Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #1323 : 23.01.2010 22:22 »
zoukka
guli
Jäsen
Viestejä: 5 054
Basaaripisteet: 14
Mjoo ei Bayonetta mikään vuoden peli todellakaan näytä olevan. Eikä ensinkään mikään irtiotto DMC sarjasta, vaan paskat tasoloikka-osiot tekevät jälleen paluun ja pomot ovat aikamoisia nyrkkeilysäkkejä. Joka ikinen kerta kun edessä on pitkä käytävä, se sortuu/räjähtää/sirpaloituu ja sit hypellään kiveltä toiselle ja välillä tiputaan alas. Vihollisia on ripoteltu myös näihin osioihin ja jos niitä ei tapa, voi olla varma, että kentän arvosana ei kullan kimallusta näe.
Niin ja onhan tässä yhtäkkiä ilmestyviä kerrasta tappavia Quick Time Eventejä.
PS3 versio myös alkaa nakertaa aivokoppaani mitä pidemmälle peliä etenee. Lataustaukoja katsellaan ainakin yhtä paljon kuin itse peliäkin. Ja niitä tosiaan on aivan joka välissä. Tallennat, lataustauko. Valikko, lataustauko. Menet kauppaan, lataustauko. Tulet kaupasta, lataustauko. Tapat läjän vihollisia, lataustauko. Välidemo alkaa, lataustauko. Välidemo loppuu, lataustauko.
Pyöriikö tämä UMD:ltä?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #1327 : 25.01.2010 23:53 »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #1335 : 04.02.2010 23:33 »
Riepu
Oh nice.
Moderaattori
Viestejä: 984
Basaaripisteet: 2
Tuo kohumagneetti FFXIII kun on jo kovaa vauhtia tekemässä tuloaan, on RPG-hammasta päässyt taas kolottamaan tasaiseen tahtiin. Grillissä onkin viime aikoina pyörinyt vähän väliä tavalla tai toisella roolipeligenreä edustavia pelejä aina Dragon Agesta Demon's Soulsiin, ja tietysti DS ja PS2 ovat saaneet myös oman osansa huomiosta roperikkaan pelikirjonsa ansiosta. Nyt ei kuitenkaan keskitytä niihin, sillä tulihan tuossa vanhempien pelien ohella kokeiltua myös tulevan Resonance of Faten demoa pariinkin otteeseen.
Vähän erilaisempi taistelusysteemmi houkuttelee lähestulkoon aina, joten Resonancen peluu alkoi kiinnostamaan välittömästi, kun siitä vain kuulin ja vähän kuvamateriaalia näin. Koska pelin demo oli japaniksi, en varmaan tajunnut mahdollisesti suurta osaakaan taistelusysteemmin kikoista, mutta ainakaan kauhean huonoa fiilistä ei käteen silti jäänyt. Lähes valikkovapaa taistelu vaikutti varsin mukavalta vaihtelulta, kun mättäminen kuitenkin oli muuten selkeästi vuoropohjaista ja käskytykseen pohjautuvaa, mutta mikä minua eniten kiehtoo on liikkumisen korostaminen. Normaaleissa SRPG-teoksissa hahmoja yleensä liikutetaan ja käskytetään hyökkäämään hyvinkin erillään, mutta Resonancessa kun käsky paikasta A paikkaan B juoksemiseen on tullut, otetaankin kesken ravin vielä tähtäimeen yksi vihollisista ja valmistaudutaan samantien myös iskemään. Vielä kun taistelutantereilla piisaa erilaisia suojia, kynnyksiä ja jopa vihollisia, jotka pakottavat käyttämään kesken hyökkäämisten hyppimistä hyväkseen, on taisteluissa myös mukava tempokin päällä tutun sivustakatsomisen sijasta.
Jotain lisää taistelut tulenevat kuitenkin kaipaamaan, sillä ainakin demossa alkoi lievä puudutus jo iskeä myöhemmillä pelikerroilla muun muuassa yhteenottojen pituuden takia ja saipahan sitä aikalailla samoja toimintojakin toistella pidemmän päälle taistelusta toiseen. Jonkinlaisten taistelusysteemmistä hyvin ilon irti ottavia erikoisiskujen mukana oleminen olisikin erityisen toivottavaa, vaikka tokihan nyt hahmot voivat luotejaan ja aseitaan hieman vaihdella, viskoa vihollisia tavalla jos toisella ilmaan sekä suorittaa ryhmähyökkäyksiä, mutta eihän se ainakaan tällaisenaan taida riittää. Demossa myös taistelusta toiseen edettiin varsin oudosti juoksemalla vain taisteluareenalta seuraavalle, mikä tuntui varsin köyhältä ratkaisulta. Pitäneekin kurkkia muutamia videoita vielä ja ottaa selvää, osoittautuvatko pahimmat pelkoni mahdollisesti peräti todeksi. Jos eivät, niin eiköhän tämän ostoa voi jo melkein harkitakin.
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu
Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #1343 : 12.02.2010 14:54 »
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.
-----
Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #1348 : 20.02.2010 18:05 »
kep
Jäsen
Viestejä: 807
Basaaripisteet: 0
Sonic & Sega All-Stars Racingia testasin ja meinasin lentää perseelleeni siitä, että kuinka hyvä tuntuma pelissä oli. Boostisysteemi on nimittäin melkein yksi-yhteen-identtinen tarunhohtoisen Crash Team Racingin kanssa. Vielä kun peli sisältää neljän hengen split-screenin, on todella näppärän näköinen ja on tulossa Suomeenkin hieman alennettuun hintaan, polttelee kyllä aika pahasti pelin hakeminen kaupasta Helmikuun lopussa. Suosittelen testaamaan demoa.
PES 2010:een julkaistiin käyttäjien toimesta tehty Championship-Option File, mikä sisältää siis täysin korjattujen suurimpien liigojen joukkueiden ja pelipaitojen lisäksi myös Brittien Championshipin kaikki joukkueet pelipaitoineen. Tämähän on ollut omiaan lisäämään Master League-addiktiota. PS2:n PES5 ja 6:n tasoisiin pelitunteihin on vielä aikaa, mutta kyllä tämä rupeaa vaarallisesti näyttämään taas siltä, että aikaa tulee uppoamaan peliin aivan helvetisti.
Army Of Two: The 40th Dayn läpäisin myös Liven kautta kaverin kanssa. Kakkososa hakkaa edeltäjänsä selkeimmin pelillisellä puolella ja graafisesti peli on tottakai koreampi kuin ykkösosa. Pidin kuitenkin paljon enemmän ykkösosan tapahtumapaikoista sekä yleisestä fratboy-tyylistä, joka korosti palkkisten "have gun, will travel"-mentaliteettia työhönsä. Kakkososassa pääkaksikko on vakavoitunut, sekä myös ilmeisesti homoutunut dialogin ollessa "Apart from Bruce Willis there's no-one I'd rather die with in a burning high rise."-tyylistä ja maksimikaveruustason ollessa "Ambiguous." Hemmetin viihdyttävä peli kuitenkin, ja jos löytyy kaveri kenen kanssa tätä voi vääntää, kannattaa ehdottomasti ostaa. Itsellä on vielä edessä puuttuneiden tavaroiden keräilyä ja achievement-whoretusta sekä läpivedot hyvillä sekä huonoilla moraalivalinnoilla.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba
Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #1349 : 24.02.2010 03:59 »
Riepu
Oh nice.
Moderaattori
Viestejä: 984
Basaaripisteet: 2
Kuten jo tämän kuun alkupuolella pääsin toteamaan, on FFXIII:n odottaminen saanut minut pyörimään roolipelien parissa jälleen vinhaan tahtiin. Tilanne ei ole näin kuun lopullakaan päässyt muuttunut tippaakaan, sillä saapuihin aikoinaan minua varsin paljon kiinnostanut Star Ocean The Last Hope viimein PS3:lle!
Vuosien takainen innostumiseni oli kuitenkin se ainut tekijä, joka sai minut pelin tuossa hieman yli viikko sitten lopulta ostamaan. Lueskeltuani arvioita ja katseltuani videoita aikoinaan X-lootan versiosta, en ollut täysin vakuuttunut Till the End of Timen seuraajasta, sillä pelilliseltä puoleltaan kaikki tuntui kohtuu samalta kuin Star Ocean 3:ssa, tai sitten jopa huonommalta. Varsinkin taisteluiden Blindside-hyökkäykset epäilyttivät, sillä kuvittelin tämän typerältä näyttäneen kikan korostuvan taisteluissa liiaksikin.
Pelattuani peliä kuitenkin noin 40 tunnin edestä, minkä jälkeen myös lopputekstitkin rämähtivät ruudulle, olin varsin yllättynyt käteen jääneistä fiiliksistä. Alusta loppuun olin temmeltänyt eteenpäin enemmän kuin mielelläni, ja lisääkin teki loppuun päästessä vieläpä mieli. Siinä missä planeettojen tutkiminen ja kaupungeissa sekä luolastoissa ravaaminen oli sitä varsin tuttua menoa parilla poikkeuksella, oli taistelusysteemi kehittynyt paljon mieleisempään suuntaan. Varsinkin blindside-hyökkäysten ansiosta korostunut - ja näin ollen myös helpottunut - väisteleminen toi jo omaan pelityyliini mukavia poikkeavuuksia Till the End of Timessa käytettyyn räpellykseen verrattuna. Tuntien kertyessä aloin myös arvostamaan aina vain enemmän aluksi varsin turhalta tuntunutta Rush Modea, ja huomasinpa myös taistelevani varsin usein erilaisilla tyyleilla muun muuassa expan ja rahan saantiin vaikuttavan Bonus-mittarin ansiosta. Oikeastaan ainut taisteluissa häirinnyt asia oli, ettei mp:n loppuminen tarkoittanut enää hahmon kuolemaa. Vihollisetkin olisivat kyllä voineet jo alusta asti olla vähän kovempia paloja.
Tarina oli odotetusti aika lepsua diipadaata, vaikka lopussa ihan jännä käänne eteen heitettiinkin. Muutamat tapahtumat jättivät varsin ankean fiiliksen päälle, ja onnistuipa peli myös heittämään eteeni pitkästä aikaa pelihahmon, jota oikeasti aloin vihaamaan oikein sydämeni kyllyydestä. Huono ääninäyttely ja hämmentävä käsikirjoitus ajoivat nimittäin asiansa enemmän kuin hyvin. Sentään tällä kertaa pelissä ei päädytty jumittamaan yhdellä planeetalla ikuisuutta niin kuin SO3:ssa aikoinaan.
Heavy Rainin ilmaantuminen luo nyt viimeistään taukoa pelin sivutehtävien kanssa leikkimiselle, mutta katsoo nyt, jos sitä vaikka vielä ennen FFXIII:a palaisi neljännelle Tähtimerelle.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2010 21:48 kirjoittanut Riepu »
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu