajalle melkein ne kaikki. Vampistakin katosi hahmona kaikki salaperäisyys, kun kävi ilmi, että niiden supervoimien takana ovatkin nanokoneet.

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 03.09.2015 12:00
Jos nyt jotain nuristavaa on, niin mielestäni helikopterilla pitäisi voida pomppia kartalla minne vaan ilman, että täytyy aina palata ACC:hen. Säästyisi aikaa. Esim. side oppeja olisi helpompi tehdä niin, että vaan käskee kopterin lentää yhdeltä LZ:ltä suoraan toiselle. Tämä onnistuu kuitenkin Mother Basessa ja muutenkin mappia voi vaikka ajaa ympäriinsä, niin en näe miksi tämä olisi mahdotonta.

Mother Basessa lentäminen on kyllä aika hidasta kanssa. Kopteri lentää aina keskushubin kautta ja muutenkin pyörii ylimääräistä joka välissä. Määränpää-hubissakin pitää kiertää koko tötsä vähintään kerran ennenkuin voi laskeutua. Linnuntietä matka on aina jonkun kilometrin, mutta kaiken tuon pyörimisen kanssa siihen tuhrautuu varmaan 5min helikopterillakin.


Edit:

Ei helvetti tämä uusi ominaisuus eli...
Spoileri (osoita katsoaksesi)


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 13.09.2015 17:49
Lataustauot tuntuvat pitenevän mitä enemmän peliä pelaa. Varsinkin idroidiin saattaa peli jäädä miettimään pitkäksikin aikaa, hemmetin ärsyttävää.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 13.09.2015 17:57
Lataustauot tuntuvat pitenevän mitä enemmän peliä pelaa. Varsinkin idroidiin saattaa peli jäädä miettimään pitkäksikin aikaa, hemmetin ärsyttävää.

En ole kyllä itse huomannut mitään suurempaa jumitusta. Välillä miettii hetken, mutta ei mitenkään koko aikaa.

Enivei, yksityiskohtia pelissä kyllä piisaa. Tästähän Kojima on toki tunnettu, mutta ei näitä kaikkia mitenkään voisi yksi ihminen huomata vaikka miten monta kertaa pelaisi:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1110851


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 13.09.2015 18:20
Liekköhän pelese sitten leipomassa. Pitää koittaa offlinessa vaikuttaako se mihinkään.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 13.09.2015 18:27
Pitää koittaa offlinessa vaikuttaako se mihinkään.

Itse olen koko ajan ollut offlinessä. Aina kun olen yrittänyt yhdistää, niin ei niihin Konamin servuihin saa yhteyttä.

Voi hyvinkin olla tuosta kiinni. Ei olisi ensimmäinen kerta..


Edit:
Joo, itselläkin iDronen latausajat alkaa nousta uhkaavasti. Välillä saa odotella 10-15s että pääsee valikoihin.

Mulla on 2-3s pahimmillaan. Pelitunteja takana varmaan 50h.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: MasterTK - 13.09.2015 20:08
Joo, itselläkin iDronen latausajat alkaa nousta uhkaavasti. Välillä saa odotella 10-15s että pääsee valikoihin.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 13.09.2015 22:05
GAF:ista kysyin ja offline moodissa ei ole lataustaukoja. Vitun konami.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: MasterTK - 13.09.2015 23:15
Asia kunnossa.  Hyvä tietää tässä vaiheessa. :lol:

Peli on kyllä muuten ihan täyttä rautaa. En kyllä hirveästi valittamisen aihetta, paitsi että välipätkiä ja tarinajuttuja saisi kyllä olla enemmän tehtävien välissä, mutta ei se nyt maata kaada.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 14.09.2015 15:02
Joo tämä on täysin päinvastainen peli kuin edeltäjänsä (PW poislukien). Välidemoja on erittäin vähän ja homma ei ole läheskään niin kreisiä kuin aiemmissa peleissä. Eniten itseäni harmittaa codeccien puuttuminen kun ne kassutkin on nopeasti läpi kuunneltu. Itse pelaaminen on hemmetin hauskaa ja 60fps tekee tästä ehkä hienoimman next-gen pelin Bloodbornen kanssa. Witcher jää valovuosia taakse.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Sharkie - 14.09.2015 16:38
Joo, on tosiaan aikoihin eletty, kun MGS-peliltä toivotaan enemmän välivideoita. :lol:

Mut hyvältähän tämä kuulostaa. Oma kermailu saa vielä odottaa parempaa rahatilannetta ja hektisyyden vähentymistä. Eli kunhan pääsee kunnolla tämän syksyn niskan päälle.


Otsikko: Vs: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: MasterTK - 14.09.2015 17:05
Joo, on tosiaan aikoihin eletty, kun MGS-peliltä toivotaan enemmän välivideoita. :lol:

No, pelissä on vähemmän välipätkiä kuin Mariossa. 30h pelattu ja alkudemojen jälkeen muutama sekunti. Toisaalta peli nojaa vahvasti sellaiseen omaan pelaamiseen ja sitä kautta löytyviin elämyksiin. On kyllä oikeasti ihan  tajuton määrä mahdollisuuksia pelata noita tehtäviä läpi ja varmasti jokaiselle syntyy omanlaisia tapahtumia. Kerrankin sandbox jossa on oikeasti hiekkalaatikkomeininkiä.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 14.09.2015 17:12
Big Boss saisi puhua kyllä vähän enemmän niissäkin vähissä välidemoissa mitä on. Useimmiten on tuppisuuna kun kaverit jupisevat enimmät asiat. Ymmärrän kyllä, että Kojima halusi että hahmo viestii enemmän ilmeillään ja kasvoillaan, mutta liekö syynä myös Sutherlandin kova liksa per dialoginpätkä?


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 14.09.2015 17:12
Kojima on muun muassa sanonut Twitterissä, että Quietin vaatetukselle on "varsin hyvä syy"

Nyt on Kojiman "hyvät" syyt selvillä. Todellisuushan oli se, että piti saada tissiä ja persettä ruutuun.
Ei sillä, mua ei haittaa. Naurattaa vain Kojiman puolustelut ja puolustelijat.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 14.09.2015 17:16
Kojima on muun muassa sanonut Twitterissä, että Quietin vaatetukselle on "varsin hyvä syy"

Nyt on Kojiman "hyvät" syyt selvillä. Todellisuushan oli se, että piti saada tissiä ja persettä ruutuun.
Ei sillä, mua ei haittaa. Naurattaa vain Kojiman puolustelut ja puolustelijat.

Syyhän on se, että:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Mutta joo..


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 14.09.2015 17:18
Syyhän on se, että:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Mutta joo..

Nimenomaan. Niin väkisin väännetty paska ja sitten vielä selitelty jälkeen päin kuinka on hyvä syy.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Partajeesus - 14.09.2015 17:21
Harmi vaan kun alun jälkeen meno ei pahemmin muutu. Niissä samassa muutamassa paikassa käydään monta kertaa hakemassa tai tappamassa joku ja lopussa ei edes voi pelata tarinaa eteenpäin vaikka haluaisi vaan on pakko tehdä niitä side opseja tai vanhoja tehtäviä vaikeampana tietty määrä (tätäkään peli ei kerro) jotta seuraava juoni tehtävä taas aukeaa. Muutenkin ne side opsit on kuin jollain random generaattorilla tehty. "mene tuonne ja pelasta tuo", "mene tuonne ja tuhoa seitsemän miinaa", "mene tuonne ja tuhoa toiset seitsemän miinaa" jne ja aina tosiaan käydään niissä samoissa kylissä ja tukikohdissa jos pitää joku pelastaa tai tappaa.



Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 14.09.2015 20:03
Tuli tilattua CE tuosta strategiaoppaasta jenkki-Amazonista. Lähinnä koska Kojima ollut mukana tekemässä, vissiin aika paljon Shinkawan taidetta kirjan sivuilla ja joku Shinkawa-julistekin mukana. Pitäisi olla aika hyvä ja vähän enemmän kuin joku hikinen strategiaoppaan turhake. 400 sivua ja kovakantinen.

34€ vähän nopeammilla posteilla.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Scarf - 16.09.2015 18:21
Ei luoja tuota prologueta. :lol: Kaukana oltiin siitä hienovaraisuudesta, mitä odotin Ground Zeroesin perusteella. Reilu tunti välivideoita, jotka olisi voitu tiivistää 10 minuuttiin, lattialla raahautumista, typerää zoomailua ja hidastusefektejä, lentäviä palavia valaita ja yksisarvisia, hienoja lainauksia ja kirjaviittauksia, jotka eivät liity mihinkään, jne. Jos olisin pelannut samalla juomapeliä, jossa joutuu vetämään shotin joka kerta kun Kojiman nimi mainitaan jossain, olisin saanut alkoholimyrkytyksen alta aikayksikön. Kojima, plz stahp...

Sitten ollaankin yhtäkkiä parissa minuutissa keskellä Afganistania hevosen selässä Ocelotin kanssa. Hyvin rytmitetty. Onneksi tuo intro on nyt takana ja pääsee vihdoinkin PELAAMAAN. Jatkossa skippaan jokaisen välivideon, koska Kojima ei vieläkään osaa ohjata tai käsikirjoittaa mitään järkevää.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 16.09.2015 18:31
Onneksesi niitä ei ihan heti ole tulossakaan. Pelissä on varmaan saman verran välidemoja koko loppuajan yhteensä kuin tuossa alussa.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 17.09.2015 15:26
Tuli tilattua CE tuosta strategiaoppaasta jenkki-Amazonista. Lähinnä koska Kojima ollut mukana tekemässä, vissiin aika paljon Shinkawan taidetta kirjan sivuilla ja joku Shinkawa-julistekin mukana. Pitäisi olla aika hyvä ja vähän enemmän kuin joku hikinen strategiaoppaan turhake. 400 sivua ja kovakantinen.

34€ vähän nopeammilla posteilla.

Amazon yllätti ja pisti paketin UPS:n matkaan jostain syystä. Olisi tullut jo eilen perille, mutta en ollut kotona oikeaan aikaan.

Itse kirja vaikuttaa laadukkaalta. Lopussa n. 40 sivua arttia, mutta ei nyt ehkä mitään maailmaa mullistavaa. Hienojahan noi aina on silti. Lisäksi jonkun verran hahmotaidetta eri puolilla kirjaa aikaisemmista peleistä, mutta moni fani on varmaan ne jo nähnyt. Lisäksi aika paljon taustaa hahmoista ym. ja juonikuvaukset peleistä.

Mukana tullut litografi on 24,5x18cm ja painettu pahville. Ehkä tämän saa joskus kehystettyä ja seinälle, kunhan isona on se man cave.

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 17.09.2015 16:39
Niille, ketkä ovat pelanneet pelin läpi:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Pelin oikea loppu, joka oli jostain käsittämättömästä syystä leikattu pelistä. Kannattaa katsoa.


Edit:

Lisäksi:
http://www.youtube.com/watch?v=P8RCD2KAbX4


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: pilipali - 17.09.2015 18:39
Ei luoja tuota prologueta. :lol: Kaukana oltiin siitä hienovaraisuudesta, mitä odotin Ground Zeroesin perusteella. Reilu tunti välivideoita, jotka olisi voitu tiivistää 10 minuuttiin, lattialla raahautumista, typerää zoomailua ja hidastusefektejä, lentäviä palavia valaita ja yksisarvisia, hienoja lainauksia ja kirjaviittauksia, jotka eivät liity mihinkään, jne. Jos olisin pelannut samalla juomapeliä, jossa joutuu vetämään shotin joka kerta kun Kojiman nimi mainitaan jossain, olisin saanut alkoholimyrkytyksen alta aikayksikön. Kojima, plz stahp...

Sitten ollaankin yhtäkkiä parissa minuutissa keskellä Afganistania hevosen selässä Ocelotin kanssa. Hyvin rytmitetty. Onneksi tuo intro on nyt takana ja pääsee vihdoinkin PELAAMAAN. Jatkossa skippaan jokaisen välivideon, koska Kojima ei vieläkään osaa ohjata tai käsikirjoittaa mitään järkevää.

Eh. Täysin päinvastaista mieltä, intro oli melkeinpä parasta mitä pelillä oli tarjota. Tolkuttoman lupaava alku ja sitten tapahtuu totaalinen lässähdys.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: MasterTK - 20.09.2015 00:48
Umpipaskan Uncharted-intron jälkeen peli on vaan parantunut koko ajan, mitä enemmän olen pelannu.

Hiljalleen alkaa tajuamaan tämän pelin loputtoman monipuolisuuden ja yksityiskohtaisuuden, kun jotain 50h alkaa olla takana peliaikaa. Hyvin todennäköisesti vuoden peli itselleni ja muutenkin nousemassa korkealle omilla suosikkilistoillani. Niin puhdasta peli-iloa kuin olla ja voi. Pelasin juuri viisi kertaa yhden tehtävän uusiksi läpi, kun halusin testata erilaisia ideoita ja tapoja läpäistä se. Varusteita ja vermeitäkin on aivan loputtomiin ja jopa muiden pelaajien baseihin voi hyökätä, mikä on ollut todella hauskaa.

Pelin yksityiskohdat on kyllä vertaansa vailla. Äänenvaimennetulla snipulla koitin muka ampua kielekkeen päältä jonkun tyypin, mutta tässä pelissä hylsyt voivat vieriä kiviä pitkin alas ja suoraan vihujen keskelle aiheuttaen hälytyksen. Myös kaikenlaisia ihan pieniä huomaamattomia juttuja, kuten jos vihollinen lähtee ajamaan autoa, niin huomaa miten se pistää vaihteen eka päälle, eikä vaan hyppää autoon ja lähde ajamaan. Ei missään muissa peleissä ole tällaisia juttuja näin paljoa. Joka kerta kun pelaan, keksii jotain uutta. AI on myös täysin omaa luokkaansa verrattuna muihin peleihin. Tuntuu kyllä varmasti uskomattoman orvolta pelata jatkossa muita pelejä, joissa on muka jotain hiippailua, varsinkin kun sitä tungetaan nykyään joka toiseen peliin. Tosin nuo jatkuva alku- ja lopputekstit voi kyllä heittää hiiteen. Ei mitään järkeä niissä.

Ihan helvetin sääli, jos ei tulla samaan tällä pelimoottorilla enää uusia pelejä.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Partajeesus - 20.09.2015 01:05
Eli peli on parasta ikinä koska kuski osaa laittaa vaihteen päälle? Viis siitä, että peli toistaa itseään enemmän kuin assassins creed  ja siitä ollaan leikattu iso osa tarinaa pois. Tämä siis metal gear fanin mielipide joka on pelannut peliä yli 80 tuntia ja side opseja on tekemättä "enää" 30.

Tässä lista kuinka monipuolista side opsien pelaaminen on ja kuten aiemmin sanoin niin kaikki sijoittuu niihin samaan muutamaan paikkaan ja osa tarina tehtävistäkin on sitä täysin samaa.
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Eikä ole meikällä kyllä hylsyt ikinä hälytystä aiheuttanut joten video kehiin tai it didn't happen.




Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: MasterTK - 20.09.2015 01:11
Siis minulle on aivan sama, vaikka kaikki tehtävät olisi identtisiä, kunhan vaihtoehdot ja mahdollisuudet toteutukseen ovat monipuoliset. Sama kuin pelaisi jotain Mariota. Joka kentän päässä on se sama lippu, mutta reitti on joka kerta erilainen. Paljon mieluummin otan näin päin kuin Last of usin tyyliin, jossa tarina ja maisemat vaihtelee mukamas taustalla, mutta pelimekaniikka on äärimmäisen simppeliä, mene huoneesta toiseen, heitä pari tiiliskiveä ja etene, koko pelin ajan. Onhan tämä ihan erilainen kuin aiemmat MGS:t, mutta iskee silti itselleni lujaa.

Kunnon hiekkalaatikkopeli kerrankin ja tuntuu kuin pelaisi jotain vanhoja konsolipelejä, joissa se itse pelaaminen oli se ilo ja päätarkoitus, eikä elokuvamaisen tarinan katselu. En malta odottaa, että pääsee S-rankkailemaan tehtäviä ja yrittämään niin ettei aiheuta mitään hälytyksiä. Ainoa mitä kaipaisin, että pelissä olisi joku MGS2-tyylinen european extreme -vaikeustaso, joka on täysin hitleri. Kuolisi joka luotiin kerrasta jne.



Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 20.09.2015 11:41
Itse olisin kelpuuttanut tähän vielä 20 tuntia välidemoja ja 200 tuntia codec keskusteluja, mutta menköön näin. MGS4 oli niin paska että ehkä Kojima vain menetti otteensa Snake Eaterin jälkeen tarinankertojana. Nyt on sentään jäljellä hauska gameplay.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kraidi - 20.09.2015 13:49
Kannattaa muuten kuunnella niitä kasetteja, melko iso osa juonesta käydään niiden kautta.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 20.09.2015 14:23
Kannattaa muuten kuunnella niitä kasetteja, melko iso osa juonesta käydään niiden kautta.

Toki, mutta niiden määrä on silti vain murto-osa edellisten pelien codec-keskusteluista. Sinällään nerokas idea saada Milleriltä spiikkiä painamalla R1 pelin aikana menee ihan hukkaan kun mitään sisältöä ei ole tarpeeksi.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 24.09.2015 11:12
Kaikkia Oddseja vastaan ostin MGSV:n. Täytyy myöntää että MGS-peliksi tämä on yllättävän hyvä. En ole vasta kuin 7 ensimmäistä päätehtävää pelannut ja saman verran side-ops, mutta ainakin alkuun on ihan hyvin maistunut. Parasta on ollut se, että vaikka hiippailu ei mene ihan 100% putkeen, niin ei tarvitse alkaa ottamaan restart vaan tilanteesta selvää silti jotenkin. Aikaisemmissa peleissä oli aina tunne, että on pakko päästä ilman hälyjä kaikki läpi. Toki aikaisempien pelien paskuushan johtui ihan muista tekijöistä.

Toisaalta nyt alkaa jo huomaamaan, että oma pelityyli menee aina saman kaavan mukaan. Paljon vaikuttaisi olevan vaihtoehtoja ja kikkailua, mutta tuleeko noita oikeasti koskaan käytettyä? Hieno yksityiskohta on, että voit piiloutua vessaan ja soittaa kasettia, jossa ripuli raikaa. Toinen juttu on, että tuleeko koskaan käytettyä? Nämä ei ehkä sinänsä ole pelin ongelmia, vaan yleisesti pelaamiseen liittyvää asiaa. Jos pelaajalle annetaan vapaus mennä tehtävä läpi miten hän haluaa, se vaatii tietenkin pelaajalta tietyn oman tavoitteen. En tiedä jaksanko pelata tehtäviä uudelleen läpi, että saisi esim. Perfect Stealth bonuksen. Silloin voisi olla, että pitäisi käyttää paljon eri kikkoja mitä peli tarjoaa. Nyt tehtävät ovat menneet melkolailla samaa kaavaa: hämää vihu sivummalle, taju kankaalle ja ilmapallolla pois.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Kraidi - 24.09.2015 11:29
Nyt kun olen sulatellut MGSV:tä, on varmaan aika sanoa, ettei tämä ollutkaan se vuoden peli itselleni. Todella hyvä peli tämä on ja nautin jokaisesta hetkestä pelin parissa, mutta ikävä kyllä Bloodborne on lopulta vienyt itselläni aika kevyesti sen vuoden peli -tittelin itselleen. Kyseessä on jopa yksi parhaimmista peleistä mitä olen pelannut.

Paremmuusjärjestykseni kaikista sarjan pääpeleistä taitaa olla nyt tällainen:

1. Metal Gear Solid
2. Metal Gear Solid 3: Snake Eater
3. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
4. Metal Gear 2: Solid Snake
5. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain & Ground Zeroes
6. Metal Gear Solid: Peace Walker & Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
7. Metal Gear

Kaikki nuo ovat itselleni 10/10-pelejä (paitsi ihan ensimmäinen MSX:n Metal Gear, joka sekin on kyllä ihan ok), mutta MGS:t 1-3 ja MG2 ehdottomasti ne nautinnollisimmat. Niitä ei vain päihitä mikään.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 15.10.2015 14:11
Sanokaas mitä voi tehdä nukkuville vartijoille? Sellaiset jotka vetelevät sikeitä ihan omasta tahdostaan. En ole keksinyt muuta kuin joko ampua tai potkaista hereille. Pelissä missä voit soittaa kakka-ääniä sisältävää nauhaa vessassa välttyäkseen vartijan kiinnostukselta, ei voi napata nukkuvia äijiä tajuttomaksi.

Ihan hyvä peli tämä on ollut vaikka ei missään nimessä 10/10 arvosanaa ansaitse. Ehkä 8½ antaisin kouluarvosanana. Ihan hyvin kun miettii, että aiemmat osat olivat parhaimmillaan 6-7 paikkeilla. Kolme isoa plussaa pitää mainita tärkeysjärjestykssä:

1. Ei David Hayteria
2. Välipätkiä on niin vähän, ettei Kojiman ADHD-kameraohjauksesta joudu kärsimään kovinkaan paljoa.
3. Ohjaus on kohdillaan. Ei vaikuta enää apinan suunnitelemalta.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Scarf - 19.10.2015 16:14
Jotain +30h takana ja alkaa kyllä todenteolla puuduttamaan tämä peli. Joka saatanan tehtävä on identtinen edellisen kanssa. Kaikki alueet näyttävät samalta. Juonessa ei ole taaskaan päätä eikä häntää. Bossit ovat kaikki paskaa. Motherbasen kanssa kikkailu alkaa lähinnä käymään hermoille. Aseiden päivittäminen vaatii aivan älytöntä grindausta, mikä on turhaa koska pelissä on turha ampua muuta kuin pääosumia, mihin soveltuu mikä tahansa ase äänenvaimentimella.

Ja miksi ihmeessä jokaisen tehtävän alussa pitää spoilata, mitä vastuksia sieltä on tulossa? Ilmeisesti vain siksi, että Kojima saa nimensä ruutuun sata kertaa pelin aikana. Äijällä on 100 miljoonan budjetti ja lopputuloksena on kaksi valtavaa, täysin identtistä pelialuetta ja sata samanlaista tehtävää. Rockyn mainitsema ADHD-kameraohjauskin on lähinnä surkuhupaisaa katsottavaa. Ohjaisi vaikka oikean elokuvan, niin voisi sitten katsella sitä yksin ja runkata päälleen samalla.

Pelimoottori ja pelattavuus ovat edelleen parasta ikinä, mutta sillä ei paljoa juhlita, jos pelin rytmitys on näin surkea. Saa nähdä jaksanko vääntää tätä edes läpi.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Scarf - 22.10.2015 16:20
Voi helvetti tota SKULL-ryhmää. :lol: Joka kerta kun noita rasittavia kusipäitä kierrätetään uudelleen, tekisi mieli viskoa ohjain seinään. Vieläkään en ymmärrä, mitä noita vastaan pitää edes tehdä. Miljoona eri energiapalkkia, jotka väheneävät epämääräisesti, jos ollenkaan. Joskus nuo kuolevat parilla singon panoksella, joskus saa ampua toistakymmentä, eikä mitään tapahdu. Kaiken kruunaa tuo raivostuttava ympäriinsä warppailu, pyssyillä selkään ruippiminen, kivenlohkareiden heittely, zombieukot ym. paska.

Surkeimpia vastustajia, joita olen ikinä missään pelissä kohdannut.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 22.10.2015 17:24
Voi helvetti tota SKULL-ryhmää. :lol: Joka kerta kun noita rasittavia kusipäitä kierrätetään uudelleen, tekisi mieli viskoa ohjain seinään. Vieläkään en ymmärrä, mitä noita vastaan pitää edes tehdä. Miljoona eri energiapalkkia, jotka väheneävät epämääräisesti, jos ollenkaan. Joskus nuo kuolevat parilla singon panoksella, joskus saa ampua toistakymmentä, eikä mitään tapahdu. Kaiken kruunaa tuo raivostuttava ympäriinsä warppailu, pyssyillä selkään ruippiminen, kivenlohkareiden heittely, zombieukot ym. paska.

Surkeimpia vastustajia, joita olen ikinä missään pelissä kohdannut.

Itse pitäisi tapella niitä Zombie-snipu-muijia vastaan. Ekalla kerralla menin ihan perus kamoilla ja kuolin. Toista kertaa en ole vielä jaksanut kokeilla. Pitäiskö mennä D-Walkerilla ja chaingunilla. Viimeksi ainakin kaatui ne perus-skull ukkelit sillä.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Partajeesus - 22.10.2015 17:45
^ Jos et koita kaikkia tehtävien objectiveja suorittaa niin senkus vaan hiivit niiden ohi.


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 22.10.2015 18:03
Voi helvetti tota SKULL-ryhmää. :lol: Joka kerta kun noita rasittavia kusipäitä kierrätetään uudelleen, tekisi mieli viskoa ohjain seinään. Vieläkään en ymmärrä, mitä noita vastaan pitää edes tehdä. Miljoona eri energiapalkkia, jotka väheneävät epämääräisesti, jos ollenkaan. Joskus nuo kuolevat parilla singon panoksella, joskus saa ampua toistakymmentä, eikä mitään tapahdu. Kaiken kruunaa tuo raivostuttava ympäriinsä warppailu, pyssyillä selkään ruippiminen, kivenlohkareiden heittely, zombieukot ym. paska.

Surkeimpia vastustajia, joita olen ikinä missään pelissä kohdannut.

Itse pitäisi tapella niitä Zombie-snipu-muijia vastaan. Ekalla kerralla menin ihan perus kamoilla ja kuolin. Toista kertaa en ole vielä jaksanut kokeilla. Pitäiskö mennä D-Walkerilla ja chaingunilla. Viimeksi ainakin kaatui ne perus-skull ukkelit sillä.

Mä otin vaan ihan reteesti tankin käyttöön niitä snipuja vastaan :lol:


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: Scarf - 05.11.2015 15:18
On kyllä kammottavaa sillisalaattia tämä peli, ei herranjestas sentään. Vedin läpi tehtävän 42...

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Skippasin taas kaikki välivideot, koska eihän noissa ole ollut pitkään aikaan enää mitään järkeä. Laitetaan juonta eteenpäin vievät uudet tehtävät ja sitten nämä vanhoja tehtäviä kierrättävät paskat sekaisin. En enää tiedä, mitkä välivideot ovat uusia ja mitkä vanhoja. Äly hoi, olisiko ehkä kannattanut tehdä pelistä vähän pienempi jo suunnittelupöydällä, ettei tarvi sitten lopussa parsia keskeneräistä paskaa kokoon väkisin nollabudjetilla.

Mutta niin, mitäs helvettiä tässä nyt pitää tehdä, kun kaikki 42 tehtävää on vedetty läpi? Yhtään uutta tehtävää ei avautunut. Älkää nyt sanoko, että kaikki noi sivutehtävätkin pitää jyystää läpi (olen kyllä vetänyt kaikki keltaisella merkityt sivutehtävät läpi)...


Otsikko: Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: despo - 05.11.2015 15:48
Jotain sideopseja siinä piti kai tehdä. Mulla aukes ihan itestään niin en tiedä mikä sen unlockkaa. Eikä niitä kaikkia mulkkupäätehtäviä olisi tarvinut tehdä. Ite skippasin parit mulkun näköiset lopussa ihan suosiolla.


Otsikko: Vs: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Kirjoitti: zoukka - 06.11.2015 09:08
Joo eipä tätä ole jaksanut pelata. Ground Zeroes oli parempi peli. Itse tykkään pelisarjan tarinasta paljonkin, joten sen totaalinen puuttuminen/paskuus pääsi yllättämään. Tärkein, eli codec keskustelut loistavat poissaolollaan (kassut vähän paikkaavat, mutta niitä ei ole tarpeeksi).

Hyvä vaan, että sarja loppuu (?) tähän sillä Kojima menetti otteensa kolmosen jälkeen.