Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109 110 111 ... 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1191965 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3150 : 18.08.2017 22:12 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Symphony of the Night "läpi". Enpä olisi ikinä uskonut tätä sanovani, mutta peli pesee jopa Super Metroidin. Huomaa, että peli on ollut vaikutteena lukemattomille nykyklassikoille. Aikaansa edellä oleva mestariteos, jonka olisin halunnut kokea jo 20 vuotta sitten.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Lopuksi pitää vielä antaa erikoismaininta pelattavuudelle, joka on ihan omaa luokkaansa ja syy, minkä takia tämä nousee Super Metroidinkin yläpuolelle. Muistaakseni jo Neonomide paasasi joskus muinoin Pelaaja-lehden foorumilla SotN:n pelimekaniikasta. Liikkuminen on nopeaa ja sulavaa. Voit dashata takaperin tai tehdä dive kickejä vastusten tai kynttilöiden kautta ja pomppia vastusten yläpuolella koskematta maahan ollenkaan. Itse huomasin vasta monen tunnin jälkeen, että dive kick on edes olemassa, koska pelissä ei ole mitään turhia introja. Oikeastaan mitään liikkeitä ei selitellä mitenkään. Opettele ja keksi itse, saatana. Aseillakin on erikoislyöntejä, joita ei selitetä erikseen. Myös taiat pitää itse keksiä eri näppäinyhdistelmiä kokeilemalla. Samoin sen, miten jotkut relicit toimivat.

Ainiin, pelissä on ihan helvetisti avattavaa ja kerättävää. Ja spritet ovat jumalaisen kauniita, kuten animaatiotkin. Soundtrackikin on täydellinen.

Kannattaa pelata!
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3151 : 17.09.2017 12:32 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili SpeedRunners PS4:lla. Löi aivan ällikällä. Aivan mahtava seurapeli illanistujaisiin ja en ollut ikinä kuullutkaan. Pakollista kamaa seuraavaan miittiin. Tätä tuli pelattua eilen useampikin tunti.

Peli on 2D sidescroller ja ideana on siis kisata toisiaan vastaan juosten/hyppien erilaisilla radoilla. Tavoitteena on päästä muiden edelle niin paljon, että muut putoavat ruudun ulkopuolelle. Erilaisia power uppeja löytyy ja kilpakumppaneile voi tehdä jäynää. Ja mikä parasta, tuurilla ei tässä pärjätä vaan taidolla.  


« Viimeksi muokattu: 17.09.2017 12:49 kirjoittanut despo »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3152 : 19.09.2017 15:15 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
Symphony of the Night "läpi". Enpä olisi ikinä uskonut tätä sanovani, mutta peli pesee jopa Super Metroidin. Huomaa, että peli on ollut vaikutteena lukemattomille nykyklassikoille. Aikaansa edellä oleva mestariteos, jonka olisin halunnut kokea jo 20 vuotta sitten.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Lopuksi pitää vielä antaa erikoismaininta pelattavuudelle, joka on ihan omaa luokkaansa ja syy, minkä takia tämä nousee Super Metroidinkin yläpuolelle. Muistaakseni jo Neonomide paasasi joskus muinoin Pelaaja-lehden foorumilla SotN:n pelimekaniikasta. Liikkuminen on nopeaa ja sulavaa. Voit dashata takaperin tai tehdä dive kickejä vastusten tai kynttilöiden kautta ja pomppia vastusten yläpuolella koskematta maahan ollenkaan. Itse huomasin vasta monen tunnin jälkeen, että dive kick on edes olemassa, koska pelissä ei ole mitään turhia introja. Oikeastaan mitään liikkeitä ei selitellä mitenkään. Opettele ja keksi itse, saatana. Aseillakin on erikoislyöntejä, joita ei selitetä erikseen. Myös taiat pitää itse keksiä eri näppäinyhdistelmiä kokeilemalla. Samoin sen, miten jotkut relicit toimivat.

Ainiin, pelissä on ihan helvetisti avattavaa ja kerättävää. Ja spritet ovat jumalaisen kauniita, kuten animaatiotkin. Soundtrackikin on täydellinen.

Kannattaa pelata!
Millä aparaatilla olet pelannut? Olen vakavasti harkinnut jonkin skaalaimen hankkimista (esim. XRGB-mini) vanhoja konsoleita varten, mutta erityisesti sitä varten, että hankkisin PS1:n ja juuri tätä peliä varten.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3153 : 19.09.2017 15:56 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
Symphony of the Night "läpi". Enpä olisi ikinä uskonut tätä sanovani, mutta peli pesee jopa Super Metroidin. Huomaa, että peli on ollut vaikutteena lukemattomille nykyklassikoille. Aikaansa edellä oleva mestariteos, jonka olisin halunnut kokea jo 20 vuotta sitten.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Lopuksi pitää vielä antaa erikoismaininta pelattavuudelle, joka on ihan omaa luokkaansa ja syy, minkä takia tämä nousee Super Metroidinkin yläpuolelle. Muistaakseni jo Neonomide paasasi joskus muinoin Pelaaja-lehden foorumilla SotN:n pelimekaniikasta. Liikkuminen on nopeaa ja sulavaa. Voit dashata takaperin tai tehdä dive kickejä vastusten tai kynttilöiden kautta ja pomppia vastusten yläpuolella koskematta maahan ollenkaan. Itse huomasin vasta monen tunnin jälkeen, että dive kick on edes olemassa, koska pelissä ei ole mitään turhia introja. Oikeastaan mitään liikkeitä ei selitellä mitenkään. Opettele ja keksi itse, saatana. Aseillakin on erikoislyöntejä, joita ei selitetä erikseen. Myös taiat pitää itse keksiä eri näppäinyhdistelmiä kokeilemalla. Samoin sen, miten jotkut relicit toimivat.

Ainiin, pelissä on ihan helvetisti avattavaa ja kerättävää. Ja spritet ovat jumalaisen kauniita, kuten animaatiotkin. Soundtrackikin on täydellinen.

Kannattaa pelata!
Millä aparaatilla olet pelannut? Olen vakavasti harkinnut jonkin skaalaimen hankkimista (esim. XRGB-mini) vanhoja konsoleita varten, mutta erityisesti sitä varten, että hankkisin PS1:n ja juuri tätä peliä varten.

Macin OpenEmulla. Siitä löytyvä Mednafen-niminen emulaattoriydin pyörittää PS1-pelejä melko täydellisesti, tarkemmin kuin Sonyn omat emulaattorit.

Jos emulaattorit eivät kiinnosta, niin kannattaa tutustua OSSC:n. Se skaalaa vanhat pelit ilman input lagia ja on vieläpä jonkun suomalaisen kehittelemä vehje. Itsekin hankin laitteen, kunhan saan aikaiseksi.

https://www.videogameperfection.com/2016/07/08/source-converter-verdict/
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3154 : 19.09.2017 17:29 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
Symphony of the Night "läpi". Enpä olisi ikinä uskonut tätä sanovani, mutta peli pesee jopa Super Metroidin. Huomaa, että peli on ollut vaikutteena lukemattomille nykyklassikoille. Aikaansa edellä oleva mestariteos, jonka olisin halunnut kokea jo 20 vuotta sitten.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Lopuksi pitää vielä antaa erikoismaininta pelattavuudelle, joka on ihan omaa luokkaansa ja syy, minkä takia tämä nousee Super Metroidinkin yläpuolelle. Muistaakseni jo Neonomide paasasi joskus muinoin Pelaaja-lehden foorumilla SotN:n pelimekaniikasta. Liikkuminen on nopeaa ja sulavaa. Voit dashata takaperin tai tehdä dive kickejä vastusten tai kynttilöiden kautta ja pomppia vastusten yläpuolella koskematta maahan ollenkaan. Itse huomasin vasta monen tunnin jälkeen, että dive kick on edes olemassa, koska pelissä ei ole mitään turhia introja. Oikeastaan mitään liikkeitä ei selitellä mitenkään. Opettele ja keksi itse, saatana. Aseillakin on erikoislyöntejä, joita ei selitetä erikseen. Myös taiat pitää itse keksiä eri näppäinyhdistelmiä kokeilemalla. Samoin sen, miten jotkut relicit toimivat.

Ainiin, pelissä on ihan helvetisti avattavaa ja kerättävää. Ja spritet ovat jumalaisen kauniita, kuten animaatiotkin. Soundtrackikin on täydellinen.

Kannattaa pelata!
Millä aparaatilla olet pelannut? Olen vakavasti harkinnut jonkin skaalaimen hankkimista (esim. XRGB-mini) vanhoja konsoleita varten, mutta erityisesti sitä varten, että hankkisin PS1:n ja juuri tätä peliä varten.

Macin OpenEmulla. Siitä löytyvä Mednafen-niminen emulaattoriydin pyörittää PS1-pelejä melko täydellisesti, tarkemmin kuin Sonyn omat emulaattorit.

Jos emulaattorit eivät kiinnosta, niin kannattaa tutustua OSSC:n. Se skaalaa vanhat pelit ilman input lagia ja on vieläpä jonkun suomalaisen kehittelemä vehje. Itsekin hankin laitteen, kunhan saan aikaiseksi.

https://www.videogameperfection.com/2016/07/08/source-converter-verdict/
OK. Joo, itse mielelläni pelaisin alkuperäisellä laitteella. Kiitos OSSC-vinkistä! Olinkin unohtanut, että sellainenkin on markkinoilla. Joskus olen lukenut siitä jotain arvostelua.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3155 : 08.10.2017 19:18 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Laitetaampa ihan peleihin liittyvää viestiä välillä. Saanut vähän käytyä backlogia viime aikoina läpi. Tai ainakin testattua onko tietyistä peleistä mihinkään.

Darksiders 2 vihdoin läpi X360:llä. Tämä on kyllä ollu aikamoinen ikuisuusprojekti. Ostin pelin heti julkaisussa ja maksoin täyden pelin hinnan (jota ei todellakaan tule tehtyä usein), mutta peli jäi aikoinaan kesken. En muista miksi peli jäi kesken, mutta jäi kuitenkin. Kun siirsin vanhat konsolit maalle viikonloppuviettopaikkaan, päätin ottaa tämän työn alle. Ja alusta uudestaan. Ja olihan se aivan liian pitkä. Tosin myönnän silti että peli on oikeasti hyvä. Kun pelin sai tulille, sen parissa kyllä viihtyi, vaikka lopussa odotti jo lopputekstejä. Se mikä sai pelin aina laittamaan kuitenkin päälle oli se miljöö ja tyyli. Varsin värikäs ja monipuolinenkin maailma. Ja tekemistä tuntui löytyvän. Pelin tyyli oli siis varsin kutsuva. Tähän vielä toimiva pelimekaniikka, niin kyllähän sen parissa viihtyi yllättävänkin hyvin, vaikka lopussa olikin hiukan puurtamisen merkkejä.

Kun Darksiders 2 oli suoritettu, seuraavaksi päätin tehdä kulttuuriteon. Laitoin pyörimään ensimmäistä kertaa Modern Warfare -sarjan pelin. Tarkemmin sanottuna Modern Warfare 2. Tämäkin X360:lle. Ja pelaaminen oli yllättävän toimivaa. Vauhtia, toimintaa, räiskettä jne. Koko ajan tapahtui ja tapahtumien kulku oli varsin Hollywoodmainen. Kuten kaikki sanoo. Mutta jos Darksiders 2:n maailma oli kutsuva, tämä oli aivan päinvastainen. En vain pidä sodasta aiheena. En sotapeleistä, en sotaelokuvista, en sotadokumenteista,... en vaan pidä siitä. Joten vaikka pelaaminen oli ihan jees ja myönnän että se toimi, niin ei sitä jaksanut toista kertaa laittaa sisään. Kyllä sitä pari tuntia pelasi. Nythän on sillekin annettu mahdollisuus ja tietää vähän mistä puhutaan.

Sitten seuraava. Myöskin X360:lle. Lollipop Chainsaw. Sanalla sanoen pettymys. Lähtökohdat oli ok, genre oli se mistä nykyään tuntuu eniten nauttivan ja vielä tehty sopivan kieliposkessa. Mutta,.. meh. Pelasin pari chapteria, mutta ei vaan jaksanut laittaa enää sitä levyä sisään. Ongelmana on yllättäen tyyli ja pelattavuus. Tai tietyllä tavalla pidin tyylistä. Mutta vihut oli onnettomia. Jotenkin ne vain vitutti :lol: Niitä ei ykinkertaisesti jaksanut katella. Kaikista pahin oli chapter 2:n pomo. Taistelin sen väkisin läpi, ihan sen vuoksi että se ärsytti niin helvetisti, että se oli pakko teilata. Sen jälkeen mietin että vitut, ei enää.
Toinen oli se pelattavuus. Kankeaa, toistavaa, tylsää ja osin tehotonta. Käytännössä joka kohta mentiin kahta hyökkäystä tekemällä, vaikka vaihtoehtoja olisi ollut. Sinänsä taistelu ei ollut parhaimmillaan tylsää. Esim. vihun halkaiseminen kahtia lähikuvassa toi sopivasti menoa ja vaihtelua touhuun, mutta kun ei sitä kannattanu tehdä. Ensinnäkään se ei onnistunut läheskään joka kerta ja oli paljon tehokkaampaa käyttää muita iskuja. Sitten oli vielä se väistönappi. Joka ei käytännössä ollut väistö. Jotenkin tuli sellanen fiilis että sen osalta suunnittelu meni näin:
-Hitto! Eikö kukaan tehny väistöä?!
-Voi vi**u ei! Mitä nyt tehdään?!
-Onko kaikki napit käytössä?
-No on!
-Voi saatana!
-Mut hei, meillä on hyppy! Tehdään siitä väistö!
-Mutta entäs hyppy sitten?
-Tehään siitä sellanen että ajaa kummankin, hypyn ja väistön.
-Hei toi on hyvä! Tehdään niin!
No ei ollut hyvä. Ihan apinan raiskausta. Väistö meni minne sattui ja toimi miten sattui. Varsinkin kun pelaillut Bayonetta-balettia, Lollipop Chainsaw oli vain turhauttavaa.
Ehkä jossain vaiheessa voisi ottaa taas tulille, kuitenkin mättö kyseessä ja sellanen on aina vähän hauskaa ja peli on kai yhteensä 6-7h pitkä. Tarinakin on sen verran aivoton ja oppiminen sen verran simppeliä (käytännössä kaksi hyökkäystä), että ei ole väliä vaikka olisi vuoden tauko, niin 10min sisään tilanne olisi kuin vuosi sitten. Jos se vaikka paranisi jossain vaiheessa. Mutta nyt kun muutakin pelattavaa on (paljon), niin ei.

Seuraavaksi X360:een meni Thief. Sanalla sanoen yllätti! Maailma on cool, ääninäyttely sopii siihen, pelimekaniikka toimii (suurimmilta osin) ja tarina on alun perusteella mielenkiintoinen. Lisäksi ainakin alun jälkeen tuntuu että tässä olisi keskitasoa parempi välipätkien ohjaus. Oikeasti ainakin alussa varsin komeaa ja toimivaa. Kuvakulmat, ajoitukset, jopa hahmojen liikkeet ja eleet kertoo yllättävän paljon. Paljon parempaa kuin keskimäärin. Tunnelma on siis kohdillaan ja päähenkilöstä ja muista hahmoista on saatu vähän.. sanoisinko toimivampia tjsp. Mutta maailma ja hahmot kiinnostaa. Ainoa mikä itseä vaivaa, on etenemisvaihtoehtojen puute tai niiden selvittämisen vaikeus. Siis kun katsoo kaupunkia, tuntuu että voisi mennä määrän päähän vaikka mistä, mutta lopulta päätyy menemään katua pitkin kun muita reittejä ei löydy. En tiedä kummassa on vika, minussa vai pelissä, mutta jommassa kummassa. Mutta tämä tuntuu hyvältä. Menee varmasti uudestaan koneeseen kun X360:n ääressä on.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3156 : 17.10.2017 23:54 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili ^ Itse tykkäsin lollipopista todella paljon ja muistaakseni pelasin sen neljästi läpi.
Huumori, pelimekaniikka ja musat iski joten mikäs siinä zombeja sahatessa.


Switchin Golf story tuli eilen paukuteltua loppuun ja sellaiset 16 tuntia siinä meni. Viimeiseltä alueelta jäi kaksi haastetta tekemättä.
Kolopalloa sai mäiskiä tarpeeksi, mutta jäin haluamaan lisää kaikkea muuta.
Tidy park alueen "mysteeri" oli hauska ratkoa ja sellaista olisi saanut olla enemmänkin.
Samoin frisb...siis disc golfia olisi saanut olla lisää vaikka se simppeliä olikin. Lisää vaan ratoja joissa on enemmän esteitä.

Eniten kuitenkin kaipasin sitä, että pelaajan (ex) vaimo olisi saanut kunnolla ns. näpeilleen. Nyt se vaan tulee ekaan turnaukseen haukkumaan pelaajan ja vie puolet voitoista ja siinä se.

Tämä ei kuitenkaan ole negatiivinen viesti vaan merkki siitä, että peli ja varsinkin hahmot oli niin hyviä, että sitä tarinaa olisi kiva saada lisää.
Tällaisenaankin peli on todellakin ostamisen arvoinen vaikka ei pahemmin golfista välittäisi.
Omaan golf peli historiaan kuuluu ps2 ja vita everybodys golf pelit sekä gta 5:n golf jota tulee pelattua joskus ja silti tykkäsin tästä paljonkin.

Sisältöäkin on ihan kivasti sillä perus golfin lisäksi löytyy muutama minigolf rata, kolme drone lennätys tehtävää, disc golf ja tietenkin galf.
Galf on kunnon retro golfia jo valmiiksi retrossa pelissä. Vertausta en osaa antaa, mutta jopa joskus aikoinaan pelaamani c-64 golf oli edistyneempi mitä tuo

Toki pelissä on myös paljon keskustelua ja haasteita. Melkein kaikki tarinaan liittyväkin ratkaistaan luonnollisesti lyömällä pallo johonkin.
Tarinan lisäksi löytyy quick play jota voi pelata kahdestaan ja siinä voi valita kuinka hyvät mailat on käytössä, kuinka tasaisia viheriöt on, tuulen voimakkuuden ja jopa reiän koon.
Jos haluaa kiduttaa kaveria niin toki myös galf kuuluu valikoimaan.

Kaikki tämä vain 14.99e

tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3157 : 22.10.2017 20:19 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili DOOM.

Ihan naurettava peli, joka tekee kaiken täydellisesti. Ostin Doomin yli vuosi sitten, mutta korkkasin sen vasta hiljattain. Olin kyllä tietoinen kaikesta hypestä, mutta eihän se nyt niin hyvä voi olla. Yksinpelattavat FPS:t alkavat aina puuduttamaan nopeasti (ensimmäisen Deus Exin ollessa ainoa poikkeus sääntöön): Call of Dutyt, Half Lifet, Crysikset, Bioshockit ja kumppanit, yhtäkään peliä en ole jaksanut pelata läpi asti.

Voi pojat kuinka väärässä olinkaan! Doom on ensimmäinen FPS-peli, jonka pelattavuus on niin orgastista, että AI-hahmoja jaksaa räiskiä loputtomiin. Kun olet saanut hahmon ja aseet päivitettyä tappiin asti, on pelattavuus täysin saumatonta. Lisäksi viholliset on suunniteltu niin hyvin, että jokainen räiskintäkohtaus nostaa hymyn korviin. Napakat päälaukaukset räjäyttävät demonien päät muusiksi ja järemmät aseet räjäyttävät kaikki raajat irti toisistaan. Veri ja suolenpätkät maalaavat käytävät punaisiksi.

Jotenkin vihollisten animointikin on niin orgaanista, ettei yksikään tappo erotu joukosta vaan on osa jumalaista tappo-orgiaa. Pelaajan liikehdintä on parhaimmillaan kuin balettia, kun hypit tuplahypyillä korokkeelta toiselle, ammut parilta rivivihulta rynkyllä päät irti (rynkyn päivitetyllä kiikaritähtäimellä ampuminen muistuttaa netistä löytyviä videoita, joissa Apache-helikopteri tuhoaa talibaneja palasiksi), räjäytät rail gunin kanssa kolme vihua palasiksi yhdellä kudilla ja lopuksi viimeistelet demonin glory killillä hakkaamalla sen pään paskaksi omalla irtirevityllä jalallaan. Tai sahaat demonin moottorisahalla viipaleiksi, valinta on sinun. Glory killit ja moottorisaha on saatu fiksusti osaksi pelimekaniikka, koska niillä pelaaja palkitaan lisäammuksilla ja -energialla. Kaikki on saumatonta.

Pelatessa mietin kovasti, että mitä vikoja pelissä on. Heti ensimmäisenä ajattelin, että ei tämä kuitenkaan vedä vertoja COD4:ssä tottumaani sulavaan pelattavuuteen, kun on tottunut korkeaan senssiin eikä padilla pelaaminen ole enää minkäänlainen kynnyskysymys. Nopeasti löysin myös Doomista täydelliset ohjainasetukset, joilla saa nopeasti lahdattua porukkaa menettämättä tarkkuutta pääosumiin (Horizontal Sensitivity 85, Vertical Sensitivity 45, Look Smoothing 80, tähtäimeksi pieni pistetähtäin). Lisäksi HUD:in saa kokonaan pois, joten sekään ei ole tiellä häiritsemässä.

Seuraavaksi ajattelin, että hitto jos tässä olisi jonkinlainen pisteytyssysteemi, joka takaisi loputtoman uudelleenpeluuarvon, kun kaikki salaisuudet on löydetty ja tasot läpikoluttu. No, siellähän olikin päävalikossa erillinen Arcade Mode nettirankingeineen, mitä juuri kaipasinkin.

Pelin edetessä mietin, että kolme vaikeustasoa eivät ole tarpeeksi haastavia. No, niitä vaikeustasoja olikin vielä kaksi lisää, viimeinen vaikeustaso on ilmeisesti jo sadistisen vaikea.

Aina kun mietin, että olisipa tämä ominaisuus pelissä, niin se tulee seuraavaksi vastaan. Kuten sanottua, ihan naurettava peli. Oikeastaan ainoa moite on PS4:n kusiset latausajat, mutta sekin on annettava anteeksi, koska peli näyttää paljon paremmalta, kuin kukaan voisi ikinä pyytää tällä raudalla. En tiedä mitä mustaa magiaa id Software on käyttänyt, että peli pyörii konsoleilla 60 kuvaa sekunnissa. Naurettavaa!

Videot eivät tee tälle pelille oikeutta, pelattavuus ja sen sulavuus pitää kokea itse. Doom on oodi väkivallalle.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3158 : 23.10.2017 00:32 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Mainitsin asiasta jo ajat sitten, mutta parempi pelata myöhään kuin ei milloinkaan. Ainoa ps4 peli, josta olen jaksanut vetää platinum trophyn ja sen jälkeenkin vielä monta kertaa läpi. Ei mitään turhaa paskaa, vaan pelkkää täyttä kamaa alusta loppuun. Ei voi kuin kiittää ID:tä, että oli munaa katkaista kokonaan Doomin alkuperäinen kehitys kesken ja aloittaa alusta. Ois tullut ihan geeneristä fps-humppaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3159 : 23.10.2017 01:05 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Juuri kun pääsin kehumaan. Pelasin Arcade Modea Ultra-Nightmarella, joka on siis vaikein vaikeustaso. Pelaajan kuollessa peli päättyy ja joudut aloittamaan koko pelin alusta, koska pelitallennus häviää. No se saatanan vaikeustaso oli jotenkin ihmeellisesti siirtynyt kampanjaan (joka on siis eri asia kuin Arcade Mode), vaikka koko vaikeustasoa ei ollut ennen edes valittavissa, koska mulla oli muutama kenttä vielä pelaamatta. Jatkoin kampanjaa ja kuollessani tuli teksti, että se oli sitten siinä, aloita koko paska alusta. Kaikki tallennukset, asetukset, salarit ym. hävinneet, koska peli poisti tallennuksen.

Eli haista DOOM paska.

EDIT: Luojan kiitos PS+ varmuuskopioi tallennukset automaattisesti pilveen. :lol: Pääsen sittenkin jatkamaan siitä mihin jäinkin, olisi peli jäänyt kyllä pariksi kuukaudeksi hyllyyn, jos koko paska olisi pitänyt aloittaa alusta.


« Viimeksi muokattu: 23.10.2017 01:23 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3160 : 23.10.2017 01:22 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili  :lol:
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3161 : 31.10.2017 11:06 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Symphony of the Night "läpi". Enpä olisi ikinä uskonut tätä sanovani, mutta peli pesee jopa Super Metroidin. Huomaa, että peli on ollut vaikutteena lukemattomille nykyklassikoille. Aikaansa edellä oleva mestariteos, jonka olisin halunnut kokea jo 20 vuotta sitten.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Lopuksi pitää vielä antaa erikoismaininta pelattavuudelle, joka on ihan omaa luokkaansa ja syy, minkä takia tämä nousee Super Metroidinkin yläpuolelle. Muistaakseni jo Neonomide paasasi joskus muinoin Pelaaja-lehden foorumilla SotN:n pelimekaniikasta. Liikkuminen on nopeaa ja sulavaa. Voit dashata takaperin tai tehdä dive kickejä vastusten tai kynttilöiden kautta ja pomppia vastusten yläpuolella koskematta maahan ollenkaan. Itse huomasin vasta monen tunnin jälkeen, että dive kick on edes olemassa, koska pelissä ei ole mitään turhia introja. Oikeastaan mitään liikkeitä ei selitellä mitenkään. Opettele ja keksi itse, saatana. Aseillakin on erikoislyöntejä, joita ei selitetä erikseen. Myös taiat pitää itse keksiä eri näppäinyhdistelmiä kokeilemalla. Samoin sen, miten jotkut relicit toimivat.

Ainiin, pelissä on ihan helvetisti avattavaa ja kerättävää. Ja spritet ovat jumalaisen kauniita, kuten animaatiotkin. Soundtrackikin on täydellinen.

Kannattaa pelata!

Tuli hommattua PSP:n Castlevania: The Dracula X Chronicles Halloween-alennusmyynnistä 3 eurolla. Ei ollenkaan paha hinta, kun miettii että mukana tulee osittain remasteroitu SOTN. Itse Rondo of Bloodista en kyllä niin innostunut, mutta SOTN tulee pelattua läpi. Lisäksi toimii erittäin sulavasti PSVitalla.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3162 : 14.11.2017 13:24 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Switch tekee melkein pelistä kuin pelistä houkuttelevamman minulle. Rocket League näyttää telakoimattomana ajoittain lähes N64-peliltä (no eikä näytä), mutta taika rätisee, kun pitää sohvalla löhötessään käsissään peliä joka vain hetki sitten pyöri suuren television paneelilla. Steve Jobs iskosti talvella 2010 iPadin konseptia ihmisille kuuluisalla lauseellaan: "It's phenomenal to see a whole web page right in front of you that you can manipulate with your fingers." Switch vetoaa samanlaiseen, mukavuuden ilosanomaa levittävään teesiin.

Kun mainoksissa laite telakoidaan ja sitten otetaan takaisin käsiin pelikuvan siirtyessä saumattomasti ruudulta toiselle, se on kultainen "wow"-hetki, joka keventää talouksissa rahapusseja.

Ai niin... Yritin pelata Rocketia kyllä aiemminkin, jopa tehokkaalla tietokoneella 4K-resoluutiolla, mutta ei... Tämä suttuinen ja joidenkin mielestä koiranoksennuksen näköinen versio sen sijaan kutsuu, vaikka en tiedä alkuunkaan mihin suuntaan siellä kentällä kulloinkin pyörin ja hyörin.


« Viimeksi muokattu: 14.11.2017 13:36 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3163 : 14.11.2017 13:53 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Kun mainoksissa laite telakoidaan ja sitten otetaan takaisin käsiin pelikuvan siirtyessä saumattomasti ruudulta toiselle, se on kultainen "wow"-hetki, joka keventää talouksissa rahapusseja.

Mikä Rocket Leaguen kohdalla ei ilmeisesti ole saumatonta nähnytkään :b
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3164 : 14.11.2017 13:59 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Kun mainoksissa laite telakoidaan ja sitten otetaan takaisin käsiin pelikuvan siirtyessä saumattomasti ruudulta toiselle, se on kultainen "wow"-hetki, joka keventää talouksissa rahapusseja.

Mikä Rocket Leaguen kohdalla ei ilmeisesti ole saumatonta nähnytkään :b

Totta! Peli ei osaa vaihtaa Pro-ohjaimesta Switchiin kytkettyihin joykkareihin ilman valikossa vierailua. Psyonix varmasti handlaa tämän aikanaan, nyt se on kieltämättä rikka rokassa.

EDIT: Vähän lisää Rocket League -nipotusta hehkutuksen vastapainoksi.

Jaetulla ruudulla online-pelin pelaaminen kaverin kanssa on tehty tarpeettoman vaikeaksi. Mario Kartissa ja ARMSissa ei juuri tarvita muuta kuin toinen joy-con, sillä pelit luovat automaagisesti vierailijapelaajan tyylillä "pelaajannimi2". Rocket League vaatii ensinnäkin toisen tilin samaan Switchiin kuin myös sen, että tili on linkitetty Nintendon online-järjestelmään. Tämän on oltava lipsahdus, en suostu uskomaan että online split screen -matsit olisi suunniteltu näin hankaliksi aloittaa, jos peli myös tukee pieniä joy-con-ohjaimia.

Graafisesti vaikuttaa siltä, että RL on kiirehditty. Onneksi ruudunpäivitys matsien aikana pysyy silminnähden hyvin kuudessakympissä (en kuitenkaan ole DF), mutta sahalaitaisuus ja matala resoluutio kielivät siitä, että aitoja on saatettu juosta nurin matkalla kohti ihanaisia joulumyyntimasseja. Psyonix tosin lupasi Redditissä, että tulevissa päivityksissä tullaan tavoittelemaan suorituskykyparannuksia. Tosin "jätämme pelin tähän tilaan, sori" -lausonto se vasta karvat pystyyn nostaisikin ja katkaisisi ehkä sen muovisen kamelinselänkin.

Täytyy myös ottaa huomioon, että Rocket League on fysiikkakalkuloinneiltaan melko vaativa peli (testatkaapa suunnilleen Switchin tehoisella PC:llä paljonko ruudunpäivitysnopeutta saatte samantapaisella resoluutiolla) kuin myös, että peli on UE3-pohjainen sen sijaan, että se käyttäisi Switchille suoraan tuettua nelosversiota.

Peli on kuitenkin helkkarin hauska ja sopii aivan täydellisesti käsikonsolimoodiin kuin myös crossplay-järjestelmään. Tulevaisuudessa samassa huoneessa pelataan PC:llä ja Switcheillä yhteisessä partyssä! Freaking sweet.

OMG! Katsoin äsken Redditin ja:

Lainaus
Hi everyone! We’ve seen your feedback in regards to splitscreen online multiplayer in Rocket League and we're actively working on a solution to what we have identified as a bug. It wasn't our intention to require a Nintendo Account for each splitscreen online player, and we're working on addressing this in a hotfix by the end of the year. We are still investigating, but our goal is to eventually require only one Nintendo Account for splitscreen online play, with additional players joining as Guests. Thank you, all!
Devin Connors
Community Manager, Rocket League and Psyonix Studios


« Viimeksi muokattu: 15.11.2017 07:00 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3165 : 16.11.2017 19:17 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Doom multiplayer ( switch )

No nyt on muutama tunti pelattu ja on tuo varsin hauskaa mättämistä.
Edellinen online räiskintä mitä olen pelannut oli uncharted 4 silloin julkaisun aikoihin joten senkin takia tämä tuntuu tuoreelta vaihtelulta.
Jotkut on ehtineet jo pelata kolmos "prestigelle" vaikka peli ollut ulkona vasta viikon.
Ainakin oletan, että se pelaajan tason edessä oleva roomalainen kolmonen tarkoittaa sitä, että ollaan maksimi taso saavutettu jo pari kertaa ja kolmas kierros on menossa.

Yleensä pelaan näissä vain team deathmatchia, mutta tein poikkeuksen ja kokeilin team play playlistia jossa on kaikki muodot mukana ja siellä oli vain kaksi matsi tyyppiä joita en suostu pelaamaan.
Clan arena ja freeze tag. Ekassa jokaisella on yksi elämä ja kuoleman jälkeen vaan odotellaan. Freeze tagissa oma hahmo jäätyy kuolemisen sijasta ja jos tiimi kaveri tulee viereen niin hahmo alkaa sulamaan.
Varsinkin jälkimmäisessä pelaaminen oli itselle vaan jatkuvaa odottamista ja tuota pelataan maksimissaan yhdeksän kierrosta.
Lisäksi peli tyrkyttää tuota väkisin. Jos se valitaan äänestyksessä ja lähden aulasta pois niin vaikka etsin uutta matsia 10 kertaa niin aina se heittää siihen samaan matsiin.
En nyt oikein usko, että se on ainoa käynnissä oleva matsi koko euroopassa.
Onneksi tuossa tilanteessa voi sitten mennä tdm playlistiin hetkeksi.

Mitä pelin visuaaliseen puoleen tulee niin onhan se kohtuu suttuinen jopa meitsin 32" full hd ruudulla jota katselen n.2.5m päästä.
Vaikka ruudunpäivitys on vain 30fps niin modatun konsoli fallout 4:n jälkeen tuo oli aivan hunajaista katsottavaa. Fallout kun rullaa kaupungissa 0-20 framea yleensä :D
Itseä ei pelin visuaalinen anti haittaa ollenkaan, koska en mitään ps4 tasoa edes odottanut. Lisäksi ainakin moninpelin kentissä tuntuu olevan jostain syystä paljon vaihtelua visuaalisen annin kanssa.
Jotkut kentät näyttää ihan selvästi suttuisilta ja jotkut sitten taas näyttää hienoilta.


« Viimeksi muokattu: 16.11.2017 19:22 kirjoittanut Partajeesus »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3166 : 17.11.2017 06:31 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW DOOM saapui eilen. Pelasin 1,5 tuntia kampanjaa ja muutaman moninpelimatsin (se oli kuin viattoman linnunpoikasen lehähdys pesästään, joten siitä ei vielä sen enempää).

Scarf naputteli pelistä tällä samaisella sivulla sen verran etevästi, että keskityn ainakin aluksi kommentoimaan pelin teknistä puolta, joka on ollut yksinpelin alkupuolella – alustan huomion ottaen – lähellä kiitettävää. Ruudunpäivitys ei nyi eikä pauku, kolmellakympillä pelatessa ei ole mitään outoa, kun ei ole koskaan saanut kokea puolet sulavampaa Doomia. Rikollista tai ei, näin minä pelin nyt pelaan, eikä se vaikuta yhtään hullummalta tavalta, vaikka pelaan peliä pääosin suurella televisiolla melko muikean skaalausurakan jäljiltä. Vaikuttaako kenties asiaan, että samalla ruudulla pyörivät säännöllisesti X360-pelit, joiden resoluutio on usein sama kuin Switchin DOOMissa. En minä niitäkään reson takia karsasta.

Tekstit tosin kavaltavat tilanteen. Ne ovat yhtä suttua, ja fontti on liian pieni. En pelin tiimellyksessä edes jaksanut vilkuilla niitä, ja ehdinkin jo ihmettelemään "mihin se moottorisaha nyt meni", kun inventaario ei näyttänytkään jokaisen demonintappajan vakiotyökalua. Yksi vahinkopainallus nosti myöhemmin virneen huulille.

Käsikonsolimoodissa mennään reilusti alta 6,2 tuumaisen ruudun natiivireson, kun viidelläsadalla alkavat peet tekevät näkymistä pehmeämpiä kuin niiden pitäisi olla. Tämä kuitenkin unohtuu nopeasti, toiminta imaisee, raskas musiikki pauhaa kuulokkeissa ja sormenpäissä kihelmöivä toiminta tunkee iholle ehkä voimakkaammin kuin suurenkaan television ruudulta. Kokemus on erilainen, muttei aina myönteisessä mielessä, sillä joy-conit häviävät sooloräiskintää pelatessa paljon Pro-ohjaimelle.

Mutta onhan tämä kyllä hieno.


« Viimeksi muokattu: 17.11.2017 06:45 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3167 : 18.11.2017 03:20 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili

”Kokeilen nopeasti Resident Evil HD Editionia, niin näen, miltä se näyttää Xboxilla”, ajattelin. No, sehän jälleen kerran imaisi mukaansa, vaikka peli on tullut jyystettyä läpi lukemattomia kertoja.

Yllätyksekseni uudistettu default-ohjattavuus vaikuttaa pirun hyvältä, vaikkei minulla ole ikinä ollut mitään tankkiohjattavuutta vastaan - ovathan molemmat sekä REmake että RE4 ihan siellä lempipelieni kärkipäässä. Hahmo liikkuu sihen suuntaan kuin tattikin, eikä vauhtia tarvi lisätä tavalliseen tapaan ”kaasulla”. Onhan tämä systeemi järkevämpi, koska ei kukaan muutenkaan liiku pelissä normivauhdilla, vaan tankkiohjauksessa pitää koko ajan pitää turhanpäiten yhtä nappia pohjassa.

Lisäksi vihollisten väistely on sata kertaa helpompaa, kun ei tarvi rukoilla joka kerta, että hahmo liukahtaisi juuri sopivassa kulmassa ja nopeudella vihollisen ohi. Tärkeä ominaisuus korkeammilla vaikeustasoilla ja speedruneissa, joihin tässä on myös omat leaderboardsit.

Uskomaton peli.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3168 : 18.11.2017 10:14 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW DOOMin salaisuudet on piilotettu hyvin. Missaan järjestäen melkein kaikki salapaikat. En kuitenkaan stressaa siitä liiemmin, palaan kyllä mieluusti läpäisyn jälkeen kenttiin metsästämään missaamiani juttuja. Ymmärränkö oikein, että jos pelaan jonkun levelin kampanjan jälkeen "mission select" -ruudun kautta, tällöin peli antaa minun pelata kentän kaikilla löytämilläni ase- ja pukupäivityksillä? Jos näin on, niin awesome!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3169 : 18.11.2017 14:51 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Kyllä se noin toimii.
Vanhoja kenttiä on kätevä hyödyntää myös weapon master haasteissa joiden avulla avataan viimeiset modit aseisiin.
Jos kerää puuttuvia salaisuuksia niin kenttää ei tarvitse edes pelata loppuun vaan riittää kun odottaa pari sekuntia collectiblen jälkeen, että peli ehtii varmasti tallentaa ja sitten ottaa quitin.
Noin se ainakin muilla versioilla toimi.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3170 : 25.11.2017 10:45 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW DOOM läpi. Jos joku vielä miettii, onko tämä pelaamisen arvoinen Switchillä, niin minun vastauksena kaikuu riemukas KYLLÄ! EHDOTTOMASTI! Nautin yksinpelikampanjasta suuresti, sillä se tarjosi rehellistä mättöä n. 15 pelituntia. Huoneiden puhdistaminen demoneista toimi aina porttina seuraavaan kohteeseen, mutta pelattavuus oli niin addiktoivaa, että vasta loppupuolella peliä toisto nosti negatiivisessa mielessä päätään.

Aseet on mallinnettu herkullisesti, niissä on massan tunnetta, ja niiden päivitykset tuovat mukavaa kehittymisen fiilistä. Sama pätee pelaajaankin; jos alussa on varaa luottaa nykyaikaisen perusräiskinnän "paukuta tuonne ja suojaudu tänne" -teeseihin edes pikkuriikkisen, ollaan viimeisissä vaiheissa köntsät housuissa, jos touhu menee liian suojelevaksi. Hyökkäys on paras puolustus. Pelin vauhti on ajoittain hirmuinen, metalli pauhaa, kun suorittaa sydämen kurkkuun nostavan liikesarjan; tuplahyppy, haulikolla kaksi alemman tason demonia mössöksi, vaihto raketinheittimeen ja muutama ammus pirulliseen Summoneriin. Takaa kimppuuni rynnii hirmuinen Pinky, jonka moottorisaha leikkaa kuin monitoimikone tomaatin. Tämä kaikki voi tapahtua parissa sekunnissa, joten ei ihme jos älykello ilmoittaa leposykkeen käyvän parikymmentä lyöntiä tavallista korkeammalla!

Kenttäsuunnitteluun viitataan yleensä yhdessä Metroid Primen kanssa. Ihan niin avoimia kentät eivät kuitenkaan ole, vaikka salaisuudet sijaitsevatkin yleensä muualla kuin yhden pääreitistä eroavan tienpätkän päässä. Hyvä näin, kenttiin tulee ehkä palattua uudestaankin uusin voimin ja asepäivityksin.

Switch-versio on myös teknisesti kelpoa jälkeä. Toki, se menee puolikontilleen muutaman kerran varsinkin lopussa, kun huoneissa jyllää kymmeniä hirviöitä, mutta onneksi dippaukset ruudunpäivityksessä jäävät silti poikkeuksiksi eivätkä säännöksi. En tunne menettäneeni mitään. Hyvä motion blur maskaa sekin 30 fps:n ruudunpäivityksestä sulavamman tuntuisen kuin se oikeasti onkaan.

Olen kiitollinen siitä, että DOOM on pelattavissa niillekin, joille Switch on syystä tai toisesta pääalusta. Se on yksinkertaisesti "riittävän hyvä", niin kuin Polygon muutaman päivän takaisessa artikkelissaan pohti: https://www.polygon.com/2017/11/22/16689870/nintendo-skyrim-doom-rocket-league-graphics


« Viimeksi muokattu: 25.11.2017 13:01 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3171 : 29.11.2017 16:27 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt olen itsekin saanut pelattua doomia ihan tarpeeksi eli 50+ tuntia joista yli 30 moninpelissä.

Tosiaan grafiikan suttuisuuteen kesti tottua se pari tuntia ja sen jälkeen tuohon ei kiinnittänyt enää huomiota.
Ruudunpäivitys notkahtelee yksinpelissä  muutamia kertoja. Hektisimmissä kohdissa peli ei sinänsä nyi vaan hidastuu joka vaan helpottaa ampumista :D
Toki peli myös ihan nykii välillä joista eka kerta on ekan kentän lopussa kun ruudulla on pölyä, räjähdyksiä ja ammuskelua. Heti kun sen pölypilven läpi kävelee niin nykiminen loppuu.
Tuon tapaisia nytkähdyksiä on myös kourallinen. Oikeasti noihin tuli harvoin kiinnitettyä huomiota ja paljon enemmän minua on häirinnyt esim breath of the wildin fps ongelmat.

Ääni bugit sitten häiritsikin kunnolla eli kyseessä on monen arvostelijankin mainitsema voimakas BZZZZZZZZZ ääni jonka jälkeen äänet muuttuu todella hiljaiseksi.
Ekan kerran kun pelasin yksinpelin läpi niin tuo tuli melkein kerran tunnissa. Toisella kerralla tuo ilmeni vain kerran ja silloin äänien voimakkuus ei muuttunut.
Bugin iskiessä äänet palautuu normaaliksi kun lataa edellisen checkpointin.

Photo modea tässä ei vissiin ole ollenkaan tai sitten oma peli bugaa. Options valikossa kun tsekkaa kontrollit niin siellä lukee, että vasemman tatin klikkaus aktivoi photo moden. No ei aktivoi.
Koitin etsiä googlella ja ainoa tulos jonka löysin oli yksi reddit postaus jossa todettiin tuon toimivan vain mission selectin kautta. No ei toimi.
Koitin vielä ihan varmuudeksi handheld moodissa sekä muistikortilla, että ilman. Ei toimi.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3172 : 29.11.2017 18:07 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Resident Evil 7 (PSVR)

Eniten kylmiä väreitä koskaan. Residen Evil-fanina maistui. Samaan aikaan uudenlainen, mutta kuitenkin tietyllä tapaa aivan samanlainen kuin vaikka RE1. VR toi lisäulottuvuuden ja kylmät väreet mukaan vielä vahvemmin, mutta ei tämä mielestäni parasta VR:ää ollut, mitä on tullut koettua. Ehkä top viiteen pääsee kuitenkin.

Voi helposti suositella kaikille, jotka pitävät kauhupeleistä ja/tai Resident Evilistä.

Everybody's Golf (PS4)

Sarjan uusin osa tarjoaa jälleen aivan järkyttävän koukuttavaa ja tyydyttävää golfia. Kyllä tämä vaan on yksi parhaita urheilupelisarjoja ja yleensäkin pelisarjoja koskaan. Ehkä vähän harmittaa, ettei kenttiä ole enempää kuin 5 + DLC:t. Se on pelin huonoin puoli. Etenkin, kun ensimmäinen ja toinen ovat ylihelppoja. Mutta toisaalta, jos vielä pari DLC-rataa tulisi, niin tarpeeksi ratoja siinä vaiheessa ja tähän asti (50-100 tuntia varmaankin takana) on pärjätty näilläkin hyvin.

Toinen, jota toivottavasti tuodaan peliin enemmän, ovat online-turnaukset. Juuri tuli international tournament, mutta vaikka toteutus on toisaalta hieno, kun on muutaman päivän kestävät karsinnat (yksi yritys) ja muutaman päivän kestävä lopputurnaus (yksi yritys), niin toisaalta aika vähän pelattavaa tuollaisella toteutuksella.

Peruspelaaminen on kuitenkin niin jäätävän viihdyttävää, sujuvaa ja täydellistä, että kyllä tästä tunteja saa irti.

Sparc (PSVR)

Jos pitää mailapeleistä ja urheilusta, ei voi olla pitämättä tästä. Käytännössä uusi urheilulaji, joka on mahdollinen vain VR:n ansiosta. Mahtava träkkäys myös move-kapuloilla (PC:llä varmasti vielä parempi) ja hienot yksinkertaiset, mutta taitoa ja taktiikkaa vaativat mekaniikat ja säännöt. Aivan mielettömän hieno. Sääli, että VR-pelit eivät ole käyneet CCP gamesille tarpeeksi kaupaksi, sillä pelin isompi päivittäminen ja kehittäminen jäi haaveeksi, kun CCP jätti ainakin toistaiseksi VR-pelit taakseen.

NHL 18

Tiettyjä parannuksia tuli NHL17 verrattuna (etenkin tekoälyn puolelle 1v1-pelejä pelattaessa), mutta ei lähellekään tarpeeksi. Pari kuukautta netissä hakkaamista riitti (varmaankin noin 100 tuntia meni peliaikaa, eli jonkun verran kuitenkin jaksoi). Liikaa rikkinäisiä osa-alueita. Silti itse perusta (skillstick-pelaaminen) on kyllä aivan mahtavaa. Ehkä ristiriitaisin peli koskaan, kun pelissä on niin paljon raivostuttavaa paskaa ja toisaalta se pelin aivan core-pelaaminen on niin helvetin tyydyttävää.

Knack 2

Oli silloin julkaisussa vähän aikaa ilmainen. Olisin kyllä muutenkin ostanut jossain kovassa alessa, kun ykkösestäkin pidin. Ristiriitainen peli. Tietyssä mielessä parantanut paljon ykkösestä (tasoloikka on parempaa ja taistelu on monipuolisempaa, muttei kuitenkaan ehkä niin paljon parempaa kuin ykkösessä), toisaalta liian pitkä kuitenkin. Jos tarina ja välinäytökset olisi tehty parhaiden Ratchetien tasolla, niin olisi kyllä kovempi kokonaisuus. Nythän tuo tarinapuoli ja cutscenet on aivan täyttä kuraa pelissä. Platinoin kuitenkin pelin, sen verran maistui. Graafisesti peli on kyllä välilllä aivan tajuttoman upea ja musiikit oli todellinen yllätys. Oli nimittäin helvetin hyvää musaa, mitä ei kyllä ykkösestä löytynyt oikeastaan pätkääkään.

Trackmania Turbo (PSVR)

Varsinainen pelihän on varmasti aivan mahtava, en vaan ole vielä jaksanut alkaa hieromaan sitä. VR-puolen osuuden kuitenkin jo pelasin ja tarjosi kyllä todellisia vatsanpohja ympäri fiiliksiä. Huikeita loikkia ja kieppejä. Tietyt hypyt olivat yksiä vahvimpia VR-kokemuksia tähän asti.

Rez Infinite (PSVR)

Rez on helvetin hyvä ja se on helvetin hyvä myös VR:ssä. Etenkin VR-versioon tehty uusi kenttä on upea kokemus.

Tiny Trax (PSVR)

Miksihän näitä nyt sanotaankaan suomeksi.. autoradalla pikkuautot kaahaa ja kaasutetaan ja jarrutetaan, tässä versiossa lisäksi ohjataan, driftataan. Pelinkehittäjä FuturLab on tunnettu tiukoista mekaniikoista ja myös Tiny Trax on mekaanisesti todella hyvin toteuttu. Hankin kaikki trophyt, mitä pelissä on ja olisin erittäin mielelläni pelannut peliä vielä tuhottamasti lisää verkossa, mutta valitettavasti peli on myynyt todella huonosti, eikä vastustajia saa. Kuin tehty moninpelaamiseen. Harmi, että VR on vielä niin pieni markkina.

Farpoint (PSVR)

Aim-ohjaimella todella hieno peli. Ja myös erittäin hyvin toteutettu ihan pelinä. Ei pelkkä VR-gimmick. Tarinatila oli viihdyttävä, mutta pelin paras sisältö löytyy haastetiloista ja coop-haasteista, joissa pääsee toden teolla VR FPS:n makuun ja highscore-jahtiin. Joku VR FPS 4v4-moninpeli olisi ihan älyttömän siistiä, sen huomasi jo tiettyjen AI-vihollisten tullessa pelissä vastaan. Ja nimenomaan tuolla AIM-ohjaimella. Toivottavasti toteutuu.

Nex Machina

Housemarque ei osaa tehdä kuin parasta laatua. Highscore-jahdista tykkääville 100% suositus.

3on3 Freestyle

Tämä peli saa minulta "eniten koskaan puun takaa tullut mestariteos"-palkinnon. Yksi parhaita urheilupelejä, mitä olen pelannut. Mikään muu peli ole saanut niin hyvin toteutettua sitä fiilistä, mikä kentällä on itse pelatessa. Jokainen tilanne tuntuu siltä, kuin miltä se tuntuu itse kentällä pelatessa oikeaa koripalloa. Siihen päälle hyvä art, animaatiot ja musiikit sekä äänitehosteet, niin mestariteos on valmis. Katukoriksen henki kaapattuna videopelin muotoon.

Headmaster (PSVR)

Todella koukuttava. Jalkapalloa pusketaan erilaisissa haasteissa maalitauluihin. Haasteiden vaikeustaso nousee todella tasaisesti ja herkullisesti. Kaikista piti saada kolme tähteä, ennenkuin pystyi jatkamaan seuraavaan. Todella hyvin tasapainotettu niin, että koko ajan tiedät pääseväsi sinne kolmeen tähteen, mutta vaatii todella hyvän onnistumisen. Poikkeuksellisen hyvin tasapainotettu. Ehkä suosikkini kaikista VR-peleistä, vaikkei sinänsä kaikkein paras showcase VR:lle olekaan.

Thumper (PSVR)

Rytmipelien rytmipeli. Nimenomaan rytmipeli, ei musiikkipeli. En yleensä ole tällaisissa reaktiopeleissä kovin hyvä, mutta niin mahtavan rytmisen toteutuksen ansiosta pahimmatkin kohdat menivät aika lailla selkärangasta, kun vaan sai kentän rytmistä kiinni ja S-rankkien hankinta oli tyydyttävää (ja mahdollista, toisin kuin tosin yleensä tällaisissa peleissä itselleni). VR nostaa kokemuksen seuraavalle tasolle. Tuli myös jotenkin Wipeout-fiilistä, vaikka tässä mennäänkin kiskoilla. Yksi parhaita VR-pelejä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3173 : 04.12.2017 09:15 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Tuli laitettua Bloodborne tulille viikonloppuna. Onhan se pitkälti aika perseestä. Ja älkää käsittäkö väärin, itse pelaaminen on mahtavaa ja todella hienoa. Mutta ne vitun save pointit. Peli ei ole mikään läpi huuto juttu (itselle ainakaan) joten kuolema korjaa suht vakituiseen. Ja sitten joudun taas kauemmaksi ja lahtaamaan joka saatanan mörisijän siinä matkalla uudestaan. Ja samalla kaikki energian palauttajat, pommit ja luodit on tuhlattu. Kai se sitten on niin saatanan väärin kun käytin niitä, kun käytännössä siitä rankaistaan.

Eli en vain tajua tälläisen pelimekaniikan "hienoutta". Ihan VMP kamaa itselle. Eilisen illankin jumitin yhdessä kohdassa ihan sen takia kun turhauduin ravaamaan save pointin ja etenemisen väliä ja lopulta kuolin ihan 1vs1 tilanteessa kun hätäilin. Lopulta pelin fiiliskin kaikkosi, kun vain menin automaatilla takaisin sinne missä tuli heitettyä veivi viimeksi. Pelaamisesta tuli "pelkkää pelaamista". Toki sekin viihdyttää, mutta se maailman tunnelma nostaa pelaamisen yleensä ihan eri tasolle, kuin "vain pelaaminen".

Ja siis en tarkoita, etteikö peli voisi kysyä kärsivällisyyttä. Ja Bloodborne osaa kysyä kärsivällisyyttä oikeallakin tavalla. Eli pitää hiukan suunnitella kuinka kohtaa viholliset ja ajoittaa hyökkäys, eikä syöksyä vain joukon keskelle. Joskus vihut on jopa parempi kiertää. Jos näitä ei huomioi korjaa kuolema aivan varmasti. Ja se on erittäin cool. Se että saat lopulta pistettyä porukkaa matalaksi, on hieno tunne. Mutta se *itun save point...

Saa nyt nähdä tuleeko tähän kulutettua aikaa. Peli itsessään iskee minuun paljon paremmin kuin Dark Souls -sarja ja pelaaminen tuntuu hyvältä. Tässä on taistelussa jotenkin enemmän sulavuutta ja hallinnan tunnetta. Joten voi ollakin että tätä tulee pelattua vastaisuudessakin. Kuten sanoin, pelaaminen kuitenkin tuntuu hyvältä. Mutta kovin kauaa ei vain viitsi pelata vaikka haluaisikin, jos joka kerta lopettaa pelaamisen siihen että vaan *ituttaa ihan saatanasti.



Ja näytti muuten aika saatanan hyvältä kun sai heitettyä HDR asetukset kuntoon. Ehkä vähän turhankin hyvältä, kun kontrasti oli oikeasti sellainen että vähäkin realistisuus lensi roskiin. Mutta oli se silti pirun komeaa katsottavaa ;D


« Viimeksi muokattu: 04.12.2017 10:06 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3174 : 04.12.2017 09:25 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Ajattelet vaan että ne savepointit on etappeja ja haet ruumiilta ne sielut aina varovasti, niin et oikeasti menetä progressiota. Bloodbornen alku on vaikein kaikista Soulseista, ekan loparin jälkeen helpottaa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3175 : 04.12.2017 17:54 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Miksi pelata pelejä, jotka eivät ole sinulle? Suosittelen suosiolla lopettamaan ja vaihtamaan peliä. Ehkä muutenkin vaihtamaan koko harrastusta.

Jos ei pysty ymmärtämään, miksi kuolemisesta rangaistaan, toisin kuin peleissä nykyään yleensä, niin silloin on jo pelaamassa väärää peliä. Koko homman juju piilee siinä, että uusilla alueilla aina saa pohtia, että uskaltaako mennä vielä eteenpäin, löydänkö kohta kiertoreitin savepointille takaisin, teleporttaanko suoraan takaisin vanhalle savepisteelle suosiolla ja pelastan kerätyt soulit ja palautan tapetut vihut samalla takaisin, vai puskenko vain eteenpäin soulien menettämisen pelossa (joiden menettäminen on oikeastaan ihan sama). Siinä on koko hemmetin pelisarjan ydin, jonka viehätys katoaisi savuna ilmaan, jos vähän väliä olisi save pointteja.

Sitä paitsi bosseille pystyy lähes aina juoksemaan ja ohittamaan kaikki vihut juoksemalla. Yleensä takapakkia ei juodu edes minuuttiakaan. Ja tosiaan Bloodbornen alku on se vaikein.

Suurin paskuus Bloodbornessa on toki se, että joutuu keräämään aina uusiksi ne perus health-itemit joka kerta, jos ne onnistuu tuhlaamaan. Ne joutuu sitten grindaamaan aina takaisin, jos haluaa kokeilla bossia. Dark Souleissa ne generoitu vaan suoraan täyteen kun istahti nuotiolle. Muutenkin se, että sinne helvetin talolle pitää aina siirtyä, on uskomattoman typerää.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3176 : 04.12.2017 18:12 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Bloodbornessa on loppujen lopuksi aika hyvä määrä checkpointeja. Dark Souls II:ssa (ja ehkä hieman sarjan kolmannessakin osassa) sen sijaan niitä saattaa tulla pahimmillaan vastaan jopa muutaman minuutin välein, mikä liittyy samalla kenttäsuunnittelun ongelmallisuuteen.

Bloodbornessa pelaajaa palkitaan vihollisten kukistamisesta. Aina se ei kuitenkaan edes ole tarpeellista, jolloin ne pystyy halutessaan ohittamaan helposti.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3177 : 04.12.2017 22:22 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili Meikä on myös tutustunut tässä Bloodborneen ja hyvältä vaikuttaa. Jotenkin tuntuu, että pärjään tässä jotenkin paremmin kuin Dark Soulsissa, jota höyläsin aikanaan vajaat 30 tuntia. Kuumottavaa meininkiä ja krapulassa aiheuttaa fyysistä pahanolontunnetta.  :lol:
Voice of The World.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3178 : 04.12.2017 22:56 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
Miksi pelata pelejä, jotka eivät ole sinulle? Suosittelen suosiolla lopettamaan ja vaihtamaan peliä. Ehkä muutenkin vaihtamaan koko harrastusta.
Tämäkin on vaihtoehto. Mutta useimmiten meikällä tähän harrastukseen kuuluu pelien testaus ja puntarointi onko se paskaa vai jotain mitä pelaa. Toki joillain on suoraviivaisempi tapa.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3179 : 05.12.2017 06:54 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Ikaruga.

Siitä on pitkä aika. Ihka ensimmäisen Pelaaja-lehden loppupuolella oli yhden sivun pituinen arvostelu jostakin omituisesta japanilaisesta Dreamcast-pelistä, jonka idea pyörii mustavalkoisen polariteettimekanismin ympärillä. Pelaajan alus ampuu joko mustia tai valkoisia ammuksia samanvärisiin vastustajiin, joiden ammuksia pelaaja voi puolestaan imeä. Nuo imetyt ammukset voi käyttää uudelleen ohjusten muodossa.

Tämä polariteettimekanismi ja tyyli, jolla arvostelu oli kirjoitettu, sai minut pauloihinsa, vaikka jutussa ei ollut yhtä ainutta kuvaa koko pelistä. Minun oli yksinkertaisesti päästävä pelaamaan tätä peliä. Ei mennyt kauaa, kun hallussani oli modattu japanilainen GameCube ja Ikaruga. Se kesä menikin pääasiassa Ikarugaa hakatessa, koska mitäpä muutakaan viriili teinipoika voisi kesälomallaan tehdä.
 
Tuosta on aikaa reilut 14 vuotta. Nyt latasin pelin Xbox Onelle ja on hämmästyttävää huomata, miten lihasmuisti on vieläkin olemassa - liikkeet tulevat jostain syvältä alitajunnasta. Peli on siis jättänyt jälkensä.

Ikaruga on mielestäni täydellisin videopeli, mitä on koskaan tehty. Se on peli, jota pelatessa tunnen suurempaa onnistumisen tunnetta kuin missään muussa pelissä. Sen pelattavuus sekä väri- ja äänimaailma saavat minut zen-tilaan, jossa olen parhaimmillaan yhtä pelin kanssa. Se on täydellisyyttä alusta loppuun. Peli kestää noin 20 minuuttia, mutta siinä on syvyyttä eliniäksi. Tiedän siis, että tulen aina palaamaan Ikarugan pariin, kuten pelin Game Over -ruutukin sen jo ennustaa:

We’ll meet again someday soon...

EDIT: Sattui olemaan 2000. viestini Pelaajalaudalle ja se koskee kaikista maailman peleistä juuri Ikarugaa.



« Viimeksi muokattu: 05.12.2017 07:14 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109 110 111 ... 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines