Alien: Isolation on tosiaan aika huikea. Olen vissiin pelannut joku 2/3 ja hyvin maistuu. Olen ihan positiivisesti yllättynyt, että peli ei mielestäni toista itseään kuten pelkäsin. Edes itse alien ei ole koko aikaa paikalla jahtaamassa, vaan välillä menee pitkiä aikoja ettei siitä ole tietoakaan. Tai se on kyllä melkein koko ajan "läsnä", eli sen voi kuulla yläpuolella ryömimässä ja koko ajan on pieni kuumotus että milloin se tulee. Peli ei todellakaan ole sellaista jatkuvaa ja rasittavaa kuuropiiloa, jossa alien on koko ajan niskassa ja komerosta ei pääse mihinkään ilman että kuolee. Tuollainen odotus mulla vähän oli, mutta olin onneksi väärässä.
Alienistä tekee hyvän juuri se, että sitä ei voi tappaa. Jos se näkee, niin kuolet. Peli vaatii siis suunnitelmallisuutta ja koko ajan on jännää, kun savet tosiaan on manuaaliset. Muut viholliset on melkein yhtä kuumottavia, koska niiden tappaminen ei aina edes ole mahdollista ilman että alien kuulee.
Graafisesti peli on upea ja kaikenmaailman efektit saa maailman näyttämään tosi aidolta. Ylipäätään voisi sanoa, että ehkä paras leffalisenssipeli ikuna. Niin hyvin ja tunnollisesti se käyttää alkuperäismateriaalia.
Ehdottomasti suosittelen.
Voitkin myydä pelin minulle halvalla sitten kun olet kyllästynyt sen pelaamiseen. En kyllä täyttä hintaa lähde maksamaan, vaikka kuinka kiinnostaisi.