Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3347 : 02.12.2018 23:51 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Viestejä: 4 711
Basaaripisteet: 2
Pelasin muutaman tunnin Lords of Shadow 2:sta PS3:lla tuossa lauantaina. Tai oikeastaan pelasin muutaman tunnin jo pari viikkoa sitten ja nyt palasin siihen. Ja ei voi mitään, on se vaan paska. Ensimmäisen osan pelasi vielä ja se oli ihan ok viihdettä, mutta tässä on vain yritetty liikaa. Ihan liikaa. Se kertoo mielestäni aika paljon että nyt jotain reilun 3h pelaamisen jälkeen ohjaimessa ei ole yhtäkään nappia jota ei käytetä. Ei yhtäkään. Ihan kuin joku olisi väkisin halunnut kaikki napit käyttöön. Ja ei sillä, toki eri tiloja ja juttuja saa olla paljonkin, mutta ei ne kaikki tarvi omaa nappia ja ei niitä nyt heti isketä naamalle kaikkia. Muutenkin touhu on suhteellisen sekavaa, niin siihen kun heittää kaksi kourallista toimintoja, turhautuminen on aika konkreettinen asia.
Tähän kun lisää sen että toinen osa on viety selkeästi syvemmälle kohti tuskaista tai "häirisevää" (en nyt löydä oikeaa sanaa...) kauhua (joka ei ole oikein omaan mieleen), syyt laittaa peliä koneeseen kolmatta kertaa on suht vähissä.
Parempi miljöö, ohjaus asetelma uusiksi ja rauhallisempi tahti uusille jutuille, niin tätä jaksaisi pelatakkin. Mutta näin,... se on pidemmälti ajan hukkaa.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3349 : 11.12.2018 17:35 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet: 4
Devil May Cry 5:n demo on kova, vaikka pelattavaa onkin todella vähän.
Ensimmäisenä huomion herättää RE Engine, joka on täyttä mustaa magiaa. Samassa kastissa Fox Enginen kanssa, eli pelit pyörivät 60fps näyttäen samalla upeilta. Animaatiot ovat myös sulavat - erityismaininta naamoille, jotka herättävät hahmot eloon. Tein Nerolla jatkuvasti eri tauntteja vain nähdäkseni virnistyksiä, jotka luovat sitä sarjan hahmoille ominaista ylimielisyyttä ihan eri tavalla kuin pelkät one linerit.
Kontrolleihin kesti hetki päästä sisään, mutta eivät ne siltikään tunnu sataprosenttisen hyviltä. Yksi ongelma on Xbox-padi, joka ei yksinkertaisesti toimi DMC-sarjassa yhtä hyvin kuin Dualshock parempine olkapäänappeineen. Exceedin käyttö vasemmalla analogiliipasimella tuntuu myös epätarkalta, koska se vaatii tarkkaa ajoitusta. Mappasin toiminnon ensimmäisenä digitaalinäppäimeen, mikä helpotti asiaa. Parhaiten tämä peli toimisi lienee Switchin Pro Controllerilla, jossa ei ole ollenkaan analogiliipasimia.
Muutenkaan kontrolleja ei ole hiottu tarpeeksi, koska oletuksena oikealla liipasimella ei tehdä mitään. Mitä vittua? Taunt on myös typerässä paikassa (Xboxilla mikälie selectiä vastaava nappi), koska joudut sitä painaaksesi nostamaan vasemman peukalon tatilta. Voit esimerkiksi tauntata juostessa, joten joudut kurkottelemaan selectiä oikealla peukalolla. Täyttä idiotismia. Devil Breakerin käyttö on myös järjettömän momimutkaista, koska et voi vaihtaa niitä lennosta.
Myös kameran liikuttelu on todella kankeaa, kun on tottunut täydellisen sulavaan kameraliikutteluun Monster Hunterissa. Kamera myös haahuilee oudosti hahmon ympärillä. Tatin deadzone on myös päin persettä. En myöskään pidä siitä, että vihollisia vaihdetaan lock onissa vasenta tattia klikkaamalla. Kaiken kaikkiaan DMC-sarjan kontrollit ovat vanhentuneet verrattuna moniin nykypeleihin.
Äänistä pistin heti japaninkielisen ääninäyttelyn päälle. Luojan kiitos tuo vaihtoehto on olemassa. Musiikkiraita vaikuttaa paljon paremmalta kuin DMC3:n ja DMC4:n edgyt emomölötykset.
Pomotaistelu oli erinomainen.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3350 : 15.12.2018 12:09 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Viestejä: 4 711
Basaaripisteet: 2
Tuli tehtyä itselle erikoinen herätysostos: Tetris Effect. Ollu pelaaminen niin satunnaista herkkua nykyään, että ajattelin ottaa tämän, kun sillä pystyisi ottamaan helposti pieniä 10-20min pelisessioita pitkin päivää. Ja peli näytti varsin erikoisen vangitsevalta.
Ensimmäinen olettama 10-20min pelisessioista suli aika hyvin. Ei siksi että siihen juutuisi, vaan siksi että kenttiä vedetään käytännössä "maailma" kerrallaan, eli vähintään kolmen kentän ryppäissä. Tai voi vetää pienemmissäkin, mutta pisteet, suortus jne. lasketaan oudosti näiden "maailmojen" mukaan. Ja jos lasketaan PS4:n käynnistäminen (kuten pakko on) menee yhteen pelisessioon melkein se 20min vähintään. Eli siinä mielessä vähän epäonnistunut ostos. Mutta myönnän että on tällä helpompi niitä pieniä sessioita ottaa kuin seikkailupeleillä ja pelaamisen määrä on noussut ainakin.
Maailmoja on kuusi ja päälle viimeinen yksi kenttä, eli jotain reilu 25 kenttää. Joka oli yllättävän vähän. Olisin kuvitellut että kenttiä olisi ollut kymmeniä. Niitä sitten kai kaupataan lisää DL:nä.
Peli itsessään on varsin viihdyttävä. Pitkälti sitä mitä ajattelinkin. Parhaimmillaan jopa ylittää odotukset. Tosin huonoimmillaan alittaakin ne.
Jotkut kentät ovat suoraan sanottuna uskomattoman hienoja ja niissä pääsee ennen kokemattomaan "flowhun" pelaamisessa. Musiikki, palikoiden äänet, tausta jne. on sovitettu niin täydellisesti toisiinsa, että tuntuu että musiikki seuraa täydellisesti peliä ja sen etenemistä. Välillä tuli jopa painettua vahingossa turhan hätäiseen nappia, kun musiikin ja palikoista tulevan äänen tahti määräsi päässä painamaan nappia. Ja kun pelimenee täydellisesti, tuntuu että ollaan taiteen äärellä.
Mutta osa kentistä on sitten vähän mitä on. Tosin myönnän että tämä on varmasti mielipidekysymys. Esim. ensimmäinen kenttä alkaa toistaa itseään pahasti. Kolmannella kerralla toivoo että vaihdettua musiikin toiseen. Mutta jos siitä pitää, niin varmasti sekin maistuu paremmin. Osat kentistä taas tuntuu ehkä hiukan hätäisiltä. Niistä ei sitä parhaimpien kenttien tahtia löydy ja vetovoima häviää. Toki sitä mukaa mitä haaste nousee, eli palikoiden nopeus kasvaa, tahdista tulee toissijainen asia ja silloin sitä ei enää varsinaisesti huomaa, vaan silloin kyse on selviytymisestä. Yhdessä kentästä tosin jäi mieleen tahdin ja musiikin yhteensopivuus. Vaikka meno oli jo aika kovaa, musiikki myötäili sitä aika hyvin. Läheskään kaikissa se ei onnistunut tahdin kasvaessa.
Visuaalisuudella on periaatteessa aika vähän merkitystä, koska sitä ei näe. Sielä voisi siis pyöriä melkein mitä vaan. Mutta yhtenäinen liike, värit ja se tahti, ne kumpuavat sieltä sivusilmällä ja tuovat sitä fiilistä ja tekevät kentistä yksilöllisempiä ja kiinnostavampia.
Kokonaisuutena parempaa keskitasoa. Osa kentistä on todellisiä helmiä, mutta suurin osa geneerisempää ja ehkä vähän unohdettavaakin huttua. Tosin uskon tämän olevan jopa enemmän mielipidekysymys, kuin peleissä yleensä. Mutta taustalla on kuitenkin edelleen se nerokas ja toimiva Tetris joka toimii. Eli sinänsä yksikään kenttä ei ole sysipaska, vaikka osassa tuntuukin tulevan pientä kyllästymisen suht nopeasti kun taustamusiikki ei vain jaksaisi kuunnella. Ehkä "vähän" oli pöhelöä maksaa tästä sen 40€. Reilu 10€ pois niin oltaisiin oikeassa hinta luokassa. Varsinkin kun kenttiä on suhteellisen vähän. Alle viikossa menin kaikki läpi normal tasolla ja se on pirun nopeasti. Muilla ei varmasti mene muutamaa tuntia kauempaa. Mutta kuten sanoin, parempaa keskitasoa silti: 3/5. Pari pistettä pois kenttien laadun hajonnasta ja kenttien vähyydestä.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2018 12:16 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3352 : 23.12.2018 16:08 »
Gba
Jäsen
Viestejä: 2 918
Basaaripisteet: 0
Hyvä juttu Ephramilta Firewatchista, pitää pleikkarille tuo ostaa. Harmittaa etten napannut sitä ilmaisena PS+ pelinä aikoinaan.
Itse olen hakannut Battlefield V:tä ja sen viat alkavat paljastua ensihuuman jälkeen. Ensimmäinen vitutuksen aihe on medicin lääkelaatikot, olen noin 40h pelannut ja tasan kaksi kertaa joku on tankannut energiaa jakamastani laatikosta. Eli näistä ei ole tasan mitään hyötyä. Hauskaa tässä on (ei ole), että pelaajayhteisö on toistuvasti antanut palautetta asiasta Dicelle, mutta tässä paljastuu pelinkehittäjien ylimielisyys. Nykyään kun yritykset mainostavat olevan asiakaslähtöisiä, niin Dice menee 200km/h vastakarvaan eikä laita tikkua ristiin parantaakseen peliä. BF1:ssä Medicalcratesta sai healtit kun makasi sen vieressä ja tämä toimi erinomaisesti.
Toinen vitutuksen aihe on lentäminen. Jostain syystä autistikoodari on koodannut oikean tatin niin, että jos erehdyt sitä hipaisemaan liian voimakkaasti katselee pilotti yhtäkkiä 90 astetta johonkin aivan perseeseen ja oma koneesi syöksyy kallion seinään vihun kadotessa tähtäimestä. Onneksi tämän vissiin saa poistettua käytöstä, mutta huomaa kuinka puolitiessä peli on puskettu ulos.
Dice on myös jatkuvasti hinkannut TTK koodia aivan päin mäntyä, onneksi nyt nöyrtyivät edes sen verran ettei muutoksia otettu lopulliseen versioon vaan palautettiin alkuperäiset asetukset. Dicen mielestä pelissä pitäisi käyttää neljä luotia pulttilukkokiväärillä sotilaan tappamiseen. Siinäpähän 10 ammuksen lippaalla tapat juuri sen yhden ukon ja odotat omaa kuolemaasi ladaten asetta.
Pelissä on myös lukuisia bugeja joita en jaksa edes luetella sen enempää, mutta hauska kun kuolemasi jälkeen spawnaat johonkin laatikon sisään ja mietit että ketä vittua samalla kun työnnät kranaatin suuhusi ja sylkäiset sokan.
Jotenkin tällainen paskojen ja keskeneräisten tuotteiden ulos puskeminen vituttaa kyllä ihan huolella. Jos mietitään aikaa tasan sata vuotta sitten, niin silloin tehtiin hehkulamppuja jotka palavat vielä tänäänkin. Joku kommari syyttää tästä kapitalismia ja voitontavoittelua ettei nykyään saada laadukasta ja kestävää tavaraa, mutta jos oikein katsotaan peiliin niin syy on kuluttajissa jotka haluavat ostaa halvalla paskaa. Hinta on se jonka maksat ja arvo on se jota saat. Halvalla ja nopeasti ei saa hyvää. Siksi onkin ilahduttavaa nähdä kuinka pelaajat nostavat infernaalisia paskamyrskyjä milloin mistäkin pelintekijöiden tempuista. Heidät pitääkin laittaa koville. Mehän maksamme heidän palkan. Ugh!
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3355 : 23.12.2018 23:42 »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu