Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #2342 : 19.08.2013 21:39 »
sleepy
o----o
Jäsen
Basaaripisteet: 6
Sydäntä lämmittää niin kovin kun täällä ollaan kovasti puhuttu hyvää Earthboundista :3
Kyllä siinä taistelussakin kivoja ideoita on, joita ei kovasti muualla näe. Varsinkin laskeva HP-mittari on minusta tosi, tosi, tosi kiva mekaniikka!
Latailin 3DS:lle pelin nimeltä SteamWorld Dig, joka on osoittautunut olevansa tosi kiva! Vähän kuin yhdistelmä Metroidia ja Mr. Drilleriä western-steampunk-tyylillä.
Ostin myös jokunen viikko sitten pelin jota olen halunnut päästä pelaamaan jo kauan:
Umihara Kawase Shun ~second edition~ Kanzenban DS:lle!
Pelisarja josta olen lukenut kovin pitkään positiivisia juttuja ja katsellut kuvia ja videoita silmät kiilluen. Tosi outo pelisarja, jossa mennään pienellä tytöllä, Umihara Kawasella, hämmentävissä kentissä täynnä vihollsiina hääriviä erilasia kalalajeja sekä koristeina olevia jättimäisiä munakoisoja ja porkkanoita ja muita vihanneksia (??).
Umiharalla on käytössään onki, jolla pystyy hieman Bionic Commando-tyyliin tarrata kattoihin ja seiniin ja heilua kielekkeiden välissä ja ties mitä. Tosin Bionic Commandon aika jäykän ja mekaanisen robottikäsi-köyden sijasta Umiharan ongen fysiikat ovat hyvin ilmavat ja vaativat aika paljon oppimista, jotta sitä osaisi käyttää kunnolla. Hyvin erilaisen pelattavuuden ja yllättävän haastavien kenttien (jotka ovat monta eri reittiä sisältäviä avoimia alueita ehkä enemmänkin kuin ns. perus-videopelikenttiä kuten vaikka Bionic Commandossa) takia sarja on varsin vaikea, ainakin minun mielestäni.
Tämä DS-versio sisältää siis alkuperäisen Umihara Kawasen, joka ilmestyi SNES:lle sekä hieman myöhemmin Playstationille julkaistun Umihara Kawase Shun'in sekä jotain extra-krääsää. Jostain syystä sarjaa ei ole ikinä tuotu Japanin ulkopuolelle, joten tämä DS-peli on ehkä se helpoin keino päästä pelaamaan näitä. Harmi vain että tätä versiota ei ole tainnut ihan älyttömän monta kappaletta valmistaa, jouduin jo hieman metsästämään netistä kappalettani ja hinnaksi tuli helposti korkein summa mitä DS-pelistä olen joutunut maksamaan >_<
Sarja sai ihan hetkittäin kyllä uuden osan 3DS:lle ja Code of Princessin julkaisseen Agatsuma Entertainment on tainnut hieman kuiskia mahdollisesta länkkäri-julkaisusta!
under the rocks and stones
,there is water underground
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #2359 : 03.09.2013 15:40 »
Sharkie
Valikoiva pelaaja.
Moderaattori
Basaaripisteet: 5
Rayman Legends saapui tänään, ja ekat tunnit peliä ovat nyt alla. En voisi olla enempää mielissäni.
Tässä vaiheessa kaikille on varmasti selvää, että peli on kaunis, mutta pakko sanoa se vielä ääneen: Legends on perkeleen kaunis. Värikkäiden ja yksityiskohtaisten kenttien läpi kikkailu on erittäin nautinnollista, etenkin kun Origins-veteraanille pelin pelaaminen on yhtä luonnollista kuin haille irvistäminen. Loistava veto, että kaikki vanhat ohajusjipot ovat heti käytettävissä, eikä samaa skilssienkartutusrakennetta kierrätetä uudelleen. Kenttiä en ehtinyt pelata kuin muutaman, mutta vaikuttaisivat suunnittelultaan mmielekkäiltä. Salaisuuksien kanssa sai jo nyt olla parissa kohtaa tarkkana, eli vaikeustaso nousee varmasti sopivaa tahtia.
Melkein siisteintä juuri nyt ovat kuitenkin nuo päivittäiset ja muut kausittaiset haasteet. Oletan näiden olevan ihan vastaavia kikkareita kuin ne, mistä WiiU-pelaajat ovat jo päässeet nauttimaan. Viikkohaasteen sain vasta auki enkä pelannut sitä vielä, mutta tämän päivän haastetta grindasin reilun puoli tuntia. Tuloksen parantaminen ja leaderboardin tuijottelu on järkyttävän koukuttavaa, ja ainakin mulle tällainen paloissa tuleva pikkupuuha on juuri sopivaa kilpailuhenkistä pelattavaa. Pelaajia listoilla (PS3) ei ollut kuin reilu tuhat, mutta määrä lähtee varmasti pian lapasesta kunhan peli löytää pelaajat. Suomalaisista olin toistaiseksi ainoa. Top 100:seen taisin viimeisellä suorituksella päästä, mutta jo nyt mestoilla oli kourallinen aika jäätävän kovia pelureita. Jännä nähdä, miten noissa onnistuu itse pysyttelemään mukana. Hommatkaahan muutkin peli, niin päästään kirittämään toisiamme! Legends tarjoaa myös muuta pikkutekemistä, kuten moninpelattavan futisminipelin. Sitäkin olisi hauska päästä kokeilemaan.
Haasteista jaksaa siis varmasti innostua pitkäksi aikaa, ja peli itsekin vaikuttaa loistavalta. Originsissa mukavasti haastaneet Time Trialit on jätetty näköjään pois, mutta oletan pelin musakenttien tuovan samanlaista flow'ta vaativaa pelaamista tilalle. Tai no, ehkä nuo muistuttavat enemmän niitä arkkukenttiä. Se nähdään pian. Vaikuttavat eniveis hulvattomilta.
Oikeesti, hommatkaa tää peli.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu