Pyramidhead
Vieras
Minulla ei ollut ohjauksen kanssa ongelmia oikein missään vaiheessa. Alussa oli ehkä muutama nappi hakusessa uusilla paikoillaan. Ohjaus on kyllä mahtava. Tietenkin tuo kääntyvyys on ainoa mikä vähän pistää silmään, mutta kumma kyllä ei sekään häiritse yhtään. Fiilikseltään rankkaan tämän ainakin tällä hetkellä parhaimmaksi mahdolliseksi first person -kontrolliksi. Nopeudessa toki hävitään hiirelle ja näppikselle, mutta varsinkin Metroidiin tämäkin sopii erittäin hyvin. kunnon räiskintöihin olisi hyvä saada ohjausta mielellään vielä herkemmäksi ja kuuleman mukaan se onnistuukin ainakin tulevassa Medal of Honorissa, jonka kontrollia on kehuttu monissa paikoissa tätäkin paremmaksi. Ja siinähän saa säätääkin sitä käsittääkseni täysin vapaasti. Harmi vain ettei aihepiiri oikein nappaa.
Pelistä yleisesti vielä, että se pääsi jopa hieman yllättämään. Olin varautunut erittäin hyvään peliin, mutta samalla myös siihen ettei peli tarjoa juuri uutta kontrollien lisäksi. Ja minuahan se ei olisi edes haitannut. Mutta nyt kävikin niin, että peli tuntuukin yllättävänkin tuoreelta. Sen lisäksi odotin, että pelin alku olisi vähän tympeämpi, koska sitä on hieman haukuttu. Tämäkin pääsi yllättämään, sillä minusta se oli hyvin toteutettu ja toimi hyvänä johdantona pelille. Tällä hetkellä tosiaan tuntuu siltä kuin pelissä ei olisi mitään vikaa vaan se on parasta Metroid laatua. Ehkä jopa parempaa kuin kertaakaan ennen ainakin Prime sarjassa.
Friend vouchereita olisi mukava saada. Lisäilen Wii-numeroani tuonne listaan tuossa kohta näillekin foorumeille. Monilla se tosin taitaa jo ollakin ja testasinkin jo itse yhden lähettämistä.