Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Mirror's Edge -julkaisu: 14.11.2008
Sivuja: [1] 2 3
Tulostusversio
Aihe: Mirror's Edge  (Luettu 17938 kertaa)
Mirror's Edge « : 29.10.2008 19:31 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Mirror's Edgen demo tulossa PSN:iin torstaina ja Xbox Live Marketplacelle perjantaina.

KFIN
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Mirror's Edge « Vastaus #1 : 29.10.2008 19:32 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili
Mirror's Edgen demo tulossa PSN:iin torstaina ja Xbox Live Marketplacelle perjantaina.

KFIN

Jes, tätä on odotettu. Pääsee viimein testaamaan, että onko peli niin hyvä kuin toivon sen olevan  :)
tallennettu
Mirror's Edge « Vastaus #2 : 29.10.2008 20:00 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili
Mirror's Edgen demo tulossa PSN:iin torstaina ja Xbox Live Marketplacelle perjantaina.

KFIN

Jes, tätä on odotettu. Pääsee viimein testaamaan, että onko peli niin hyvä kuin toivon sen olevan  :)


Aavistuksen pelottaa, että peliin on pistetty liikaa jotain muuta kuin juoksemista, hyppelyä ja kiipeilyä. . .

No, demon nyt ainakin luulisi olevan mukavan tiivistetty paketti. Muistanko väärin vai oliko tässä demossakin time trial?
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Mirror's Edge « Vastaus #3 : 29.10.2008 23:32 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili
Muistanko väärin vai oliko tässä demossakin time trial?
Jenkeissä tuon saa auki vain ennakkotilaamalla pelin, ellen nyt aivan väärin muista (saa sitten jonkun koodin, jolla sen saa auki). En tiedä mikä käytäntö on Euroopassa. Tai että olenko täysin väärässä.

Mut iloinen yllätys, että toi demo tulee jo tällä viikolla. GameStop (Jenkkilän) mainitsi Mirror's Edgen tilaussivulla, että demo tulisi vasta ensi viikolla, joten en ollut edes varautunut siihen, että pääsis jo huomenna pelaamaan.

Lainaus
Aavistuksen pelottaa, että peliin on pistetty liikaa jotain muuta kuin juoksemista, hyppelyä ja kiipeilyä. . .
Tuskin. Eihän pelissä ole edes pakko ampua kertaakaan, jos ei halua. Joku Achievement/Trophy oli sellainen, jonka sai kaikkien kenttien läpäisemisestä ilman tappoja. Nimikin taisi olla jokin "Pacifist". Kyllä tää on ihan puhdasta FPP:a.


« Viimeksi muokattu: 29.10.2008 23:37 kirjoittanut Azu »
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Mirror's Edge « Vastaus #4 : 30.10.2008 21:41 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili
Kyllä tää on ihan puhdasta FPP:a.


Kuitenkin tunkevat sinne jotain ajelua tai escort-missioneita.

Demo oli ihan vänkä. Kivaa saada isoillekin konsoleille välillä tälläinen suoritus-peli jossa tulee kuoltuakin.
Muutenkin tykkään kovasti siitä mitä peli, ainakin tämän demon perusteella, yrittää tehdä. Tosin sinne tavoitteeseen ei näköjään ihan päästä: kontrollit saisivat olla vielä rutkasti simppelimmät (toki näihin kontrolleihin ilman muuta tottuu, mutta tälläisessä pelissä kontrollien pitäisi iskostua selkärankaan heti kun pääsee ohjaamaan hahmoaan) ja näköjään kaikenlaista höpötystä ja tutoriaalia löytyy kamalasti, joka tuntuu aika. . . rumalta. Onneksi optionseista voi pistää puheen pois päältä, joka teki pelaamisesta paljon mielekkäämpää.

Kovasti teki mieli jatkaa pomppimista, kun demon lopussa yksi punainen hyppyri ehti vilahtamaan, joka on varmaan aika hyvä merkki.
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Mirror's Edge « Vastaus #5 : 30.10.2008 21:58 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW EA omistaa tämän genin ihan pystyyn.
tallennettu
Mirror's Edge « Vastaus #6 : 30.10.2008 22:50 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Mirror's Edge vaikutti kyllä demon perusteella varsin hauskalta tapaukselta. Onhan tätä tullut odoteltuakin ja näyttää siltä, ettei pettyä ainakaan tarvitse. Kaikki nappulat eivät vielä ekalla kerralla iskostuneet todellakaan selkärankaan asti ja putoiltuakin tuli muutaman kerran. Ohjaus vaikutti kyllä sinänsä ihan loogiselta ja eiköhän se ihan hyvin toimi, jahka sen ensin saa painettua päähänsä. Enemmänkin olisin pelannut, jos tänään olisi ehtinyt. Ehkä huomenna sitten.

Mennee ostoon julkaisussa, ellei nyt ihan ihmeitä tapahdu.
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #7 : 31.10.2008 00:02 »
Faiska Jäsen Viestejä: 427 Basaaripisteet: 4 Profiili Demon perusteella mukava peli. Kontrollit kieltämättä hieman erikoiset, mutta toimivat. Kunpa lopulliseen versioon tulisi sitten tarpeeksi vaihtelua ympäristöihin ja tehtäviin että jaksaa pelata.
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #8 : 31.10.2008 09:15 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili
Kyllä tää on ihan puhdasta FPP:a.
Kuitenkin tunkevat sinne jotain ajelua tai escort-missioneita.
Mun tietääkseni tässä ei hirveästi kohdata muuten ihmisiä kuin välipätkien aikana (+ tietysti poliisit). Vaikka kaupungin teillä näkyy kadun tallaajia, niin eipä niidenkään kanssa taideta olla ikinä kasvotusten. Tuskinpa on siis mitään escort-tehtäviäkään. Ja ajeluhan nyt on täysin pois pelistä. Helikopterissa roikkuminen taitaa olla lähimpänä minkäänlaisen härvelin ohjastamista, mitä pelissä on. :)

Lainaus
Tosin sinne tavoitteeseen ei näköjään ihan päästä: kontrollit saisivat olla vielä rutkasti simppelimmät (toki näihin kontrolleihin ilman muuta tottuu, mutta tälläisessä pelissä kontrollien pitäisi iskostua selkärankaan heti kun pääsee ohjaamaan hahmoaan)
Jaa, munku mielestä on just hyvä, etteivät kontrollit ole liian simppelit. Tuntuu, että tässä on jopa jotain opittavaa/harjoiteltavaa (wall jumpit sun muut eivät luonnistu vielä parin kolmen demo-pelikerran jälkeen aina aivan täydellisesti) ja varmasti sitten time trialissa taitonsa saa hioa huippuunsa, jos haluaa mieliä edes lähellekään Top 100:n aikoja pidemmällä aikavälillä.

Lainaus
Kunpa lopulliseen versioon tulisi sitten tarpeeksi vaihtelua ympäristöihin ja tehtäviin että jaksaa pelata.
Sama juttu täälläkin. Ei tästä kyllä tule saamaan huonoa peliä enää yrittämälläkään, mutta jotta tämä nousisi Instant Classicin tasolle, kenttäsuunnittelun täytyy kyllä olla erityisen onnistunutta. Demon leveli oli ihan OK, mutta pitää tosiaan toivoa, että ne pysyvät vaihtelevina ja alati vaikenevina läpi koko pelin. Ois hauskaa (tai ehkei olisikaan), jos jossain loppupään kentässä joutuis tekemään samanlaisen tempun ihan itse, jonka Faith tekee ekan kentän alussa sen lyhyen parkour-intron aikana (hyppää kerrostalon ilmoitustaulua avuksi käyttäen sellasen nosturisysteemin päälle). Tuossa saattais kyllä jo tarvita sitä ajanhidastusta avuksi, että saa ajoitettua hypyt oikein.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #9 : 31.10.2008 14:14 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili Ihan jees. Kontrollit vaativat tottumista mutta ovat kyllä juuri passelit muuten. Ulkoasu on lähes odotetun tasoista. Eipä ollu tätäkään kohtaan kummoisia odotuksia, joten nyt sai yllättyä positiivisesti.
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #10 : 31.10.2008 15:09 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili Demo iski todella lujaa ja taitaa olla pakko-ostos jos ei nyt julkaisussa niin hieman myöhemmin. Graafinen tyyli toimi ja pelaaminen muistutti varsinkin Runner Visionia(tjsp) ilman pelattuna nopeatempoista kevytpuzzlea. Taistelu ei vielä ihan vakuuttanut, mutta kontrolleihin totuttua nekin varmaan menevät hyvin.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #11 : 31.10.2008 16:59 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili
Jaa, munku mielestä on just hyvä, etteivät kontrollit ole liian simppelit.


En tarkoittanut kontrollien yksinkertaistamisella mitään pelattavuuteen vaikuttamista. Jonkin siinä pännii, että 180-käännöksellä ja aseista riisumisella on oma nappinsa ja. . . hmm.

Olin tainnut kuvitella tämän olevan Portalin tapaan hyvin riisuttu peli, mutta ei tämä sellainen taida olla. Odotan mielenkiinnolla (ja pienellä kauhulla) päästä näkemään millaisia Mirror's Edgen tehtävät ovat.
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #12 : 31.10.2008 19:47 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili Ihan positiivinen kokemus oli kun messuilla menin demokentän läpi. Varsinkin graafinen ilme oli erittäin virkistävä poikkeus kaikenmaailman killzonejen ja resistancejen jälkeen. Myös se että ampumista ei ole pakko harrastaa oli mielekästä. Toivottavasti tämä peli ei kuitenkaan sisällä ollenkaan hiiviskelyä.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #13 : 01.11.2008 00:22 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Onkos expoilla vaan se sama demo pelattavana?
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #14 : 01.11.2008 20:41 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Joo, mutta siinä on myös Time Trial jota ei kait ole demossa.
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #15 : 02.11.2008 19:48 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
Joo, mutta siinä on myös Time Trial jota ei kait ole demossa.
Time Trial löytyy demosta, mutta sen saa auki vasta jos ennakkotilaa pelin sen sivujen kautta. Tällöin saa koodin, jolla moodi aukeaa.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #16 : 02.11.2008 22:20 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili
Joo, mutta siinä on myös Time Trial jota ei kait ole demossa.
Time Trial löytyy demosta, mutta sen saa auki vasta jos ennakkotilaa pelin sen sivujen kautta. Tällöin saa koodin, jolla moodi aukeaa.
Niin niin, mutta sitä ei oletuksena ole siis demossa, tarkoitin, joskin saatoin vähän epäselvästi ilmaista pointtini.

Tekisi kyllä mieli päästä sitä Time Trialiakin pelaamaan... : /
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #17 : 03.11.2008 16:00 »
Qtulhu Jäsen Viestejä: 184 Basaaripisteet: 0 Profiili Demo oli ihan asiallista menoa ja eiköhän tämäkin loppuvuoden aikana hankintaan mene. Yks kysymys tosin noista aikarajoista. Eli tuo Time Trial on siis oma peilitilansa ja yksinpelissä kentät voi mennä läpi myös ilman aikarajoja vai onko nuo aikarajat jotenkin isokin osa ME:n yksinpeliä? En ole koskaan peleissä olleista aikarajoista erityisemmin tykännyt, mutta jos Time Trial on bonuspelitila jonka avulla voi brassailla, niin ei sitten mitään, mutta jos yksinpelissä pitää edetä alle tiettyjen aikarajojen niin voi ruveta vähän hatuttamaan. Tulee liikaa suorittamisen makua moiseen.
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #18 : 03.11.2008 16:16 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Käsittääkseni yksinpelissä ei mitään aikarajoja ole, Time Trial on vain erillinen pelitila.
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #19 : 04.11.2008 12:12 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili YouTubessa speedrunnottu demon kenttää. Tuo video sai omalla kohdalla kiinnostusmittarit värähtelemään. Oikeassa time trialissa toimii varmaan vielä paremmin. Ainoastaan vaihtoehtoistet reitit ovat tällä hetkellä vielä sellainen asia, josta haluaisin varmistuksen. Olisi kovin tylsää, jos kentän pääsisi läpi nopeiten ainoastaan runner visionin näyttämää reittiä. Runner vision kun muutenkin on nössöille.

Kuinkas muuten tuo resetti toimii siinä demossa? Joutuuko jostain starttivalikosta sen räpeltämään? Onko siinä starttivalikon esiin tulossa jotain ärsyttävää viivettä? Aika monesti tämmöiset pelit, joissa tekisi mieli hioa suoritukset huippuaikoihin, kaatuvat siihen, että resetointi on liian vaivalloista. Säästi kyllä paljon hermoja Trackmania Sunrisessa, että kentän sai aloitettua välittömästi uudelleen pelkällä delete–näppäimen painalluksella.
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #20 : 04.11.2008 16:56 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili No siis, Time Trialissa restartti on helppo - start -> restart -> kenttä latautuu melkein silmänräpäyksessä, mitä nyt Expoilla koitin. Demossa (ei siis Time Trialissa) vähän monimutkaisemmin: Pitää mennä alkuvalikkoon ja sieltä sitten valita koko juttu uudelleen, käsittääkseni.

"Olisi kovin tylsää, jos kentän pääsisi läpi nopeiten ainoastaan runner visionin näyttämää reittiä. Runner vision kun muutenkin on nössöille."

Kyllähän linkittämässäsikin videossa tuo meni esim. niissä portaissa siitä seinästä aluksi vasemmalle ja siitä portaisiin, josta seinää pitkin, josta 90 asteen käännös ja hyppy sitten ihan ylös portaisiin - eikä siinä ole mitään punaista, oli Runner vision päällä tai ei.
tallennettu
Re: Mirror's Edge « Vastaus #21 : 04.11.2008 17:04 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili
YouTubessa speedrunnottu demon kenttää.

Mielenkiintoista katseltavaa tuo video kyllä. Demossa ei oikeastaan menty "runner visionin" avulla kuin pari kertaa alussa ja itse ainakin sain hyviä vinkkejä, miten selviytyä joistain kohdista fiksummin ja ennen kaikkea nopeamminkin. Pitänee kokeilla, jahka tässä kerkeää. Tähän asti kun on tullut mentyä enemmän tai vähemmän pelin ehdottelemia reittejä pitkin.

Sää nähdä, miten suosituksi tämän speedrunnaaminen sitten muodostuu...
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #22 : 04.11.2008 17:39 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
Kyllähän linkittämässäsikin videossa tuo meni esim. niissä portaissa siitä seinästä aluksi vasemmalle ja siitä portaisiin, josta seinää pitkin, josta 90 asteen käännös ja hyppy sitten ihan ylös portaisiin - eikä siinä ole mitään punaista, oli Runner vision päällä tai ei.
Joo, en mitään orjallista runner visionin osoittaman reitin noudattamista tarkoittanut. Kyllä tuossa videossa minusta kovasti mentiin tiettyä reittiä pitkin, vaikka pikkaisen oiottiin esimerkiksi niissä portaissa. Lähinnä sitä, ettei tarvitsisi mennä täysin ennalta määrättyä polkua. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi sellainen tilanne, jossa edessä on toinen kerrostalo, jonka katolle olisi päästävä. Hyppäämällä ei yllä. Runner vision on tähän mennessä ohjannut pelaajan vasempaan reunaan, jossa menee putki, jota pitkin tasapainoilemalla pääsee toiselle puolelle. Talon oikealla reunalla voisi kuitenkin olla parveke, jonne pystyy hyppäämään ja sieltä ylös toisen talon katolle. Mahdollisesti tämä oikeassa reunassa oleva reitti jatkuisi pidemmälle ja olisi nopeampi kuin runner visionin näyttämä reitti.
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #23 : 04.11.2008 17:53 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili Demon kenttähän on ensimmäinen laatuaan koko pelissä, joten eipä tuolta vielä mitään hirveitä oikomisia sinänsä odottelisikaan. Mitä nyt olen katsellut videoita, niin ainakin eräässä trailerissa ja jonkun random-pelaajan pelaamassa gameplay-pätkässä tullaan ainakin aivan eri suunnilta erääseen kohtaan jossain myöhemmässä kentässä. En sitten tiedä miten suuri ero reiteissä on ennen tuota (vain gameplay-pätkä näyttää koko reitin ennen sitä, traileri pätkiä sieltä täältä), mutta voisi kuvitella olevan suht merkittävä, jos kerta toisessa tullaan samaan paikkaan vasemmalta ja toisessa oikealta.


Lainaus
Mahdollisesti tämä oikeassa reunassa oleva reitti jatkuisi pidemmälle ja olisi nopeampi kuin runner visionin näyttämä reitti.
Mielestäni kehittäjät ovat sanoneet, että tässä on myös sellaisia reittejä, joita ei varmasti hoksaa, jos luottaa pelkkään Runner Visioniin, ja jotka saattavat olla nopeampia ja toisaalta ehkä vähän haastavampiakin kuin runner visionin ohjastamat reitit. Ja myöhemmässä vaiheessa peliähän tuon Runner Visionin merkityskin käsittääkseni pienenee ja se muuttuukin enemmän vain sellaiseksi "tänne pitäisi päästä, keksi itse reitti" tapaiseksi avuksi, eikä se ole niinkään jokaisen etenemistä avustavan objektin värjäävä ominaisuus, kuten demossa. Tiedä sitten, miten lopulta on. Eihän noihin devaajien juttuihin voi ikinä täysin luottaa. Ajattelin kyllä itse pelata pelin ihan alusta asti ilman Runner Visionia, niin ei mene turhan helpoksi.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #24 : 13.11.2008 18:47 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili Mirror's Edgen 2d-flash-versio:

http://www.bornegames.com/?page_id=369

Melko laadukas flash-peliksi. On tosin vielä vain beta-versio, ei sisällä kuin yhden kentän. Koko peli tulee pelattavaksi sitten joskus lähitulevaisuudessa.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #25 : 14.11.2008 13:19 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Aijaa. Tätä ei julkaistukaan PC:lle tänään. PC–julkaisu tapahtuu vasta tammikuussa. No, saapahan XO pitkästä aikaa jotain tekemistä. Myöhemmin kyllä hommaan sen PC–version.
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #26 : 15.11.2008 03:49 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Nyt, kun töistä on tultu, voi kertoa hieman ensitunnelmia pelistä.

Koska missään ei ollut mainittukaan mitään pelin kestosta, pelkäsin hieman että siitä tulisi parin tunnin rykäisy. Kolmen tunnin jälkeen olen kuitenkin vasta noin puolessa välissä, ja ajattelin pelata pelin läpi ainakin sen kolme kertaa, jonka lisäksi tietysti Time Trialit ja Speedrunit. Immersio on kyllä varsin täydellinen, grafiikka mukavaa ja niin edespäin. Ei tämä tuttuun tapaan kyllä hypeen vastaa lainkaan.
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #27 : 15.11.2008 14:14 »
ZepKi Jäsen Viestejä: 308 Basaaripisteet: 0 Profiili Töistä :o
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #28 : 19.11.2008 20:37 »
Mixba Jäsen Viestejä: 71 Basaaripisteet: 0 Profiili No niin. Tähän mennessä koko peliharrastelijaurani aikana en ole ensimmäisen trailerin nähdessäni niin syvästi vaikuttunut kuin tämän pelin kohdalla. Koskaan en ole niin palavasti tahtonut päästä pelaamaan tulevaa peliä pelkän trailerin perusteella kuin tätä. Trailerin perusteella uskoin, että tämä peli olisi vihdoinkin nykypäivän korvike sille, jota vain Deus Ex (se ensimmäinen) on aikanaan pystynyt minulle antamaan: Täydellinen symbioosi kaikkien niiden ainesosien välillä, jotka luovat peliin sen sille ominaisen tunnelman. Pelin maailma, värit, valot, musiikki, ääniefektit, ääninäyttelijät, pelaajan kuvakulma, UI/HUD kaikki. Ja kaikki tämä onkin niin hyvällä mallilla, että aidosti itkettää, kun valmis tuote on pelattavuudeltaan kusinen Paska.

Aloitin pelin sen medium vaikeusasteella. Olisin aloittanut hardilla, mutta easysta ja medistä oli valittava. Ei kestänyt aikaakaan kun jo muistutettiin, että mediumkin osaa olla aika suhteellinen käsite. Tähän mennessä peliä on takana, en tiedä kuinka monta tuntia, mutta kuolemia on varmaankin sata ellei satoja. Vaikea pysyä laskuissa kun välillä tuntuu ettei ehdi two shakes of a lambs tailia sanomaan, ennen kuolemaa checkpointrestartin jälkeen.

En tiedä muista pelailijoista, mutta minulle ainakin peleissä ehkä yksi kaikkein ärsyttävimmistä piirteistä on, kun jotain kohtaa saa takoa kymmeniä kertoja sen takia, että kohdan läpäisy vaatii joko A: äärimmäistä onnea B: Äärimmäistä taitoa/ajoitusta C: Runner's Visioniakin parempaa äärimmäistä Player's Visionia, D: äärimmäistä kärsivällisyyttä, E: täydellistä kontrollien hallintaa. Kyllä kyllä. Tässä tapauksessa vaaditaan parhaimmillaan kaikkia edellämainittuja kohtia samanaikaisesti. Niin ja kontrollien hallinnalla en tarkoita sitä, että tietää mitä mikin nappi tekee, vaan sitä, että pelin on välillä vaikea ymmärtää mitä haluat tehdä, kun samaan nappiin on ängetty monia erityyppisiä komentoja. Olisi helpottanut ainakin minua säilyttämään malttini jos starttia painamalla olisi löytänyt valinnan "try again" tai jotain. On vittumaista munattuaan, kuitenkin hengissä selviten, yrittää joko ottaa taka-askelia ja yrittää uudelleen/odottaa, että sinut ammutaan, tai että pitkän pudotuksen jälkeen mätkähdät maahan ikävin äänitehostein ja mielikuvin. Tällaisessa kuluu ensinnäkin aikaa ja toiseksi vitutuksen määrä moninkertaistuu joka mokalla, eikä pelistä jää odottamaani elokuvamaista fiilistä, vaikka epäonnistumisen jälkeen saisitkin kerättyä itsesi ja uudella yrittämällä etenisit sen millin, jonka jälkeen viimeistäänkin luoti nappaa hengen.

Olisin tahtonut ja uskonut ja uskon vieläkin, että pelistä olisi saanut vähintäänkin yhtä mielenkiintoisen ja mielekkään, jos vaikka puolet siitä oltaisiin pelattu Faithin normipäivää, eli viestien kuskaamista A:sta/lta, B:hen/lle ilman sen suurempaa hötkyilyä. Oltaisiin annetu suuren juonen kehittyä pikkuhiljaa, mutta ei. Heti lyhyen opastuksen jälkeen ollaankin keskellä "lavastettu murhasta" -draamaa ja aseet paukkuu ja Faith parkaa sattuu. Ja MixB:tä vituttaa vähemmän pelata jotain läpeensä paskaa, kuin nähdä niin upeasti alustetun pelin mätkähtävän niin armottomasti naamalleen asfalttiin. And that's the double truth Ruth!
Been there. Seen that. Got the scars
tallennettu
Vs: Mirror's Edge « Vastaus #29 : 19.11.2008 21:08 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Et vaan osaa (:p). Vedin tänään Hardilla läpi, nyt pitäisi jatkaa Speedruneja ja Time Trialeja. Vähän kauhistuttavat, varsinkin speedrunit, vaikkakin Chapter 1 meni 40 sekuntia alle tavoiteajan. Minä ainakin tykkään.

tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines