Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 ... 32
Tulostusversio
Aihe: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (Wii U, Xbox One, PS4)  (Luettu 231650 kertaa)
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #270 : 16.09.2012 17:43 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili Jos pc olisi hyvä pelialusta, sille voisi tehdä suuren budjetin pelejä, ilman suoria konsolikäännöksiä. Mutta pc ei pelialustana enää ole sitä mitä se ennen oli.

Vaikka yksinoikeuspelien määrä onkin tippunut, voidaan konsoleille edelleen kehittää saatanasti maksavia yksinoikeuspelejä ja tehdä jopa voittoa. Pc:llä tämä ei oikein enää onnistu.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #271 : 16.09.2012 17:55 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Haiskahtaa vähän huonolta provolta, mutta mennään.

Tai jos nyt oletetaan, että Valvella on vaikka se Halffis 3 hihassa ja se on kokonaan uuden moottorin varaan rakennettu, jota ei pystytä sovittamaan PS3:lle ja XO:lle, peli tullaan julkistamaan vasta kun se voidaan luvata PS4:lle ja XOO:lle. Pelkälle pc:lle ei ketään enää huvita kehittää peliä, joka hyödyntäisi laitteen voimavaroja kunnolla.

Ja siksi pc-jermut ovatkin nyt siirtyneet hehkuttamaan pieniä ja niin nerokkaita indy-pelejä. Loppuisi sekin hehkutus siihen, kun joku PC Hardcore Inc. esittelisi kunnollisen fps-pelin grafiikoin, jollaisista PS3-pellet eivät saa lain mukaan edes nähdä päiväunia.

Vai olisikohan se indie-pelien hehkutus kyrpiintymistä siihen vuosittaiseen tusinapelisatoon? Jos vedät jostain jonkun seuraavan 6kk aikana tulevien pelien listan niin niistä kahdeksan kymmenestä on varmasti ainakin joku kolmas tai neljäs jatko-osa tutuille turvallisille sarjoille. Se pienien pelien hehkuttaminen saattaa johtua pitkälti myös siitä. Eikä pc:llä pelaavat porukat ole ainoita, jotka ovat samaa mieltä: PS3:lla hehkutetuimpien peleihin taisi kuulua Journey ja 360:lla Trialsit. Omalla kohdalla se pienempien pelien viehätys on se, että ne ovat interaktiivisia kokemuksia ensin ja kaikki leffoista otetut elementit ovat sitten listan pohjalla.

Tästä analyysistäsi puuttuu myös se komponentti, että nykyisille konsoleille grafiikkaspektaakkeleiden tekeminen on jo niin kallista, että vain aniharva pystyy moiseen pistämättä itseään konkurssiriskiin. Koko teollisuus on vähän paskassa jamassa. Ja siinähän suurin ongelma nykykehityksen kanssa onkin. Tulevaisuuden peleihin piisaisi varmasti tehoja, mutta lieneekö kenelläkään oikeasti budjettia lähteä tekemään moista spektaakkelia varsinkin, kun sen pitäisi sitten myydä useita miljoonia päästäkseen edes nollille.

Mitä Half-Life 3:een tulee, niin pieni vilkaisu Valven menneisyyteen ja sieltä voi hyvin selvitä, ettei sieltäkään mitään graafista superpläjäystä ole tulossa. HL1 ei ollut kummoisen näköinen verrattuna sen aikaiseen PC-tarjontaan. HL2 julkistettiin, kun Doom 3 kolkutteli jo ovella. Valvella ei yksinkertaisesti ole kummoistakaan historiaa moisista peleistä eikä se näytä olleen porukan prioriteettikaan missään vaiheessa. Todennäköisempää olisi ehkä, että joltain id:ltä tai Crytekiltä  tulee moinen peli.

Jos pc olisi hyvä pelialusta, sille voisi tehdä suuren budjetin pelejä, ilman suoria konsolikäännöksiä. Mutta pc ei pelialustana enää ole sitä mitä se ennen oli.

Huomannet, että yksinoikeudet ovat muutenkin todella harvinaisia verrattuna mihin tahansa muuhun aikaisempaan  sukupolveen? Ja sen, että keskimääräinen peli on niin vaikeillakin tasoilla nykyään niin helppo, että siinä ei yksinkertaisesti voi enää mokata? Ei näillä budjeteilla yksinkertaisesti pysty tekemään yksinoikeuksia millekään alustalle (tai pienemmälle yleisölle), ellei rahoitus tule suoraan laitevalmistajalta.

Kickstarter ja ison budjetin pc-pelin harvinaisuus on tavallaan avannut markkinoita sellaisille peleille, mille porukka sukupolven alussa huuteli, ettei niille ole yleisöä (ja siksi kaikesta pitää tehdä FPS). Näin vanhan koulukunnan ropefanina esmes Wasteland 2:n ja Project Eternityn olemassaolo on jotain todella hienoa.


« Viimeksi muokattu: 16.09.2012 18:07 kirjoittanut Fraeon »
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #272 : 16.09.2012 19:37 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Aiemmalla viestilläni en tarkoittanut, että kännykällä pelattaisiin yhtä laadukkaita/hienoja pelejä kuin Wii U:lla. Lähinnä vaan tuntuu hassulta, että mahdollisesti omassa puhelimessaoni on enemmän RAM:ia ja tilaa kuin pelaamiseen tarkoitetussa konsolissa.

Toisaalta vaikka konsoleille kuinka optimoidaan pelit ym. ei se auta hirveästi kun koneessa jyllää jo julkaisussa 4 vuotta vanha näytönohjain. Kyllä sieltä varmaan tarpeeksi hienoa tulee, mutta alkaa vituttamaan jossakin vaiheessa kun pelit jää niin paljon jälkeen PC:n parhaudesta. Esim. Borderlands 2 jää aivan pelaamatta nyt, kun PS3:lla ja Xboxilla ei ole tarpeeksi tehoja pyörittää sitä tyydyttävästi.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #273 : 16.09.2012 20:41 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
nykyisille konsoleille grafiikkaspektaakkeleiden tekeminen on jo niin kallista, että vain aniharva pystyy moiseen pistämättä itseään konkurssiriskiin. Koko teollisuus on vähän paskassa jamassa. Ja siinähän suurin ongelma nykykehityksen kanssa onkin. Tulevaisuuden peleihin piisaisi varmasti tehoja, mutta lieneekö kenelläkään oikeasti budjettia lähteä tekemään moista spektaakkelia varsinkin, kun sen pitäisi sitten myydä useita miljoonia päästäkseen edes nollille.

Tässäpä tämä. Aina vain enemmän haluavien pelaajien pitää tämä sisäistää jossain vaiheessa, se järkevän pelinkehittämisen seinä oikeasti tulee josain vaiheessa vastaan. Pelimaailmat eivät voi loputtomiin kasvaa ja muuttua yksityiskohtaisemmiksi. Siis jos oletetaan, että niitä maailmoja ei ole luotu jollain automatiikalla, ja sitten se ei enää ole sama asia.

Monta hyvää firmaa on mennyt jo tässä sukupolvessa nurin hyvien pelien myötä, jotka eivät vain myyneet tarpeeksi. On aivan mahdollista, että jos Sony ja Microsoft lähtevät superteholinjalle, pelinkehittäjät alkavatkin suosia Nintendoa, tai sitten kehittävät pelejä kaikille koneille Wii U:n tasolla.

No, en itsekään aivan tähän usko, mutta jossakin sukupolvessa tämä tulee tapahtumaan. Silti pidän jo tässä sukupolvessa selvänä, että Wii U ei tule kärsimään tehojensa vähyydestä niin paljon kuin ihmiset uskovat.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #274 : 16.09.2012 20:52 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili PC:n vetovoiman puute on minusta suuresti liioiteltua. Totuus vain on että PC:llä piratismi todellakin vaikuttaa negatiivisesti. Myyntejä olisi, jos pelit oikeasti ostettaisiin eikä waretettaisi. Tietenkään tämä ei tarkoittaisi automaattisesti huimia myyntilukuja, mutta se ehkä rohkaisisi enemmän Only for PC nimikkeisiin. PC -pelaaminen on kaikkea muuta kuin kuollut ja varmasti kantaisi kalliin Only for PC nimikkeen, mutta riskit on isompia. Ongelmana on kuinka saa PC -pelaajat ostamaan pelin. He kuitenkin ostavat pelejä kun sille päälle sattuvat, esim. tämän vuoden myydyin peli konsoli ja PC kategoriassa taitaa olla Diablo 3. Sielä on siis pelaajia ja ostajia, jos ne vaan löytyy ja saa kiinni.

Ja siis Only for PC nimikkeitä on. Blizzardin huiput totta kai eli WOW, StarCraft ja Diablo, mutta lisäksi tulee mieleen Civilizationin pääsarja ja World of Tanks. Tähän vielä useimmat verkkoroolipelit.

Mutta, vaikka tietäisi että PC versio myisi yksinään miljoonia ja sillä kerättäisiin huimat voitot, on konsoliversion ohittaminen silti kova paikka koska sielä puolella on pelaajia niin paljon. Varsinkin tänä päivänä. Olen aivan varma että Only for PC -räiskintä menestyisi jos se olisi hyvä. Mutta kenellä on selkärankaa (tai tyhmyyttä) jättää konsoliversio pois kun myydyimpiä konsolipelisarjoja on tällä hetkellä CoD? Ei siinä ole järkeä. Hyvä FPS kuitenkin myy useimmiten konsoleillakin, niin miksi siitä rahasta kieltäytyisi?

Lisäksi tätähän voi ajatella toisinkin päin. PC:lle tulee suurin osa menestyneistä konsolipeleistä. Jotka vaan alustalle sopivat. Ei nyt tietenkään ihan samalla tavalla suoraan toisin päin kääntyvä näkökulma, mutta eihän sinne PC-puolelle niitä pelejä tehtäisi jos ne eivät myisi. Karu totuus vaan on että yksinoikeus pelien aika 3rd partyilta on pidemmälti ohi. Ja kun PC:llä ei muitakaan ole, niin kyllähän ne vähenemään päin ovat vaikka niitä muutama löytyykin.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #275 : 16.09.2012 23:31 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
PC:n vetovoiman puute on minusta suuresti liioiteltua.
Nojaa. Paljonkohan nykyään myydään sellaisia koneita joilla pelaaminen sujuu jollain lailla versus perus nettikäyttöön ostettuja koneita/läppäreitä? Ja paljonko myydään konsoleita yhteensä? PC:llä on omat pelit ja pelaajansa, mutta konsoleilla on kaiken maailman änärit, fifat ja codit sun muut nimikkeet jotka myyvät tolkuttomia määriä yhteensä. Perus matti meikäläinen näkee konsolin helpompana vaihtoehtona pelaamiselle kuin tietokoneen.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #276 : 17.09.2012 00:53 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili
Tässäpä tämä. Aina vain enemmän haluavien pelaajien pitää tämä sisäistää jossain vaiheessa, se järkevän pelinkehittämisen seinä oikeasti tulee josain vaiheessa vastaan. Pelimaailmat eivät voi loputtomiin kasvaa ja muuttua yksityiskohtaisemmiksi. Siis jos oletetaan, että niitä maailmoja ei ole luotu jollain automatiikalla, ja sitten se ei enää ole sama asia.

