Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3180 : 10.12.2017 19:04 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Viestejä: 4 711
Basaaripisteet: 2
Onko porukka pelannut Batman: The Telltale seriesiä? Pelasin tuossa episodi 2:n läpi PS3:lla ja luulin että ensimmäinen episodi oli bugista, niin toisen episodin loppu oli jotain aika järkyttävää. Nykiminen oli enemmän sääntö kuin poikkeus, joskus tuli jopa ihan pysähdys ja ääniraita myöhässä paikoitellen. Ja molempien episodien lopussa kävi tiltti. Siinä vaiheessa jo nauroin. Onko Telltalesin Batmanit kaikki versiot näin umpisurkeasti toteutettu? Tai yleensäkkin Telltalesin pelit? Olin kuullut ongelmista, mutta mitään tälläistä en osannut odottaa. Kävi mielessä sekin olisiko asennus vain jotenkin epäonnistunut...
Pelin idea on hieno ja mukavan erilainen verrattuna muihin Batman peleihin. Joten sen parissa kyllä viihtyisi enemmänkin ja suunnittelin ensimmäisen episodin jälkeen jo jatko-osan hommaamista kun tämä on menty läpi, mutta jos tekninen toteutus on tätä tasoa, ei tästä kymppiä enempää viitsi maksaa, jos sitäkään.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3181 : 12.12.2017 17:42 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet: 4
PUBG Xboxilla. Näyttää paikoittain ihan hyvältä, animaatiot ovat kuin jostain ensimmäisen Xboxin pelistä ja näppäinten kanssa saa tosissaan tapella, kun niiden taakse on suoraan väännetty kaikki PC-version ominaisuudet sellaisenaan. Mikäli Microsoft haluaa, että tästä tulee kunnon hitti Xboxilla, niin peliä pitäisi mielestäni suoraviivaistaa. Peruspelaajat eivät jaksa näitä ohjainasetuksia sisäistää, mitä vaaditaan, että peliin pääsee kunnolla sisään.
Tällä hetkellä pelaaminen muistuttaa vähän MGS2:n hirveää pelattavuutta, kun joutuu painelemaan monia nappuloita samanaikaisesti sormet ristissä ja joillain napeilla on kaksi ominaisuutta riippuen siitä painatko sen pohjaan vai näpäytätkö sitä nopeasti.
Lisäksi monet pikkujutut ärsyttävät. Miksi kartassa pelaaja näkyy valkoisena ikonina, joka ei erotu sieltä mitenkään? Hirveä kiire siirtyä seuraavan pelialueen sisälle, etkä saatana löydä itseäsi kartalta. Lisäksi on vaikea hahmottaa, juokseeko hahmo täyttä vauhtia tai onko se kyykyssä. ”Juoksin” seuraavalle alueelle varmaan 10min 1st person modessa, kunnes tajusin, että hahmo juokseekin kyykyssä, kun pistin 3rd person moden päälle. Myös sivuille kuikuilu on ärsyttävän vaikeaa tattipainalluksilla (vasemman tatin painallus nojaa vasemmalle ja oikean oikealle) ja sen voisi ihan hyvin poistaa helvettiin konsoleilta viemästä kallisarvoisia näppäinpainalluksia - tai ainakin jättää vapaaehtoiseksi.
Onneksi tämä on kuitenkin vasta Game Preview, katsellaan mihin suuntaan peli muotoutuu.
EDIT: Ai saatana kyllä tuota fiilistä, kun pääsee top 10:iin. Olin kolmen parhaan joukossa ja piiri sen kuin pienenee - kaksi muuta pelajaa myös jossain kytiksellä. Saan yhden tyypin tähtäimeeni, mutta osun vain kerran ja se livistää jonnekin. Pian tuleekin panosta toisesta suunnasta ja peli oli siinä. Ihan huikeeta! Eipä tällaista fiilistä ole tullut kuin ehkä joskus teinivuosina joissain klaanimatseissa viimeksi.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2017 21:50 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3182 : 19.12.2017 15:38 »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3184 : 08.01.2018 12:36 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Viestejä: 4 711
Basaaripisteet: 2
Tein radikaalin peliliikkeen peliharrastuksessa ja siirryin PC-pelaajaksi. Tulossa on vielä näyttö ja GPU kokonaan valitsematta, mutta ohjelmisto on kasassa ja Xbox One -ohjain hankittu. Sivuhuomiona tähän, kun olen nyt seurannut pelijulkaisuja ihan eri silmin, niin PC:lle tulee itseasiassa aika helvetisti pelejä. Kaikki Xbox One yksinoikeudet ja päälle vielä osa PS4-peleistä joita ei Xboxilla nähdä. Alkaa tuntumaan että paras yhdistelmä pelata on Switch ja PC.
Mutta asiaan. Korkkasin samantien pelin joka on houkutellut Xbox Onen julkaisusta asti, eli Killer Instinct. Ilmaiseksi kun sai. Tällä hetkellä ilmainen hahmo on Battletoadista tuttu Rash. Peli on... erilainen mitä kuvitteli. Alkuperäinenhän oli kovaa kombojen ulkoa opettelua ja sitä ultra komboa harjoiteltiin viimeiseen asti ja hiottiin alkukombosarjaa että saatiin kovin kombo luku. Tämä on ihan leikkiä siihen verrattuna. Komboja saa aikaiseksi vaikka silmät kiinni ja liikkeitä vahingossa. Rashilla sain esim. vahingossa, siis vahingossa Ultra kombon sisään. Olihan se ihan jees mättöä ja kiva oli yhdistellä iskuja, mutta ei siinä mitään samanlaista tavoitteellisuutta ollut kuin ennen. Toki otin helpoimman vaikeustason heti alkuun, joten voi olla että vaikeustason noustessa pitäisi alkaa miettimään liikesarjaa enemmän. Mutta olen silti yllättynyt liikesarjojen helppoudesta. Pelkkää nappuloiden hakkaamista ja kombot lähtee iskutoisensa jälkeen. Vai vaikuttaako vaikeustaso nykyään näihinkin? Siis kombojen helppouteen.
Eihän sitä montaa matsia tullut pelattua, mutta tämän perusteella aika kauaksi on tultu SNESin ja N64:n klassikoista (siis meikälle nämä on klassikoita. Muut kun pelasi Tekkeniä, meikä takoi KI:tä N64:llä). Katsoo nyt jos pari hahmoa viitsisi ostaa (Jago ainakin) kun ne ei paljoa kustanna ja testata vielä niillä. Mutta Quantum Brake vähän houkuttelisi testaamaan. Tosin sen kanssa pitää varmaan olla se parempi GPU jo, kun tällä hetkellä koneessa on vain GTX1060 3GB. Tai kyllähän se tuollakin varmaan pyörii, mutta voi pilata ensireaktion jos ei toimi kunnolla
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3185 : 08.01.2018 13:19 »
Fraeon
/fɹeɪɔnʰ/
Moderaattori
Viestejä: 1 652
Basaaripisteet: 3
Mutta asiaan. Korkkasin samantien pelin joka on houkutellut Xbox Onen julkaisusta asti, eli Killer Instinct. Ilmaiseksi kun sai. Tällä hetkellä ilmainen hahmo on Battletoadista tuttu Rash. Peli on... erilainen mitä kuvitteli. Alkuperäinenhän oli kovaa kombojen ulkoa opettelua ja sitä ultra komboa harjoiteltiin viimeiseen asti ja hiottiin alkukombosarjaa että saatiin kovin kombo luku. Tämä on ihan leikkiä siihen verrattuna. Komboja saa aikaiseksi vaikka silmät kiinni ja liikkeitä vahingossa. Rashilla sain esim. vahingossa, siis vahingossa Ultra kombon sisään. Olihan se ihan jees mättöä ja kiva oli yhdistellä iskuja, mutta ei siinä mitään samanlaista tavoitteellisuutta ollut kuin ennen. Toki otin helpoimman vaikeustason heti alkuun, joten voi olla että vaikeustason noustessa pitäisi alkaa miettimään liikesarjaa enemmän. Mutta olen silti yllättynyt liikesarjojen helppoudesta. Pelkkää nappuloiden hakkaamista ja kombot lähtee iskutoisensa jälkeen. Vai vaikuttaako vaikeustaso nykyään näihinkin? Siis kombojen helppouteen.
No jaa, uusimmassa KI:ssa vastushan voi reagoida tai arvata kesken combon, mitä nappia painat ja päästä combosta ulos. Näin oli vanhemmissakin peleissä, mutta uusimmassa se on sen verta keskeinen osa peliä, että vaikeat combot ei oikein sen kanssa toimisikaan. Sen takia combot itsessään ei ole vaikeita vaan vaikeus tulee siinä, että on mahdollisimman luova järjestelmän kanssa. Ja niihin ezmode-combojatkoihinhan voi suhteellisen helposti reagoida, jolloin vihollinen ei kauheasti pääse niillä mylläämään.
EDIT: Unohtui kokonaan, että pelissähän on ns. "combo assist"-moodi, mikä on automaattisesti kai päällä. Se taitaa suorittaa sulle jonkun mömmöcombon, jos hakkaat vaan nappeja. Semmoset combot on kyllä naurettavan helppoa rikkoa, kun tietää aina mitä sieltä tulee.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2018 13:34 kirjoittanut Fraeon »
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3191 : 22.01.2018 20:00 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet: 4
Selasin Forza Horizon 3:n autovalikoimaa, kun Toyotan kohdalla silmään pisti valkoinen kottero. Voisiko se olla... Ei se voi se olla... Ehkä sittenkin?!
KYLLÄ SE ON SE! Legendaarinen Toyota Sprinter Trueno GT-Apex AE86 Initial D -animesta! Sisäinen animehomoni tuli juuri kaapista!
Hae nyt ihmeessa storefrontista jonkun tekemä initial d maalaus tuohon.
Itselle muiden tekemät maalaukset forza sarjan peleissä on jo pitkään ollut ainoa syy pitää live gold voimassa.
Ainakin toivon, että noiden lataaminen edelleen vaatii goldin tai olen maksanut turhasta :D
Juu, tarvii etsiä. Harmi, että konepeltiä ei saa vaihdettua hiilikuituversioon kuten animessa. Ostin myös jonkun tekemät säädöt autoon - hevosvoimat moninkertaistuivat eikä autolla pysty ajamaan edes suoraa tietä ilman dfiftausta.
Tuli myös pelattua ensimmäinen Midnight Battle, joka tottakai ajettiin 1vs1-periaatteella yöllä vuoristotietä pitkin. Tämä on vihdoin kunnon Initial D -pelin korvike, koska acadepelisarjaa ei koskaan saatu Eurooppaan.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3195 : 28.01.2018 23:19 »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3196 : 28.01.2018 23:44 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet: 4
Vahvaa goty-matskua heti vuoden kärkeen.
Sama. Jos sarja ei ole ennestään tuttu, mutta esim. Souls-pelit maistuvat, niin tämä kannattaa ostaa NYT. Tosin Monster Hunter -sarja ei vaikuttaisi olevan yhtä raastava pelikokemus, vaan meininki on rennompaa. Ei sillä, etteikö minulla olisi valahtanut paskat housuun, kun se ensimmäinen t-rexiä muistuttava jättiotus lävähti ruutuun ensimmäisessä sivutehtävässä.
Pidän erityisesti pelin rakenteesta, jossa tehtäville annetaan 50 minuutin aikaraja, eivätkä pelialueet ole turhan suuria. Pelin voi pistää aina silloin tällöin tulille ja pelata vaikka tehtävän kerrallaan. Ei yhtään jaksa open world -pelejä tällä hetkellä, kun ne jäävät aina kuitenkin kesken. Dynaaminen sää ja vuorokaudenajat takaavat myös sen, että pelialueet pysyvät tuoreina.
Huikea peli, ostakaa!
« Viimeksi muokattu: 29.01.2018 00:02 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3197 : 29.01.2018 00:01 »
Sharkie
Valikoiva pelaaja.
Moderaattori
Viestejä: 3 175
Basaaripisteet: 5
Sama. Jos sarja ei ole ennestään tuttu, mutta esim. Souls-pelit maistuvat, niin tämä kannattaa ostaa NYT. Tosin Monster Hunter -sarja ei vaikuttaisi olevan yhtä raastava pelikokemus, vaan meininki on rennompaa. Ei sillä, etteikö minulla olisi valahtanut paskat housuun, kun se ensimmäinen t-rexiä muistuttava jättiotus lävähti ruutuun ensimmäisessä sivutehtävässä.
Hahhah, tämä on nimenomaan MHW:ssä parasta! Saatat olla jonkin ihan muun kaverin perässä, kun yhtäkkiä nurkan takaa laukkaa pari kertaa isompi ja siihen mennessä ennennäkemätön monsteri, ja alkaa riepottelemaan pelaajan pääkohdetta pitkin kallionseinämiä. Siinä on tosiaan parhauden kyynel silmäkulmassa ja pikkukakka kalsareissa yhtäaikaa. Ja mikä parasta, periaatteessa on ihan mahdollista laittaa vaikka molemmat tällaisessa tilanteessa nippuun, jos pelaa korttinsa oikein - vaikka kannattavampaa meneillään olevan tehtävän puolesta lienee istahtaa hetkeksi pensaaseen ja tulla napsimaan rojut maasta tilanteen rauettua. :b
Souls-sarjaan Monster Hunteria verrataan kyllä usein (vaikka tavallaan pitäisi ehkä tehdä toisin päin), ja onhan tässä samaa siinä mielessä, että nappiräimeellä ei oikein pärjää. Sen sijaan huolelliset hyökkäykset, väistöt, ja vastuksen liikkeiden ennakointi ovat avainasemassa. Mutta yhtä julmaa peli ei tosiaan silti ole. Itsekään en ole ikinä kokenut Soulsborneja omakseni, mutta MHW iski heti ensikokeilulta - kunhan vain malttaa alun ottaa rauhassa ja tutustua aseiden toimintaan. Niin, ja siinäpä toinen pääpointti. 14 aivan fantastisen erilaista asetyyppiä takaavat sen, että jokaiselle pitäisi löytyä Monster Hunterista jotain. Itse kikkailen tällä hetkellä vuoroin ilmojen sankarina Insect Glaivella, ja vuoroin jumalatonta fantasiakirvestä heiluttelevana hulluna Charge Bladella. Unlimited power, indeed.
Allekirjoitan ehdottomasti myös tuon pointin kompaktiudesta, sillä itselläkin tulee helposti ähky valtavien avointen alueiden kanssa. Tämä muutaman vapaasti vaellettavan, mutta kohtalaisesti hallussa pysyvän pelialueen kokonaisuus ja quest-pohjaisuus toimii ihan loistavasti. Jopa vauva-arjessa saa järkevästi peliä eteenpäin.
Monster Hunter: World ansaitsee ainakin tähän mennessä kaiken saamansa suitsutuksen, sekä pelaajien rahat. Jos jonkinlaista pelisuunnittelua kannattaa näillä markkinoilla tukea, niin tätä. Ostakaahan siis tosiaan pois, ja liittykää metsästäjien remmiin, niin saadaan tätä herkkua isoille konsoleille ja länteen myös tulevina vuosina.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3198 : 29.01.2018 06:54 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet: 4
14 aivan fantastisen erilaista asetyyppiä takaavat sen, että jokaiselle pitäisi löytyä Monster Hunterista jotain. Itse kikkailen tällä hetkellä vuoroin ilmojen sankarina Insect Glaivella, ja vuoroin jumalatonta fantasiakirvestä heiluttelevana hulluna Charge Bladella. Unlimited power, indeed.
Itse valitsin ensin sen kaikkein isoimman melan, joka osoittautui lopulta liian haastavaksi. Ei vaan taidot riitä. Ei muuta kuin harjoitusareenalle kokeilemaan muita aseita. Ensimmäisenä kokeilin myös tuota hyönteiskepakkoa ja JUMALAUTA TÄTÄ PELIÄ! Nyt tiedän, miltä Star Wars -kersalta tuntui aikoinaan.
Tässä pelissä on ehkä parhaat animaatiot, mitä olen nähnyt. Tai ainakin viileimmät. Samaa tasoa Souls-pelien kanssa, eli hahmoissa ja lyönneissä on massaa, mutta mukana on myös väriä ja makeita välähdyksiä. Eikä tietoakaan mistään frame pacing -ongelmista.
Pelissä on tosiaan myös mahdollisuus hillua ilmassa ja tarrautua hirviöihin Dragon’s Dogma -tyyliin. Ja ampua jousella tai tykeillä sekä tehdä ansoja ja heitellä kaikenmaailman räjähteitä. Kun ammut jousella superlaukauksen, hahmo liukuu sen voimasta taaksepäin ja heinikko pölähtää ympärillä.
Bloodborne jää myös kakkoseksi aseidensa kanssa, sillä lennosta miekasta kirveeksi muuttuva härveli on ehkä siistein ase ikinä! Niin, ja se ladataan kilvellä, joka muuttuu kirveeksi.
Sellainen kutina ahterissa, että tämä saattaa olla koko genin paras peli tähän mennessä. Katsellaan.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2018 07:02 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3199 : 29.01.2018 09:41 »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3206 : 04.02.2018 20:54 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet: 4
Sellainen kutina ahterissa, että tämä saattaa olla koko genin paras peli tähän mennessä. Katsellaan.
Reilu 30h peliä takana ja sama kutina on perseessä edelleen. Bloodborne on ollut minulle tämän genin ylivoimainen ykkönen, mutta Monster Hunter tulee näillä näkymin menemään ohi. Kumpikin peli koukuttaa ja pahasti, mutta Monster Hunterissa grindaaminen on miellyttävämpää ja pelattavuus on paljon monipuolisempaa. Kun Bloodbornessa tuli huidottua lähinnä yhdellä aseella, näen itseni tulevaisuudessa opettelemassa suurimman osan Monster Hunterin aseista, koska ne oikeasti eroavat toisistaan. Itemeitäkin on älytön määrä ja niillä voi kikkailla ja kokeilla kaikennäköistä. Pidän myös siitä, että hahmoa ei kehitetä, vaan aseita sekä varusteita. Et voi siis ryssiä hahmoasi kehittämällä sitä väärään suuntaan.
Monster Hunter on idealtaan hyvin yksinkertainen: tapa tai pyydystä pomovastustajia erilaisilla leikkikentillä, yksin tai porukalla, ja grindaa samalla aseita sekä varusteita paremmiksi. Pelimekaniikka on kuitenkin niin nautinnollista ja taitopohjaista, että samojen kenttien ja monstereiden grindaaminen ei käy vanhaksi - aina löytyy jokin uusi tapa kokeilla asioita. Valinnaiset questit myös sekoittavat pakkaa lisäämällä haastetta eri keinoin. Metsästä yhden sijaan kolme eri monsteria tai pyydystä monsteri kuolematta (tai kuten peli sen ilmaisee, pyörtymättä) kertaakaan. Joissain questeissa on vain yksi yritysmahdollisuus, mikä nostaa panoksia ja saatavia palkintoja.
Pelissä on myös jotain taianomaista charmia, vaikka vain haahuilisit päämäärättömästi pelialueella tai päämajassa. Pelin audiovisuaalinen anti saa mielen lepäämään, olit sitten ongella juuri löytämälläsi rauhaisalla kalapaikalla tai keräämässä yrttejä tunnelmallisessa luolastossa, jossa kaikuu vesipisaroiden ropina.
Jos jotain huonoja puolia pitää keksiä, niin juoni on täysin päälleliimattua jöötiä ja hahmojen lip sync on tehty aivan päin persettä. Pelimekaniikassa en pidä siitä, että jos esim. katkaisen monsterin hännän, en saa siitä saatavaa rompetta automaattisesti, vaan pitää se mennä erikseen kaivelemaan maasta manuaalisesti. Aina ei muista tai huomaa, että jokin monsterin palanen on tippunut tantereelle, jolloin jokin tavara saattaa jäädä kokonaan saamatta.
Kun monsteri on lopulta kukistettu, on sen jälkeinen minuutin aikaikkuna jotenkin epämääräisesti toteutettu. Miksi aikaa kuvaava tiimalasi näyttää jäljellä olevan ajan kymmenissä sekunneissa eikä suoraan sekunneissa? Oikeastaan koko aikaikkuna tuntuu turhalta. Miksen vain saisi omassa rauhassa noukkia kaiken haluamani tavaran pelialueelta? Kaipa tähänkin on olemassa jokin järkevä selitys, jota en ole hiffannut.
Mutta nyt takaisin metsästämään!
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3208 : 04.02.2018 21:37 »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu