Yksi pieni ärsyttävä vika tässä pelissä on. Ja tämä vika tuskin olisi tullut muulta julkaisijalta kuin Ubisoftilta. Pelissä kuuluu joskus taustalla tietty tirp-tirp ääni. Kuin linnun ääni. Ja tämä tirp-tirp ääni on suoraan Settlersistä, joka on myös Ubisoftin julkaisema. Sama ääni kaikuu todella usein Settlersissä, lähes koko pelin ajan. Joten ajoitellen tunnelma rikkoutuu ja mielessä käväisee Settlers. Ymmärrettävää kierrätystä, mutta silti nakertaa takaraivossa....
Enslavedin on itse asiassa julkaissut Namco Bandai.
Noh...tämän siitä saa kun ei tarkasta muistikuviaan. No, sitten tämä trip-trip ääni on pöllitty Ubilta
Pelattavuus hahmoanimaation ehdoilla.
Pelissä nyt muutenkin nuo kontrollit ottavat aika pahasti takkiin rasittavalla tavalla määriteltyjen hyppykohtien takia. Aina ei tiedä, mistä voi hypätä tai kiivetä, ja välillä vaikka jostain kohdasta pitäisikin voida loikata yli, siitä ei kymmenellä ensimmäisellä yrittämällä meinaa kuitenkaan päästä. Todella ankeaa suunnittelua. Muutenkin kentät ovat aina täynnä tolppia ja koloja, jotka kerjäävät tutkimista, mutta kun kaikki on niin rajattua eikä maailmaa voi näin ollen juurikaan tutkia, jää suuri osa lähiympäristöistäkin ahdistavasti koristeeksi.
Neljä ekaa chapteria nyt pelannut. Eihän tuo niinkään paskaa ole, mutta hyvin paljon jää toivomisen varaan.
Joo tullut myös pari tuollaista tilannetta vastaan. Mikä on aika outo ratkaisu, kun eihän se nyt niin vaikeaa pitäisi olla hiukan suurentaa aluettä mistä voi hypätä tai mistä voi heittää toisen...
EDIT:
E: Ja Prince of Persioissahan ainakin Sands of Time -trilogian loikinta oli sentään hieman puzzlehtavaa paikoin. Enslavedissa riittää, kun vain rämpyttää hyppynappia ja pyörittää tattia, niin kiipeilykohdat menevät useimmiten itsekseen läpi, ellei sitten edellä mainitsemani loikkaongelma pomppaa eteen.
No joo olihan siinä hiukan mietintää siinä PoP:ssa, mutta en nyt sanoisi että paljoa sen enempää kuin Enslavedissakaan. Tosin voi olla että en pelannut peliä vaan tarpeeksi pitkälle. PoP:ssa oli tosin se että piti katsoa mihin päin hyppää. Eli haaste tuli siinä että osasi käsitellä ohjainta oikein eikä siinä että olisi löytänyt reitin. Tämän vuoksi osaksi kyllästyinkin PoP:iin. Enslavedissa tämä toimii suoraviivaisesti, mutta yllättävän viihdyttävästi. Parhaimmillaan.