Mirror's Edge
« Vastaus #2 : 29.10.2008 20:00 »
sleepy
o----o
Jäsen
Viestejä: 828
Basaaripisteet: 6
Mirror's Edgen demo tulossa PSN:iin torstaina ja Xbox Live Marketplacelle perjantaina.
KFINJes, tätä on odotettu. Pääsee viimein testaamaan, että onko peli niin hyvä kuin toivon sen olevan :)
Aavistuksen pelottaa, että peliin on pistetty liikaa jotain muuta kuin juoksemista, hyppelyä ja kiipeilyä. . .
No, demon nyt ainakin luulisi olevan mukavan tiivistetty paketti. Muistanko väärin vai oliko tässä demossakin time trial?
under the rocks and stones
,there is water underground
tallennettu
Mirror's Edge
« Vastaus #3 : 29.10.2008 23:32 »
Azu
Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it
Jäsen
Viestejä: 993
Basaaripisteet: 1
Muistanko väärin vai oliko tässä demossakin time trial?
Jenkeissä tuon saa auki vain ennakkotilaamalla pelin, ellen nyt aivan väärin muista (saa sitten jonkun koodin, jolla sen saa auki). En tiedä mikä käytäntö on Euroopassa. Tai että olenko täysin väärässä.
Mut iloinen yllätys, että toi demo tulee jo tällä viikolla. GameStop (Jenkkilän) mainitsi Mirror's Edgen tilaussivulla, että demo tulisi vasta ensi viikolla, joten en ollut edes varautunut siihen, että pääsis jo huomenna pelaamaan.
Aavistuksen pelottaa, että peliin on pistetty liikaa jotain muuta kuin juoksemista, hyppelyä ja kiipeilyä. . .
Tuskin. Eihän pelissä ole edes pakko ampua kertaakaan, jos ei halua. Joku Achievement/Trophy oli sellainen, jonka sai kaikkien kenttien läpäisemisestä ilman tappoja. Nimikin taisi olla jokin "Pacifist". Kyllä tää on ihan puhdasta FPP:a.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2008 23:37 kirjoittanut Azu »
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval
Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves
Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Mirror's Edge
« Vastaus #4 : 30.10.2008 21:41 »
sleepy
o----o
Jäsen
Viestejä: 828
Basaaripisteet: 6
Kyllä tää on ihan puhdasta FPP:a.
Kuitenkin tunkevat sinne jotain ajelua tai escort-missioneita.
Demo oli ihan vänkä. Kivaa saada isoillekin konsoleille välillä tälläinen suoritus-peli jossa tulee kuoltuakin.
Muutenkin tykkään kovasti siitä mitä peli, ainakin tämän demon perusteella, yrittää tehdä. Tosin sinne tavoitteeseen ei näköjään ihan päästä: kontrollit saisivat olla vielä rutkasti simppelimmät (toki näihin kontrolleihin ilman muuta tottuu, mutta tälläisessä pelissä kontrollien pitäisi iskostua selkärankaan heti kun pääsee ohjaamaan hahmoaan) ja näköjään kaikenlaista höpötystä ja tutoriaalia löytyy kamalasti, joka tuntuu aika. . . rumalta. Onneksi optionseista voi pistää puheen pois päältä, joka teki pelaamisesta paljon mielekkäämpää.
Kovasti teki mieli jatkaa pomppimista, kun demon lopussa yksi punainen hyppyri ehti vilahtamaan, joka on varmaan aika hyvä merkki.
under the rocks and stones
,there is water underground
tallennettu
Vs: Mirror's Edge
« Vastaus #8 : 31.10.2008 09:15 »
Azu
Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it
Jäsen
Viestejä: 993
Basaaripisteet: 1
Kyllä tää on ihan puhdasta FPP:a.
Kuitenkin tunkevat sinne jotain ajelua tai escort-missioneita.
Mun tietääkseni tässä ei hirveästi kohdata muuten ihmisiä kuin välipätkien aikana (+ tietysti poliisit). Vaikka kaupungin teillä näkyy kadun tallaajia, niin eipä niidenkään kanssa taideta olla ikinä kasvotusten. Tuskinpa on siis mitään escort-tehtäviäkään. Ja ajeluhan nyt on täysin pois pelistä. Helikopterissa roikkuminen taitaa olla lähimpänä minkäänlaisen härvelin ohjastamista, mitä pelissä on.
Tosin sinne tavoitteeseen ei näköjään ihan päästä: kontrollit saisivat olla vielä rutkasti simppelimmät (toki näihin kontrolleihin ilman muuta tottuu, mutta tälläisessä pelissä kontrollien pitäisi iskostua selkärankaan heti kun pääsee ohjaamaan hahmoaan)
Jaa, munku mielestä on just hyvä, etteivät kontrollit ole liian simppelit. Tuntuu, että tässä on jopa jotain opittavaa/harjoiteltavaa (wall jumpit sun muut eivät luonnistu vielä parin kolmen demo-pelikerran jälkeen aina aivan täydellisesti) ja varmasti sitten time trialissa taitonsa saa hioa huippuunsa, jos haluaa mieliä edes lähellekään Top 100:n aikoja pidemmällä aikavälillä.
Kunpa lopulliseen versioon tulisi sitten tarpeeksi vaihtelua ympäristöihin ja tehtäviin että jaksaa pelata.
Sama juttu täälläkin. Ei tästä kyllä tule saamaan huonoa peliä enää yrittämälläkään, mutta jotta tämä nousisi Instant Classicin tasolle, kenttäsuunnittelun täytyy kyllä olla erityisen onnistunutta. Demon leveli oli ihan OK, mutta pitää tosiaan toivoa, että ne pysyvät vaihtelevina ja alati vaikenevina läpi koko pelin. Ois hauskaa (tai ehkei olisikaan), jos jossain loppupään kentässä joutuis tekemään samanlaisen tempun ihan itse, jonka Faith tekee ekan kentän alussa sen lyhyen parkour-intron aikana (hyppää kerrostalon ilmoitustaulua avuksi käyttäen sellasen nosturisysteemin päälle). Tuossa saattais kyllä jo tarvita sitä ajanhidastusta avuksi, että saa ajoitettua hypyt oikein.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval
Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves
Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Mirror's Edge
« Vastaus #11 : 31.10.2008 16:59 »
sleepy
o----o
Jäsen
Viestejä: 828
Basaaripisteet: 6
Jaa, munku mielestä on just hyvä, etteivät kontrollit ole liian simppelit.
En tarkoittanut kontrollien yksinkertaistamisella mitään pelattavuuteen vaikuttamista. Jonkin siinä pännii, että 180-käännöksellä ja aseista riisumisella on oma nappinsa ja. . . hmm.
Olin tainnut kuvitella tämän olevan Portalin tapaan hyvin riisuttu peli, mutta ei tämä sellainen taida olla. Odotan mielenkiinnolla (ja pienellä kauhulla) päästä näkemään millaisia Mirror's Edgen tehtävät ovat.
under the rocks and stones
,there is water underground
tallennettu
Vs: Mirror's Edge
« Vastaus #23 : 04.11.2008 17:53 »
Azu
Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it
Jäsen
Viestejä: 993
Basaaripisteet: 1
Demon kenttähän on ensimmäinen laatuaan koko pelissä, joten eipä tuolta vielä mitään hirveitä oikomisia sinänsä odottelisikaan. Mitä nyt olen katsellut videoita, niin ainakin eräässä trailerissa ja jonkun random-pelaajan pelaamassa gameplay-pätkässä tullaan ainakin aivan eri suunnilta erääseen kohtaan jossain myöhemmässä kentässä. En sitten tiedä miten suuri ero reiteissä on ennen tuota (vain gameplay-pätkä näyttää koko reitin ennen sitä, traileri pätkiä sieltä täältä), mutta voisi kuvitella olevan suht merkittävä, jos kerta toisessa tullaan samaan paikkaan vasemmalta ja toisessa oikealta.
Mahdollisesti tämä oikeassa reunassa oleva reitti jatkuisi pidemmälle ja olisi nopeampi kuin runner visionin näyttämä reitti.
Mielestäni kehittäjät ovat sanoneet, että tässä on myös sellaisia reittejä, joita ei varmasti hoksaa, jos luottaa pelkkään Runner Visioniin, ja jotka saattavat olla nopeampia ja toisaalta ehkä vähän haastavampiakin kuin runner visionin ohjastamat reitit. Ja myöhemmässä vaiheessa peliähän tuon Runner Visionin merkityskin käsittääkseni pienenee ja se muuttuukin enemmän vain sellaiseksi "tänne pitäisi päästä, keksi itse reitti" tapaiseksi avuksi, eikä se ole niinkään jokaisen etenemistä avustavan objektin värjäävä ominaisuus, kuten demossa. Tiedä sitten, miten lopulta on. Eihän noihin devaajien juttuihin voi ikinä täysin luottaa. Ajattelin kyllä itse pelata pelin ihan alusta asti ilman Runner Visionia, niin ei mene turhan helpoksi.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval
Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves
Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Mirror's Edge
« Vastaus #28 : 19.11.2008 20:37 »
Mixba
Jäsen
Viestejä: 71
Basaaripisteet: 0
No niin. Tähän mennessä koko peliharrastelijaurani aikana en ole ensimmäisen trailerin nähdessäni niin syvästi vaikuttunut kuin tämän pelin kohdalla. Koskaan en ole niin palavasti tahtonut päästä pelaamaan tulevaa peliä pelkän trailerin perusteella kuin tätä. Trailerin perusteella uskoin, että tämä peli olisi vihdoinkin nykypäivän korvike sille, jota vain Deus Ex (se ensimmäinen) on aikanaan pystynyt minulle antamaan: Täydellinen symbioosi kaikkien niiden ainesosien välillä, jotka luovat peliin sen sille ominaisen tunnelman. Pelin maailma, värit, valot, musiikki, ääniefektit, ääninäyttelijät, pelaajan kuvakulma, UI/HUD kaikki. Ja kaikki tämä onkin niin hyvällä mallilla, että aidosti itkettää, kun valmis tuote on pelattavuudeltaan kusinen Paska.
Aloitin pelin sen medium vaikeusasteella. Olisin aloittanut hardilla, mutta easysta ja medistä oli valittava. Ei kestänyt aikaakaan kun jo muistutettiin, että mediumkin osaa olla aika suhteellinen käsite. Tähän mennessä peliä on takana, en tiedä kuinka monta tuntia, mutta kuolemia on varmaankin sata ellei satoja. Vaikea pysyä laskuissa kun välillä tuntuu ettei ehdi two shakes of a lambs tailia sanomaan, ennen kuolemaa checkpointrestartin jälkeen.
En tiedä muista pelailijoista, mutta minulle ainakin peleissä ehkä yksi kaikkein ärsyttävimmistä piirteistä on, kun jotain kohtaa saa takoa kymmeniä kertoja sen takia, että kohdan läpäisy vaatii joko A: äärimmäistä onnea B: Äärimmäistä taitoa/ajoitusta C: Runner's Visioniakin parempaa äärimmäistä Player's Visionia, D: äärimmäistä kärsivällisyyttä, E: täydellistä kontrollien hallintaa. Kyllä kyllä. Tässä tapauksessa vaaditaan parhaimmillaan kaikkia edellämainittuja kohtia samanaikaisesti. Niin ja kontrollien hallinnalla en tarkoita sitä, että tietää mitä mikin nappi tekee, vaan sitä, että pelin on välillä vaikea ymmärtää mitä haluat tehdä, kun samaan nappiin on ängetty monia erityyppisiä komentoja. Olisi helpottanut ainakin minua säilyttämään malttini jos starttia painamalla olisi löytänyt valinnan "try again" tai jotain. On vittumaista munattuaan, kuitenkin hengissä selviten, yrittää joko ottaa taka-askelia ja yrittää uudelleen/odottaa, että sinut ammutaan, tai että pitkän pudotuksen jälkeen mätkähdät maahan ikävin äänitehostein ja mielikuvin. Tällaisessa kuluu ensinnäkin aikaa ja toiseksi vitutuksen määrä moninkertaistuu joka mokalla, eikä pelistä jää odottamaani elokuvamaista fiilistä, vaikka epäonnistumisen jälkeen saisitkin kerättyä itsesi ja uudella yrittämällä etenisit sen millin, jonka jälkeen viimeistäänkin luoti nappaa hengen.
Olisin tahtonut ja uskonut ja uskon vieläkin, että pelistä olisi saanut vähintäänkin yhtä mielenkiintoisen ja mielekkään, jos vaikka puolet siitä oltaisiin pelattu Faithin normipäivää, eli viestien kuskaamista A:sta/lta, B:hen/lle ilman sen suurempaa hötkyilyä. Oltaisiin annetu suuren juonen kehittyä pikkuhiljaa, mutta ei. Heti lyhyen opastuksen jälkeen ollaankin keskellä "lavastettu murhasta" -draamaa ja aseet paukkuu ja Faith parkaa sattuu. Ja MixB:tä vituttaa vähemmän pelata jotain läpeensä paskaa, kuin nähdä niin upeasti alustetun pelin mätkähtävän niin armottomasti naamalleen asfalttiin. And that's the double truth Ruth!
Been there. Seen that. Got the scars
tallennettu