Pelasin Wiin Smashia. Eipä ole ihmisille tarkoittu sitäkään peliä. Varsinkaan ilman cuben ohjainta. Paskaahan se luonnollisesti oli, kuten oli odotettavissa.
PS3:lla tuli jauhettua lisää Soul Caliburia. Paremman puutteessa se menee, mutta aika kauaksi ollaan menty SC:n ja SC2:n tasosta. Eniten siinä vituttaa ne pellehahmot, Darth Vaderit ja muut. Miksi ihmeessä Vaderin pitää olla vielä kansikuvassakin? Tuosta kansikuvasta tulee mieleen ennemmin joku Star Wars vs Soul Calibur kuin SC4. Sitten siinä on vielä ne Critical Finisherit. Onneksi niitä ei tarvitse kovin useasti nähdä, muuten lentäisi peli roskiin. Mitähän Mortal Kombattia ne on yrittäneet tehdä?
DS:llä olen pelaillut Lock's Questia ja N Plussaa. N+ on kyllä mahtava peli, vaikka välillä hermoja raastaakin. Lock's Quest on ihan ok. Pienillä muutoksilla voisi olla paljon parempi. Artwork on paskaa animekopiointia. Tarina on perseestä ja niitä turhia keskusteluja ei voi skipata. Lockin ohjaaminen voisi olla tarkempaa. Turhat minipelit pois. Maailmankartasta ja muusta tutkimisesta ei ole mitään iloa, jos se on vain pelkkä illuusio, jonka tarkoitus on peittää pelin täysin lineaarinen rakenne. Itse pelin idea on kuitenkin hyvä ja on sitä loppujen lopuksi mukava pelailla.
Olen myös pelaillut DS:n Blue Dragonia. Suht paskaltahan tuo vaikuttaa, mutta olen melko alussa. Ehkä se vielä siitä paranee, mutta pahalta vaikuttaa. Strategiapeliksiköhän tuo luokitellaan, kun ei tuossa ole vielä juuri mitään JRPG:n ominaisuuksia näkynyt. Tehtävää toisen perään ja tehtävien välissä paskanjauhanta cut-scenet. Taistelumekaniikka on suht keskinkertaista touhua. Pitäisi varmaan kokeilla pelailla Dragon Quest V mielummin.
Kesän aikana tuli pelailtua myös Space Invaders Extremeä, Ninja Gaiden DS ja Arkanoidia. Ninja Gaiden oli suht paska, mutta jaksoi sen läpi pelata. Space Invaders on mahtava ja Arkanoid melko hyvä. N+ vie kuitenkin voiton tämän vuoden DS-pelailuista. Kannattaa hommata.
Eikö olekin rasittavaa, kun kaikki on nykyään paskaa?