Monta hyvää firmaa on mennyt jo tässä sukupolvessa nurin hyvien pelien myötä, jotka eivät vain myyneet tarpeeksi. On aivan mahdollista, että jos Sony ja Microsoft lähtevät superteholinjalle, pelinkehittäjät alkavatkin suosia Nintendoa, tai sitten kehittävät pelejä kaikille koneille Wii U:n tasolla.
Mutta jos kasvavilla tehoilla ei välttämättä ruvettaisikaan kehittämään entistä yksityiskohtaisempaa, hienompaa ja parempaa, vaan tyydyttäisiin suurinpiirtein nykyiseen tasoon. Näin voitaisiin laittaa kaikki tekniset ongelmat ruotuun. Ruudunpäivitys olisi kaikissa peleissä täysin tasainen, ruudulle voisi laittaa enemmän tapahtumia, piirtoetäisyyttä voitaisiin parantaa ja niin edelleen. Grafiikan ainainen parantaminen ei tietenkään ole järkevää tai edes mahdollista, mutta tehojen lisääminen antaa silti kehittäjille enemmän vapauksia ja helpottaa osaltaan heidän hommaansa.

PS3:lla Gran Turismo 5:ssä ei pystytä pitämään ruudunpäivitystä tasaisena, mikäli kaikki autot sattuvat ruudulle yhtäaikaisesti ja sää sattuu vaikkapa vielä muuttumaan. Tehokkaammalla raudalla voitaisiin luoda GT5:n näköinen autopeli, jossa ruudulle voidaan huoletta iskeä niin paljon autoja, kuin vain tarvitsee laittaa, tehdä sääolosuhteet vapaammin eikä rauta yski sitten millään.

Ja mitä pc-pelaamiseen tulee, juuri tällaisia asioita voitaisiin hyvin pc:llä nyt testailla, mutta pelit tehdään monta vuotta vanhan konsoliraudan ehdoilla. Pikkupelit ovat kivoja, ja kyllä niitä itsekin pelaan runsaasti, mutta ne eivät kuitenkaan kutittele makunystyröitä samoista kohdista, joihin Zelda, GTA tai Skyrim osuvat. Minä pelaan mielelläni isoja pelejä ja haluan mielelläni nähdä jatkossakin tehokkaampaa rautaa, joilla tehdään isoja pelejä.

Se on mielestäni myös hyvä muistaa, että tässä sukupolvessa rahaa törsättiin ihan täysin perusteettomastikin muutamissa tapauksissa. Esim. All Points Bulletin oli ihan järjetön projekti, johon syydettiin rahaa jatkuvasti enemmän ja enemmän. Kukaan ei vahtinut, että rahalle tulee joskus vastinetta, vaan sitä syydettiin täysin sokeasti kehitystiimille, joka pisti kaiken haisemaan.

Sony ja Polyphony Digital pisti GT5:een ihan ennennäkemättömiä summia. Peliä kehitettiin helvetin pitkään ja lopulta se julkaistiin ilman kunnollisia verkko-ominaisuuksia ja muutenkin keskeneräisenä. Polyphonyn kaverit ilmeisesti mallinsivat autojen pakoputkien sisäpintoja ja vastaavia tuikitärkeitä asioita useiden vuosien ajan. Ja samaan aikaan Turn Ten teki kolme täysin GT5:n tasoista Forzaa huomattavasti pienemmin kustannuksin, ja vieläpä kunnollisin ja loppuunasti mietittyjen verkko-ominaisuuksien kera.

Kyllä minä väittäisin, että GT5:n hinnalla saataisiin kehitettyä ihan täysi pitkä PlayStation 4 -peli, kunhan resurssit käytetään järkevästi eikä kehittäessä aleta sooloilemaan omia. Pelinkehitys on toistaiseksi vielä täysin lapsenkengissä useilla pelistudioilla, joilla löytyy näkemystä pelinkehitykseen, muttei taitoa ja osaavia ihmisiä muihin tärkeisiin seikkoihin, joilla kuluja ja resursseja voidaan ohjailla tehokkaasti oikeisiin paikkoihin. Mielestäni tämä olisi tärkeää saada kuntoon, jotta kehityksestä saataisiin aiempaa tehokkaampaa.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #277 : 17.09.2012 00:58 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Ei nyt ihan aiheeseen liity mutta koskakohan autopelien automallit ovat niin hyvällä tasolla, ettei jatko-osaan tarvitse tehdä aivan älyttömästi töitä? Voisiko esim. GT5:n autot siirtää suoraan PS4:n GT6:een? Ei ehkä pelitilanteissa käytetyt mallit mutta käsittääkseni valokuvausmoodeissa ja vastaavissa on käytössä tarkemmat mallit.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #278 : 17.09.2012 01:07 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
PC:n vetovoiman puute on minusta suuresti liioiteltua.
Nojaa. Paljonkohan nykyään myydään sellaisia koneita joilla pelaaminen sujuu jollain lailla versus perus nettikäyttöön ostettuja koneita/läppäreitä? Ja paljonko myydään konsoleita yhteensä? PC:llä on omat pelit ja pelaajansa, mutta konsoleilla on kaiken maailman änärit, fifat ja codit sun muut nimikkeet jotka myyvät tolkuttomia määriä yhteensä. Perus matti meikäläinen näkee konsolin helpompana vaihtoehtona pelaamiselle kuin tietokoneen.
Nettikäyttöön ostettuja läppäreitä on aivan helvetisti. Ja näillä pelataan lähinnä Simsiä, jonka myyntiluvut ovatkin olleet suht suuria. Sims 3 myi PC:llä julkaisu vuonnaan 2,69milj. joka on enemmän kuin PS3 ja X360 -versiot yhteensä julkaisu vuonnaan. Mutta pelaajien pelitkin myyvät PC:llä. Esim. Skyrim. Myynnit jäävät X360:stä lähes 4milj. ja PS3:n myynneistä n. 1,5milj. mutta silti PC versiota on myyty 2,4milj. Battlefield 3 myi X360:llä n. 4milj. enemmän kuin PC:llä ja PS3 n. 4milj. enemmän mutta silti peli myi PC:llä 2,1milj. kappaletta. Crysis 2 myi vuonna 2011 X360:llä ja PS3:lla reilun miljoonan molemmilla. PC:llä se myi 0,6milj. Mutta Crysis 2 sai olla kunnian vuoden 2011 waretetuin peli 3,9 miljoonalla lataus kerralla.

CoD:MW3 on myynyt reippaasti enemmän enemmän konsoleilla (10milj.) ja tämän perusteella lyhyt näköisempi voisi huudella PC:n kuolemaa. Tosin olisi kiva tietää pelin ware määrät.

Mutta, kun PC:n peli myynnit ovat miljoonissa, en puhuisi ihan siitä että PC:llä ei olisi pelaajia. Vähemmän kyllä mitä konsoleilla, mutta en usko että PC-peleistä ollaan millään tavalla luopumassa. Se on totta että selvästi suurempi riski on tehdä Only for PC -peli. Sen näkee näistä myynneistäkin että konsoli alustoilla on enemmän pelaajia.



Tehojen kasvaessa ja varsinkin grafiikan tullessa yksityiskohtaisemmaksi ja sen teko työläämmäksi, pelimoottorit nostavat merkitystään. Olen loppujen lopuksi vähän yllättynyt että niin harva kehittäjä on lähtenyt Epicin tielle, eli kehittänyt pelimoottorin ja myynyt tätä muille kehittäjille. Tämä tietty lisää kilpailua omia pelejä vastaan, mutta se myöskin pienentää riskiä kun jo pelimoottoria saadaan myytyä. Itse veikkaan että pelimoottorien osto ulkopuolelta tulee yleistymään entisestään. Visuaalisuus alkaa olemaan niin huikeaa jo, että rahat ja/tai aika eivät vain riitä siihen enää, ilman että saadaan jotain palasia valmiina. Varsinkin jos tehot vielä nousevat. Tämän perusteella voisin veikata että vaikka firmoja kaatuu, Epic on tuskin ainakaan häviämässä alalta mihinkään. Heillä kun tulee varmasti rahaa uudesta Unreal moottorista. En tiedä kuinka monta pelimoottoria on liikkunut tässä sukupolvessa, mutta en yllättyisi jos ensisukupolvessa kiertäisi vain kourallinen tai reilu pelimoottoreja kehittäjillä X720:n ja PS4:n pelien pohjalla.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #279 : 17.09.2012 07:35 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Ei nyt ihan aiheeseen liity mutta koskakohan autopelien automallit ovat niin hyvällä tasolla, ettei jatko-osaan tarvitse tehdä aivan älyttömästi töitä? Voisiko esim. GT5:n autot siirtää suoraan PS4:n GT6:een? Ei ehkä pelitilanteissa käytetyt mallit mutta käsittääkseni valokuvausmoodeissa ja vastaavissa on käytössä tarkemmat mallit.

Näin muistaakseni PD'ltä sanottiinkin. Toki autopelit ovat tässä mielessä pieni poikkeus.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #280 : 17.09.2012 07:47 »
ohjeah Jäsen Viestejä: 149 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ei nyt ihan aiheeseen liity mutta koskakohan autopelien automallit ovat niin hyvällä tasolla, ettei jatko-osaan tarvitse tehdä aivan älyttömästi töitä? Voisiko esim. GT5:n autot siirtää suoraan PS4:n GT6:een? Ei ehkä pelitilanteissa käytetyt mallit mutta käsittääkseni valokuvausmoodeissa ja vastaavissa on käytössä tarkemmat mallit.

No Polyphony Digitalhan repäisi aika hemmetin ison osan vitosen autoista ilmeisesti aikalailla suoraan edellisestä PS2-versiosta.. Siitä voi tosin olla montaa mieltä, että olivatko ne automallit riittävän hyvällä tasolla..

Mutta vakavasti ottaen, kyllähän nuo sekä GT:n, että Forzan tarkimmat automallit alkaa olla jo niin lähellä aitoa, että tuskinpa niitä ihan hirveästi tarvitsee tulevaisuudessa parannella.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #281 : 17.09.2012 09:40 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
Mutta jos kasvavilla tehoilla ei välttämättä ruvettaisikaan kehittämään entistä yksityiskohtaisempaa, hienompaa ja parempaa, vaan tyydyttäisiin suurinpiirtein nykyiseen tasoon.
Mutta parempi grafiikka näyttää trailerissa/mainoksessa paremmalta ja myy ehkä enemmän? Aivan kuten erikoistehtosteet leffoissa.

Mutta, kun PC:n peli myynnit ovat miljoonissa, en puhuisi ihan siitä että PC:llä ei olisi pelaajia. Vähemmän kyllä mitä konsoleilla, mutta en usko että PC-peleistä ollaan millään tavalla luopumassa. Se on totta että selvästi suurempi riski on tehdä Only for PC -peli. Sen näkee näistä myynneistäkin että konsoli alustoilla on enemmän pelaajia.
PC:n asema kodeissa vaan on muuttunut. Pöytäkone tai läppäri ei ole enää ainoa vaihtoehto kun netti kulkee kaikilla taskussa ja iPadit sun muut myyvät hyvää tahtia. PC:llä on ne omat vahvat pelialueensa, raskaan sarjan simulaatiot vaikkapa esimerkkinä, ja nämä tulevat varmasti pysymäänkin pc-pelaajien etuoikeuksina vielä pitkään. Mutta niitä pelitehoisia koneita ns. normipelien pelaamiseen ei enää olekaan joka asunnon nurkassa käytössä. Itsekin olen miettinyt tästä pöytäkoneesta luopumista, koska käytännöllisempiä vaihtoehtoja on tarjolla runsaasti.

Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #282 : 17.09.2012 11:06 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
PC:n asema kodeissa vaan on muuttunut. Pöytäkone tai läppäri ei ole enää ainoa vaihtoehto kun netti kulkee kaikilla taskussa ja iPadit sun muut myyvät hyvää tahtia. PC:llä on ne omat vahvat pelialueensa, raskaan sarjan simulaatiot vaikkapa esimerkkinä, ja nämä tulevat varmasti pysymäänkin pc-pelaajien etuoikeuksina vielä pitkään. Mutta niitä pelitehoisia koneita ns. normipelien pelaamiseen ei enää olekaan joka asunnon nurkassa käytössä. Itsekin olen miettinyt tästä pöytäkoneesta luopumista, koska käytännöllisempiä vaihtoehtoja on tarjolla runsaasti.
No, Diablo 3:n myynnit lähentelevät jo 10milj. (jostain syystä vgchartz väittää että vain 2,7milj.) niin en nyt sanoisi että pelaamiseen olevia PC-laittaita ei olisi. Tuskin jokainen PC-pelaaja kuitenkaan on Diablo 3:a ostanut. Ja eiköhän suurimmalla osalla kuitenkin ole nettilaitteena edelleen perinteinen kannettava tai pöytäkone. Tabletti on varmasti monella, mutta saa aika pitkään etsiä henkilöä jolla on tabletti mutta ei PC:tä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #283 : 17.09.2012 23:05 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Mutta jos kasvavilla tehoilla ei välttämättä ruvettaisikaan kehittämään entistä yksityiskohtaisempaa, hienompaa ja parempaa, vaan tyydyttäisiin suurinpiirtein nykyiseen tasoon. Näin voitaisiin laittaa kaikki tekniset ongelmat ruotuun. Ruudunpäivitys olisi kaikissa peleissä täysin tasainen, ruudulle voisi laittaa enemmän tapahtumia, piirtoetäisyyttä voitaisiin parantaa ja niin edelleen. Grafiikan ainainen parantaminen ei tietenkään ole järkevää tai edes mahdollista, mutta tehojen lisääminen antaa silti kehittäjille enemmän vapauksia ja helpottaa osaltaan heidän hommaansa.

Paaaaaitsi että pääpointtina oli se, että sitä pelilafkojen kuolemaa tapahtuu jo nykyisellä tasolla eikä tarvitse mennä mihinkään hypoteettiseen tulevaisuuteen, missä pelit ovat vieläkin yksityiskohtaisempia ja hienompia. Toki mukana on myös ällistyttävän paskasti hoideltujen tiimien tarinoita tyyliin Team Bondi ja Realtime Worlds, mutta on sille myös ihan oikea syynsä, miksi yhä useampi kehittäjä katsoo kannettavien, mobiilipelien ja muiden pienten budjetin projektien suuntaan pelejä tehdessään. Konkurssilistassa on Bizarren ja Ensemblen kaltaisia firmoja, joiden ainoa virhe oli tehdä hyvä peli, joka ei vain myynyt odotusten mukaisesti miljoonia. Keskitason pelifirmaa ei käytännössä enää ole: on vain mobiilialustoille ja PC:lle kehittäviä pikkutiimejä... ja sitten seuraava harppaus meneekin kokoluokkaan EA. Nykyinen tahti ei kauaa peliteollisuudessa voi pysyä.

Moottorikehityksen ulkoistaminen (minkä iso osa kehittäjistä jo tekee jopa Japanissa nykyään) ei paljoa auta, sillä hahmot, kentät, äänet ja musiikit pitää silti luoda. Se tekee niiden laittamisesta itse peliin helpompaa, mutta varsinaiseen koodaamiseen kuluu isossa miljoonabudjetin pelissä jo nyt paljon vähemmän kuin kaikkeen muuhun.

Ja mitä pc-pelaamiseen tulee, juuri tällaisia asioita voitaisiin hyvin pc:llä nyt testailla, mutta pelit tehdään monta vuotta vanhan konsoliraudan ehdoilla.

Tai ylipäätään siten, että ne skaalautuvat hyvin alaspäin. Ei niitä Starcrafteja tai Diabloja tehdä vain sille 10% huipulle. Nyt vain muualla kuin Blizzardillakin ollaan hiffattu, mitä siellä tehtiin alusta lähtien.

Mutta toisaalta otan mielummin laajalta genrealalta esim. FTL:n kaltaisia vähän pienempiä pelejä kuin pelkkää harmaata räiskintäropemössöä (roolipeliä räiskinnällä höystettynä, räiskintää roolipelistatseilla ja siltä väliltä), mikä kattaa aika ison alan nykyisestä HD-konsoleilla julkaistusta peliskaalasta urheilupelien ohella. Onneksi XBLA ja PSN pelastaa vähän sielläkin.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #284 : 24.09.2012 02:45 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili
Moottorikehityksen ulkoistaminen (minkä iso osa kehittäjistä jo tekee jopa Japanissa nykyään) ei paljoa auta, sillä hahmot, kentät, äänet ja musiikit pitää silti luoda. Se tekee niiden laittamisesta itse peliin helpompaa, mutta varsinaiseen koodaamiseen kuluu isossa miljoonabudjetin pelissä jo nyt paljon vähemmän kuin kaikkeen muuhun.
Tämä vituttaa. Kuvataidettakin voi esittää niin miljoonalla eri tyylillä, miksi helvetissä kaikkien pelien täytyy pyrkiä realismiin? Grafiikan pitäisi palvella peliä ja sen ilmettä. Realistisiin peleihin on tullut ähky, ja parhain maku on jäänyt Team Fortress kakkosesta, jonka ilme ja tunnelma sopivat räjäyttelyyn niin maan täydellisesti. Toki joihinkin peleihin tietynlainen realismi sopii - esimerkiksi Mass Effectin draamaa oli varsin mukava seurata juuri sillä ilmeellä mikä pelillä oli, mutta lahjoittaisin silti kasan iloisia, erivärisiä seteleitä Nintendolle jos he päättäisivät tehdä teräväpiirtoversion Wind Wakerista.
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #285 : 18.01.2013 22:46 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Huhujen mukaan Sony olisi luopumassa Dualshockista. Saataisiinko vihdoinkin pleikkarille käteen sopiva ohjain?
http://www.computerandvideogames.com/387287/cvg-sources-sony-to-abandon-dualshock-design-for-ps4/

Toivottavasti sieltä ei tule mitään Nintendo-paskaa vaan ihan kunnon ohjain kunnon pelejä varten. Kaikki gimmickit saisi unohtaa ja keskittyä siihen pelaamiseen.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #286 : 18.01.2013 22:58 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Toiveissa olisi, että vasen tatti ja ristiohjain vaihtaa paikkaa, vähän pyöreämpää (käteensopivampaa) muotoilua ja L2/R2-nappien parannus. Lopputulos voisi näyttää jotakuinkin tältä:

My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #287 : 19.01.2013 13:08 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili http://www.eurogamer.net/articles/df-hardware-orbis-unmasked-what-to-expect-from-next-gen-console

Eurogamerilla tarjoilee vähän tietoja uusista koneista. Huhuasteella toki vielä, mutta ilmeisesti aika varmoja ollaan tässä vaiheessa että näillä mennään..
tallennettu
Vs: Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #288 : 19.01.2013 15:25 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
http://www.eurogamer.net/articles/df-hardware-orbis-unmasked-what-to-expect-from-next-gen-console

Eurogamerilla tarjoilee vähän tietoja uusista koneista. Huhuasteella toki vielä, mutta ilmeisesti aika varmoja ollaan tässä vaiheessa että näillä mennään..
Durangon muistista päätellen tulee varmasti aikamoinen multimediakeskus, Win8:iin pohjautuen. En oikein muuten 3GT:n muistimäärää OS:lle osaa perustella. Lisäksi DDR3 muisti GPU:lle voi tulla pieneksi pullonkaulaksi. Jos siis GPU:lle ei ole erillistä muistia. Mitä tuskin on tuon määrän jälkeen. Orbis taas omaa todennäköisesti hyvin samanlaisen OS:n kuin PS3. Eli kevyen. 512MT on aika onneton määrä käyttikselle. Tai vähintäänkin se karsii pelin aikaisia "extraominaisuuksia". Tiedä sitten kaipaako niitä kukaan.

WiiU jää kyllä jalkoihin selvästi.

Näin siis huhujen perusteella.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #289 : 19.01.2013 15:44 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili Kiinnostaa kyllä todella paljon nähdä millaisen graafisen loikan Sony ja Microsoft saavat aikaiseksi uusilla laitteillaan.

Mitä pelejä E3:ssa esitellään? Aika monet AAA-tiimit ovat kiinni vielä nykyisten laitteiden projekteissaan. Epicillä on Gears of War -peli nykyiselle sukupolvelle tulossa, Naughty Dog tekee Last of usia PS3:lle jne. Jotain päräyttävää molemmilta pitäisi kuitenkin löytyä. Siirretäänkö osa näistä projekteista next gen -peleiksi? Hyvin mahdollista. Esim. Last of Us voisi olla melko hyvä peli, jolla markkinoida PS4:ää.

Nintendonkin täytyy pistää kunnon show pystyyn. Pari Nintendon laatusarjaa pitäisi ainakin nähdä Wii U:lla, jonka lisäksi nyt viimeistään pitäisi syksyn 3rd party -pelien listan Wii U:llakin olla todella laaja. Ei siis enää mitään vuoden vanhoja käännöksiä, vaan oikeasti kaikki tulevat isot julkaisut täytyy löytyä Nintendon konsolilta. Tänä syksynä tämä voisi olla vielä mahdollista. Ensi vuonna on jo paljon mahdollista, ettei pelit enää käänny Wii U:lle.

Jos E3:t ovat nyt kaksi vuotta putkeen olleet hirmuista paskaa, tänä vuonna on lähes pakko olla jo ihan helvetin vakuuttavia näytöksiä tulossa.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #290 : 19.01.2013 16:12 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Aika monet AAA-tiimit ovat kiinni vielä nykyisten laitteiden projekteissaan. Epicillä on Gears of War -peli nykyiselle sukupolvelle tulossa, Naughty Dog tekee Last of usia PS3:lle jne. Jotain päräyttävää molemmilta pitäisi kuitenkin löytyä.

Naughty Dogilla on kaksi eri studiota, ja Gearsia tekee Bulletstorminkin väsännyt People Can Fly. Ihan hyvin ne ykkösstudiot ovat voineet tehdä jo pitkän aikaa next-gen projektejaan.

Star Wars 1313 on melko varmasti next-gen kamaa, samoin Ubin Watchdogs. Jos ne tulisivat PS360:lle, olisi se varmasti kerrottu julkistuksessa. Noiden alustoja kun kyseltiin, niin vastaus oli luokkaa "tehokkaalla PC:llä pyöritämme", eli mahdollisesti jotain Sonyn tai MS:n devkitejä? Microsoft on kaikessa hiljaisuudessa kasaillut studioita, ja nämä kaikki tähtäävät projektinsa varmaankin Durangolle. MS ei ole muutenkaan juurikaan julkaissut enää pelejä, jos ei jotain Kinect-roskaa lasketa. Xbox 360 pärjännee helposti vielä vuoden pelkillä 3rd partyjen peleillä. Paukut siis next-geniin. Sonyllakin on noita studioita vaikka kuinka, eikä monenkaan projekteista tiedetä mitään, tai sitten ne ovat jo aivan loppuvaiheilla. Uusi God of Warkin lienee jo niin valmis, että vähintäänkin suunnitteluporukka on siirretty uuden projektin pariin. Sitten on tietysti Bungien Destiny, jonka pitäisi olla aika massiivinen projekti. Vuotaneissa tiedoissa ei taidettu puhua next-genistä kuin vasta jatko-osan kohdalla, mutta saattoivathan nuo tiedostot olla ihan kusetustakin. Vuosivat kylläkin jonkun Activision-oikeudenkäynnin ohessa. Ja mitähän esim. Rocksteady tekee? Onhan noita studioita, joiden projekteista ei tiedetä mitään, ja syy voi hyvinkin selvitä viimeistään E3-messuilla.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #291 : 19.01.2013 16:27 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili
Mitä pelejä E3:ssa esitellään? Aika monet AAA-tiimit ovat kiinni vielä nykyisten laitteiden projekteissaan. Epicillä on Gears of War -peli nykyiselle sukupolvelle tulossa..
Joka on tosin Epicin People Can Fly -studion kehittämä, joten en ihmettelisi jos Epicin pääporukka valmistelee tällä hetkellä jotain herkkua UE4:llä uusille konsoleille.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #292 : 21.01.2013 17:12 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW http://www.vgleaks.com/world-exclusive-durango-unveiled/

Specsit ja arkkitehtuuria Microsoftin seuraavasta. Wii U porttaukset tulee olemaan mielenkiintoisia.
Play-Asia
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #293 : 21.01.2013 17:18 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa. Joku raudasta enemmän ymmärtävä (=HeinZ?) voisi vähän kommentoida ja avata, kun itse en noista spekseistä osaa vielä mitään sanoa (enkä ole varmaan ainoa)  ;)
tallennettu
Re: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #294 : 21.01.2013 17:31 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa. Joku raudasta enemmän ymmärtävä (=HeinZ?) voisi vähän kommentoida ja avata, kun itse en noista spekseistä osaa vielä mitään sanoa (enkä ole varmaan ainoa)  ;)
Näyttiksestä nyt ainakin sen verran, että käyttää DirectX11:aa ja siinä on 32 megaa eSRAMia. Xbox 360:ssä oli eDRAMia 10 megaa, joka on saman tyyppistä. eSRAM on kuulemma hieman käytännöllisempää. Tuolla näyttiksen muistilla tuotetaan eri post-processing efektejä esim. AA.

Jos nopeasti vertaa esim. Wii U:hun
Wii U CPU: 3 corea @ 1.24GHz
Xbox3 CPU: 8 croea 1.6GHz

Wii U GPU: 550MHz / 32 Mb eDRAM
Xbox3 GPU: 800MHz / 32 Mb eSRAM

Wii U RAM: 2GB, josta 1GB peleille
Xbox3 RAM: 8GB, josta ~5GB peleille
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #295 : 21.01.2013 17:57 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Mielenkiintoiseksi menee kyllä tämä seuraava sukupolvi. Etenkin WiiU:n rooli uuden plesen ja boksin rinnalla mietityttää. Nintendon taktiikka saada konsolinsa ulos ensimmäisenä ei ainakaan toistaiseksi ole tuottanut toivottua tulosta. WiiU:n myynnit eivät päätä huimaa ja se mielletään tällä hetkellä lähinnä PS360 kilpailijaksi. Softispuolelta ei vielä ole mitään huimia julkaisuja nähty ja laite saattoi olla vähän liian ajoissa myynnissä. Lisäksi kuluttajat sekoittavat Wii-brändin helposti (Wii, Wii Mini, WiiU), joten next-gen viboja ei oikein synny. Tavallinen tallaaja ei välttämättä edes hiffaa, että WiiU:ssa on uutta rautaa.

Nyt kun näitä speksejä katsoo seuraava niin Pleikka ja Boksi taistelevat omalla levelillään ja multiplattarit tulevat varmasti näille alustoille. Toisaalta toivon, että WiiU:n halvemmat kehityskustannukset toisivat alustalle hieman poikkeavimpiakin julkaisuja.

Konsolisotahommelit ovat aika kekeä puuhaa ja ainakin itse toivoisin, että markkinoilla olisi tilaa kaikille konsoleille ja että etenkin Nintendo pysyisi kilpailussa mukana. Saas nähä miten homma kääntyy.

Mitä mieltä muut ovat?
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #296 : 21.01.2013 18:29 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili Toki Nintendo pysyy mukana leikissä. Onhan Wii U:n alku myynnillisesti ollut samaa tasoa Wiin kanssa.

Kun Sony ja MS (todennäköisesti tämän vuoden joulumarkkinoille) tuovat uutta laitteistoa markkinoille, on Wii U ollut myynnissä silloin jo vuoden ja pelivalikoima toivottavasti huomattavasti parempi. Itse en usko että edes multiplattarit tulevat olemaan Wii U:lle mikään merkittävä ongelma - ainakaan mitä se edellisessä sukupolvessa oli. Tilannetta voisi verrata siihen miten joku PC:lle ensisijaisesti kehitettävä peli käännetään tänä päivänä PS3/Xbox 360 -akselille. Lopputulos usein on ihan passeli, esimerkiksi Battlefield 3 on toki karsittu, mutta ihan pelattava.

Mutta joo, kyllähän tässä jo alkaa uusi rauta maistumaan. Audiovisuaalisen tason sitä melkeinpä jo osaa arvata, joten suurin mielenkiinto kohdistuu ohjaimiin, verkko-ominaisuuksiin ja mahdollisiin innovaatioihin. Uskoisin että integraatiota mobiiliin maailmaan (kännykät ja tabletit) tullaan näkemään entistä enemmän.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #297 : 21.01.2013 18:48 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Itse odottelen jonkilaisella mielenkiinnolla Sonyn ratkaisuja uuden (?) ohjaimen kanssa. Lähtevätkö Wii U:n suuntaan, vai parantelevatko vain DualShockin nykypäivän mittapuulle sopivaksi. Vai tekevätkö mitään.

DualShockille täytyy antaa kyllä pisteet pitkäikäisyydestä, samalla muotilla 90-luvun puolivälistä tähän päivään vain pienin muutoksin. Moni siitä kitisee mutta on se ihan pätevä ohjain edelleen imo.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #298 : 21.01.2013 19:03 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili
Audiovisuaalisen tason sitä melkeinpä jo osaa arvata...

Tietämys tästä on aika up-in-the-air tasolla. Graafinen ulosanti voi olla mitä tahansa väliltä Battlefield 3 1080p/60fps@Ultra <---> Agni's Philosophy/Cyberpunk 2077
Toisaalta alustavat specsit Orbiksesta ja Durangosta vihjaavat, että alustojen raudan yhtäläisyys PC-raudan rakenteeseen tekee koodaamisesta alusta lähtien suhteellisen helppoa, jolloin pelien ulkoinen anti ei kehittyisi huimasti tulevan sukupolven aikana. En usko, että kehityksen skaala koko genin aikana olisi edellä mainitsemani BF3->Agni's Philosophy laajuinen.
Riippuu tietysti siitä, lisäävätkö Microsoft ja Sony laitteisiinsa jotain secret saucea. Sonylle tällainen voisi olla esimerkiksi Cell-siru PS3 yhteensopivuuden takaamiseksi, sekä lisäpotkun antajaksi niin pääprosessorille kuin GPU:lle. Cell voisi myös pyörittää käyttöjärjestelmää ja/tai audiota vapauttaen pääprosessorien tehoja muuhun käyttöön.



tallennettu
Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) « Vastaus #299 : 21.01.2013 21:54 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Näin ennen Sonyn ja Microsoftin laitejulkistuksia (eli toisin sanoen täysin sokeana) luulen, että valitsen näistä kahdesta Microsoftin konsolin tällä kertaa. PS3 tarjosi minulle toki paljon hyviä hetkiä, mutta olen alkanut lämmetä Microsoftin käyttiksille ja suunnittelutyylille yhä enemmän. Kokonaisuutena X360 on ollut varmasti toimivin setti tässä sukupolvessa. PS3-pelaajana otti useasti päähän se fakta, että X360-versiot toimivat melkein aina sulavammin ja olivat piirun verran nätimpiä. Omalla kohdallani tämä kulminoitui Skyrimiin, joka oli loppujen lopuksi pienimuotoinen katastrofi PS3:lla.

Paljon voi vielä toki muuttua julkistusten ja lisätietojen myötä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 ... 32
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines